Ziggo GO per 1 augustus 2019 óók in Noorwegen, IJsland en Liechtenstein

• 23 juli 2019
  • 64 Reacties
  • 62648x Bekeken

Toon eerste bericht

64 Reacties

Reputatie 5
Badge +7
Hoi @EnergieBoy
Bedankt voor je reactie. Als het even kan is het natuurlijk handig als Replay TV ook zou werken. Is er een reden waarom dit eventueel niet zou werken met de adapter?
Reputatie 7
Hi, weet zeker dat niet helemaal zeker maar als je gaat streamen vanaf je Ziggo Go app werkt het niet. Dus ik ga er een klein beetje vanuit dat het dan ook niet werkt met een kabeltje, maar zeker ben ik er niet van. Live TV werkt zeker wel!!

Op deze pagina: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/app/

Daar staat dat het niet mogelijk is met AirPlay: Het is op dit moment nog niet mogelijk om Ziggo Replay naar je tv te streamen. Succes in ieder geval.
Reputatie 5
Badge +7
Nogmaals dank.

Misschien toch maar een MacBook meenemen. Daar hebben we een Mini-Displayport naar HDMI-adapter voor en de Ziggo Go website werkt prima met Google Chrome.
Reputatie 5
Badge +7
Inmiddels wat meer ervaringen met Ziggo Go in het buitenland. Wanneer er redelijke WiFi beschikbaar is dan werkt het uitstekend. Heel af en toe wat bufferen.

In Boppard in Duitsland hebben ze gemeentelijke WiFi voor de toeristen. Daar konden we op zaterdagmiddag op een terras de ontknoping van de Giro zien.
Reputatie 6
Badge +4
Net een week denemarken achter de rug, Ziggo go werkte uitstekend daar.
Ik ken een klant die werkt in Duitsland en maakt altijd gebruik van Ziggo Go.
Wordt hij er dan na vier maanden afgegooid?
Er wordt verder niet uitgelegd wat Ziggo bedoelt met: "het gebruik in het buitenland aanpassen".
Kan iemand dat uitleggen?
Reputatie 7
Ik ken een klant die werkt in Duitsland en maakt altijd gebruik van Ziggo Go.
Wordt hij er dan na vier maanden afgegooid?
Er wordt verder niet uitgelegd wat Ziggo bedoelt met: "het gebruik in het buitenland aanpassen".
Kan iemand dat uitleggen?
Ja dat kan ik. Duurde even, maar ik wilde zeker weten dat ik de juiste informatie heb.

Officieel gelden dezelfde regels voor roaming (mobiele data) als voor portabiliteit (zoals met Ziggo GO) in de EU.

Onredelijk verbruik in het buitenland mogen we voorkomen. Maar wat is redelijk verbruik in de EU?
  • We spreken over redelijk verbruik wanneer je je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in de EU. We kijken hierbij naar een periode van vier maanden. Heb je dus in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in het buitenland? Dan kun je Ziggo GO gewoon blijven gebruiken in de EU.
  • Heb je in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in het buitenland dan in Nederland? Dan kunnen we contact met je opnemen. Je krijgt dan twee weken de tijd om je duurzame band* met Nederland aan te tonen en je kijkgedrag in het buitenland aan te passen.
  • Kun je niet aantonen dat je een duurzame band* hebt met Nederland en pas je het Ziggo GO verbruik niet aan? Dan mogen we je de toegang weigeren.

*- Klant moet woonachtig zijn in NL (dat is überhaupt een voorwaarde voor een Ziggo abonnee). Er is sprake van een duurzame band als je hier woont, werkt en/of studeert.
Duidelijk Mark, bedankt!
Reputatie 4
Badge
Hoe zit het met Ziggo Go in bijvoorbeeld Zwitserland en Turkije?

Dit voorbeeld staat specifiek genoemd zelfs:
"... deze regelgeving geldt alleen voor de EU lidstaten. Hierdoor kan het voorkomen dat je in bepaalde landen, bijvoorbeeld Zwitserland, wel vanuit je bundel kan bellen en internetten maar geen TV kan kijken."

Met de tv app van Solcon kun je wel tv kijken in Zwitserland, schiet mij maar lek. Ik snap het niet meer.
Reputatie 7
Badge +35
Dan heeft Solcon de rechten gekocht om ook in Zwitserland beelden te mogen laten zien.
Allemaal keuzes die geld kosten. @wolfje55

Europa is een Europese verplichting:
Vanaf 1 april 2018 kun je Ziggo GO namelijk ook bij een bezoekje aan een andere EU-lidstaat gewoon gebruiken zoals je gewend bent. Dit komt door een beslissing van de Europese Commissie dat alle online diensten zonder blokkades overal binnen de EU beschikbaar moeten zijn.
Waarom zijn in de lijst met aangesloten landen in de EU wel de Franse Caraibische eilanden meegenomen en niet de Nederlandse. Deze horen bij het Koninkrijk der Nederlanden?
Reputatie 6
Badge +19
Waarom zijn in de lijst met aangesloten landen in de EU wel de Franse Caraibische eilanden meegenomen en niet de Nederlandse. Deze horen bij het Koninkrijk der Nederlanden?

