Ziggo GO: pauzeren en verder kijken werkt niet


Reputatie 1
Ik heb nu al verschillende keren mij aan het volgende geërgerd; Als ik aan het terugkijken ben op ZiggoGO (zowel laptop als telefoon), en ik zet het op pauze dat mijn voortgang niet wordt opgeslagen. En dat ik vervolgens weer helemaal overnieuw kan beginnen met kijken. Bij de NPO zenders is dat geen probleem maar bij bijv. RTL kan ik niet doorspoelen en heb ik al geen zin meer om verder te kijken.

Misschien een idee om de voortgang gelijk op te slaan bij het drukken op pauze om ergenissen verder te voorkomen.

Ik kon geen feedback dingetje vinden voor ZiggoGO, dus vandaar via de community.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

24 Reacties

Ik deel dit probleem, heb ik ook regelmatig.
Heb zelfde probleem maar mischien nog erger.
Zit net de film De Heineken ontvoering te kijken op mijn pc, via het ziggoGo ap op W10, stopt ie in een keer en kan ie niet meer verder. Dan moet ik weer voor af aan starten, nee dank je wel ziggo!
Reputatie 4
Hey allemaal, wat frustrerend dat het verder kijken in Ziggo GO niet goed werkt. Goed dat jullie dit aangeven! Ik heb het zelf ook getest, maar loop zelf niet tegen dit probleem aan. Dit moeten we dus verder onderzoeken.
Willen jullie de volgende vragen voor mij beantwoorden? Dan ga ik hier mee aan de slag!

  • Hoe vaak speelt dit probleem?
  • Sinds wanneer?
  • Met welke zenders en programma's, en op welke data?
  • Speelt het probleem zowel via de Ziggo GO app als via de browser (ziggogo.tv)?
  • Ziggo GO: welke merk & model apparaat gebruik je?
  • Welke versie van de Ziggo GO app gebruik je?
  • Browser: via welke browsers speelt dit probleem?
Alvast bedankt voor jullie input!
Reputatie 1
@Kim Ziggo Ik heb geprobeerd de omstandigheden na te bootsen, maar tot nu toe kan ik het probleem niet reproduceren. Zo vaak kijk ik ook niet online terug.

De keren dat ik het kijk gebeurd het mij via Ziggogo.tv op mijn Laptop (Asus Vivobook S) op chrome.

Ik zal het direct melden mocht mij dit probleem in de toekomst weer voorkomen met de nodig info, maar tot op heden is dit de info die ik kan geven.
Reputatie 4
Als je Ziggo GO niet vaak gebruikt, wordt het inderdaad wat lastiger de situatie na te bootsen. Zodra je meer informatie hebt ontvang ik die graag. Ik wacht geduldig af! 🙂
Hier ook zelfde probleem al zeker paar maanden. Voorheen sloeg hij het op onder tab verder kijken maar al hele tijd niet meer en dan idd pauze .... terugkijken en hij refresht door weer opnieuw te beginnen RETE-IRRITANT!!!!
gebruik mn ziggo app op iPhone versie 2.3.37
Reputatie 4
Hi Kaikoppem, ik begrijp je frustratie! Heb je dit probleem standaard, dus met ieder programma? We ontvangen hier graag een paar voorbeelden van, zodat we dat hier kunnen proberen na te bootsen.
En je start en pauzeert het programma in de app, en wilt daarna verder kijken in de zelfde app op hetzelfde apparaat, maar dat gaat dus niet?
Reputatie 4
Hallo allemaal, we hebben inmiddels ook meer signalen ontvangen via de reviews van de Ziggo GO app. We weten inmiddels dat het verder kijken van een onderbroken programma, in Ziggo GO niet altijd goed werk in combinatie iOS. Dit is nu volop in onderzoek.

Voorbeelden zijn nog steeds waardevol. Dus loop je tegen dit probleem aan, vul dan alsjeblieft de onderstaande vragen in, zodat we mee kunnen nemen in het onderzoek.

Kim Ziggo schreef:

Willen jullie de volgende vragen voor mij beantwoorden? Dan ga ik hier mee aan de slag!

  • Hoe vaak speelt dit probleem?
  • Sinds wanneer?
  • Met welke zenders en programma's, en op welke data?
  • Speelt het probleem zowel via de Ziggo GO app als via de browser (ziggogo.tv)?
  • Ziggo GO: welke merk & model apparaat gebruik je?
  • Welke versie van de Ziggo GO app gebruik je?
  • Browser: via welke browsers speelt dit probleem?
Alvast bedankt voor jullie input!

