Beantwoord

Ziggo GO iOS Chromecast foutmelding 21 of 17 "Helaas is er iets fout gegaan, maak opnieuw verbinding met je Chromecast dongel"

• 27 oktober 2017
  • 130 Reacties
  • 41120x Bekeken

Reputatie 1
  • Ontdekker
  • 3 reacties
Sinds enkele dagen heb ik last van de volgende foutmelding als ik via de ziggo Go app wil chromecasten naar mijn tv: “helaas er is iets fout gegaan, maak opnieuw verbinding met je chromecast”. De Ziggo Go app is de enige app waarbij ik nu niet kan chromecasten, bij andere apps lukt het wel gewoon. Daarnaast kwam deze foutmelding van de een op de andere dag. Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Best beantwoord door Varel 7 november 2017, 21:59

Het volgende al geprobeerd?

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/casten-naar-chromecast-device-niet-mogelijk-op-meerdere-zenders-17961
Bekijk origineel

130 Reacties

Het volgende al geprobeerd?

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/casten-naar-chromecast-device-niet-mogelijk-op-meerdere-zenders-17961
Beste Ziggo, Allen,

Ik ben zo blij met de Ziggo App vanaf de Iphone naar de Chromecast.
Dat de diverse connectie problemen hardnekkig blijven is echt een smetje...

Als iemand weet hoe dit gegarandeerd opgelost wordt, hoor ik dat graag, dan heb ik dat wellicht gemist. (Alles al geprobeerd, diverse Routers, Chromecasts, Iphone/Android, Resets)

Vandaar, in een poging om mee te helpen, het volgende.

Ik merk dat Iphone gebruik NA opstarten van Ziggo Go op de ChromeCast vaak problemen veroorzaakt. Dat is apart, immers, de verbinding tussen ChromeCast en Ziggo loopt buiten de mobiel om. (Toch?).

Nu heeft de App een mechanisme om te checken dat er niet teveel mensen tegelijkertijd 1 account gebruiken. Terecht....
Vanuit dit mechanisme, wordt er wellicht frequent tussen mobiel en chromecast gecheckt of het een en ander nog goed met elkaar verbonden is !? Zo ja, kan dat mechanisme wellicht handiger. Bv via het Ziggo Account. Immers, na succesvol opstarten hoort de mobiel geen rol meer te spelen.

Anders gezegd. Na opstarten valt de verbinding na lange tijd altijd weg. De chromecast laat zijn standby scherm zien. Hoe wordt Ziggo Streamen exact afgesloten. Wie geeft die opdracht, wat is het mechanisme.

Heb zomaar het idee dat de rootcause/oorzaak in die hoek zit.
Daarmee hopelijk ook de oplossing.

Graag feedback, waar nodig via PM's, dan wil ik graag meehelpen met verder analyseren en testen.

Dank, Ewald
Reputatie 1
Het is gelukt! De chromecast resetten/helemaal opnieuw opstarten werkte niet. De chromecast terugzetten naar fabrieksinstellingen echter wel! Bedankt voor de hulp.
Goedemorgen,

Wordt er nog gekeken naar een oplossing voor foutmelding 17 vanuit ziggo? Er is al enige tijd geen updates geweest op dit topic.

Na de update van begin augustus komt het nog frequenter voor, helaas!
Ik gebruik de meegeleverde voeding van de Chromecast,

Misschien dat dit kan helpen met de vragen die jullie hebben. ik heb geen ziggo maar kan ook met iphone geen nieuwe chromecast installeren.

er gaat iets fout tussen de chromekast en IOS communicatie, ze kunnen niet antwoorden hoe lang de fix gaat duren

Hallo iedereen! Wij krijgen deze meldingen die jullie wel zien, nooit te zien bij meerdere tests. De techneuten hebben een aantal aanvullende vragen voor jullie:

• Zien jullie deze meldingen nog?
  • Gaat het nog steeds om foutcode 17 en 21, of zien jullie ook andere dingen?
  • Krijg je de melding wanneer je de Ziggo GO app op de achtergrond aan hebt staan?
  • Krijg je de melding wanneer het apparaat op het vergrendelscherm staat?
Groet,
Anne

• Zien jullie deze meldingen nog? Ja
  • Gaat het nog steeds om foutcode 17 en 21, of zien jullie ook andere dingen? Alleen foutcode 17
  • Krijg je de melding wanneer je de Ziggo GO app op de achtergrond aan hebt staan? Ja, wanneer de app geopend word, zie je de melding staan.
  • Krijg je de melding wanneer het apparaat op het vergrendelscherm staat? Ja
bedankt!
7 maanden geleden is er voor het laatst melding gedaan. Ik heb er alles aangedaan om dit probleem op te lossen maar lijk niet echt serieus genomen te worden. Info:

• Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander iOS device? NEE
  • Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander niet-iOS device? NEE
  • Gebruik je een Chromecast1, Chromecast2 of een ChromecastUltra? Chromecast2
  • Heb je al een fabrieksreset van de Chromecast uitgevoerd? JA
  • Werkt het streamen tijdelijk wel goed na deze fabrieksreset van de Chromecast? Nee
  • Hebben andere apps vergelijkbare problemen met streamen? Welke heb je getest? nee, netflix, youtube, videoland, facebook erc
  • Wat is het versienummer van de Ziggo GO app op je iOS device? 2.3.42
  • Wat is het versienummer van iOS? 12.2
  • Wat is het versienummer van de software op de Chromecast? Geen idee
  • Heb je een losse router op de modem aangesloten? Nee
  • Maakt het daarbij ook uit of je de modem in bridge hebt? geen idee
Hier ook hetzelfde probleem. Word er om de 2 min uit gegooid. Heel erg irritant. Ook jammer dat we totaal geen terug koppeling krijgen van Ziggo. Net een abonnement met Ziggo afgesloten. Nu al spijt..
Goedemiddag Ziggo,

Ter aanvulling in deze Community dezelfde problemen als hierboven beschreven, regelmatig foutcode 17.

Bij deze de ingevulde vragen:

Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander iOS device? Nee
Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander niet-iOS device? Nee
Gebruik je een Chromecast1, Chromecast2 of een ChromecastUltra? 2
Heb je al een fabrieksreset van de Chromecast uitgevoerd? Ja
Werkt het streamen tijdelijk wel goed na deze fabrieksreset van de Chromecast?
Nee
Hebben andere apps vergelijkbare problemen met streamen? Welke heb je getest?
Nee geen problemen, Netflix, YouTube, NPO start
Wat is het versienummer van de Ziggo GO app op je iOS device? laatste versie 2.3.42
Wat is het versienummer van iOS? Ios 12.2
Wat is het versienummer van de software op de Chromecast? 2.11.112
Heb je een losse router op de modem aangesloten? Ja
Maakt het daarbij ook uit of je de modem in bridge hebt? Nee
Zie je de error ook wanneer alle andere apparaten afkoppelt van het netwerk? Ja

Ik hoop dat er snel een oplossing komt.
Gegroet
Nou ziggo, als het probleem bij jullie niet te reproduceren is dan zijn jullie aan mijn adres van harte uitgenodigd om het te komen onderzoeken. Kan garanderen dat je maximaal 5 minuten hoeft te wachten voor de desbetreffende foutmelding en deze consequent keer op keer voorbij komt, welke tip vanuit dit topic je ook opvolgt.

Om gek van te worden. Door alle problemen die elkaar opvolgen en niemand met de daadwerkelijke expertise om die shit op te lossen denk ik maar dat ik ziggo in gebreke ga stellen om van dat verrekte jaarcontract af te komen. Iedere provider heeft wel wat, maar slechter dan dit kan het haast niet worden.
Reputatie 7
Hoi HBG,

Staat er verder nog een foutcode met getallen aangegeven? Heb je al geprobeerd om de Ziggo GO app eens te verwijderen en daarna opnieuw te installeren?

Groet,
Thijs
Reputatie 1
Zie afbeelding voor de foutmelding. Ik heb reeds geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te downloaden. Ook heb ik al een paar keer mijn chromecast opnieuw ingesteld. Beide acties hebben het probleem helaas niet verholpen.
Reputatie 7
Hmn! Kun je aangeven wat voor type Chromecast en telefoon/tablet je gebruikt? Heb je eventueel ook al geprobeerd om via een andere telefoon/tablet te casten? Kan het misschien zijn dat er een VPN actief is op het toestel waar je vanaf wil casten?
Reputatie 1
Ik gebruik de Google chromecast 2 in combinatie met een Apple iPhone 6s Plus. Via een ander toestel krijg ik precies dezelfde melding. Ik kan wel de ziggo go app casten naar de tv van een huisgenoot. Daarnaast heb ik een paar maanden lang wel gewoon kunnen casten naar mijn eigen tv.
Hier hetzelfde.

Afgelopen weekend verhuisd. Voor de verhuizing prima, na de verhuizing werkt niets meer.
Echter bij ons is het foutcode 92.
Netflix, Youtube NOS, e.d. werken wel.

• Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander iOS device?
Nee. Niet met een iphone IOS 11.4, niet met iPhone IOS 12.1, niet met iPad IOS 9.3.5 en ook niet met iPad IOS 9.3.5 met de oude Horizon app (hier foutmelding 21)
  • Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander niet-iOS device?
Ja. Voor de test heb ik op mijn Samsung Android van het werk (illegaal) de Ziggo-app geïnstalleerd. Deze werkt wel.
  • Gebruik je een Chromecast1, Chromecast2 of een ChromecastUltra?
Chromecast 2
  • Heb je al een fabrieksreset van de Chromecast uitgevoerd?
Ja
  • Werkt het streamen tijdelijk wel goed na deze fabrieksreset van de Chromecast?
Nee
  • Hebben andere apps vergelijkbare problemen met streamen? Welke heb je getest?
Nee, Youtube, Netflix en NOS
  • Wat is het versienummer van de Ziggo GO app op je iOS device?
2.3.37
  • Wat is het versienummer van iOS?
12.1
  • Wat is het versienummer van de software op de Chromecast?
1.36.140318
  • Heb je een losse router op de modem aangesloten?
Nee
  • Maakt het daarbij ook uit of je de modem in bridge hebt?
Nee
  • Zie je de error ook wanneer alle andere apparaten afkoppelt van het netwerk?
Ja

Volledig opgelost.

De monteur van Ziggo heeft een nieuwe generatie modem geplaatst (de vorige was pas 1/2 jaar oud). Alles werkt zoals het behoort te werken....
@HBG
En is het opgelost?
Reputatie 4
Badge +7
Chromecast 2 met laatste software.
Iphone 6 èn Iphone SE met IOS 12.3.1
Alleen problemen met de Ziggo Go app 2.3.43
Modem niet in Bridge mode
Eigen WiFi achter Edge router

En nee, ik ben niet van plan iets aan het netwerk aan te passen 😜

Heeft het iets te maken met hoe te streamt ? Het kan via het icoontje rechtsboven (streamen naar) en via “op tv kijken” :

Maakt het uit welke optie je gebruikt ?
Het is gelukt! De chromecast resetten/helemaal opnieuw opstarten werkte niet. De chromecast terugzetten naar fabrieksinstellingen echter wel! Bedankt voor de hulp.
Fijn te horen 👍
Op mijn air 2, iPad Pro IOS 11.1 en iPhone 7 IOS 11.1 icm Chromecast 2 ook na enige tijd de melding "helaas er is iets fout gegaan, maak opnieuw verbinding met je Chromecast"

De enige oplossing is via het Chromecast menu de Chromcast 2 terug zetten naar fabrieksinstellingen, opnieuw instellen en dan doet hij het weer. Helaas voor korte tijd, na enige inactiviteit / de volgende dag weer zelfde melding, reset, instellen en dan weer ok. Was ik wel zat na een week en stream nu van mijn Macbook Pro naar Chromecast.

De fout is duidelijk (voor mij) de Ziggo Go IOS app die na enige inactiviteit niet meer goed communiceert met de Chromecast. Alle andere apps zoals netflix geen probleem.
@Rob001
Heb je de laatste firmware op je chromecast staan?
http://www.chromecast-info.nl/vragen/chromecast-updaten/
Ja ik heb versie 1.28.100555
Reputatie 7
Duidelijke omschrijving, Rob001! Dank daarvoor. Was er toen energiebesparing actief op je toestel? Zodra je met Ziggo GO streamt via Airplay dan kost dit geheugen van jouw telefoon (RAM). Als je toestel in slaapstand gaat, wifi gaat in spaarstand of een andere APP heeft veel RAM geheugen nodig dan crasht de verbinding. Zou je ook eens willen testen of het helpt om alle andere apps te sluiten en daarna Ziggo GO te gebruiken?
Thijs,

Alle apps afgesloten incl. Ziggo Go, Ziggo Go opgestart en weer de foutmelding.
Vervolgens iPad uit en weer aan, Ziggo go aan en weer foutmelding.

Wat me opvalt is het volgende:
Als ik in de Ziggo Go app verbinding maak met de Chromecast, krijg ik het Ziggo logo scherm op tv, dan scherm met gekozen programma en progress balk van het laden aan de onderkant en dan komt de melding, zie foto. De fout is dus niet met verbinding maken net de Chromecast maar de overdracht van het gekozen TV programma.

Het lijkt er ook op dat als eenmaal deze foutmelding zich voordoet deze in het Chromecast geheugen blijft staan en dan geen connectie meer maakt. Dit dan alleen te verhelpen door factory reset van de Chromecast.

Hoop dat je en/of de Ziggo app maker hier wat aan hebt voor een oplossing in the Ziggo Go programma.

Reputatie 7
Bedankt, Rob! Ik ga deze informatie doorgeven aan de ontwikkelaars van onze app. Wil je voor de volledigheid het versienummer doorgeven van Ziggo GO die je geïnstalleerd hebt staan?

Reageer