1
Vraag
2
Reageer en help mee
KevKlo

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO op android blokkeert login ivm dim software of hack?

Hoi! Mijn Ziggo GO app op een android telefoon geeft bij het inloggen bijna altijd de foutmelding:

"Het lijkt erop dat je software gebruikt om je scherm te dimmen (zoals Lux of Twilight). Omdat hackers soortgelijke software kunnen gebruiken om je gebruikersnaam en wachtwoord vast te leggen bij het inloggen, hebben we het login scherm tijdelijk uitgeschakeld. Schakel de dim software uit en log in."

Ik heb geen software om mijn scherm te dimmen. Wel gebruik ik de standaardfunctie hiervoor van Android, maar ook na afsluiten/uitschakelen komt deze foutmelding. Scans van ESET leveren geen bedreigingen op. Ook geen gekke apps te zien in het overzicht.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
38 Reacties 38
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo KevKlo, welkom op onze Community.

Deze melding is nieuw. Er zitten security maatregelen in de Ziggo GO app om gebruikers te beschermen, en om scherm kopieën van items te voorkomen. Heb je ook bepaalde software op je Android waardoor het toestel zich als root gedraagd? of waardoor verborgen Android settings unlocked zijn? Dan kun je vergelijkbare meldingen krijgen.

Los van dit alles is het bij onverklaarbare zaken slim de app helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren.
KevKlo
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank! Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar kreeg de melding opnieuw. Bij mijn weten is de Android niet geroot. Een rootcheck app bevestigt dat. Zie zo ook geen apps die ik niet kan plaatsen in de lijst. Er zit wel een virusscanner op. Kan dat ermee te maken hebben?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hmm, dat valt tegen zeg! Een volgende stap is je Android toestel helemaal terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan als eerste app de Ziggo GO app installeren. Als dat wel werkt was er iets op de oude installatie wat roet in het eten gooit.

Die stap is nogal wat.. je bent een weekend bezig voordat je toestel weer net zo is zoals het was.

Zou je hier willen aangeven wat voor type toestel het om gaat, welke firmware/software versie erop staat en welke Android versie gebruikt is? Met die info hoop ik dat andere bezoekers een tip voor je hebben.
Mno1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
M'n Lenovo tablet net terug van de rpearateur met een nieuw moederbord. Ziggo go opnieuw geïnstalleerd maar hij weigert in te loggen. Melding: "Het lijkt erop dat je software gebruikt om je scherm te dimmen (zoals Lux of Twilight). Omdat hackers soortgelijke software kunnen gebruiken om je gebruikersnaam en wachtwoord vast te leggen bij het inloggen, hebben we het login scherm tijdelijk uitgeschakeld. Schakel de dim software uit en log in."
Geen dim software aanwezig op m'n tablet. Inloggen via browser lukte eerst niet, na verwijderen app wel. App opnieuw geïnstalleerd, zelfde probleem.
Ik zie hier al een thread van 2 weken geleden met hetzelfde probleem op een android telefoon ( https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-op-android-blokkeert-login-ivm-dim-software-of-hack-32335 ) . Daar heeft niemand een oplossing, vandaar dat ik een nieuwe thread open. Iemand een idee? Terug naar fabrieksinstellingen is wel een erg radicaal plan, heb net zo'n beetje de indeling van m'n tab weer voor elkaar.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Mno1, welkom op de Community!

Ik heb je topic toch even samengevoegd met dit bestaande topic, aangezien de problemen nagenoeg identiek zijn. Dat houdt het overzichtelijk.

Wil je eens antwoord geven op de vragen van Anne H Ziggo? Dan weten we wat meer. Aan jou ook nog de vraag, KevKlo. Met meer voorbeelden kunnen we een eventueel collectief probleem beter in kaart brengen.
Van J

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo, ik heb een HTC U11 en heb precies hetzelfde probleem. Kunnen jullie mij helpen? Ik heb ook geen aparte software.

Wat wel vreemd is is dat ik via internet wel gewoon kan inloggen op mijn ziggo. Ik had dezelfde melding verwacht...immers de bezorgdheid van ziggo bij de ziggo go app heeft ziggo blijkbaar niet bij inloggen bij ziggo go, vreemd.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Van J welkom op onze Community.

Het lijkt erop dat nog niemand een oplossing heft ontdekt. De melding komt alleen naar voren wanneer er een specifiek iets actief is op je device, iets wat anders is dan hoe het device is afgeleverd. Denk aan root toegang of apps die semi-root toegang hebben over de aansturing van het beeldscherm. Het vermoeden is dat het probleem weg is na een factory reset. Graag horen we of dat ook echt zo is!
Van J

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ga echt geen factory reset doen. De telefoon is nog geen maand oud en ik heb net alles een beetje goed staan. Ik heb alles uitgezet wat er maar mee te maken kan hebben en regelmatig krijg ik de melding. Maar soms ook niet (en dan staat er dus niets anders ingesteld) probleem ligt dus echt bij Ziggo Go.

