1
Vraag
2
Reageer en help mee
FordDriver

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ziggo GO naar Xbox ONE

We hebben inmiddels de Ziggo GO app voor het UWP (Universeel Windows Platform) voor Windows 10 en Windows 10 Mobile. En beide werken uitstekend. Maar is het mogenlijk om deze ook voor de Xbox one uit te brengen? Xbox maakt ook deel uit van het UWP platform dus voor de development team moet het te doen zijn. Ik denk dat jullie veel klanten blij kunnen maken die een xbox op de slaapkamer hebben staan maar het helaas niet mogenlijk is om een coax kabel naar die plek te trekken.
13 Reacties 13
sanderadam

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Eens! Door UWP zou het maar beperkt werk moeten zijn en zou ik ook erg blij mee zijn! Gebruik m'n Xbox voor al m'n media.
Redscareb

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
FordDriver wrote:
We hebben inmiddels de Ziggo GO app voor het UWP (Universeel Windows Platform) voor Windows 10 en Windows 10 Mobile. En beide werken uitstekend. Maar is het mogenlijk om deze ook voor de Xbox one uit te brengen? Xbox maakt ook deel uit van het UWP platform dus voor de development team moet het te doen zijn. Ik denk dat jullie veel klanten blij kunnen maken die een xbox op de slaapkamer hebben staan maar het helaas niet mogenlijk is om een coax kabel naar die plek te trekken.


Deze toevoeging zal hier ook erg welkom zijn! :grinning:

sanderadam wrote:
Eens! Door UWP zou het maar beperkt werk moeten zijn en zou ik ook erg blij mee zijn! Gebruik m'n Xbox voor al m'n media.


Eens dat is hier ook het geval. Alles gaat via de one, een app van w10 moet echt zo gemaakt zijn
cyrix

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Kan niet heel moeilijk zijn, vinkje aan in visual studio, compilen, indienen bij de store en klaar. Scheelt weer een vervelend humax kastje.
Pietro

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Het tegendeel is waar.
Ziggo wil helemaal niet dat je met een Xbox connect.
De Edge browser van Windows werkt gewoon, maar die van de Xbox niet.

Blijkbaar wil Ziggo dat je alleen met een tablet, laptop of desktop verbindt. Niet met een apparaat dat sowieso met een TV is verbonden.

En ja, natuurlijk kun je die apparaten met een TV verbinden, maar ze nemen (terecht) aan dat weinig mensen dat doen.

Ik heb in Chrome op PC een andere "User-Agent" gekozen, maar dan blijft het doorwerken.
Dit betekent dat het of toch een feature is die niet werkt op de 2 beschikbare browsers (Edge & Finebits browser) voor de XBOX of ze "zien" het ergens anders aan.

Hoe dan ook.
Finebits heeft gekeken of ze hun browser werkend konden krijgen op mijn verzoek.
Hier zijn ze op in gegaan, maar nadat zij contact opnamen met Ziggo lieten ze hen weten dat ze NIET wilden dat de Xbox ondersteunt werd.

Altijd die misselijke "hidden agendas" van die grote bedrijven die er alleen maar op uit zijn om geld uit je zak te trekken, maar gewoon leveren wat je wil voor je geld zit er nooit bij.
Jack Bauer

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Pietro Inderdaad, in het topic van de HTML5-player van Ziggo Go heb ik meerdere malen gevraagd waarom er geen ondersteuning was voor Xbox One maar een duidelijk antwoord heb ik nog niet. Mij leek het ook niet zo moeilijk om de HTML5-player ook te laten werken in Edge op Xbox One, dus ik kreeg steeds meer het idee dat ze het met opzet blokkeren. Na jouw reactie hier gelezen te hebben ben ik er vrij zeker van dat dat dus ook zo is.

Dat ze het niet doen vind ik irritant, maar erger vind ik het dat ze ook niet met een duidelijk antwoord komen waarom ze het niet ondersteunen. Daar moet toch een goede reden voor zijn. Misschien is het omdat ze bang zijn dat mensen dan hun TV-abonnement opzeggen omdat ze via internet kunnen kijken, maar voor Ziggo Go heb je volgens mij sowieso een TV-abonnement nodig, dus ook dat maakt niet.

Overigens kan ik via de Ziggo Go app op Android wel het beeld op TV krijgen via de Chromecast, dus als ze het niet op het grote beeld willen gaat aan mij voorbij waarom die functionaliteit wel werkt.

Sommige mensen zullen zich afvragen waarom je een TV-app op je Xbox wil terwijl je ook een coax-kabel in je TV kan drukken, maar mijn reden is dat ik ook een Xbox One op de slaapkamer heb en geen zin heb om daar een coax-kabel heen te trekken als ik ook via de internetkabel tv zou kunnen kijken. Daarnaast zit de Xbox verbonden aan een 'domme' monitor en heb ik mijn speakers apart aangesloten op de Xbox, dus heb ik liever alles via de Xbox One dan dat de monitor/tv het regelt. En blijkbaar zijn er meer mensen die deze wens hebben.
kleinekoosjer

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dit zou voor mij ideaal zijn voor op de slaapkamer! Gewoon regelen ipv tegenhouden. ??
Pietro

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Jack Bauer wrote:
@Pietro Inderdaad, in het topic van de HTML5-player van Ziggo Go heb ik meerdere malen gevraagd waarom er geen ondersteuning was voor Xbox One maar een duidelijk antwoord heb ik nog niet. Mij leek het ook niet zo moeilijk om de HTML5-player ook te laten werken in Edge op Xbox One, dus ik kreeg steeds meer het idee dat ze het met opzet blokkeren. Na jouw reactie hier gelezen te hebben ben ik er vrij zeker van dat dat dus ook zo is.


