1
Vraag
2
Reacties
PieterWaag69

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo GO met AppleTV3: "Onze excuses, airplay is niet toegestaan voor deze video"

Hallo allemaal,

Het gebeurt me bij veel videos, deze melding.

Ik werk uitsluitend met Apple producten, i.c. een iPhone en iPad op iOS12 en een Apple TV 3.
Deze AppleTV werkt prima als ik wil streamen vanuit mijn netwerkschijf of met video's van web sites. Alleen in de Ziggo Go app krijg ik deze melding vaak te zien.

Iemand een idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi PieterWaag69
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Ik heb hier gekeken en nergens last van.
Heb je toevallig op Replay TV gekeken? Want dat is niet mogelijk, dan krijg ik dus ook dat het niet werkt.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Pieter,

Ik kan je hier niet mee helpen, aangezien ik geen producten heb van Apple, maar EnergieBoy weet wel veel over Apple. Hij krijgt nu in ieder geval een berichtje, wanneer hij tijd heeft, zal hij langskomen, of iemand anders moet je al geholpen hebben natuurlijk 🙂

Groet,
Evert
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi PieterWaag69
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Ik heb hier gekeken en nergens last van.
Heb je toevallig op Replay TV gekeken? Want dat is niet mogelijk, dan krijg ik dus ook dat het niet werkt.
PieterWaag69
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste EnergieBoy,

Dank voor de aandacht en je snelle reactie :slight_smile:.

En iedereen nog de beste wensen voor 2019!

Ja inderdaad ik maakte gebruik van Replay. Mijn excuses dat ik vergeten ben dat erbij te vermelden.

Betekent dit dat airplay in het geheel niet is toegestaan voor replay?
En geldt dit net zo voor bv chromecast?

Het lukt me overigens soms wel/soms niet om op andere terugkijk/gemist sites via airplay af te spelen. Bijvoorbeeld:
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/02-01-2019/ weigert altijd. Wel geluid maar geen beeld. Dit zal wel komen doordat airplay de link doorstuurt naar de appleTV en dat de appleTV niet met alle links overweg kan? Of werkt dit bij jou wel?

Nogmaals mijn hartelijke dank voor je reactie.

Hartelijke groet,
Pieter
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Pieter,
Geen enkel problemen dat je dit bent vergeten te melden.
Het is, maar dat vind ik zelf, een beetje verwarrend af en toe. Soms lukt het me ook wel eens, maar denk dat het dan gewoon puur toeval is geweest. Want het zou dus niet mogen werken zoals ze zelf op de site aangeven: Het is op dit moment nog niet mogelijk om Ziggo Replay naar je tv te streamen.

Zie ook deze pagina: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/streamen/

Hopende dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd en alvast een fijn weekend gewenst 🙂
PieterWaag69
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dank voor de link, dat verheldert een boel. Wel gek trouwens want voor Ziggo maakt het toch niets uit of ik op een tablet of computer kijk of via AirPlay. Tenzij men redeneert dat de Ziggo servers zwaarder belast gaan worden indien streamen van Replay mogelijk wordt gemaakt.

Groet, Pieter
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Nou PieterWaag69, dit heeft niets te maken wat Ziggo wil maar wat de Netbeheerder voor regels heeft. Het kan natuurlijk zijn dat Ziggo met onderhandelen op deze optie is gekomen (het gaat tenslotte allemaal om geld). Je weet het niet, ik ook niet hoor 🙂

Het is en blijft jammer maar daar hebben we dan gelukkig nog de Mediabox XL voor om alles terug te kijken en wie weet gaat het in de toekomst nog wel veranderen. Zeg nooit nooit 😉
Dkkkr

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Streamen via AirPlay vanaf iOS heeft nooit gewerkt en Ziggo is te lui om er naar te kijken. Ook je geluid streamen vanaf de Ziggo Go app op een Apple TV v4 naar Apple Homepods werkt nog steeds niet. 

Dkkkr

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Er staat opgelost bij, maar dat klopt niet:)

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@Dkkkr Ook een niet gewenste oplossing is een oplossing.

 

@Ziggo Dit 4 jaar oude topic had overigens allang gesloten moeten zijn.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het is inderdaad niet opgelost maar wel het enige juiste antwoord op dat moment. Wat dan nu anno 2022 mogelijk niet helemaal meer klopt is een latere opmerking.

 

Ook met het casten via de Chromecast mag het kijken van Replay pas sinds kort, als men wel live mag kijken is er geen reden waarom Replay via Airplay 'nog' niet zou mogen.

 

Ziggo betaald aan de content leveranciers licenties om ons programma's te laten terugkijken, de methode zou daarbij niet uit mogen maken.

 

Ik wil maar aangeven dat er mogelijkheden zijn. Dat het iets financieels is dat klopt wel maar dan eerder of Ziggo genoeg betaald aan Apple om deze functie te mogen gebruiken. Dat geldt ook voor het streamen van audio naar de Homepods.

Dat het een kwestie is van niet mogen van de content leveranciers in verband met andere zaken kan deels wel meespelen. De content leveranciers hebben een grote lepel in de pap.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic