Vitosearay

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO iPhone via HDMI naar tv geen beeld

Waarom blokkeert Ziggo de mogelijkheid om m'n iPhone op een tv aan te sluiten dmv hdmi kabel?
Er komt wel geluid, geen beeld. Wilde dit proberen voor bijv op de camping.
Alle andere apps (Youtube/Spotify/Deezer/eigen video's) etc werken, behalve de Ziggo GO app.
Ook div browsers geprobeerd (Safari/Chrome/Firefox), helaas...
Triest om dit te blokkeren terwijl dit met een gewone pc wel kan.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ziggo go zal niet werken via screen mirroring HDMI. Alleen via streaming apple tv en google chromecast. Dit met rechten te maken.

Bekijk in context

14 Reacties 14
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hi Vitosearay,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo

Heb je gekeken bij Replay TV of direct TV kijken?
Volgens mij werkt Ziggo Go app alleen via Apple TV en/of Google Chromecast.

Je zou eventueel zo'n apparaatje kunnen aanschaffen en die aansluiten op je camping TV, dan moet het zeker wel werken.
Vitosearay
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gaat om live tv kijken.
Klopt, streamen ATV en ChC werkt maar ik heb geen WiFi op de camping. Ik kijk dan via 4G.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Dan kijk je dus ook via Ziggo Go op 4G, dat is een flinke databundel of onbeperkt? 😛
Let wel op dat bij sommige abonnementen onbeperkt in het buitenland niet onbeperkt is!

Het live kijken via een HDMI kabel heb ik nog nooit gedaan en kan je daarom ook niet helpen.
Je zegt dat het met andere apps wel werkt en met Ziggo Go niet. En als je nu eens kijkt via je telefoon op je browser via www.ziggogo.tv? Werkt dat dan wel?
Vitosearay
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lukt ook niet via browser (Safari/Chrome/Firefox geprobeerd).
Heb 14Gb pm maar gaat me vnl om F1.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Heel vreemd... ik zou het ook niet weten.
Misschien is er nog een andere gebruiker binnen Ziggo die iets meer weet en/of anders even wachten op een moderator die je verder kan helpen. Het kan misschien best dat het via HDMI niet werkt, maar heb daar zelf nog niet eerder over gehoord. Eigenlijk ook omdat de meeste mensen naar hun TV streamen via Apple TV of zoiets.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Maar doe je dat via screen mirroring of display mirroring?
Die functie zet toch alles van het iPhone scherm ook op het tv scherm?
Vitosearay
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is volledig mirroring, kan dat niet uitzetten.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
RobertKoopman wrote:
Maar doe je dat via screen mirroring of display mirroring?
Die functie zet toch alles van het iPhone scherm ook op het tv scherm?
Dat lijkt mij ook... Heb hier nog wat informatie gevonden: https://www.iphonelife.com/content/how-to-connect-iphone-or-ipad-to-your-tv-hdmi-cable-or-airplay-apple-tv
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ziggo go zal niet werken via screen mirroring HDMI. Alleen via streaming apple tv en google chromecast. Dit met rechten te maken.
Vitosearay
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik synchrone weergave uitzet is meteen de verbinding met de tv weg.
bigbroeder

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
robbo wrote:
Ziggo go zal niet werken via screen mirroring HDMI. Alleen via streaming apple tv en google chromecast. Dit met rechten te maken.

Als dit met rechten te maken heeft waarom dan wel op een laptop met HDMI aansuiting volledig beeld op grootscherm?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
bigbroeder wrote:

robbo wrote:
Ziggo go zal niet werken via screen mirroring HDMI. Alleen via streaming apple tv en google chromecast. Dit met rechten te maken.
Als dit met rechten te maken heeft waarom dan wel op een laptop met HDMI aansuiting volledig beeld op grootscherm?


bigbroeder Omdat dan de ( ik neem aan tv) nu slechts als beeldscherm wordt gebruikt ( zie het als desktop met scherm via video/ grafische kaart) . bij een tablet/ipad mob. telefoon dit echt hdmi mirroring is. Een andere verklaring heb ik niet.
HaaWee

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat is totaal geen plausibele verklaring. In beide gevallen (pc en ipad) functioneert de tv gewoon als tweede scherm.  Dat werkt prima met alle apps, behalve met Ziggo Go.

 

Het heeft ook geen moer met rechten te maken, want dan zouden alle andere TV/terugkijk apps dat ook niet toestaan. 

 

Onbegrijpelijk dat Ziggo hier niets aan doet, maar ondertussen wel blijft claimen dat je met Ziggo Go overal tv kunt kijken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het heeft wel met rechten te maken, in die zin dat het bewust in de app wordt geblokkeerd. De uitleg dat het niet zou mogen van de content leveranciers is discutabel, net zo goed dat via chromecast Replay niet mogen streamen discutabel blijft.

Uitgelicht topic