Johnny86

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo GO met Safari

Hallo,

Zoals bekend werkt ziggo go niet meer met safari. Ik krijg een melding dat Ziggo aan een oplossing werkt maar dit is nu al zeker 4 a 5 maanden.
Komt er nog een oplossing? Ik heb geen zin om andere browers te installeren op mijn mac.
Het moet gewoon werken zonder silverlight.

Alvast bedankt voor de reactie.
Groetjes
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Johnny86
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Op de community is daar al vaker een melding over geweest en ook al vaker mijn ongenoegen over het niet kunnen gebruiken van Ziggo Go in safari. Maar gelukkig ben ik daar niet alleen in en jij ook niet. Echter, bij elke topic krijgen we te horen dat er nog voldoende andere browsers zijn om te kunnen gebruiken. Ik snap dat je geen zin hebt om een andere browser te installeren op je Mac, maar het is niet anders. Als je echt gebruik wenst te willen maken van Ziggo Go via www.ziggogo.tv, dan moet je echt een andere browser downloaden en installeren.

Uiteraard wel bedankt voor je melding en om het weer recent te maken, maar we zullen voorlopig moeten wachten tot Ziggo iets gaan doen of je zal een andere browser moeten nemen. Zit niets anders op, heb ik zelf ook moeten doen (terwijl ik het ook niet wil). Maar ja, je moet wat, als je het gebruiken wilt. Het is een extra dienst en die is te gebruiken via andere browsers, dus het lukt wel, alleen even iets meer moeite doen 😞

Ja joh, ik ben er ook niet blij mee, maar op dit moment niets anders aan te doen. Normaals bedankt voor het melden, wie weet gaat Ziggo er iets aan doen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Johnny86
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Op de community is daar al vaker een melding over geweest en ook al vaker mijn ongenoegen over het niet kunnen gebruiken van Ziggo Go in safari. Maar gelukkig ben ik daar niet alleen in en jij ook niet. Echter, bij elke topic krijgen we te horen dat er nog voldoende andere browsers zijn om te kunnen gebruiken. Ik snap dat je geen zin hebt om een andere browser te installeren op je Mac, maar het is niet anders. Als je echt gebruik wenst te willen maken van Ziggo Go via www.ziggogo.tv, dan moet je echt een andere browser downloaden en installeren.

Uiteraard wel bedankt voor je melding en om het weer recent te maken, maar we zullen voorlopig moeten wachten tot Ziggo iets gaan doen of je zal een andere browser moeten nemen. Zit niets anders op, heb ik zelf ook moeten doen (terwijl ik het ook niet wil). Maar ja, je moet wat, als je het gebruiken wilt. Het is een extra dienst en die is te gebruiken via andere browsers, dus het lukt wel, alleen even iets meer moeite doen 😞

Ja joh, ik ben er ook niet blij mee, maar op dit moment niets anders aan te doen. Normaals bedankt voor het melden, wie weet gaat Ziggo er iets aan doen.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Mooier kan ik het niet verwoorden EnergieBoy!

Silverlight wordt al jaren niet meer ondersteund door Microsoft, inmiddels zijn we daarom overgestapt naar een HTML5 player. Ziggo GO via HTML5 in Safari werkt alleen niet omdat onze leveranciers een andere DRM specificatie eisen dan wat Safari gebruikt. Ik zie hier op korte termijn ook geen verandering in komen.
Marcelel

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Johnny86 wrote:
Zoals bekend werkt ziggo go niet meer met safari. Ik krijg een melding dat Ziggo aan een oplossing werkt maar dit is nu al zeker 4 a 5 maanden.
Komt er nog een oplossing? Ik heb geen zin om andere browers te installeren op mijn mac.
Het moet gewoon werken zonder silverlight.

Zit hier ook al jaren op te wachten. Ziggo is het enige platform wat niet met Safari werkt. Ik vindt dit echt ongelofelijk. Dit geldt ook voor de Apple TV waar ook nog steeds geen Ziggo app voor is. Toch maar eens switchen van provider.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Marcelel
Ziggo heeft een tijdje terug aangegeven dat ze bezig gaan met een Apple TV app van Ziggo GO. Begrijp dat het lang duurt want ik zit er ook om te springen, als ik eerlijk moet zijn. Je kan gerust overstappen, het gras is altijd groener bij de buren. Ik zou dan eerst heel goed kijken en informeren of er een Apple TV app is en of deze dan dezelfde functies zou bieden als de Ziggo GO app op je Telefoon, Tablet of Computer.

Maar ik ben het volkomen met je eens dat het gek is dat het via Safari niet mogelijk is. Mark van Ziggo heeft daar uitleg over gegeven en voorlopig moeten we het daar dan maar mee doen. Er zijn gelukkig andere browsers die je kan downloaden, dus heel erg is het natuurlijk niet. Ik ben een zeer grote Apple fan maar ik vertrouw Safari ook niet altijd, als ik eerlijk moet zijn. Afwachten en hopen dat Ziggo snel komt met een oplossing.
Fritzz

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
EnergieBoy wrote:

Maar ik ben het volkomen met je eens dat het gek is dat het via Safari niet mogelijk is.

Wellicht in 2020 dan?

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Fritzz wrote:
EnergieBoy wrote:

Maar ik ben het volkomen met je eens dat het gek is dat het via Safari niet mogelijk is.

Wellicht in 2020 dan?

Laten we het hopen 🙂

Uitgelicht topic