Beantwoord

Ziggo Go stopt ermee i.c.m. Chrome

• 20 juni 2019
  • 38 Reacties
  • 5232x Bekeken

Toon eerste bericht

38 Reacties

Heel eenvoudig, de app geeft voor het Ziggo platform denk ik een minder grote belasting op hun systeem als het aanbod van dezelfde content via de browser omgeving. Vandaar de slechtere beeldkwaliteit, zal aan data compressie en gebruikte codec liggen. Dit is alleen maar een vermoeden, maar okay, de app is gewoon naar mijn mening voor de PC (Windows 10) iig bagger. fullscreen en alt/tab naar andere apllicatie is er niet bij, dan pauseert de weergave compleet inclusief geluid. Dus even van applicatie wisselen zoals dat wel gaat als je in een browser kijkt is niet meer mogelijk. verliest de app de focus dan pauseert de app, beeld in beeld is dan de enige oplossing. Hoop dat er zo een andere versie komt, of dat een goede browser weergave weer mogelijk zal zijn. En nog even de vraag of het eventueel ook aan de gebruikte PC hardware kan liggen, maar kondig dan van te voren aan dat er wijzigingen gaan plaatsvinden. Maar daar is Ziggo niet bepaald een held in naar mijn mening, sorry dat ik het moet zeggen xD
Heeft vlgs mij zelfs helemaal niks met Chrome te maken, op mobiel in de browser doet ie precies hetzelfde, en andere browsers onder windows doen ook hetzelfde, een happerende zooi. Ik denk dat het bewust gedaan is om mensen aan de app te krijgen, denk dat daar het hele eieren eten zit, of ik moet helemaal naast zitten, is puur een besparing aan data verkeer xD
Reputatie 4
Badge +5
Ik heb het prima werkend in zowel de app en in Firefox op de PC dan in mijn geval. Chrome is niet mijn ding gezien product van Google maar dat is weer een ander verhaal.

Anyways denk ik niet dat je het zo kan generaliseren dat het niet goed werkt in de browser om de apps te promoten. Beiden bieden dezelfde stream aan op 720p dus het bespaart ze niets. De browser werkt met HTML5, het zou kunnen dat je met bepaalde hardware en of instellingen in de browers problemen ervaart. Vaak zie je met browser dat hardware acceleratie problemen geeft, heb je dat al eens uitgezet? Zie bijvoorbeeld: https://www.lifewire.com/hardware-acceleration-in-chrome-4125122.
Ben zelf ook al lang geen liefhebber meer van Chrome, maar in Firefox deed ie precies hetzelfde, alleen in Nightfly editie, even erop gezet, zie ik wel een verbetering. Beeld blijft in een browser toch echt veel beter en strakker als in de app, en geeft daar minder problemen met verdere performance met andere simultaan naast de app lopende activiteiten, dat wil je soms nog wel eens doen als je toch achter de PC zit. Openen van sites in een browser willen met de app ernaast actief soms toch wel hikken. Hardware acceleratie in Chrome had ik al geprobeerd, zelfs Chrome er compleet afgegooid en een verse reinstall, en zelfs een verse Windows 10 installatie met schone Chrome install op een PC die toch een verse install nodig had, overigens een totaal ander systeem met betere Graphics, maar daar ook hetzelfde probleem xD

Maar blijft een feit dat ik dit probleem pas een week of twee heb. Kan op dit moment echt niet meer in Chrome kijken, loopt niet meer, blijft hikken en stoppen.

Nja proberen het zo even, generaliseren was het niet echt, kom zelf uit de IT en weet dat bepaalde zaken soms een besparing op kunnen leveren, was dus meer hardop denken van me 😉
Firefox geeft naast dat het alle 4 de cores naar 100% cpu belasting schuift tijdens het kijken, af en toe dezelfde problemen. Maar moet toegeven, de content is redelijk goed te bekijken, behalve dan dat je daarnaast haast niks meer op de PC kunt doen en zelfs de muiscursor het afentoe koud krijgt. Is dus ook geen oplossing. Dit is echt na een wijziging gebeurd aantal weken geleden, eigenlijk sinds de release van de laatste versie van de Ziggo Go app, ben daar haast wel 100% zeker van, daarvoor had ik geen problemen in Chrome. Deze blijft de dienst weigeren, is een en al stotteren en onderbrekingen om de plus minus 5 seconden. Soms loop ie even door xD
Reputatie 7
Badge +17
Persoonlijk zou ik adviseren om Chrome links te laten liggen. Zeker nu ze ook actief de adblockers willen uitschakelen, tenzij je per maand gaat betalen.
Gaat erom dat het voor een paar weken geleden prima werkte, dus de vraag is is er iets veranderd na het lanceren van de update van de Go app. Daar "lijkt" het nl wel op. Dat het in Chrome nu niet meer werkt is twee. Minimaliseer je Chrome loopt het geluid gewoon door zonder hikken, focus op het beeld en het is afgelopen. Dus het lijkt er toch op dat er een wijzigging heeft plaats gevonden in de manier van streamen, anders is het niet te verklaren, of je moet weer gaan wijzen naar MS, alhoewel niet alleen het Windows platform er last van heeft.

Same problem with Chrome and windows 10.  Since about 1 month ago something changed…

Solution is to use Microsoft Edge, works perfectly.

Beeld in Edge is net zo beroerd als in de app, blijft idd doorlopen “zonder haperen”, maar je moet dan ook echt nks gaan doen in Windows, anders hetzelfde verhaal. Windows naar 64 bit gezet, nu loopt Chrome ook “redelijk”, met schokken, maar okay loopt iig nu soms door. Beeldkwaliteit is iig stukken beter als in de app en Edge. Firefox zet cpu usage gelijk op bijna 100%, doen alle opties trouwens vaak, ook in 64 bit Nightfly versie niet echt verandereing, maar moet nog verder uitproberen.

Reputatie 3

Probeer de nieuwe microsoft Edge gebaseerd op chromium  

Reputatie 3

Hier de Link    😁

Reputatie 5
Badge +3

@pox-ie dat werkt beter als in chrome tot nu toe geen haperingen 

Reputatie 3

@hadeha  ik was ook aangenaam verrast.. ik ben al jaren firefox en chrome gebruiker..maar de nieuwe edge draait voortreffelijk...weinig geheugen en vloeiend beeld… EN..ziggogo is weer te kijken. ik heb tot nu toe geen haperingen of onderbrekingen gehad.

Reageer