BlueNLD

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo Go Limiet in Downloads

Beste Ziggo en mede Leden

Ik download af en toe paar films om te kijken waar ik geen toegang heb tot wifi. Dit om mijn data beetje te besparen.

Echter wou ik nu een film downloaden en ik krijg volgende melding:

'Het maximaal aantal downloads voor dit specifieke type video is bereikt'
'Je hebt het maximaal aantal downloads voor dit specifieke type video bereikt'

In dit geval gaat het om Tomb Raider 2018

In mijn downloads staat geen een film meer, maar ik kan niks downloaden.

//Edit//

Ik kan ook geen series downloaden. Echt helemaal niks is te downloaden.
9 Reacties 9
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Misschien dat Lycke Ziggo hier iets mee kan. Die vroeg nl in een soortgelijk topic om meer info als de melding zou (terug)komen.
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/download-go-de-nieuwe-ziggo-go-feature-28328/index3.html#post348133
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi BlueNLD, ik heb even gezocht naar de limieten die voor deze functie gelden. Deze staat niet in ons topic (zie vorige bericht van Nick999) en is wellicht later toegevoegd:

  • Er mogen maximaal 25 titels per abonnee worden gedownload

Zit je inderdaad aan de limiet van 25?
En wat ik me dan afvraag: Kun je na het verwijderen van een andere titel direct weer een nieuwe downloaden of duurt dat misschien een tijdje? Hierop heb ik ook nog even geen antwoord.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Mark Ziggo wrote:
Hi BlueNLD, ik heb even gezocht naar de limieten die voor deze functie gelden. Deze staat niet in ons topic (zie vorige bericht van Nick999) en is wellicht later toegevoegd:

  • Er mogen maximaal 25 titels per abonnee worden gedownload
Zit je inderdaad aan de limiet van 25?
En wat ik me dan afvraag: Kun je na het verwijderen van een andere titel direct weer een nieuwe downloaden of duurt dat misschien een tijdje? Hierop heb ik ook nog even geen antwoord.


Hi Mark,

Even uit nieuwsgierigheid mijnerzijds: is die 25 een limiet per abonnement per maand, of 25 gedownloade en te bekijken titels op elk moment?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
AlexHelpt wrote:
is die 25 een limiet per abonnement per maand, of 25 gedownloade en te bekijken titels op elk moment?

De limiet is niet tijdsgebonden, simpelweg 25 titels die je gedownload mag hebben per account (verdeeld over de drie apparaten die je geregistreerd mag hebben).

Wat de exacte definitie van een 'titel' is staat er niet bij, maar ik heb zojuist wel 28 afleveringen van dezelfde serie kunnen downloaden. Heb de foutmelding dus nog niet kunnen reproduceren.
1 serie met 28 afleveringen geldt wellicht als 1 titel met 28 afleveringen en niet 28 titels van 1 serie. Of het wordt per seizoen gerekend, de 28 afleveringen zijn verdeeld over 3 seizoenen waarna ik nog 22 titels zou kunnen downloaden?
Dat moet ik nog testen, maar kost even tijd.

Volgende vragen die in mij opkomen:
Telt dezelfde film op apparaat A en B als 1 titel of als 2 titels? Ook dat zal getest kunnen worden.
Hoe lang na het verwijderen van een titel duurt het voordat je een nieuwe titel kunt downloaden? Wellicht kan BlueNLD of Rowena-4 daar al antwoord op geven?
BlueNLD
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Goedemiddag allemaal.

Hartelijk bedankt voor jullie reactie. Sorry dat ik niet snel reageerde, zit met nachtdienst deze week dus kom er niet echt aan toe, en in avond vergeet ik het 🙂

Dag later kon ik weer downloaden. Ik heb het gevoel dat er een storing was met Ziggo Go. Kon namelijk ook niet gedownloade films afspelen.

En ik heb niet veel gedownloade films of series staan, het zijn zo even grof uit me hoofd max 7 a 8 per keer. En ik ben enige die het download.

En downloaden van nieuwe materiaal kon ik zelf altijd gelijk weer doen, maar waarschijnlijk omdat ik niet meer dan 7 a 8 per keer download. Dus hoe het precies met die maximaal zit weet ik ook niet. Ga van het weekend kijken hoeveel er precies kan. Zal met telefoon van me vrouw en tablet erbij doen.
BlueNLD
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Update:

Downloaden ben ik niet echt aan toe gekomen. Wel zoveel mogelijk geprobeerd te downloaden op verschillende devices. Heb zeker minimaal 20+ gedownload zonder problemen met beperking.

Maar nu zit ik weer paar dagen dat downloaden niet wilt. Hij blokeert en gaat niet verder dan 6 a 7%. Of gaat gelijk in pauze en wil niet hervatten.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hm, balen! Helaas heb ik geen toegang tot een log-systeem of iets dergelijks waarmee ik de oorzaak verder zou kunnen analyseren.

Je geeft al aan dat je niet aan de maximum van 25 titels zit. Daarnaast is het ook vreemd dat hij de download eerst wel begint en dan bij 6/7% vastloopt of meteen pauzeert.
Ik zet deze vraag even door naar de ontwikkelaars van Ziggo GO, hopelijk kunnen zij meer licht schijnen op deze casus. Zodra ik iets hoor post ik het hier.
BlueNLD
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb vandaag ook een review geplaatst in Play Store.

Heb inmiddels ook reactie van Ziggo daar op gehad.

Zelf ben ik gaan uitzoeken verder en kwam achter dat het door Android 9 komt. Dit is mij ook bevestigd door Ziggo met reactie op mijn review in Play Store.

Ze zijn er druk mee bezig om probleem op te lossen. Maar wel raar dat het even doen en dan weer niet.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hm, daar ben ik achteraan gegaan want als dit een bekend probleem is zou er een ticket moeten zijn. Die kan ik niet vinden...

Daarnaast heb ik ook Android 9, mijn collega ook, en wij hebben nog geen problemen ervaren met het downloaden van films/series. Maar we gebruiken het waarschijnlijk niet zo vaak als jij.

Ik heb mijn telefoon nu aan het werk gezet om 25 titels te downloaden, de volgende wordt inderdaad terecht geweigerd met de foutmelding "Je hebt het maximaal aantal toegestaande downloads bereikt" (inclusief taalfout).

Maar wat jouw apparaat doet heb ik nog niet kunnen reproduceren. Kun je inmiddels al wel weer downloaden en zo ja, sinds wanneer ongeveer?

Uitgelicht topic