Elke dag bij het terug kijken van mcleod's daughters. Zodra we hem op pauze zetten begint hij weer bij aanvang opnieuw. Ipad,IOS versie laatste update. Alles geprobeert. 2 keer gebeld met Ziggo men wist het niet meer. Maar op de pc is het het zelfde. Media Humax box is vervangen door nieuw kastje Humax SN 637 10928309086
Het probleem speelt op alle media.
Ik kon altijd goed verder kijken mijn ipad of tv onhield precies waar ik gebleven was en vroeg of ik verder wilde kijken op vanaf het begin. tot voor 3 weken geleden. Ik baal hier enorm van want bij de commerciele zenders kun je nooit verder spoelen, dus wil ik mijn serie volgen...dan maar weer van voren af aan of niet meer onderbreken.
Reputatie 4
Hallo nsj.lieshout, sorry voor mijn late reactie. Die topic is even van mijn radar verdwenen.

Ik ben er alsnog ingedoken en heb hetzelfde probleem kunnen reproduceren op IOS. Ik heb dit signaal intern doorgegeven.

Wanneer ik het na het pauzeren de app minimaliseer, weer open en weer op play druk, start het programma weer bij het begin. Wanneer ik een programma pauzeer, de app volledig afsluit en dan via 'opgeslagen' en 'verder kijken' het programma open, kan ik wel verder kijken waar ik gebleven was. Wil je testen of dat bij jou ook goed gaat?
Reputatie 4
@nsj.lieshout, ik heb goed nieuws! Het probleem rondom pauzeren en verder kijken in Ziggo GO op iOS is inmiddels volledig opgelost! Heb je nog vragen of opmerkingen hierover, laat het weten 🙂
Werkt nog steeds niet verder kijken van bijvoorbeeld Veronica inside is onmogelijk. Alleen mogelijk om weer vanaf begin te kijken 😡😡😡😡😡
Gaat om een iPad met iOS 12.1.4. Ziggo app zojuist verwijderd en opnieuw geïnstalleerd helpt echter niet. Nederland 3 werkt wel met verder kijken.
Reputatie 4
Hi gerald1967, wat frustrerend dat het verder kijken bij jou nog niet altijd goed gaat. Ik heb hier zelf zojuist weer getest zowel op Android als iOS en ondervindt het probleem niet.

Kun je iets meer informatie geven rondom de situatie? Je start het programma via Ziggo GO op, pauzeert het en daarna lukt het verder kijken niet meer? Vanaf welke minuut pauzeer je het programma ongeveer? Om welke app-versie gaat het?
Heb je tussentijds ook foutmeldingen gekregen? En heb je misschien ook meer voorbeelden van programma's, waarbij pauzeren en verder kijken niet werkt?
Ik heb vaak hetzelfde probleem met mijn iPad. Deze week bij Net 5, zowel bij Grey’s Anatomy, als bij New Amsterdam.
Heel af en toe werkt het wel met op pauze zetten als je daarna teruggaat naar de tv-gids, maar meestal niet.
Als er een storing is in de uitzending moet je sowieso opnieuw de hele uitzending weer afspelen, heel irritant.
Ik kijk via de app versie 2.3.40 en heb het programma gestart via TV & Replay en gepauzeerd na ongeveer 45 minuten. Wilde 1 uur later verder kijken maar programma was niet terug te vinden bij bewaard en verder kijken. Als ik op dezelfde wijze een programma opstart van NPO 1,2of 3 zie ik dit programma wel terug bij bewaard en verder kijken. Zeer irritant!!!
Reputatie 4
@CaroLo en @gerald1967

Om jullie zo goed mogelijk te kunnen helpen wil ik in eerste instantie antwoord op de volgende vragenlijst, willen jullie deze invullen?

  • Hoe vaak speelt dit probleem?
  • Sinds wanneer?
  • Met welke zenders en programma's, en op welke data?
  • Speelt het probleem zowel via de Ziggo GO app als via de browser (ziggogo.tv)?
  • Ziggo GO: welke merk & model apparaat gebruik je?
  • Welke versie van de Ziggo GO app gebruik je?
  • Browser: via welke browsers speelt dit probleem?

Daarnaast zijn we erg benieuwd naar jullie manier van pauzeren of afsluiten van de Ziggo GO app, om de aflevering daarna weer te starten. Kunnen jullie een gedetailleerde omschrijving geven van jullie handelingen?

Op deze manier kunnen wij het probleem zo goed mogelijk proberen te reproduceren in de hoop dat wij het ook ervaren, zodat we er ook actie op kunnen ondernemen. Na de update van de app moet het probleem verholpen zijn en hebben we alleen van jullie nog een melding ontvangen.
Probleem speelt regelmatig
sinds ik er gebruik van wil maken dus vanaf deze week
met meerdere zenders en bijvoorbeeld afgelopen maandag met Veronica inside
ik gebruik een iPad air 2
versie ziggo go app 2.3.40
ios 12.1.4
waardeloze app verder kijken vandaag met Jinek werkt wel andere zenders SBS 6 niet
Hetzelfde probleem gebeurt ook wanneer je gewoon een programma met replay aan 't kijken bent en er treedt een storing op. Ook dan kan je helemaal opnieuw beginnen.

  • Hoe vaak speelt dit probleem? Meer dan de helft van de keren dat ik Online TV kijk en dat is daarmee best vaak.
  • Sinds wanneer? Al zeker een jaar.
  • Met welke zenders en programma's, en op welke data? Niet specifiek een zender, programma of data, gewoon alle.
  • Speelt het probleem zowel via de Ziggo GO app als via de browser (ziggogo.tv)? Via de browser want de Ziggo Go app gebruikt ik niet meer omdat die op de ene computer helemaal niet meer start en de andere computer ik altijd opnieuw moet inloggen. Ik heb het hier dus over de app onder Windows 10.
  • Browser: via welke browsers speelt dit probleem? Chrome (versie: altijd meest up-to-date, nu bij dit schrijven: 72.0.3626.119)
Reputatie 4
@gerald1967 bedankt voor je aanvullende informatie. Om hiermee intern specifiek verder aan te slag te kunnen, heb ik helaas nog steeds wat meer informatie nodig. Kun je me aangeven welk pad je bewandelt wat betreft het pauzeren en verder kijken?
Gebruik je bijvoorbeeld specifiek de pauzeknop? En hoe sluit je de app af? Minimaliseer je de app alleen of sluit de app volledig af?

Wat betreft de programma's waarbij het probleem zich voordoet, zoals ik het nu begrijp speelt het bij ieder willekeurig programma op de commerciële zenders. Op de NPO-zenders speelt het niet. Klopt dat? Heb je wellicht toch nog een paar specifieke voorbeelden van programma's, waarbij je dit recent hebt getest? Dan kan ik deze specifieke voorbeelden intern aandragen.

Wat het zo lastig maakt, is dat ik sinds de update het probleem hier niet meer reproduceren. Daarom ben ik heel erg afhankelijk van de informatie die jullie geven en moet de informatie zo gedetailleerd mogelijk zijn.

@MiesCH op het moment dat een programma wordt onderbroken door een foutmelding of storing, is de kans inderdaad groot dat de voortgang niet wordt opgeslagen. In dit geval moeten we eigenlijk kijken naar waar de foutmeldingen en storingen vandaag komen. Kun je me aangeven of het bij jou dus alleen fout gaat na een foutmelding of storing, of dat het pauzeren en verder kijken ook op andere momenten mis gaat?

In het eerste geval, wat voor foutmeldingen krijg je of om wat voor storingen gaat het? Zijn er bijvoorbeeld verbindingsproblemen?

In het tweede geval heb ik ook van jou meer informatie nodig wat betreft de programma's. Bij welke programma's (ook graag datum en tijd) is de afgelopen dagen nog mis gegaan, zonder tussenkomst van een foutmelding of storing? Daarnaast horen we ook graag welke handelingen je volgt. Gebruik je specifiek de pauzeknop, minimaliseer je de browser alleen of sluit je deze volledig af? Speelt het probleem bij beide manieren van 'afsluiten'?
Kim Ziggo kun je aangeven hoe je exact moet pauzeren en de app moet afsluiten zodat verder kijken wel mogelijk is. Dan kan ik uitsluiten dat ik het op de verkeerde wijze doe.
Geaag je reactie.
Kim Ziggo schreef:


@MiesCH op het moment dat een programma wordt onderbroken door een foutmelding of storing, is de kans inderdaad groot dat de voortgang niet wordt opgeslagen. In dit geval moeten we eigenlijk kijken naar waar de foutmeldingen en storingen vandaag komen. Kun je me aangeven of het bij jou dus alleen fout gaat na een foutmelding of storing, of dat het pauzeren en verder kijken ook op andere momenten mis gaat?

In het eerste geval, wat voor foutmeldingen krijg je of om wat voor storingen gaat het? Zijn er bijvoorbeeld verbindingsproblemen?

