Ziggo GO op al je apparaten

Toon eerste bericht

234 Reacties

Reputatie 7
TOP en bedankt voor de terug koppeling!
Veel plezier 🙂
Oké, bedankt
...... Adobe player en Proprietary Media Components....

Dit wordt helemaal niet gebruikt door Ziggo Go. Er wordt gebruik gemaakt van HTML5 Video Playing support van de Browser.
Dus: ?????????????????
Ja maar zonder een van die software start ziggo go niet op en nu wel, helaas met hakkeling.
Reputatie 1
Badge
"Silverlight wordt al jaren niet meer ondersteund door Microsoft, inmiddels zijn we daarom overgestapt naar een HTML5 player. Ziggo GO via HTML5 in Safari werkt alleen niet omdat onze leveranciers een andere DRM specificatie eisen dan wat Safari gebruikt. Ik zie hier op korte termijn ook geen verandering in komen."
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-met-safari-41720#

Zeer teleurstellend........
Reputatie 1
Ziggo GO op Android TV & Apple TV?
Dit is ook een duidelijke wens van jullie. Er wordt achter de schermen hard gewerkt aan een Ziggo GO versie voor Android TV & Apple TV. Deze zitten beiden nu in de testfase. Wanneer dit is afgerond is kondigen we het natuurlijk aan via de officiële kanalen! Nog even geduld dus.

Dat "even" is bij Ziggo een relatief begrip.

Dat is zeker een relatief begrip. Op 21-8-2018 heeft Ziggo al bevestigd intern te testen met de Ziggo Go App voor Apple TV. Daarna klanttesten en dan uitrollen.
Bron: https://www.onemorething.nl/2018/08/ziggo-go-apple-tv-bijna-klaar/

Het is ondertussen een treurige situatie aan het worden, Apple biedt gewoon tools om een iOS app om te bouwen voor Apple TV (tvOS). De app had er al lang moeten zijn en zeker met de release van Horizon Next. Nu lopen ze gewoon achter de feiten aan, waren vast ook blij verrast toen KPN ineens uit het niets een Apple TV lanceerde maargoed die begrepen het tenminste wel wat hun klanten willen.
Ondertussen wordt er al meer dan een jaar aan die app gewerkt zegt men maar geen resultaat en dat is gewoon bedroevend voor een bedrijf als Liberty Global.
Zou fijn zijn als de app op zeer korte termijn uitgebracht wordt.
Liberty Global biedt geen Video Streams aan met typische Apple DRM (=Fairplay) die wordt begrepen door Safari, als je HTML5 Video Playing toe wilt passen.
Netflix en Youtube doen dit wel.
Tot zover het probleem met Safari. Liberty Global zal iets ingrijpends aan z'n Video Platform moeten gaan doen om dit op te kunnen lossen.
Met de oude Silverlight Plugin truuk voor Safari (acceptatie van Microsoft DRM = Playready streams) kon je dit omzeilen, maar dat werkt allemaal niet meer, door de vooruitgang. Ja, ja.

Wat de precieze problemen met Ziggo Go voor Apple TV zijn, weet ik niet.
Die zouden hier wel eens iets mee te maken kunnen hebben.
Misschien dat men probeert een alternatief te gebruiken voor Fairplay a la de oude Silverlight truuk voor Safari. Ik veronderstel dat Apple Tv alleen makkelijke support beschikbaar heeft voor Fairplay. En dat dat niet helemaal lekker gaat. Is groot giswerk.
Is er al enig zicht wanneer ziggo go beschikbaar is voor android tv. Als ik het zo lees is ziggo daar al 20 maanden mee bezig?
Bump

Reageer