Omdat Frankrijk het statutair gezien anders heeft geregeld dan Nederland: "Voor de zes Nederlandse eilanden in de Caraïbische Zee is ervoor gekozen geen onderdeel uit te maken van de EU."
Reputatie 6
Badge +10
Nederlandse eilanden zijn geen onderdeel van de EU.
De Franse eilanden wel.
Franse overzeese gebiedsdelen zijn gewoon een departement van Frankrijk.
Nederlandse eilanden zijn onafhankelijke landen binnen ons Koningrijk.
Ok, sommige zijn tegenwoordig een Nederlandse gemeente maar zijn toch buitenbeentjes.
Geen EU in ieder geval.
Is het gebied ondertussen al uitgebreid waar Ziggo Go gekeken kan worden? Ik ga elk jaar naar Turkije en aangezien Vodafone en Ziggo samen zijn en Vodafone Turkije wel meeneemt met dezelfde kosten als in Europa, lijkt het mij logisch dat ook Ziggo Turkije onder het gebied van Europa schaart. Kan ik ten minste tv kijken op vakantie 😃 Ik had zoiets vorig jaar al geopperd en toen werd mij verteld dat ze er mee bezig waren
Reputatie 7
Is het gebied ondertussen al uitgebreid waar Ziggo Go gekeken kan worden? Ik ga elk jaar naar Turkije en aangezien Vodafone en Ziggo samen zijn en Vodafone Turkije wel meeneemt met dezelfde kosten als in Europa, lijkt het mij logisch dat ook Ziggo Turkije onder het gebied van Europa schaart. Kan ik ten minste tv kijken op vakantie 😃 Ik had zoiets vorig jaar al geopperd en toen werd mij verteld dat ze er mee bezig waren
Nee, Turkije is geen onderdeel van de EU. Turkije was wel bezig om lid te worden van de EU, maar volgens mij loopt dat niet zo lekker. Voorlopig geen verandering hierin dus!
Reputatie 6
Badge +1
Is Zwitserland nog steeds uitgesloten? Je kan er wel bellen/internetten vanuit je bundel maar Ziggo kan je niet zien. Gelukkig zit ik de 2e week van de vakantie in Frankrijk dus als ik me daar verveel 's avonds (en morgen Luxemburg) dan kan ik via wifi alsnog inloggen en wat opnamen bekijken. 🙂 In Zwitserland zal ik me in principe niet vervelen. Het huisje heeft een schotel dus genoeg zapwerk.
Zwitserland zou ok moeten zijn. Ook al zijn ze geen volledig lid van EU.
Dat is de UK ook niet (geen Euro) maar die schijnen weg te gaan.
Dat heb ik tenminste gehoord.

Reputatie 7
Badge +26
Zwisterland is geen Lid van de EU, maar ze hebben nog wel belangen bij de EU.

Ik denk dat een moderator hier iets meer over kan vertellen, want hetzelfde geld ook voor Turkije, niet bij de EU maar met Vodafone kan je wel in dat land gebruik maken van je databundel. Misschien is dit in Zwitserland ook zo.

En op wifi kan je altijd de Ziggo Go App gebruiken.
Reputatie 7
Is Zwitserland nog steeds uitgesloten? Je kan er wel bellen/internetten vanuit je bundel maar Ziggo kan je niet zien.
Ja, Zwitserland is geen EU lidstaat dus daar kun je geen tv kijken via Ziggo GO.
Reputatie 3
Badge +1
Jammer dat de ZiggoGo app niet zal gaan werken in Turkije.

Iemand goede ideeën hoe je op de WiFi wel hier gebruik van kan maken?
Goede tip voor een gratis VPN.....?
Als je geen wifi hebt en via Mobiel wilt kijken (bij bv Vodafone Red Together kan dat heel goed) dan ben je inderdaad afhankelijk van de provider. Echter je zou mogen verwachten als die provider Vodafone in het buitenland is, je wel goede kwaliteit hebt. Helaas niet het geval. Daarnaast kwaliteit van bv NPO start beter dan ZiggoGo. (minder buffering)

Valt dus nog wat te verbeteren op gebied van de app en de roaming prioriteit
Jammer dat de ZiggoGo app niet zal gaan werken in Turkije.

Iemand goede ideeën hoe je op de WiFi wel hier gebruik van kan maken?
Goede tip voor een gratis VPN.....?

VPN gebruik bij een Publieke dienst, wordt geblokkeerd. Wat wel kan is een verbinding gebruiken met een eigen VPN Server in je Netwerk. Dat werkt in de hele wereld.
Is advanced.
Aha pas per 1 augustus in Noorwegen.
We waren in Juni in Noorwegen en had de series GOT 8 een aantal afleveringen van te voren gedownload op mijn ipad zodat we ze daar konden gaan kijken.

Maar nee hoor.. Kreeg de melding dat deze serie niet in dat land bekeken mocht worden.
Dus werkte niet. Ik had een locale wifi verbinding van het huis waar we verbleven die was prima.

Beetje jammer...
Reputatie 1
Mark gaarne het land 'Saint-Maarten' even aanpassen naar Saint-Martin, ik neem aan dat jullie namelijk het Franse gedeelte van Sint Maarten 🤔 bedoelen gezien het feit dat Ziggo GO ook werkt op diverse andere Franse eilanden en deze eilanden voor Frankrijk onder de EU vallen in tegenstelling tot onze Bovenwindse & Benedenwindse Antillen die helaas ook voor 3G/4G gebruik onder het 'Wereld' (telefoon/data)tarief vallen 😭
Toch nog een vraagje, ik zit nog wel eens in Aland een IJsland tussen Zweden en Finland het hoort bij Finland als ik echter daar ben werkt het niet, als ik in Finland ben werkt het prima.
Het zou fijn zijn als ziggo het gewoon kan aanpassen omdat ik vaker in Aland ben en daar ook graag gewoon kan kijken.

Reageer