1
Vraag
2
Reacties
HBG

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ziggo GO iOS Chromecast foutmelding 21 of 17 "Helaas is er iets fout gegaan, maak opnieuw verbinding met je Chromecast dongel"

Sinds enkele dagen heb ik last van de volgende foutmelding als ik via de ziggo Go app wil chromecasten naar mijn tv: “helaas er is iets fout gegaan, maak opnieuw verbinding met je chromecast”. De Ziggo Go app is de enige app waarbij ik nu niet kan chromecasten, bij andere apps lukt het wel gewoon. Daarnaast kwam deze foutmelding van de een op de andere dag. Hoe kan ik dit oplossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Varel

Level 1
  • 331Posts
  • 15Oplossingen
  • 10Likes

Moderator toevoeging: Probeer in dit geval eerst je Chromecast stroomloos te maken en opnieuw te laten opstarten. Wacht even af en probeer het opnieuw. Geen oplossing? Check dan de tip hieronder:

 

Het volgende al geprobeerd?


https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/casten-naar-chromecast-device-niet-mogelijk-op-meerdere-zende...

Bekijk in context

132 Reacties 132
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi HBG,

Staat er verder nog een foutcode met getallen aangegeven? Heb je al geprobeerd om de Ziggo GO app eens te verwijderen en daarna opnieuw te installeren?

Groet,
Thijs
HBG
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Zie afbeelding voor de foutmelding. Ik heb reeds geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te downloaden. Ook heb ik al een paar keer mijn chromecast opnieuw ingesteld. Beide acties hebben het probleem helaas niet verholpen.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hmn! Kun je aangeven wat voor type Chromecast en telefoon/tablet je gebruikt? Heb je eventueel ook al geprobeerd om via een andere telefoon/tablet te casten? Kan het misschien zijn dat er een VPN actief is op het toestel waar je vanaf wil casten?
HBG
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik gebruik de Google chromecast 2 in combinatie met een Apple iPhone 6s Plus. Via een ander toestel krijg ik precies dezelfde melding. Ik kan wel de ziggo go app casten naar de tv van een huisgenoot. Daarnaast heb ik een paar maanden lang wel gewoon kunnen casten naar mijn eigen tv.
Varel

Level 1
  • 331Posts
  • 15Oplossingen
  • 10Likes

Moderator toevoeging: Probeer in dit geval eerst je Chromecast stroomloos te maken en opnieuw te laten opstarten. Wacht even af en probeer het opnieuw. Geen oplossing? Check dan de tip hieronder:

 

Het volgende al geprobeerd?


https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/casten-naar-chromecast-device-niet-mogelijk-op-meerdere-zende...

Varel

Level 1
  • 331Posts
  • 15Oplossingen
  • 10Likes
HBG
En is het opgelost?
HBG
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Het is gelukt! De chromecast resetten/helemaal opnieuw opstarten werkte niet. De chromecast terugzetten naar fabrieksinstellingen echter wel! Bedankt voor de hulp.
Varel

Level 1
  • 331Posts
  • 15Oplossingen
  • 10Likes
HBG wrote:
Het is gelukt! De chromecast resetten/helemaal opnieuw opstarten werkte niet. De chromecast terugzetten naar fabrieksinstellingen echter wel! Bedankt voor de hulp.

Fijn te horen :thumbsup:
Rob001

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op mijn air 2, iPad Pro IOS 11.1 en iPhone 7 IOS 11.1 icm Chromecast 2 ook na enige tijd de melding "helaas er is iets fout gegaan, maak opnieuw verbinding met je Chromecast"

De enige oplossing is via het Chromecast menu de Chromcast 2 terug zetten naar fabrieksinstellingen, opnieuw instellen en dan doet hij het weer. Helaas voor korte tijd, na enige inactiviteit / de volgende dag weer zelfde melding, reset, instellen en dan weer ok. Was ik wel zat na een week en stream nu van mijn Macbook Pro naar Chromecast.

De fout is duidelijk (voor mij) de Ziggo Go IOS app die na enige inactiviteit niet meer goed communiceert met de Chromecast. Alle andere apps zoals netflix geen probleem.
Varel

Level 1
  • 331Posts
  • 15Oplossingen
  • 10Likes
@Rob001
Heb je de laatste firmware op je chromecast staan?
http://www.chromecast-info.nl/vragen/chromecast-updaten/
Rob001

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja ik heb versie 1.28.100555
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Duidelijke omschrijving, Rob001! Dank daarvoor. Was er toen energiebesparing actief op je toestel? Zodra je met Ziggo GO streamt via Airplay dan kost dit geheugen van jouw telefoon (RAM). Als je toestel in slaapstand gaat, wifi gaat in spaarstand of een andere APP heeft veel RAM geheugen nodig dan crasht de verbinding. Zou je ook eens willen testen of het helpt om alle andere apps te sluiten en daarna Ziggo GO te gebruiken?
Rob001

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thijs,

Alle apps afgesloten incl. