Vraag

Ziggo GO TV crasht tijdens terugkijken en houdt niet bij waar je gebleven bent

• 15 september 2019
  • 24 Reacties
  • 1541x Bekeken

De laatste weken gebeurt het regelmatig dat Ziggo GO TV crashed tijdens het terugkijken van een programma. Het meest frustrerende hiervan is dat niet is bijgehouden waar je gebleven was. Hierdoor MOET je het hele programma INCLUSIEF die vervelende ontzettend lange reclame weer opnieuw kijken. Nou, dan heb ik er al geen zin meer in.

Ziggo GO TV moet ik op mijn Mac kijken in Chrome, want het werkt tot op de dag van vandaag nog steeds niet in Safari. Ik geloof al lang niet meer dat daar aan gewerkt wordt.

@Ziggo: Ik snap gewoon niet dat een betalende klant verplicht reclames moet kijken. Dat een betalende klant niet mag doorspoelen. Dit zit toch in het abonnement wat ik netjes elke maand keurig naar jullie over maak!!! Haal AUB die kinderachtige jij-mag-niet-doorspoelen-want-jij-moet-de-reclames-bekijken functionaliteit er af.

Dank u.

24 Reacties

Reputatie 7
Hoi @dvmierlo
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Vervelend dat Ziggo GO TV elke keer stuk loopt. Voor de volledige info is het voor de moderatoren (Ziggo medewerkers) handig om te weten welk programma je keek en hoe laat en op welk deel het stopte. Dan kunnen ze kijken wat er aan de hand is. Komt het vaker voor, dan graag alles noteren en dan kunnen ze er naar kijken.

Het ligt er ook een beetje aan hoe je kijkt. Als je via Wifi kijkt en je hebt net even geen bereik of het Wifi kanaal is vol of er zijn storingen, dan loopt het al snel vast. Misschien ook een puntje om eens naar te kijken.

Wat betreft het niet kunnen kijken via Safari, daar ben ik het zeker met je over eens. Of ze daar nu wel of niet mee bezig zijn, daar kan ik jammer genoeg geen antwoord op geven, weet het ook niet. Zeg het ze wel heel vaak, dus ik hoop dat ze er wel iets aan gaan doen.

En over het laatste deel zijn hier op de community al zoveel discussies over geweest. Het is niet aan Ziggo dat je reclame niet mag doorspoelen. Dat ligt aan de netwerkbeheerder en aan de zender zelf. Vooral commerciële zenders willen dat niet en als Ziggo het wel zou willen dan moeten ze er misschien meer voor betalen en dan komt het weer op onze rekening. Over deze vraag ga ik dan ook niet te lang door want daar is echt al zoveel over gesproken, daar komen we als klanten nooit uit en het is nu eenmaal zo, daar moeten we maar mee dealen. Maar zo makkelijk zoals jij het zegt, is het jammer genoeg niet.
Hoi @EnergieBoy,

Gisteren was het Expeditie Robinson 19:57 op RTL 4 wat ik terug keek. op een kwart van het programma stopte Ziggo GO TV ermee. Ik krijg dan de knop te zien om het programma opnieuw te kijken met mijn eerste melding als resultaat.

Maar dit is niet de enige zender en het enigste programma waar dit bij gebeurt. Het gebeurt regelmatig op verschillende zenders bij verschillende programma's. Ook bij programma's die ik live kijk. Gelukkig hoef ik bij live programma's niet terug naar het begin. Maar het feit dat deze crashed is niet goed.

Mijn computer met 32GB RAM draait MacOS 10.14.6 en heeft bekabeld internet. Alle software is tot op heden de laatste versie.
Reputatie 7
Hier kunnen de moderatoren wel iets mee als ze langs komen en je topic lezen. Ik kan het natuurlijk niet uitlezen voor je, misschien kunnen ze dat wel. Het kan zijn dat het gewoon een TE goed en TE veel bekeken programma is en dat Ziggo daar problemen mee heeft.

Kan ik je natuurlijk niet met zekerheid zeggen, daar hebben we gelukkig moderatoren voor 🙂. Heb even geduld en dan komt er iemand je wel helpen (i hope).
Reputatie 3
Badge
Ik heb sinds een aantal maanden hetzelfde probleem en zie dan ook regelmatig foutcode 243 in beeld.
Ik heb dit probleem via de Windows 10 app op mijn via utp aangesloten pc en ook op mijn android telefoon via wifi.
Dit probleem loopt al zeer lang en er is voor zover ik weet geen oplossing voor.
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/ziggo-go-geeft-oa-foutmelding-243-met-de-windows-10-app-24870/index3.html
Ik baal als een stekker dat ik dan het programma niet heb opgenomen zodat ik niet weer alle shit reclame moet kijken😟. Niet meer op pauze klikken wil soms helpen met de nadruk op soms.
Op dit moment ben ik weer via Ziggo GO TV op mijn computer aan het kijken. Het valt me op dat Ziggo GO TV zeer vaak crashed bij RTL 4. Dit gebeurt echter niet op bijvoorbeeld NLD 1 of RTL 7.

Wat ik zie gebeuren is dat de zender gaat stotteren. Vervolgens komt er heel kort "Buffering..." te staan. Daarna is het gedaan met de pret.
Even rustig Jinek terugkijken op NED 1. Nou nee dus. Het programma is nog bezig maar ik wil het vanaf het begin terug kijken. Ziggo GO TV is in 5 minuten al 4 keer gecrashed. @Ziggo Dit is toch echt niet goed. Graag hier naar kijken. En dan niet via Ziggo GO TV, want die crashed steeds.
Reputatie 3
Badge
Vervolgens komt er heel kort "Buffering..." te staan. Daarna is het gedaan met de pret.

Zie je ook foutcode 243 in beeld?
Goedemorgen @dvmierlo,

Welkom op de Community! Logisch dat hier ontzettend van baalt, je wilt gewoon relaxt een programma kunnen kijken en reclames zijn tot daar aan toe maar niet als je ze steeds opnieuw moet bekijken omdat de boel vastloopt 😞

Ik ben ook net als @pjz erg benieuwd of je op het moment dat Ziggo Go crashed ook een melding of foutcode in beeld ziet staan. Laat je het ons weten?
@Mariska Ziggo,

Hoi Mariska,

Nee. Er is geen foutmelding te zien.

Wat me opvalt is dat vlak voor het moment van de buffering melding en de crash, de uitzending die ik op dat moment kijk, een seconde of 10 a 15 terug springt.

Toen ik dit voor het eerst merkte kreeg in een déjà vu gevoel. Maar ik was niet in The Matrix 😂
@Mariska Ziggo

Hoi Mariska,

Is er al iets nieuws te melden rondom Ziggo GO TV? Het is niet meer prettig om programma's terug te kijken. Ik ben al een aantal jaar een trouwe klant van Ziggo die altijd op tijd betaald. Als ik bel met Ziggo met de vraag om mijn oude apparatuur om te ruilen voor een nieuwere hardware waarmee ik programma's terug kan kijken op TV dan moet ik een nieuw en duurder abonnement afsluiten. Klantenservice ten top.
Reputatie 7
Ik heb eerder deze week een voorbeeld van doorgekregen met als voorbeeld: Dancing with the stars. Op de seconde af liep het vast zoals het community-lid omschreef. Dit voorbeeld heb ik dus ook doorgezet. Wil je de voorbeelden aan ons doorgeven? Kopieer dan onderstaande vragen en vul deze in.

Datum aflevering:
Programmering aflevering:
Na hoeveel tijd loopt het vast:
Welke browser gebruik je:

Wat tot nu blijkt is dat de via Edge er even blokkerig beeld komt op het exacte moment en vervolgens wel verder afspeelt. Dit is géén oplossing maar voor sommigen wel een alternatief.
@Mariska Ziggo @Sander Ziggo
Hoi Mariska en Sander,

Vandaag dacht ik weer lekker even Expeditie Robinson terug te kijken. Nou al weer het zelfde gesodemieter met Ziggo GO TV. Ik heb het deze keer opgenomen zodat jullie kunnen zien wat wij zien... of beter gezegd, niet meer zien. Deze scherm opname heb ik op mijn Youtube kanaal gezet.

Een speedtest laat zien dat mijn bekabelde computer meer dan voldoende geschikt is om videos te streamen.

Ik hoop dat dit probleem op zeer korte termijn wordt opgelost. Als op tijd betalende klant is dit het minste wat ik mag verwachten.

Met vriendelijke groeten,

Dennis
Reputatie 1
Badge
Crashen van ziggo go bij terugkijken is nog niet verholpen: bij treugkijken van het nos journaal van 18 uur viel de uitzending 2 x weg en moest ik hem herstarten en inderdaad geen verder gaan waar u gebleven was. Maar dat het terugkijken zoveel problemen oplevert is irritant.
Hey Dennis,

Thanks voor de "crash" video. Ik was net ff aan het googlen of er meer mensen zijn die last hebben van de crashes. Hier idemdito. De bug lijkt hem bij mij met name te zitten op het moment dat een programma nog bezig is en ik het begin heb gemist (Veronica Inside in mijn geval). Heel vervelend, aangezien ik alleen vanaf mijn MacbookPro (laatste software en idd op chrome en nog steeds niet via safari) TV kan kijken.

Misschien een tip aan ziggo om wat minder geld aan marketing te spenderen en meer aan de kwaliteit van jullie diensten.
Ik vind het te idioot voor woorden dat we anno 2019 nog via zo'n forumpje een probleem zoals dit aangekaart moet worden en ik ben de houding van Ziggo ook meer dan beu.

