diamondo25

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO ondertiteling blijft staan en stream stopt te vroeg

Beste,

Wij gebruiken hier de Ziggo GO app vanaf Motorola Moto G5's naar een Chromecast Ultra, die direct verbonden is met de switch etc over de 500/50 mbit verbinding van Ziggo. De accesspoint is een Unifi AP-AC LR, die op dezelfde switch zit, in de buurt van de TV. De telefoons zijn ook met deze accesspoint verbonden en halen de verwachtte maximum snelheid. Dus aan het internet kan het niet liggen.

Mijn ouders klagen dat de volgende problemen optreden bij Ziggo GO streams:

  • Streams worden te vroeg gestopt (laatste minuut krijgen ze (soms?) niet te zien)
  • Ondertiteling van een andere zender blijft staan, een tweede ondertiteling kan dan komen en die is dan paars.

Een kleine zijnotitie is dat ik gebruik maak van de wake-on-cast optie van de Ultra, waardoor de TV aangaat bij het casten. Mijn vader doet soms de tv uit zonder de stream te stoppen, dus deze kan 's nachts doorgaan terwijl de TV uit staat. Dit kan ik niet terug zien in de dataverbruik per uur, dus ik denk dat de chromecast of de app er mee stopt.

Ik heb van geen van beide problemen hier info over gevonden, dus hierbij mijn melding.
1 Reactie 1
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi diamondo25, welkom op onze Community!

Kun je ook wat specifieke voorbeelden geven van programma's waarbij dit misloopt of stap-voor-stap beschrijven wat je ouders doen om bijvoorbeeld die dubbele ondertiteling in beeld te krijgen? Dan kunnen wij het op kantoor ook proberen te reproduceren.

Streams worden te vroeg gestopt (laatste minuut krijgen ze (soms?) niet te zien)
Ik neem aan dat dit bij Opnames of On Demand optreedt, want Replay kun je niet casten. En live uitzendingen hebben geen eindtijd, daarbij kan het best voorkomen dat de stream een keer onderbroken wordt maar als dat telkens net voor het einde van een programma is zou dat wel heel toevallig zijn.

Uitgelicht topic