Ziggo GO op al je apparaten

Toon eerste bericht

241 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@jbiggie
Zou je eens uit je modem je downstream en upstream waarden kunnen plaatsen hier?
Misschien kunnen we een oplossing vinden.
Ik weet niet precies hoe ik moet doen wat je vraagt, dat zal ik dus vanavond eens bekijken. Wel kan ik zeggen dat de download snelheid en upload snelheid goed zijn 300 en ongeveer 30.
Reputatie 7
Badge +4
@Be rt
jbiggie geeft aan dat het via Firefox wel probleemloos gaat. Er lijkt mij dus geen sprake te zijn van een verbindingsprobleem.

Klopt dat @jbiggie? Is voor jou dan ook mogelijk om Chrome eens volledig te verwijderen en opnieuw te installeren? Test dan eerst ziggogo.tv voordat je weer inlogt met je Chrome account, alle extensies worden dan namelijk herstelt.
In de categorie vooruitgang heb ik wederom heel goed nieuws!
De afgelopen weken hebben we jullie al met plezier medegedeeld dat we de zenderlijst in Ziggo GO met 50 zenders hebben uitgebreid en we Chromecast en Airplay ondersteuning hebben toegevoegd aan Movies & Series content. Als grote klapper op de vuurpijl mag ik daar nu aan toevoegen dat we mooie stappen hebben gemaakt met de overstap naar een HTML5-player voor ziggogo.tv. We hebben vandaag namelijk voor veel browsers de HTML5-player aangezet als test. De komende periode zullen we daarom de feedback vanuit jullie scherp in de gaten houden!

We begrijpen dat deze langverwachte implementatie van HTML5 voor velen liever een stuk sneller was gekomen. We hebben hierbij te maken met afspraken en verplichtingen richting leveranciers van onze content. Om die allemaal binnen HTML5 te laten werken hadden we een behoorlijke uitdaging. Die klus is nu geklaard!

Wat betekent dit nu eigenlijk?
Tot nu toe was je aangewezen op de Silverlight plugin om Ziggo GO in je webbrowser te kunnen gebruiken. Hierdoor werkte Ziggo GO maar op een beperkt aantal browsers omdat de Silverlight plugin in de meeste browsers niet meer wordt ondersteund. Met de HTML5-player ondersteunen we nu veel meer browsers omdat we niet meer afhankelijk zijn van deze plugin. Onderaan dit topic zie je precies om welke browsers dit gaat.

Moet er ook nog iets worden aangepast?
Nee hoor, wanneer je een bijgewerkte en ondersteunde browser gebruikt spelen video's direct af. Hierop is één uitzondering, namelijk wanneer specifieke instellingen rondom "protected content" zijn aangepast in Chrome of Edge.
Hieronder leg ik per browser uit hoe je dit herstelt:

Chrome
Navigeer via de adresbalk naar het volgende adres: chrome://settings/content/protectedContent

Schakel de volgende opties in:
  • Allow sites to play protected content
  • Allow identifiers for protected conten

Edge
Schakel "Let sites save protected media licenses on my device" in.
Op deze pagina wordt onder Option One, weliswaar in het Engels maar met screenshots, stapsgewijs uitgelegd hoe je dit aanpast.

Is er verder nog iets om rekening mee te houden?
Momenteel bestaat er een kans dat helemaal aan het einde van het afspelen bij On Demand content of een Replay-video de foutmelding “deze video is niet beschikbaar” naar voren komt. Hier wordt aan gewerkt!

Welke browsers worden nu ondersteund?
Browsers waarin de HTML5-player wordt ondersteund:
  • Chrome
  • Firefox (vanaf versie 52, voor oudere versies moet dit apart worden ingeschakeld)
  • Microsoft Edge
  • Internet Explorer 11 (onder Windows 10)
Browsers die nog niet de HTML5-player gebruiken:
  • Safari (op termijn zal er wel de juiste ondersteuning zijn voor onze HTML5-player, het is nog onduidelijk wanneer)
  • Chromium op GNU/Linux machines. De HTML5-player werkt wel in Firefox op GNU/Linux distributies.
Browser die de HTLM5-player niet gaat ondersteunen:
  • Internet Explorer, t/m versie 11 (onder Windows 7)
Enthousiast geworden en wil je er direct mee aan de slag? Klik dan hier om meteen naar ziggogo.tv te gaan. Veel plezier! Zoals altijd zien we feedback en reacties graag tegemoet in dit topic.
Goed verhaal, ware het niet dat je ook bij Chrome even in normaal Nederlands uit had kunnen leggen waar je deze specifieke instellingen kunt vinden. zijn alleen maar als geavanceerde instellingen terug te vinden en dan ook nog eens in een submenu.
Reputatie 7
Badge +4
Goed verhaal, ware het niet dat je ook bij Chrome even in normaal Nederlands uit had kunnen leggen waar je deze specifieke instellingen kunt vinden. zijn alleen maar als geavanceerde instellingen terug te vinden en dan ook nog eens in een submenu.
@Wim Lee
Je hebt helemaal gelijk! Deze informatie kwam vlak na de lancering in het Engels en erg beknopt aangeleverd, ik heb er toen wel voor gekozen dit wel direct te plaatsen en later verder uit te schrijven. Dit is mij dus ontgaan. Erg slordig en ik herstel het direct. Bedankt voor deze waardevolle observatie! 🙂

Bevalt de nieuwe HTML5-player wel?

Update door Jesse Ziggo om 18:04
Aangepast!
Ben niet de slimste qua technologie?
Betekend dit nu dat je via Internet ziggo kan kijken ipv via de app?
Dus ook in t buitenland? Tenzij je safari hebt?
Ik heb nu twee computers bedraad gemaakt zodat ik evt als jullie dat willen instellingen kan vergelijken. Op een computer heb ik een "schone" chrome geinstalleerd. Er blijven enorme verschillen tussen chrome en firefox. ziggogo.tv start bij firefox flitsend en ik kan vrijwel meteen een zender kiezen, die vervolgens binnen enkele seconden start. Bij chrome duurt dit nagenoeg 1 minuut. De app duurt van starten tot beeld in firefox plm 1 minuut, in chrome ruim 4 minuten
Ik dacht dat firefox goed werkte, maar ik word er na 5 minuten uitgegooid met de opmerking dat de de video stopt om copyright reden. Ik kijk echter naar het eigen ziggokanaal waar ajax te zien is. Da's ook niet echt fijn.
En geeft ook go.tv via firefox geen beeld meer, laden duurt te lang.
Reputatie 7
Badge +35
@CaesarvdM
Ik denk niet in het buitenland, daar heeft Ziggo geen rechten om uitzendingen te laten zien.
Reputatie 1
Badge
Ik krijg zowel bij Firefox, Chrome als Internet Explorer (zeer) regelmatig de melding dat het laden te lang duurt. I.g.v. een uitzending van een commerciële zender, kan de uitzending alleen maar weer vanaf het begin worden bekeken (dat is een tijdje anders geweest, maar is blijkbaar weer opnieuw ingesteld). Uitermate vervelend (zeker als dat vlak voor het einde van een lange speelfilm gebeurt).

In sommige gevallen leidt dat ook weer tot de max 3 streams melding.
status nu: op de computer waarop ik ben ingelogd in chrome werkt zoel de app als de web toepassing zeer slecht Via Firerfox lijkt alles goed te gaan, maar na plm 15 minuten komt de melding zoals WDo die hier geeft. Op de computer waarop ik niet ben ingelogd werkt de web toepassing goed in chrome , de app minder slecht maar zeker niet goed. Via firefox gaat alles veel sneller, maar ook op deze computer na plm 10 a 15 minuten bovenstaand melding , gisteravond ook copyright meldingen
Goed nieuws voor Mac'cies 🙂 De beta van OSX High Sierra met Safari Versie 11.0 (13604.1.31.2)
werkt ook goed :-)

@Jesse Ziggo Klopt het dat de nieuwe HTML5-speler inderdaad werkt in combinatie met Safari 11 en de bèta van macOS High Sierra? In de Safari Technology Preview (eveneens versie 11.0) op macOS Sierra werkt het namelijk niet.
Heb een aantal maanden terug diverse malen via Chrome geprobeerd. Werkte niet vanwege Silverlight plug-in. Nu toevallig weer eens geprobeerd. Erg blij dat het nu prima werkt.
Reputatie 7
Badge +4
@Jesse Ziggo Klopt het dat de nieuwe HTML5-speler inderdaad werkt in combinatie met Safari 11 en de bèta van macOS High Sierra? In de Safari Technology Preview (eveneens versie 11.0) op macOS Sierra werkt het namelijk niet.Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Enkel dat we Safari momenteel nog niet als ondersteunde browser beschouwen.