Of het nu gaat over slechte software op de horizon box, trage afstandsbedieningen, reclame op replay-tv (ja ik weet het, kost een paar centen) of internet snelheden die beloofd worden maar die (op de eerste maand na, wanneer je loopt te klagen) teruggeschroefd wordt..

Het trieste is nog wel dat ziggo, zeker in mijn regio alleen KPN (zonder glasvezel aka traag internet) als directe concurrent heeft, en ja, ze kunnen zich dit gezeik toch wel permitteren. Ik ben zoals ik wel vaker kan lezen niet de enige met dit gezeik en hoewel de monteurs en de klantenservice mensen vaak prima werk leveren, erger ik mij kapot aan het management en de houding van Ziggo.
Bedankt voor het filmpje en alle details erom heen @dvmierlo ! Ik ben hier direct verder ingedoken want uiteraard valt ons een dergelijk verhoogd aantal meldingen ook op. Jullie zijn absoluut niet de enige en het is de afgelopen dagen slechter dan 'incidenteel'. Op dit moment twijfel ik dan niet aan jullie verbindingen of hardware.

De meldingen die binnenkomen gaan specifiek over 5 kanalen: NPO1, NPO2, RTL4, SBS6 & Veronica. Korte tests aan mijn kant lijken dit beeld bevestigen, het storingsbeeld is overal hetzelfde: Chrome gaat bufferen en valt daarna volledig weg. Een andere browser (en de Ziggo Go apps) lopen wel door, maar geven zeer vaak slecht of haperend beeld.

Ik ben erg benieuwd of dit ook jullie ervaring is. Het heeft absoluut onze prioriteit, want 'een keer' een probleem met een stream kan gebeuren, maar het gebeurt op dit moment simpelweg te vaak. Daarvoor in ieder geval excuses en hopelijk een beroep op jullie geduld. Voorbeelden of details blijven uiteraard van harte welkom!
@Alex Ziggo
Hoi Alex, Op dit moment kijk ik Ziggo GO TV naar Veronica (Two and a half Men) via Firefox of Chrome. Op beide, maar vooral Firefox, is constant aan het bufferen en de melding Herstart Video. Op Safari werkt Ziggo GO TV tot op heden helemaal niet!

Reputatie 5
Badge +3
met chrome ook problemen met buffering en kan de de video niet afspelen
maar als ik Vivaldi gebruik heb ik wel goed beeld en geluid
Ik heb precies dezelfde problemen. Zowel op mijn splinternieuwe macbook als windowslaptop. Alle browsers geprobeerd, edge, chrome, firefox. Niets helpt. Constant buffering (internetverbinding is supersnel) en om de havenklap de melding dat de video niet kan worden afgespeeld zoals in screenshots in eerdere posts. Geen foutmeldingen.
@Alex Ziggo Ook bij mij dezelfde ervaring: Blokjes, haperingen en uiteindelijk de melding dat de video niet kan worden afgespeeld.

Wat mij opvalt is dat dit vaak op primetime gebeurt, zoals op een zaterdag- of zondagavond, zeker met populaire films. Maar ik zie dit gedrag ook op andere kanalen zoals Discovery (bijv. Secret Nazi Bases 29-09-2019 21:00 - 22:00) en TLC tijdens primetime.

Hopelijk help dit je wat in de zoektocht...
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb geen probleem als deze op kanaal 14 het sportkanaal van ziggo staat alleen wel bij rtl 4 ,5,7 en sbs 6
Hallo @Mariska Ziggo, @Sander Ziggo en @Alex Ziggo,

Tot op heden is dit probleem niet verholpen. Ook is het erg stil aan de zijde van Ziggo. Kunnen jullie aangeven wanneer dit probleem is opgelost?

Met vriendelijke groeten, Dennis
Reputatie 7
Helaas Dennis, de exacte oorzaak is nog niet gevonden dus er is ook nog geen oplostermijn te noemen.
Ik had het probleem ook vaak (met Veronica Inside terugkijken), maar vandaag gebruikte ik Edge als browser en had ik nergens last van.
Wat een verademing! Hopelijk werkt het voor jullie ook.
@Mark Ziggo, @Mariska Ziggo, @Sander Ziggo en @Alex Ziggo,

Het probleem is nog niet verholpen. Zojuist was ik via Chrome het nieuws van 20:00 uur op NED1 aan het terug, en zo'n 5 min geleden (het is nu 20:49) is het probleem weer te zien. Het beeld happert en stopt er dan ineens weer mee. Wel krijg je die fijne melding "Helaas, de video kan op dit moment niet worden afgespeeld" te zien.

Wanneer is dit probleem opgelost?

Met vriendelijke groeten, Dennis

Reageer