Er is na het bericht nog iets meer gebeurd dat ik hier niet vermeld heb. Finebits hebben in hun eigen testomgeving hun browser aangepast zodat deze zich als een normale PC-browser aanmeldt. Daarna werkte ZiggoGo gewoon op de Xbox. Helaas is Finebits, terecht of onterecht, in de veronderstelling dat ze de browser niet uit mogen brengen met een dergelijke aanpassing.

Ik heb nog aan andere truuks gedacht zoals het gebruik van een proxy, maar ook hiervoor is er geen ondersteuning bij de xbox-browsers.
sojab0on

Level 9
  • 291Posts
  • 9Oplossingen
  • 63Likes
het is eilijk best gek uwp zou windows pc, windows phone en xbox juist gelijk trekken was de insteek van microsoft.

dat de browser op de xbox zich niet als een pc gedraagt komt meer omdat de kernel en support libraries niet gelijk zijn op de xbox.

de xbox draaid een custom kernel van windows 10 en browser is ook een custom edge browser, en ja hij is gebasseerd op de edge van windows 10 op je pc maar er zijn wel degelijk aanpassingen gedaan waardoor hij zich zoals finebits constateerde anders precenteerd/gedraagd dan edge op je pc.

de veronderstelling van finebits dat ze hun custom browser niet mogen uit brengen klopt edge in windows en op de xbox is officieel niet onde de gpl of enige andere vorm er van uitgegeven dus doen ze een copyright infrgdement waar ze een mega boete van uit ms voor kunnen verwachten.

mischien komt er nog een chrome browser voor de xbox en kunnen we als nog via een browser kijken.

tot die tijd zit je met een tablet of een box in je slaapkamer
justin1503

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Of iemand dit nog gaat lezen is de vraag maar hier is wat ik heb gevonden:

Na alle reacties met eigenlijk problemen te hebben gelezen ben ik op onderzoek uitgegaan op mijn xbox. Ik heb gevonden dat via Edge (de internet browser van windows en xbox) je ziggo go kan opzoeken en via ziggo.tv ziggo go kan kijken. Op de Microsoft store is nog geen orginele/officiële app. Ook heb ik gevonden dat via OneGuide, je tv kan kijken als je je box aansluit op de HDMI IN port achter de xbox. Ook kan je via MediaPlayer een (bijvoorbeeld) USB-Stick zijn bestanden weergeven. Als je de app van je computer dan op de stick zet zou je de app op een eigenlijk"verboden" manier kunnen downloaden maar Microsoft de ogen voor toe knijpt/ het tussen de vingers ziet. Denk er wel aan dat als je via de MediaPlayer iets installeert dat het bestand volledig is en niet het ongeïnstalleerde bestand is, als dat het geval is kan je het niet installeren zelfs niet met een unpacker app op Xbox. Dit waren mijn ervaringen die ik in 10 min heb gevonden. Laat weten of het lukt. Gr Justin
sojab0on

Level 9
  • 291Posts
  • 9Oplossingen
  • 63Likes
Hoi justin dit zijn inderdaad werlke workarounds echter wat de meesten willen mensen netzoals in windows wat in essentie ook op de xbox one draaid die app ook op de xbox zien
Als je zoals velen een xbox hebt staan op een plek waar je geen horizon hebt dan word deworkaround met hdmi eat moeilijk
justin1503

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Sjabl0on, net zoals al de andere mensen, wil ik zelf ook niks liever. Het enige is dat tot xbox of ziggo, in tegen stelling zelfs beide partijen besluiten de app uit te brengen voor de console van Microsoft die er al sinds 2013 is, moeten we het doen met het geen wat we nu hebben. Het is uit ervaring een rotkarweitje om het te installeren of over Edge, maar de horizon box over de xbox heeft maar 2 kabels nodig: De hdmi en power kabel. Een internet verbinding gaat dan via je Xbox. Maar waar ik bij blijf is dat er een app moet komen. Maat tot dan; is het niet anders hoe het me ook misselijk maakt het toe te geven.
Jan Slimmer

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Gisteren via de Xbox mbv Edge naar de ziggo site (https://www.ziggogo.tv/) gesurft en je tot en met het inloggen was alles hetzelfde en kan je gewoon alle actuele programma's zien. Alleen bij het aanklikken van een programma helaas de foutmelding dat de browser niet wordt ondersteund. Waar slaat dat op Ziggo? 

gizmie

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb net nog met medewerkers gesproken...ook zo vaag wisten niks en vind het ook raar dat ze niet een app voor de xbox one of ps4 gaan maken want ik heb ook geen coax kabel ruimte ,je betaald wel voor je abbo maar deze service krijg je niet...anno 2020 hadden ze dat allang voor elkaar moeten hebben voor hun klanten,heel irritant ziggo..ga er snel aan werken dat we dat kunnen krijgen zo te zien aan dit forum zijn er meer met mij dus extra reden om er mee aan de bak te gaan

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic