jszvd

Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo GO met Apple Airplay: geluid en beeld lopen niet synchroon

Wanneer ik met Ziggo GO series cast naar m’n TV via AirPlay (Apple TV), dan loopt na ongeveer iedere 10 minuten het geluid niet meer synchroon met de TV. Wanneer ik dan even iets terugspoel is het weer in sync. Ik heb dit niet met andere apps die ik via AirPlay naar m’n TV cast (bijv. iTunes) dus vraag me af of meer mensen dit probleem hebben met Ziggo GO. Zo ja dan alleen met Apple AirPlay of ook met Google Chromecast?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jszvd
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb zojuist de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en nu geen beeld-geluid sync problemen meer. Ik gebruikte wel al de laatste versie vd app maar verwijderen en opnieuw installeren heeft dus blijkbaar wel positief gehad.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @jszvd - wat een gek (en frustrerend) probleem! Zeker als het na 10 minuten ongeveer gebeurt. We hebben er tot op heden nog niet meer meldingen over binnen gekregen, ook niet via bijvoorbeeld de app stores. Je hebt in ieder geval al de app uitgesloten begrijp ik. Heb je het bij alle soorten programma's? Heb je het ook bij live tv?

En je hebt het alleen als je het cast, niet op het apparaat zelf?

jszvd
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @Alex Ziggo , dank voor je reactie. Ik heb zojuist even getest op de tablet zelf, zonder te casten naar TV. Ook dan treedt de vertraging op, na een aantal munten. Hetzelfde gedrag dus als eerder door mij gemeld. Ik heb dit ervaren met de volgende series: The Deuce en True Detective. M’n tablet is een iPad Pro.

Het zou me verbazen als ik de enige ben die hier last van heeft…

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@EnergieBoy - Dit probleem moet jou bekend voorkomen (of niet).

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Uh nee, dit komt mij niet bekend voor, als ik eerlijk moet zijn.
Ik heb zojuist naar The Deuce gekeken via mijn iPad Pro en merk geen problemen. Ook naar mijn Apple TV streamen is geen probleem. Geen last van wat voor probleem ook. Ik kan gewoon kijken.

Sorry ….

Ligt het niet aan je Wifi? Er kan altijd wel iets mis zijn met Wifi, teveel mensen op eenzelfde kanaal, staat niet goed of te ver van elkaar af en daarom slecht bereik? Probeer eens je Wifi verschillende namen te geven (2,4 & 5 los maken). Zorg dat je Apple TV aangesloten staat met een UTP kabel (controleer deze ook even of die nog goed is, als die is aangesloten met een UTP). 

En gebruik je Wifi met een router van Ziggo? Daar zijn nog wel eens problemen mee, misschien dat het daar aan ligt. Ik zelf gebruik geen Ziggo router maar mijn eigen routers en dus ook eigen Wifi. Ik kan het probleem dus niet vinden, hij loopt al een tijdje door en gaat nog steeds goed.

jszvd
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb zojuist de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en nu geen beeld-geluid sync problemen meer. Ik gebruikte wel al de laatste versie vd app maar verwijderen en opnieuw installeren heeft dus blijkbaar wel positief gehad.

joepwillemsen

Level 1
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Hoe stream je naar je Apple TV? icoontje in de media player? Ik kan alleen live tv streamen, ziggo go replay is no go, alleen door scherm te klonen vanaf laptop 

 

 

jszvd
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ja via het icoontje in de app (voor AirPlay in mijn geval).

Uitgelicht topic