Boos? Weet niet waar je dat vandaan weet te halen?
Hier dus:
Neem mij nu echt eens 1 hele goede reden waarom Ziggo klantjes zou moeten pesten? Echt he, zo'n opmerking maakt mij best een beetje boos. Slaat toch gewoon echt nergens op.
Daarnaast kan je in de Next zelf aangeven of je wilt dat Ziggo je hebt met persoonlijke adviezen of dat je dit niet wenst.
We hadden het over streamen via de chromecast dat actief geblokkeerd wordt. En als ik het over reclame heb, dan heb ik het niet over de advies-dienst van Ziggo (die ik inderdaad uitgeschakeld heb want ik kijk haast nooit on-demand va de Next)
Reclame is een bron van inkomsten en daarom niet mogelijk om door te spoelen. Ik begrijp dat wel
Dat heb je fout. Reclame is een EXTRA bron van inkomsten. Dat zijn inkomsten waarmee duur betaalde TV bonzen en duurbetaalde acteurs NOG meer krijgen dan ze al deden. Doordat al die grootverdieners niet met minder genoegen nemen moeten jij en ik NOG meer reclame kijken en inderdaad gaat OOK het Ziggo abonnement nagenoeg jaarlijks omhoog. Dat is een vicieuze cirkel die leker doordraait zolang jij en ik al dat reclame-vergif blijven slikken.
Als we met z'n allen niet nog meer willen betalen aan Ziggo, dan moeten we reclame zien.
Volgens mij gaan de reclame inkomsten niet naar Ziggo, maar naar de zenders... Ik betaal gráág wat extra aan Ziggo als ik daarmee zou kunnen bereiken dat ik mijn tijd niet meer hoef te verdoen aan reclame. Ik vind zelfs dat reclamevrije producten (naast eventueel middels reclame betaalde producten) verplicht zou moeten worden bij de wet. Vroeger werd reclame gebruikt om producten aan te bieden, tegenwoordig is het een financiering voor de productie van een programma waarvan de budgetten alleen maar stijgen omdat er toch genoeg reclame gemaakt kan worden.
Er is nog een oplossing, misschien wel beter dan die jij geeft: Gewoon zoveel mogelijk opnemen, kan je de reclame ook lekker doorspoelen. Kijk, opgelost toch 🙂
Weet jij eigenlijk wel wat de functie van de Next is? Je neemt niks meer op. Een programma wat jij "opneemt" wordt in jouw profiel aangevinkt voor terugkijken. Dat is een middel om DRM toe te kunnen passen op jouw opnames. Houdt er maar alvast rekening mee dat in jouw "opnames" straks de reclame ook niet meer door te spoelen is, en dat de beschikbaarheidsduur van je "opnames" beperkt wordt als de content-provider dat wilt.
ALLE nieuwe "features" hebben als enig doel het toepasbaar maken van DRM. Als Ziggo straks met een knop komt om naar het volgende reclameblok te kunnen skippen zie jij dat vast als een "feature", maar eigenlijk is het dan een middel om je reclame op te dringen. Op DIT moment is opnemen inderdaad iets wat héél veel mensen doen. Blijkbaar vinden toch best wel veel mensen de reclames bezwaarlijk...
Ik laat me niet zo snel in de luren leggen door commerciële partijen hoor.
Ik zie dat toch heel anders...