acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes

Ziggo Go start niet meer op.

Op alle Android apparaten start Ziggo go niet meer op. Lijkt of het heel langzaam gaat, want na een paar minuten verschijnt soms wel het menu, maar iets opstarten lukt niet. Blijft een wieltje draaien..

 

Via de webbrowser naar Ziggo.tv doet het wel.

 

 

6 Reacties 6
ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes

Welke Android versie gebruik je?  En hoe is je Internet verbinding: gaat dit via wifi of via je provider (4G / 3G, etc.)?

Ik heb net mijn gsm erbij gepakt om te proberen (wifi verbinding) maar kan niks vreemds achterhalen. Mijn smartphone draait op Android 7 btw.

Vandaar mijn vraag: kan het misschien aan je verbinding liggen? Misschien ook handig om te proberen: wat gebeurd er wanneer je naar de Ziggo Go website gaat?  (https://ziggogo.tv)?  (ik zal volgende keer iets beter lezen ;))

 

acoster
Topicstarter
Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes

Modem een reboot gegeven en nu werkt het weer.

 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @acoster

Goed om te lezen dat het inmiddels allemaal weer werkzaam is! 🙂 En super mee gedacht @ShelLuser 

acoster
Topicstarter
Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes

@Gianna Ziggo Heb jij nu het ‘best beantwoord’ gekozen? Is dat niet wat de TS moet bepalen? 

Het was na de reboot inderdaad weer werkzaam, maar helaas de volgende dag weer hetzelfde probleem. Wederom het modem geboot en het probleem is weer verdwenen.

Niet alleen heeft Ziggo Go het probleem, maar de Rabobank bankieren app heeft het ook op hetzelfde moment.

Ik zie dat niet als de oplossing, maar meer als workaround, zou graag willen dat het gewoon zonder dagelijkse reboot blijft werken.

 

De volgende keer dat het weer voorkomt zal ik wat anderen testje doen om te kijken of ik kan zien waar het probleem ligt.

 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

@acoster , ik had inderdaad het beste antwoord geselecteerd, omdat je had aangegeven dat probleem hiermee was verholpen. Maar ik begrijp dat dit toch niet een blijvende oplossing is geweest, daarom is het beste antwoord weer verwijderd.

Het probleem is niet verholpen dus zullen we gezamenlijk verder moeten kijken. Graag horen we het als het probleem terugkeert in de toekomst. 


Kun je de situatie dan ook nog aanvullen met informatie zoals: Op welke manier je dit apparaat verbonden hebt? Via de wifi of via de mobiele data?

acoster
Topicstarter
Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes

Zondag deed het probleem zich weer voor. Na de router te hebben gestart, werkte zowel Ziggo Go als de Rabobank Bankieren App het weer.

Achter het Ziggo modem zit een Linksys Velop mesh systeem, die de wifi verzorgt. Modem staat NIET in bridge. 

Maandagmorgen getest, beide werkte nog prima.

Maandag rond 18.00 uur, bij thuiskomst van werk weer geprobeerd, zowel de Ziggo Go app als de Rabobank-app faalde, op mijn telefoon.

Zodra ik de wifi op telefoon uit zet, start Ziggo Go ‘door’ en werkt hij prima. 

2 tablets erbij gepakt, allebei android, beide startte Ziggo Go niet op (of heeeel traag)

 

Hierna het Velop systeem opnieuw opgestart, maar toen deze weer op was, was het probleem er ook nog, geen verandering.

 

De wifi van het Ziggo modem aangezet, telefoon via deze wifi verbonden, met hetzelfde resultaat. Ziggo Go start niet op en ook de Rabobank app blijft hangen.

 

Modem een restart gegeven en beide apps werken weer, op zowel de telefoon als de tablets.

 

Er zit dus toch iets in het modem of de verbinding richting Ziggo, die het verkeer van deze 2 apps vertraagd. 

Iemand nog ideeën? 

Uitgelicht topic