Ziggo GO op al je apparaten

Toon eerste bericht

234 Reacties

@Jesse Ziggo, dank voor je reactie. Ik heb nog even verder getest;

Firefox moet het daarentegen probleemloos doen in Linux! Met versie 55.0b2 en versie 55.0b12 (64-bit) van Firefox gaat het bij mij goed op alle zenders. Welke versie gebruik jij? En blijven de zenders binnen het sportpakket het structureel niet doen? Ook niet na het opnieuw opstarten van de browser?

Ik heb versie 54.0 build 3 (54.0+build3-0ubuntu0.16.04.1) en dat is de meest recente versie. Er is nog geen 55.x beschikbaar.

Heb alle updates gedraaid, alle rechten m.b.t. content aangepast en al een paar keer opnieuw opgestart en op meerdere pc's geprobeerd, met het zelfde resultaat:
Ziggo Sport select
- terug kijken: ja
- live kijken: Nee
Ziggo Sport Voetbal
- terug kijken: ja
- live kijken: nee
Ziggo Sport Golf
- terugkijken: ja
- live kijken: Nee
Ziggo Sport Racing
- terugkijken: ja
- live kijken: ja
Ziggo Sport Extra 1
- terugkijken: n.v.t.
Ziggo Sport Extra 2
- terugkijken: n.v.t.

Op Racing na, kan ik niet live kijken. Wel terug kijken wat is afgelopen.
Reputatie 6
Badge +1
Goed nieuws voor Mac'cies 🙂 De beta van OSX High Sierra met Safari Versie 11.0 (13604.1.31.2)
werkt ook goed 🙂
Op de browser van mijn Samsung tv werkt het ook niet. Krijg wel even een buffer melding maar als die verdwijnt blijft het beeld zwart
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb versie 54.0 build 3 (54.0+build3-0ubuntu0.16.04.1) en dat is de meest recente versie. Er is nog geen 55.x beschikbaar.Hij is hier vandaan te plukken. Maar die zal vast nog niet in de Ubuntu LTS repository opgenomen zijn.

Op Racing na, kan ik niet live kijken. Wel terug kijken wat is afgelopen.Het blijft een vreemd probleem! Een verklaring moet ik je helaas ook nog even schuldig blijven, vooral omdat het om specifieke content lijkt te gaan.

Hier vind ik een aantal suggesties om verschillende DRM-implementaties zo breed mogelijk te ondersteunen met Firefox op GNU/Linux. Klopt het dat DRM content wel is ingeschakeld onder Preferences > Content? Probeer dan eens de hier voorgestelde aanpassingen door te voeren in about:config.

Ben je daarnaast toevallig ook in de gelegenheid om deze zenders via de Ziggo GO app, of eventueel via een browser op een Windows machine, te testen? Dan kunnen we een account-gerelateerd probleem in ieder geval uitsluiten.

Met antwoorden op deze vragen duiken we hier graag verder in! Bedankt voor je hulp @MarcVank 🙂
Reputatie 1
Bestaat de kans dat dit (ooit) gaat werken op een Samsung Smart TV? Deze beschikt over Chrome, maar op het moment werkt het niet.
Reputatie 7
Badge +4
Bestaat de kans dat dit (ooit) gaat werken op een Samsung Smart TV? Deze beschikt over Chrome, maar op het moment werkt het niet.Daar kan ik lastig een uitspraak over doen. Wij dienen namelijk rekening te houden met een aantal strenge beveiligingstechnieken. Deze worden op de betreffende Chrome versie in combinatie met jouw Samsung apparaat héél waarschijnlijk nog niet ondersteund. De vraag is dus eigenlijk of Samsung deze verschillende 'DRM-technieken' wil gaan ondersteunen. Daar hebben zij vast een beter antwoord op dan ik. 🙂
Reputatie 1
Bestaat de kans dat dit (ooit) gaat werken op een Samsung Smart TV? Deze beschikt over Chrome, maar op het moment werkt het niet.Daar kan ik lastig een uitspraak over doen. Wij dienen namelijk rekening te houden met een aantal strenge beveiligingstechnieken. Deze worden op de betreffende Chrome versie in combinatie met jouw Samsung apparaat héél waarschijnlijk nog niet ondersteund. De vraag is dus eigenlijk of Samsung deze verschillende 'DRM-technieken' wil gaan ondersteunen. Daar hebben zij vast een beter antwoord op dan ik. :)
Duidelijk. Ik ga Samsung lastig vallen met deze vraag.
Bedankt.
Samsung heeft overigens een streng beveiligingsbeleid: alles wat ik via de tv opneem, kan ik enkel op dezelfde tv afspelen. Daarom is de ZiggoGo app zoveel beter.
Reputatie 2
Badge +1
Werkt prima met edge op oude pentium windows 10 laptop. Niet hoeven aan te passen mbt instellingen, werkte meteen.
Reputatie 3
Badge +2
Eindelijk iets wat werkt,window 10 app werkt voor geen meter.
Zelfs op een i7 computer niet.
Reputatie 1
Bestaat de kans dat dit (ooit) gaat werken op een Samsung Smart TV? Deze beschikt over Chrome, maar op het moment werkt het niet.Daar kan ik lastig een uitspraak over doen. Wij dienen namelijk rekening te houden met een aantal strenge beveiligingstechnieken. Deze worden op de betreffende Chrome versie in combinatie met jouw Samsung apparaat héél waarschijnlijk nog niet ondersteund. De vraag is dus eigenlijk of Samsung deze verschillende 'DRM-technieken' wil gaan ondersteunen. Daar hebben zij vast een beter antwoord op dan ik. :)
Duidelijk. Ik ga Samsung lastig vallen met deze vraag.
Bedankt.
Samsung heeft overigens een streng beveiligingsbeleid: alles wat ik via de tv opneem, kan ik enkel op dezelfde tv afspelen. Daarom is de ZiggoGo app zoveel beter.