Maar als ik naar de bevindingen van @Peppe kijk dan belooft dat zeker goeds. 🙂 Misschien heeft hij nog instellingen aangepast?

We zien hier ook een aantal verschillende klachten, deze hebben we in onderzoek en verwachten inmiddels dat deze niet meer mogen voorkomen, of in zeer kleine mate.
Ervaar je toch nog een klacht?

Geef dan door:

- Welk besturingssysteem je draait
- Welke browser (versie)
- De klachtomschrijving, het liefst met een screenshot
- Welke snelheid wordt op de betreffende PC gemeten via https://speedtest.ziggo.nl/
- Staan de DRM-instellingen (kopiebescherming) goed, zoals in het hoofdtopic beschreven?
Goedemiddag!

Ik was ook zeer verheugd over dit nieuws!

Maar ik kan niet op mijn LG OLED 55B6V via de WEB OS 3.0 browser de ZIGGO GO app werkend krijgen.
Ik krijg dan de foutmelding: De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak.

What to do?
Reputatie 7
Badge +1
@Jesse Ziggo Klopt het dat de nieuwe HTML5-speler inderdaad werkt in combinatie met Safari 11 en de bèta van macOS High Sierra? In de Safari Technology Preview (eveneens versie 11.0) op macOS Sierra werkt het namelijk niet.Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Enkel dat we Safari momenteel nog niet als ondersteunde browser beschouwen.

Maar als ik naar de bevindingen van @Peppe kijk dan belooft dat zeker goeds. 🙂 Misschien heeft hij nog instellingen aangepast?

Hallo Jesse,

Nee ik heb niets aangepast.

Vriendelijke groet
@Peppes
Bedankt voor je reactie. Heb je Silverlight nog geïnstalleerd en wordt die misschien nog gebruikt? Ik ben wel erg benieuwd of het straks ook in Safari gaat werken zonder de brakke Silverlight player 😉
Reputatie 7
Badge +1
Nee, geen Silverlight geinstalleerd, wil die rommel niet hebben 🙂
Reputatie 7
@All,

Inmiddels zijn de problemen bij @Peppes ook verholpen 🙂!
Reputatie 7
Badge +1
@All,

Inmiddels zijn de problemen bij @Peppes ook verholpen 🙂!

Nogmaals hartelijk dank Serkan! Perfecte service! 🙂
Eindelijk! Nu hoef ik de Android app op m'n Chromebook niet meer te gebruiken, maar gewoon direct vanuit de browser. Werkt prima, geen klachten vooralsnog. Bedankt!
Badge +1
Net even getest onder Ubuntu 13.10 en met Chromium werkt het perfect. 🙂
Reputatie 1
Ervaring is heel positief onder windows 10! Het lukt mij helaas niet op m'n xbox one (gebruikt Edge). Is daar bewust voor gekozen of ligt het aan een instelling? Zou echt top zijn als het ook op m'n xbox gaat werken! 😎
Ik ben ook wel heel benieuwd of het gaat werken op xbox one. Werkt dit nog steeds niet? Ik ga het vanavond ook even proberen. Ik zeg al een tijdje: "ik stap over naar de provider die het als eerste mogelijk maakt om tv te kijken (via internet) op de xbox one". Als ziggo dit zou doen, zou dat natuurlijk het mooist zijn, dan hoef ik niet over te stappen.

Kan iemand aangeven of dit bewust geblokkeerd wordt/blijft of dat edge op xbox gewoon geen 'Protected Media Content' ondersteunt?

Verder goede zaak overigens dat de HTML5-player er is, bedankt 🙂

Reageer