Gerrit5309

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo go op androidbox - wazig beeld in het begin

Op mijn vakantie adres in spanje wil ik ziggo go kijken met een SVEON SBX604 4K androidbox.
Ik heb via de playstore de ziggogo app geeinstallerd zonder problemen.
De app werkt opzich prima en redelijk snel.
Alleen als ik een zender selecteer wordt deze weergegeven in een zeer lage resolutie.
Ik heb een 30mb glasvezelaansluiting dus de internetsnellheid is voldoende.
Als ik de app start op mijn laptop (win 10), wordt het wel de goede resolutie geleverd.
als ik echter op de androidbox bij terugkijken een programma start wordt het in eerste instantie weer weergegeven in lage resolutie, als ik echter even de tijdbalk een paar seconden terug schuif wordt het beeld ineens wel in HD weergegeven.
Heb de box meegenomen naar Nederland, en daar is het exact het zelfde.
Is dit een probleem van de box of de ziggo app ????
6 Reacties 6
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Gerrit5309
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Een hele goede vraag en ik denk dat daar iemand van Ziggo antwoord op kan geven. Zelf verwacht ik dat het aan de box ligt omdat de App daar niet voor gemaakt is. Laat ik het anders zeggen, dat Ziggo daar geen rekening mee heeft gehouden dat je het op die box ook kan installeren? Zelf weet ik niet zoveel van Android en de Ziggo Go app dus het is voor mij ook gissen.

Laten we even wachten op een moderator van Ziggo of iemand die hier wel heel veel van weet :). In ieder geval een hele goede vraag, ben er ook wel benieuwd naar.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Gerrit5309 wrote:
Op mijn vakantie adres in spanje wil ik ziggo go kijken met een SVEON SBX604 4K androidbox.
Ik heb via de playstore de ziggogo app geeinstallerd zonder problemen.
De app werkt opzich prima en redelijk snel.
Alleen als ik een zender selecteer wordt deze weergegeven in een zeer lage resolutie.
Ik heb een 30mb glasvezelaansluiting dus de internetsnellheid is voldoende.
Als ik de app start op mijn laptop (win 10), wordt het wel de goede resolutie geleverd.
als ik echter op de androidbox bij terugkijken een programma start wordt het in eerste instantie weer weergegeven in lage resolutie, als ik echter even de tijdbalk een paar seconden terug schuif wordt het beeld ineens wel in HD weergegeven.
Heb de box meegenomen naar Nederland, en daar is het exact het zelfde.
Is dit een probleem van de box of de ziggo app ????



Ik heb ditzelfde probleem ook met mijn windows PC en de Ziggo Go windows app.

Even is de resolutie slecht en dan zie je de resolutie goed worden , ik denk dat het een probleem is dat er even gebufferd moet worden. Dus even de stream inladen met lage resolutie en dan op de achtergrond met de beschikbare bandbreedte genoeg binnenhalen en dan overschakelen naar HD beeld. Dit om als er even een hikup in de verbinding is het beeld dan niet direct uitvalt.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Bij ons thuis ook bij de kinderen en onze slaapkamer Android boxen op UTP hangen met Ziggo Go app (geen coax maar UTP door het huis liggen). Werkt prima met HD maar duurt bij het starten van een kanaal altijd wat seconden met beeld in SD kwaliteit totdat er genoeg gebufferd is lijkt het. Vervolgens is de beeldkwaliteit dan ook prima.
Gerrit5309
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het even in SD opstarten en dan overgaan in HD heb ik ook met mijn Windows 10 PC en de ZiggoGo app, maar dit duurt maar een paar seconden.
Op de Androidbox blijft hij SD of nog lager, want de ondertiteling is zelfs niet te lezen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Gerrit5309 . Welkom hier!
Fijn dat je op deze manier ook in Spanje je bekende programma's kunt kijken ^^.

Gezien dit enkel speelt via de androidbox en met dit apparaat ook op verschillende netwerken, denk ik dat je zou kunnen concluderen dat het aan de box ligt. Zeker omdat het dus via de laptop wel gewoon goed gaat.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Dit fenomeen is niet enkel op de androidbox, maar doet zich ook voor op mijn W10 systeem met de app.
Met ziggogo.tv via browser heb ik dit niet kunnen opmerken.
Het lijkt dus app gebonden

Uitgelicht topic