Snik, ik heb een opening gelaten in mijn vraag aan Samsung: óf een upgrade van de Chrome app, óf een separate Ziggo Go app. Kaatsen ze uiteraard direct de bal terug om te stellen dat Ziggo maar een eigen app moet aanleveren...
Eigenlijk niet eens zo'n gekke opmerking: waarom is er naast iOS, Android en W10 geen app voor een Samsung tv? Net als NPO Gemist, RTL XL, KIJK en enkele tientallen andere?
Reputatie 2
Badge
Heel fijn die HTML-5 speler ;)

Zo, heb Firefox ESR (die versie ondersteunt Silverlight nog wel) ingeruild voor de "gewone" Firefox 54.0.1 en dat werkt uitstekend. Ben hier ernstig blij mee ;)

Heb trouwens ook nog ff gekeken hoe de HTML-5 speler werkt in Chrome, versie 60.0.3112.78 (Officiële build) (64-bits). Daar is de laadtijd met ±8 seconden langer dan in Firefox (2 seconden), maar het werkt verder goed. Toch ga ik lekker met Firefox kijken en ik ben blij dat ik van die vreselijk trage app (Win 10) af ben 🙂
Helemaal top !

Eindelijk tv kijken op mijn LapTop zonder dat irritante bufferen en Het laden duurt te lang ......
Bij vol scherm was het helemaal verschrikkelijk slecht.
Met HTML5 zeer zelden bufferen en vol scherm in hd kwaliteit.
Kortom ik ben zeer in mijn nopjes.

Wel een dingetje geconstateerd, tijdens het terug kijken (herstart) van een film op Veronica XD kreeg ik voor het eerst, sinds de introductie van HTML5, de melding Het laden duurt te lang ..., na op de knop "niet zeuren doorgaan " gedrukt te hebben begon de film helemaal overnieuw, dat is niet handig.

Is dat te verhelpen met het aanpassen van een instelling in FF ?
Of kan ik beter overgaan op de standaard FF 54 ?

W7 64 Bit FF 52 ESR (32 bit)
Badge
Heel erg jammer dat het nog steeds niet werkt op een smart-tv van Samsung, 1 van de best verkopende tv merken..Ook jammer te zien dat er op de Samsung smart tv's geen Ziggo Go App beschikbaar is en Silverlight werkt niet 😥
Ervaring is heel positief onder windows 10! Het lukt mij helaas niet op m'n xbox one (gebruikt Edge). Is daar bewust voor gekozen of ligt het aan een instelling? Zou echt top zijn als het ook op m'n xbox gaat werken! 😎
@Jesse Ziggo
Het probleem is opgelost.
Onder Windows 7 en iOS is er geen probleem, waarnaar ik verder ben gaan kijken naar FireFox. Versie 55 is een bèta versie en die kan ik niet installeren vanwege een aantal klanten waar ik voor werk, maar ik begreep van Mozilla dat daar geen wezenlijke verschillen in de implementatie zitten met 54.

in de logging zag ik dat er wat foutmeldingen waren bij het opstarten van FireFox en om schoon te debuggen heb ik 54 opnieuw geïnstalleerd en het werkt in 1x...

dank voor het meedenken!
Reputatie 7
Badge +4
@MarcVank
Kijk aan, dat is goed nieuws. Bedankt voor het terugkoppelen van de oplossing, deze houden we in ons achterhoofd. 🙂
Wordt Ziggo Go ook beschikbaar voor de Raspberry Pi?

In het bericht staat dat Firefox vanaf versie 52 wordt ondersteund. Op de Raspberry Pi 3 heb ik Firefox 54 maar het werkt nog niet.
Super dat we geen plug-ins meer nodig hebben. Groot voordeel van de open standaarden.
Zelf heb ik mijn PlayStation om met neflix app films te kijken. Nu kan ik daar in de browser YouTube met html5 kijken.
Ik denk dat ziggogo.tv dan ook zou moeten werken. Graag zou ik een melding willen hebben: proberen op eigen risico, ipv “je moet Silverligt installeren (wat niet kan op PS4). Dan heb ik de keuze om het te proberen op eigen risico. Nu kom ik überhaupt niet verder.

Zou het mogelijk zijn om de HTTP agent header van de PS4 toe te voegen aan toegestane browsers?
Reputatie 1
Badge +1

In het bericht staat dat Firefox vanaf versie 52 wordt ondersteund. Op de Raspberry Pi 3 heb ik Firefox 54 maar het werkt nog niet.

Nee, helaas ondersteunt Firefox officieel niet de ARM architectuur (waar de Raspberry Pi gebruik van maakt), en de versie die Raspbian levert heeft geen EME Content Decryption Module ("beveiligde stream ontsleutelaar").

Je zou kunnen proberen deze handleiding te volgen, misschien werkt dat (ik heb het niet zelf getest):
https://thepi.io/how-to-watch-netflix-on-the-raspberry-pi/
Silverlight werkte toch echt beter. Vanmiddag Formule 1 geprobeerd maar de streamkwaliteit liet te wensen over. Het begon in redelijke kwaliteit maar al snel ging het naar SD-kwaliteit. Bovendien vaak bufferen etc.
Reputatie 7
Badge +4
Werkt zonder aanpassingen in W10 en IE Edge.

Goede actie. De tijdbalk onderaan het scherm mag iets langer blijven staan.
Misschien ben ik te langzaam?
Reputatie 7
Badge +4
Heb trouwens ook nog ff gekeken hoe de HTML-5 speler werkt in Chrome, versie 60.0.3112.78 (Officiële build) (64-bits). Daar is de laadtijd met ±8 seconden langer dan in Firefox (2 seconden), maar het werkt verder goed. Toch ga ik lekker met Firefox kijken en ik ben blij dat ik van die vreselijk trage app (Win 10) af ben :)Nuttige feedback! Nemen we mee.

De Raspberry Pi maakt gebruik van de ARM-architectuur. Helaas zijn de DRM-technieken die wij gebruiken hier nog niet allemaal voor geschikt. Ondersteunen kunnen we het niet, maar er zijn zeker leuke tutorials te vinden. :)

Silverlight werkte toch echt beter. Vanmiddag Formule 1 geprobeerd maar de streamkwaliteit liet te wensen over. Het begon in redelijke kwaliteit maar al snel ging het naar SD-kwaliteit. Bovendien vaak bufferen etc.Dat zou niet mogen! Merk je dit ook in andere browsers of op andere zenders of was dit alleen tijdens Formule 1 het geval?

Goede actie. De tijdbalk onderaan het scherm mag iets langer blijven staan.
Misschien ben ik te langzaam?
We gaan eens even uitzoeken hoe snel jij bent. 😉 Ik neem hem mee als feedback!

Bedankt allen.
Reputatie 7
Badge +4
Is dat te verhelpen met het aanpassen van een instelling in FF ?
Of kan ik beter overgaan op de standaard FF 54 ?

W7 64 Bit FF 52 ESR (32 bit)
Daar durf ik nu niet direct een antwoord op te geven. Ben je ook in de gelegenheid om het gewoon eens met FF 54 uit te testen? 😉 Voor ons erg waardevolle informatie om hier verder onderzoek naar te doen.
Hmmm... werkt niet via de browsers opmde iPad. Zowel niet via safari als via Google Chrome. Beiden blijven mekkeren om silverlight. Had gehoopt dat html5 wel werkt aangezien de ziggo app onderwijs 11 beta veel problemen geeft. Anyway:Fb wachten dus opmde update van de app
Bij mij is het nog slechter geworden, ik gebruik wi 10 en de laatste chrome versie. Zowel op de bedraade pc als op de laptop via wifi. De app wil maar niet laden en als hij dan geladen is stopt het na het kiezen van een van de getoonde zenders. Ziggogo.tv geeft ongeveer 8 op de 10 keer aan dat de video onderbroken wordt. Dit probleem speelt echt al heel lang, maar is dus met deze versie niet opgelost. We hebben hier (aan het eind van de ziggo kabel in het buitengebied) ook heel erg lang storingen gehad in de internet snelheid, dat is na vele maanden en vele monteurs opgelost door een extra versterker. (ik weet dus niet of het hier iets mee te maken heeft). Verder heb ik tientallen contacten met ziggo gehad en alles gedaan wat men vroeg, maar no results. Met firefox lijkt het allemaal wel te werken alleen die browser gebruik ik eigenlijk nooit, dus ik wil graag via chrome goede ontvangst

Reageer