In het tweede geval heb ik ook van jou meer informatie nodig wat betreft de programma's. Bij welke programma's (ook graag datum en tijd) is de afgelopen dagen nog mis gegaan, zonder tussenkomst van een foutmelding of storing? Daarnaast horen we ook graag welke handelingen je volgt. Gebruik je specifiek de pauzeknop, minimaliseer je de browser alleen of sluit je deze volledig af? Speelt het probleem bij beide manieren van 'afsluiten'?



Hai @Kim Ziggo,

Bedankt voor je reactie!

Om te pauzeren gebruik ik of pauze knop in het scherm of de spatiebalk, maar dat levert voor mij momenteel geen problemen. Voorheen heeft dit wel problemen geleverd wanneer ik net iets te lang pauze aan had staan, zeg bijv. een kwartier. Toen kon ik ook overnieuw beginnen. Daarom gebruik ik de pauzestand maar kort tegenwoordig en dat gaat bij mij goed. Als ik een langere pauze wil inlassen, pauzeer ik eerst de video en gebruik daarna de terugknop (linksbovenin) om terug te gaan naar de tv-guide. Dat lijkt voor mij te werken.

De storingen zijn echter meer een probleem. Ik weet nog dat ik veel last van foutcode 242 en 243 heb gehad, maar ik weet niet of dat nog steeds zo is omdat hier het een en ander aan opgelost was - staat me bij. Maar hierdoor let ik niet meer op de foutcode's die ik krijg, wel zie ik altijd de tekst als Helaas, de video kan niet meer worden afgespeeld of iets in die aard.

Ik sluit altijd de browser helemaal af maar verwijder normaliter geen cookies. Weet ook dat dat een keer een oplossing was toen ik helemaal niets meer kon afspelen. Oh, het is bij het programma "Weet ik veel" van RTL 4 van afgelopen zondag misgegaan.
Reputatie 4
gerald1967 schreef:

Kim Ziggo kun je aangeven hoe je exact moet pauzeren en de app moet afsluiten zodat verder kijken wel mogelijk is. Dan kan ik uitsluiten dat ik het op de verkeerde wijze doe.
Geaag je reactie.



@gerald1967, in principe zou de pauzefunctie moeten werken wanneer je de pauzeknop gebruikt, maar ook wanneer je de app 'hard' afsluit (dus zonder eerst de pauzeknop te gebruiken). Maar er ontstaan soms situaties waarbij het niet altijd zo werkt, zoals het oorspronkelijk was ingericht. Daarom ben ik juist benieuwd hoe je precies 'pauzeert' en verder kijkt. Pauzeer je de het programma met de knop, laat je de app open en kom je na een x aantal minuten terug? Of sluit je de app volledig af, wanneer je er even tussenuit gaat? En doe je dat met of zonder het gebruik van de pauzeknop? En merk je zelf überhaupt verschil in de verschillende manieren van pauzeren? Kun je daarnaast nog een terugkoppeling geven van de specifieke programma's (inclusief data en tijden), waarmee je het probleem hebt ondervonden? Dan probeer ik dat, zoals eerder aangegeven, hier na te bootsen en hier intern verder te kunnen beleggen. En maakt het ook uit vanaf welk moment je pauzeert? Zit er verschil in of je bijvoorbeeld in de eerste minuten al pauzeert of wanneer je halverwege het programma pauzeert?

@MiesCH, als ik het goed begrijp loop je op dit moment niet tegen een specifiek probleem aan met Ziggo GO. De problemen waar je tegenaan liep betroffen niet specifiek het pauzeren, maar het functioneren van Ziggo GO in zijn algemeenheid (meerdere issues en foutmeldingen). Mocht je nu toch nog tegen problemen aanlopen, dan wil ik je vragen een nieuw topic te starten, waarin je heel specifiek de problemen (inclusief data, tijden en eventuele programma's) aangeeft. Dan kunnen we heel gericht op jouw problemen in gaan en houden we in dit topic wat meer het overzicht, omdat het hier heel specifiek over het pauzeren in Ziggo GO gaat.
Reputatie 4
@all, het oorspronkelijke probleem waarvoor dit topic is gestart is inmiddels al weer enkele weken geleden opgelost. Daarna zijn er toch nog enkele problemen in dit topic aangekaart. Zoals het nu staat lijken dit toch echt individuele situaties. Omdat dit topic nu verder ook wat stil valt, sluit ik dit topic. Loop je desondanks nog tegen problemen aan met Ziggo GO, start dan gerust een nieuw topic, zodat we daar heel gericht weer mee aan de slag kunnen!