Henderik74

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo Go op iPadPro

Ziggo Go werkt slecht op iPadPro(2016). Krijg steeds meldingen als : ‘ Niet beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld. ‘ Of (zie bijlage).

Na harde reset iPad wel weer (even) mogelijk maar probleem blijft.

Merkwaardig is dat wel de minibeeldschermen te zien zijn. De schakeling naar zenderkeuze gaat mis. Wat te doen?

12 Reacties 12
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Henderik74 

Welkom op de Community!
Foutmeldingen op de app zijn natuurlijk niet fijn als je online via je iPadPro tv wil kijken!
Goed dat al eens een harde reset hebt uitgevoerd.

Morgen wordt er toevallig wel een software update verwacht dat problemen met Ziggo Go en Apple producten verhelpt.
Ik hoop dat dit probleem dan niet meer bij je speelt.

In elk geval zou ik willen vragen om morgen handmatig uit te loggen in de app via: profiel > uitloggen
Daarna mag je uiteraard weer inloggen.

Henderik74
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Problemen met iPadPro blijven. Steeds resetten rn dan weer een uurtje verder kijken. Ziggo go app herhaaldelijk verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Vreemd.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Helaas, en dat terwijl we inmiddels al weer enkele maanden verder zijn.. Ervaar je nog steeds exact hetzelfde probleem waarbij de 'Geen verbinding' of 'Niet beschikbaar' foutmelding verschijnt op de iPad? Of is er nu sprake van een ander probleem?

Check sowieso of je de laatste versie van Ziggo GO geïnstalleerd hebt en of ook de iOS versie van de iPad up-to-date is. We horen graag van je! 😉

Henderik74
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dezelfde problemen blijven helaas. Ook na dagelijkse resets van iPadPro en herinstallaties van Ziggo app.

Na paar minuten tv kijken loopt het vast en krijg ik de melding “ niet beschikbaar’, reset ipad en dan na inloggen op app weer tv even mogelijk. Merkwaardig is dat ik wel de minischermpjes van alle zenders zie en ook zie ‘verversen’ 

Vreemd en vervelend. Adviezen?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Inderdaad vreemd en ongewenst! Ervaar je dit alleen bij Live TV? Of ook bij Replay TV? Werkt Movies & Series content wel? Welke versie iOS is geïnstalleerd? En Ziggo Go? 

Henderik74
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

iPadPro (2016) softwareversie 14.4.1

Laatste Ziggo Go versie.

Movies en Series blokkeert ook.

Wachtwoorden ook gereset.

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3324Likes

Hi Henderik74! 

Jeetje, wat is er al veel getest en wat irritant dat het probleem blijft bestaan. Aan ons om de rode draad in dit verhaal op te zoeken. Als ik het goed begrijp uit alle berichten is het zo dat het probleem pas is opgelost op het moment dat je de app helemaal opnieuw installeert. Klopt dat? Of is het voldoende om de app (ook op de achtergrond) af te sluiten en opnieuw op te starten? 

Ook ben ik benieuwd of je dit probleem ervaart op meerdere apparaten en of het ook voorkomt als je verbinding maakt met een ander wifi netwerk. 

Henderik74
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Na reset van de iPadPro kan ik weer voor een paar minuten de Ziggo Go app gebruiken. Dan loopt alles weer vast en krijg ik bovenstaande meldingen. Op andere apparaten doet zich het probleem niet voor.

Groet.

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3324Likes

Ah oke! Je reset dus de iPad zelf. Is het voor jou mogelijk om ook te checken of het weer goed gaat als je, nadat je de foutmelding hebt gekregen, deze verschillende handelingen uitvoert: 

- Verbinding maakt met een ander netwerk 
- Het wifinetwerk vergeet en opnieuw verbinding maakt
- De app alleen afsluit (ook op de achtergrond) en deze opnieuw opstart

Is de foutmelding hierna ook verdwenen en kun je weer (even) kijken? Of is echt enkel alleen het opnieuw opstarten van je iPad wat ervoor zorgt dat je weer kan kijken?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Als de iPad Pro vast loopt, dan is er iets anders gaande.

Heb je iets van VPN of een Virus Block/Ad Block aanstaan, en hoe staan je instellingen geregeld.


Daarnaast, door het vastlopen, hoe staat je wifi ingesteld.

Heeft de 2.4 GHz en de 5GHz een eigen wifi naam en staan de kanalen vast op 1,6,11 en kanaal breedte op 20 MHz en de 5 GHz op 36,40, 48 en kanaalbreedte op 20/40/80 Mhz

 

Dit zijn kleine dingen die je kan aanpassen.

Heb je ook al een keer uitgelogd en dan opnieuw opstarten en weer opnieuw inloggen.

 

Mijn Ipad 2019 is geen probleem en werkt helemaal prima. 

Henderik74
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Alle bovenstaande handelingen weer verricht. Even afwachten nu.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Fijn dat je het nodige hebt verricht, waarvoor dank! Hoe staat het er nu voor? 

Uitgelicht topic