Beantwoord

Ziggo Go op Windows notebook Medion i5 werkt niet meer

• 8 januari 2019
  • 45 Reacties
  • 1363x Bekeken

Sinds 4 januari werkt de app niet meer. Herstelpunt gedaan, laatste update windows door helpdesk Microsoft geïnstalleerd, maar als het beeld verschijnt is verdere actie niet mogelijk.
icon

Best beantwoord door robdehaas 11 januari 2019, 16:06

Dank voor je vele suggesties KBX458, vanochtend werkte de app ineens.
Gisteren nogmaals geïnstalleerd en met Opties opnieuw ingesteld, toe geen reactie.
Vanochtend wel.....
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

45 Reacties

Reputatie 7
Badge +16
Daaruit begrijp ik dat het probleem eindelijk is opgelost. Dat doet me deugd.
Eveneens een fijn weekend.
Geen probleem meer.

Fijn weekend.
Reputatie 7
Badge +16
Dan zou de app in principe goed moeten kunnen werken.
"Het probleem kan niet worden vastgesteld" luidt de diagnose.
Reputatie 7
Badge +16
Daarom de laatste suggestie (probleemoplosser) eens uitvoeren. Dit kan automatisch soms een kleinigheid aanpassen waardoor het probleem werd veroorzaakt. Duurt maar een paar minuten.
Dank voor je vele suggesties KBX458, vanochtend werkte de app ineens.
Gisteren nogmaals geïnstalleerd en met Opties opnieuw ingesteld, toe geen reactie.
Vanochtend wel.....
Reputatie 7
Badge +16
Ik had de app nog niet op de I3 laptop. Dus zojuist vanuit de MS store gedownload en draaide binnen een paar minuten probleemloos.
Dus welke bron bij jouw pc de oorzaak is dat de app kuren vertoond? Mogelijk een klein defect in het moederbord? Ik blijf meedenken. Maar hoewel mijn naam geen Joost is, mag deze het weten.

Wat je nog als laatste zou kunnen proberen is het volgende:
instellingen > bijwerken en beveiliging > problemen oplossen > windows store apps

Als niets helpt en de PC nog nieuw is en onder garantie valt, zou ik in jouw geval dit probleem voorleggen aan de verkoper en vragen om e.e.a. door te laten meten/testen.
Gisteren opnieuw de app geïnstalleerd, werkte weer niet. Via Opties opnieuw ingesteld, geen reactie. Via de browser gekeken.

Vanochtend weer geprobeerd de app te starten, geen probleem.....
Reputatie 7
Badge +35
@robdehaas Heb je nog wel iets veranderd? wat anders is dan eerder?
Dank voor alle suggesties allemaal. Inmiddels kijk ik al via de browser.

NB Ik ging net even naar de app en tot mijn verbazing werkt de app. Ben benieuwd of op later tijdstip dit ook nog lukt.
Reputatie 7
Dank KB, het antwoord is aan Ziggo

Hier hebben wij geen andere meldingen over ontvangen, er zijn geen andere klanten die dit (zeer vervelende!) probleem ervaren met dezelfde app. Er gaat waarschijnlijk iets mis op jouw computer, maar wij weten niet wat dat is. Een eerste advies is helemaal verwijderen en opnieuw installeren van de app, maar dat heb je natuurlijk al gedaan. Andere software zou ook invloed kunnen hebben op de werking. Heb je 4 januari dingen aangepast?

Om zeker te zijn kun je de hele laptop opnieuw voorzien van een schone Windows installatie en dan alleen de Ziggo GO App installeren. Maat dat is nogal een stap. Je kan ook via de browser kijken als alternatief.
Helaas, is niet de oplossing...
Reputatie 7
Badge +26
Er wordt ook algemeen geadviseerd maar 1 scanner actief te hebben. Ze zitten elkaar nogal eens in de weg.
Reputatie 6
Badge +15
Sowieso is 3 Antivirusprogramma's (Safe Online, Super antispyware, Windows Defender) echt teveel van het goede. Ik zou dat Super Antispyware verwijderen.
Reputatie 7
Badge +35
Ik heb later nog wat toegevoegd hierboven @robdehaas
Reputatie 7
Badge +35
Dan vermoed ik dat 1 van deze de Ziggo Go app blokt.

De enige manier om dit zeker te weten is om Super antispyware en Mc Afee Webadvisor en Ziggo Safe online en volledig te verwijderen en te kijken of het dan wel werkt.

Ziggo Safe online kun je het best verwijderen met het Verwijderprogramma voor Windows van F-secure

Defender van Windows gaat dan aan en is dan direct je antivirus, dus je beveiliging blijft actief.
En Ziggo safe online
Mc Afee Webadvisor, windows defender firewall, Super antispyware

Ziggo Go Liberty Global versie 2.7.0.0
Windows 10 Home versie 1809
Reputatie 6
Badge +15
Hi @robdehaas,

Misschien nog even handig om te weten welke versies je van Windows en van Ziggo GO hebt.

Voor Windows:
Win.teken+R > 'winver' > ok > Versie- en buildnummer noteren

Voor Ziggo GO:
Instellingen > Apps > Ziggo GO-app zoeken en aanklikken > Geavanceerde opties > Versie (tweede regel)
Reputatie 7
Badge +35
Dat klinkt heel onduidelijk Ziggo Defender bestaat niet en Microsoft Windows is geen antivirus.

Probeer het eens precies uit te zoeken, ik zie regelmatig verbindingsproblemen voorbij komen door één of ander antivirus.

Of het is Defender of Ziggo Safe Online of nog een andere of misschien wel meer, maar dat kun jij alleen vertellen.
Ik denk iets van Microsoft Windows en Ziggo Defender
Reputatie 7
Badge +35
@robdehaas Ik zie verder eigenlijk geen problemen op het moment met de Ziggo Go app.

Welk antivirus of welke blokkers heb je draaien?
Dank KB, het antwoord is aan Ziggo
Reputatie 7
Badge +16
Je kunt in elk geval kijken via de browser. Vreemd dat de app na inloggen niet reageert. Maar je kunt nog altijd de stappen doorlopen via de link om te proberen een oplossing te vinden.
Inloggen wel, maar daarna komt het hoofdmenu scherm en kun je klikken tot je een ons weegt.Ik weeg nu een pond dus ga lekker naar de
browser