xtine

Level 7
  • 134Posts
  • 1Oplossingen
  • 108Likes

Ziggo Go stream stopt steeds

Als ik TV kijk, dan stopt het na een half uur of zo en moet ik terug naar het overzicht en opnieuw de zender selecteren. Het is sinds kort, eerder kon ik meestal probleemloos kijken. 

224 Reacties 224
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @xtine , 

 

Vet irritant als je net midden in een programma zit en de stream kapt ineens af! Ik kan mij voorstellen dat dit niet prettig tv kijken is en ik help je hier dan ook graag bij. 

 

Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat er nu precies gebeurd en hoe dit op te lossen is. Om wat meer duidelijkheid te krijgen over de situatie:

  • Is dit wanneer je in de app zelf kijkt of probeer je te streamen met Chromecast?
  • Krijg je ook een melding te zien wanneer de stream onderbroken wordt?

 

xtine
Topicstarter
Level 7
  • 134Posts
  • 1Oplossingen
  • 108Likes

Ik kijk naar Ziggogo.tv in de browser. Ik zit gewoon te kijken, en dan ineens stopt het “de video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak. De video kan op dit moment niet worden af gespeeld”.

Afgelopen half uur is dat nu vier keer gebeurd, het gebeurt weer terwijl ik dit type. Ik heb er al langer last van, maar nu gebeurt het wel erg vaak. Soms zit er een button bij met “herstart video” maar die werkt niet. Ik moet terug naar het overzichtsscherm en dan de zender opnieuw selecteren. 

xtine
Topicstarter
Level 7
  • 134Posts
  • 1Oplossingen
  • 108Likes

Nu doet niks het meer. 

xtine
Topicstarter
Level 7
  • 134Posts
  • 1Oplossingen
  • 108Likes

Nu doet het het weer, maar ach, nu weer niet. 

 

 

xtine
Topicstarter
Level 7
  • 134Posts
  • 1Oplossingen
  • 108Likes

Nu moet ik opnieuw inloggen. Maar ik kan nog geen tv kijken.

xtine
Topicstarter
Level 7
  • 134Posts
  • 1Oplossingen
  • 108Likes

Nu zie ik weer iets. Wel flink deel van programma gemist nu. Ah, nu krijg ik weer “maximum bereikt”. Terwijl ik gewoon naar één zender zit te kijken, in de app in de browser. Twee fouten tegelijk. Terwijl ik drie maanden helemaal niet heb kunnen kijken omdat linux ineens niet meer werd ondersteund. Wat voor ballentent zijn jullile? 

 

drie minuten later nu. Weer “video onderbroken”. 

xtine
Topicstarter
Level 7
  • 134Posts
  • 1Oplossingen
  • 108Likes

Hele tijd gekeken, maar nu rond tien uur, begint het weer “stream onderbroken”. Blijkbaar als veel mensen kijken, wordt de stream brak. Je moet de capaciteit van je netwerk wat opvoeren lijkt me. 

 

nu 20m later. Stopt weer. Het gebeurt echt alleen als de load op het netwerk groter is. Jullie netwerk kan het niet aan. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe maakt je verbinding met het internet?

Via wifi of een netwerkkabel?

De capaciteit van het netwerk was al opgevoerd voor de Corona crisis vanwege het vele Next gebruik die alles over het internet doet, behalve live TV, de vele Ziggo Go apps die in gebruik zijn en de uitrol van Giganet naar 1 Gbit/s.

Ik lees in andere topics dat de capaciteit zich bevindt tussen de 50 en 75% en waar een capaciteitsprobleem is wordt een node splitsing uitgevoerd.

xtine
Topicstarter
Level 7
  • 134Posts
  • 1Oplossingen
  • 108Likes

Via utp.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

xtine
Topicstarter
Level 7
  • 134Posts
  • 1Oplossingen
  • 108Likes

Kan ik doen, moet ik eerst ff puzzelen hoe ik met een browser bij het modem kom. Er zit een router tussen. 

 

Stopt nu weer. Zegt ook steeds “u bent offline” en dan moet ik van alles doen om weer beeld te krijgen. Gebeurt alleen rond tien-elf uur. 

 

Stopt weer, paar minuten later. weer “u bent offline”. Voor tienen kon ik probleemloos kijken. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@xtine Ah, een router ertussen, dan is het eerst zaak om te kijken of het via je modem wel goed gaat.

Gaat het goed via het modem ligt het aan de router.

Gaat het ook niet goed via het modem, dan ligt het aan het modem of aan de verbinding met Ziggo en dan is de gevraagde informatie belangrijk om te zien wat er moet gebeuren om weer normaal internet verbinding te krijgen.

xtine
Topicstarter
Level 7
  • 134Posts
  • 1Oplossingen
  • 108Likes
Be rt wrote:

wat er moet gebeuren om weer normaal internet verbinding te krijgen.

 

Mijn internet verbinding is prima. Alleen webtv niet, tussen tien en twaalf ‘s avonds. Als de kwaliteit van de TV afhankelijk is van het moment van de dag, dan licht het niet aan de techniek hier bij mij, maar aan de belasting van het Ziggo netwerk bij mij in de buurt. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@xtine “Mijn internet verbinding is prima”

Blijkbaar toch niet, want eerder schreef je: “Ik kijk naar Ziggogo.tv in de browser. Ik zit gewoon te kijken, en dan ineens stopt het “de video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak. De video kan op dit moment niet worden af gespeeld”

En dat komt via je internetverbinding.

 

Maar om je prima internetverbinding zeker te weten, kun je hier plaatsen wat eerder gevraagd is?

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @xtine,

Ervaar je met andere streamingdiensten (Youtube, Netflix etc.) ook problemen? Of kun je met deze applicaties wel blijven kijken zonder dat de stream wegvalt?
Loop ook de internetverbinding na met de tips op deze pagina en optimaliseer je wifi met deze handige adviezen
 

xtine
Topicstarter
Level 7
  • 134Posts
  • 1Oplossingen
  • 108Likes

Ik heb  nergens problemen mee, alleen met Ziggogo tv. het laatste half uur al drie keer. Youtube doet het onbeperkt, goede kwaliteit, nul problemen. 

Wat nu gebeurt is dat de stream stopt, en dan de hele site crasht. Dan moet ik ziggogo.tv reloaden en weer opnieuw de zender kiezen. Dat gebeurde niet tot een paar dagen geleden. Ik heb al bijna sinds ik ziggo heb, dit soort problemen. Super irritant. 

- edit - Weer twee keer in het laatste half uur. 

Slovaniangod

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb hetzelfde probleem.

Na +/- 30 minuten kijken krijg ik de melding dat de video niet kan worden afgespeeld, excuses daarvoor. Druk ik op F5 om de pagina te verversen en dan krijg ik de melding dat ik offline ben en dat ik mijn WiFi, 3g of 4g verbinding moet controleren terwijl ik aangesloten ben via een netwerk kabel. Druk ik daarna nogmaals op F5 om de pagina te verversen dan werkt het weer. 

Ik heb het probleem met 1pc en 3 laptops maar de app op mijn telefoon heeft er geen last van een net probleem speelt sinds vanmorgen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@xtine @Slovaniangod Ervaren jullie dit probleem in alle internetbrowsers? En hebben jullie ook gecontroleerd of er wellicht sprake kan zijn van een firewall of Antivirus instellingen waardoor de stream wegvalt?

Slovaniangod

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nu net weer gehad. 2x F5 indrukken en weer verder. 

 

Uitgelicht topic