Huigie

Level 3
  • 122Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Ziggo Go op Android kastje

Er zijn volgens mij flink wat gebruikers die op deze manier TV kijken. Er is dus klaarblijkelijk een behoefte, wanneer gaan jullie gehoor geven aan deze behoefte?

Waarom levert Ziggo nog steeds geen oplossing hiervoor incl. ondersteuning?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MiesCH

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
@Anzo: Nou, dat kan ik me moeilijk voorstellen omdat er aardig wat kastjes met Android (met trademark logo en full access tot Google Play) geleverd worden maar ik snap wel waarom die kastjes beter op Android TV platform kunnen draaien en ik gok dat iedere partij daarop over gaat. Zitten toch meer voordelen aan Android TV platform bij gebruik als media player / tv box.

Dus, zoals eerder door anderen is geschreven, zullen we maar moeten wachten tot de Ziggo Go app beschikbaar is voor het platform Android TV. Ik denk ook dat dat een goede zet zal zijn. Wellicht kan ik dan een nieuw kastje kopen 🙂

Bekijk in context

66 Reacties 66
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Hoi Huigie,
Op de Community van Ziggo zijn daar al meer vragen over geweest.
Op dit moment is het mogelijk om Ziggo Go te bekijken op je tablet, mobiel en via windows. Verder is er nog geen ondersteuning. Er is een artikel waar men zegt dat Ziggo bezig is, maar dat is nog afwachten: http://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-werkt-aan-app-voor-android-tv-en-apple-tv/
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo @Huigie, hier is inderdaad al van alles over gezegd op de Community. Maar dat geeft niet, het is en blijft een mooi onderwerp. Ik proef vooral dat jij zelf graag gebruikt maakt van een App op een android TV box, en dat is helemaal prima en begrijpelijk 🙂 Het zou erg gaaf zijn natuurlijk. Ik kan met een korte online zoektocht de klaarblijkelijke behoefte niet goed vinden. Zou jij dit specifiek kunnen omschrijven of gaat het om een inschatting vanuit jezelf?

Om antwoord te geven op je vraag: Op dit moment concentreert het development team zich op de werking van de app op mobiele devices, met ondersteuning voor streamen via de Chromecast en Apple TV.
MiesCH

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Hai, de logica ontgaat mij een beetje. Op Android tablets en telefoons kan de Ziggo Go app wel draaien maar niet op een Android (TV) Box. Practisch gezien is er nauwelijks verschil tussen deze devices voor de app en is het voor de ontwikkelaars een zeer kleine inspanning om de app geschikt te maken voor een Android box, als dat überhaupt aanpassingen vereist. Dus ik vind het niet logisch dat een Android box nog niet wordt ondersteund :thinking:
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Misschien heb je dan iets aan dit artikel?
http://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-werkt-aan-app-voor-android-tv-en-apple-tv/
MiesCH

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
EnergieBoy wrote:
Misschien heb je dan iets aan dit artikel?
http://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-werkt-aan-app-voor-android-tv-en-apple-tv/

Hai, dank voor je reactie/tip!
Dat artikel van 22 februari had ik al gezien (staat eerder vermeld in deze topic), maar het is nu 10 maart en de app had al lang en breed geschikt kunnen zijn voor een Android (TV) Box omdat mijns inziens er nauwelijks inspanning vereist is omdat de app al op andere Android devices werkt. Ik snap dus niet waarom het zo lang moet duren.
Het enige dat ik mij kan voorstellen is dat ze de Ziggo Go app voor alle TV boxes tegelijk willen uitrollen en ik heb geen idee hoeveel werk het is om de app voor Apple TV geschikt te maken want ik ben een Android developer, geen Apple developer.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Wij als klanten zeggen dat het allang beschikbaar had kunnen zijn, Ziggo is daar gewoon nog mee bezig. Ik ben geen techneut of programmeur die dit allemaal in elkaar moet zetten, gelukkig maar. Dus wij kunnen met z'n alle wel vinden dat het al beschikbaar had kunnen zijn, we moeten nu echt gewoon wachten.

Solliciteer bij Ziggo zou ik zeggen, dan had je de app al klaar gehad voor ons allemaal :wink: :blush:
AnZo

Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Voor de goede orde: Het platform heet Android TV en is in Nederland inmiddels beschikbaar via losse kastjes (Samsung), maar er zijn ook inmiddels televisies van Sony en Philips waar het ingebouwd is. Het platform is zelf ook nog in ontwikkeling, maar inmiddels al een rijke aanvulling voor het televisiekijken. Schakelen tussen de apps van Netflix, Videoland, Amazon Prime Video, NLziet, etc. gaat geweldig en dat alles via één afstandbediening. Het zou inderdaad een slimme zet van Ziggo zijn om hun Ziggo Go app zo snel mogelijk beschikbaar te krijgen op Android TV.
MiesCH

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Even voor de duidelijkheid, ik doelde niet op een apparaat dat op het platform Android TV draait maar op een stock Android draaiende mini PC. Dit is praktisch gezien hetzelfde als een Android Tablet, maar is dan in de vorm van een mini PC.

Voor zover ik heb begrepen is het niet mogelijk om op deze apparaten de Ziggo Go app te installeren omdat dat in de play store is geblokkeerd vanwege de configuratie van Ziggo. Zou je deze blokkade opheffen, dan kan je zonder problemen de Ziggo Go app gebruiken op een Android mini PC, op één voorwaarde dan: de cpu moet ondersteund worden. Een ARM zou goed ondersteund moeten worden. De x86 durf ik niet te zeggen maar zou me ook niet verbazen als dat ook werkt.
AnZo

Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Zo'n mini pc wordt zelfs door Android niet officieel ondersteund.
Wil v Z

Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Hallo MiesCH,

De Ziggo Go app werkt probleemloos op bv een Minix X8-H Plus android kastje.
Is dat wat je bedoeld?
Dit is idd hetzelfde als op een tablet of telefoon, zelfde Android, dus geen Android TV, wat
een ander platform is.
Deze is gewoon in de Google Playstore te downloaden en werkt bij mij goed.
MiesCH

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
@Anzo: Nou, dat kan ik me moeilijk voorstellen omdat er aardig wat kastjes met Android (met trademark logo en full access tot Google Play) geleverd worden maar ik snap wel waarom die kastjes beter op Android TV platform kunnen draaien en ik gok dat iedere partij daarop over gaat. Zitten toch meer voordelen aan Android TV platform bij gebruik als media player / tv box.

Dus, zoals eerder door anderen is geschreven, zullen we maar moeten wachten tot de Ziggo Go app beschikbaar is voor het platform Android TV. Ik denk ook dat dat een goede zet zal zijn. Wellicht kan ik dan een nieuw kastje kopen 🙂
MiesCH

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Wil v Z wrote:

De Ziggo Go app werkt probleemloos op bv een Minix X8-H Plus android kastje.
Is dat wat je bedoeld?
Dit is idd hetzelfde als op een tablet of telefoon, zelfde Android, dus geen Android TV, wat
een ander platform is.
Deze is gewoon in de Google Playstore te downloaden en werkt bij mij goed.

Hai Wil, oke, dat heb ik dan gemist 😮
Dat is idd wat ik bedoel. Kennelijk is die blokkade verwijderd ... had ik eerder moeten weten 😉
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
@Huigie, het lijkt erop dat @Wil v Z een oplossing heeft gevonden om het op een Minix Android kastje voor elkaar te krijgen. Wanneer je hier plaatst welk kastje jij gebruikt en welke versie van Android daarop draait dan kunnen de leden hier je vast bruikbare tips geven 🙂
Pascal47

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al sinds 2 jaar een android tv box waar Horizon go en Ziggo go goed op werkte alleen het ging allemaal heel erg traag. Nu heb ik een nieuwe android box gekocht met een octacore cpu en 3 GB ram geheugen. De Ziggo go app draait nu heel vlot en geeft geen enkele foutmelding. Ook heb ik de app gewoon direct vanuit Google play kunnen installeren wat niet het geval was met het vorige box. Maar het probleem is nu dat de beelden vanuit replay en movies en series niet scherp zijn. Als ik live kijk via Ziggo go is het beeld wel goed. Ik heb al contact hierover gehad met de helpdesk, maar het enige wat ze daar kunnen zeggen is dat ik de app opnieuw moet installeren. Dit is balen ziggo!!!! Op mijn tablet heb ik het probleem niet.

Wat te doen?
Marco A

Level 5
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
Pascal47 wrote:
Ik heb al sinds 2 jaar een android tv box waar Horizon go en Ziggo go goed op werkte alleen het ging allemaal heel erg traag. Nu heb ik een nieuwe android box gekocht met een octacore cpu en 3 GB ram geheugen. De Ziggo go app draait nu heel vlot en geeft geen enkele foutmelding. Ook heb ik de app gewoon direct vanuit Google play kunnen installeren wat niet het geval was met het vorige box. Maar het probleem is nu dat de beelden vanuit replay en movies en series niet scherp zijn. Als ik live kijk via Ziggo go is het beeld wel goed. Ik heb al contact hierover gehad met de helpdesk, maar het enige wat ze daar kunnen zeggen is dat ik de app opnieuw moet installeren. Dit is balen ziggo!!!! Op mijn tablet heb ik het probleem niet.

Wat te doen?


Ik heb een MXQ Pro 4K kastje ...koste 24 euri incl verzending.....ook ik heb vaak met de reply dat het wat minder is, bij mij volstaat een keertje met de muis even een stukje naar voren en terug te scrollen.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Welkom op de community @Pascal47! Jammer dat je tegen problemen aanloopt. Zo'n kastje is natuurlijk erg gaaf! Helaas ondersteunen wij dit niet. Wij ondersteunen op Android gebied alleen smartphones en tablets met Android 4.0 of hoger. Problemen waar een niet-ondersteund-kastje wel last van heeft - maar smartphones en tablets niet - nemen we niet in behandeling. De helpdesk kan daar geen 'ticket' voor laten loggen.

Dit is wel een perfect onderwerp om samen met andere klanten ideeën over uit te wisselen, goed dat je het hier op de Community meld! Ik hoop dat er bruikbare tips komen.
Marco A

Level 5
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
Dat probleem heb je ook weleens op de ap of op de pc....daar is de kwaliteit dan even iets minder...na enkele seconde ' hikt' het beeld waarna het duidelijk is...dat ' hikken' doen die kastjes niet, vandaar dat even met de muis de slider even iets verder en weer terug waarna het op mijn kastje is opgelost.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Marco A wrote:
Dat probleem heb je ook weleens op de ap of op de pc....daar is de kwaliteit dan even iets minder...na enkele seconde ' hikt' het beeld waarna het duidelijk is...dat ' hikken' doen die kastjes niet, vandaar dat even met de muis de slider even iets verder en weer terug waarna het op mijn kastje is opgelost.

Best een nuttige tip! Thanks. Maar zelf zou ik daar na een maandje wel klaar mee zijn. Ik heb ooit een MK809 III Android stick gehad, helemaal leuk maar ook helemaal waardeloos door dit soort toestanden! Dat bedrag van het MXQ Pro 4K kastje prikkelt wel om weer eens een impuls aankoop te doen 😉
Marco A

Level 5
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes
Anne H..

Ik heb jaren geleden ook eens zo'n android stick gehad, maar die dingen waren echt waardeloos.....tot heden werkt dit goed, ook voor Netflix...en eigenlijk zijn ze bedoeld als iptv box....maar ik gebruik hem alleen voor ziggo en netflix, en soms ook voor kodi (maar dat werkt momenteel overal slecht op)...en voor die 20-25 euro ben je weer avonden zoet..

Uitgelicht topic