En deze beveiliging snap ik sowieso niet. Als Ziggo bang is dat ik gehackt kan worden als dit aan de hand is, waarom zijn ze dat dan niet als ik wil inloggen op Mijn Ziggo, dan kunnen hackers op dat moment toch hetzelfde doen? (beetje inconsequent)
Hyperbase

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook een htc u11 en hetzelfde probleem.
Iknkan momenteel ook al een tijdje niet inloggen.
Is er intussen al een oplossing voor handen ?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Hyperbase, welkom op onze Community.

Bedankt dat ook jij het Typenummer doorgeeft. Dat soort details helpen bij het zoeken naar wat de rode draad is. We hebben dit probleem nog niet geverifieerd als bug, pas als dat gebeurd krijgen de developers de taak om een oplossing te bedenken. Alle meldingen zijn hier meer dan welkom.

Is iemand hier bereid om een factory reset te doen? Daarna alleen Ziggo GO installeren en proberen. Wanneer je dan ook die melding krijgt, en je device is niet ge-root, dan ligt het niet aan iets waar je als gebruiker zelf iets aan kan doen. Dan pas is het met zekerheid een bug.

Bij meldingen in dit topic ontvang ik graag volledige versienummers van toestellen, firmware en versie van Ziggo GO.
Db90

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Ziggo,

Het probleem wordt veroorzaakt zoals gemeld door een software die het scherm dimt. Standaard wordt bij elk Android toestel de helderheid van het scherm automatisch aangepast.

Als je naar Instellingen - Weergave (of scherminstellingen) gaat en daar de instelling automatische helderheid uitschakelt is het probleem in mijn geval verholpen.

Vind de optie factory reset wel ver gezocht eerlijk gezegd.

Fijne zondag, Duncan
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo KevKlo en Van J is die instelling die Db90 aangeeft ook bij jullie een oplossing?
KevKlo
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij heeft bovenstaande vreemdgenoeg één keer gewerkt, waarna het probleem weer terug kwam. Inmiddels een andere telefoon, niet van HTC maar van Samsung, en nu geen problemen meer. Die adaptatie van Android heeft dit probleem dus blijkbaar niet. Gebonden aan de Android-uitvoering van een merk misschien?
SchraderS

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Lenovo TAB en sinds gisteravond probeerde ik de ZIGGO GO app erop te zetten en vandaaaruit in te loggen, maar ik krijg ook onderstaande melding. (heb de app ook al een keer verwijderd en opnieuw erop gezet, maar helaas zonder resultaat.

"Het lijkt erop dat je software gebruikt om je scherm te dimmen (zoals Lux of Twilight). Omdat hackers soortgelijke software kunnen gebruiken om je gebruikersnaam en wachtwoord vast te leggen bij het inloggen, hebben we het login scherm tijdelijk uitgeschakeld. Schakel de dim software uit en log in."
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo SchraderS, welkom op onze Community.

Die melding is niet waar je graag naar wil kijken als je de app net hebt geïnstalleerd, goed dat je naar de melding hebt gezocht en dit topic hebt gevonden 🙂 Het lijkt erop dat sommige apparaten een scherm dim functie toepassen, waardoor de login niet meer goed beschermd is. Deze functie is uit te zetten in je Tablet. Kijk eens naar de reactie van @Db90 hierboven, de verwachting is dat je op jouw Lenovo op een vergelijkbare manier de instellingen kan aanpassen. Kun je dat proberen en ons laten weten?
SchraderS

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb alles al geprobeerd, maar zonder succes dat is ook de reden waarom ik het meld. Ik heb helemaal geen keuze om de weergave automatisch te dimmen ..
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
SchraderS wrote:
Ik heb alles al geprobeerd, maar zonder succes dat is ook de reden waarom ik het meld. Ik heb helemaal geen keuze om de weergave automatisch te dimmen ..


Uit een rondje zoeken blijkt dat er meer issues zijn met de dim functie van dat merk. Hier lees ik dat je de laatste firmware moet installeren en de tablet helemaal moet rebooten om het issue op te lossen, of dat echt werkt weet ik niet maar die handelingen zijn altijd slim. Ik hoop dat iemand met een Lenovo TAB dit als eens heeft opgelost en je verdere tips kan geven!
SchraderS

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Anne H Ziggo wrote:

SchraderS wrote:
Ik heb alles al geprobeerd, maar zonder succes dat is ook de reden waarom ik het meld. Ik heb helemaal geen keuze om de weergave automatisch te dimmen ..
Uit een rondje zoeken blijkt dat er meer issues zijn met de dim functie van dat merk. Hier lees ik dat je de laatste firmware moet installeren en de tablet helemaal moet rebooten om het issue op te lossen, of dat echt werkt weet ik niet maar die handelingen zijn altijd slim. Ik hoop dat iemand met een Lenovo TAB dit als eens heeft opgelost en je verdere tips kan geven!

Bedankt voor je reactie ik wacht het nog wel even af.
h.w.jansen

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde en geen dim functies aan.
Tor E 20170829
android versie 7.0
vos 1.0.0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic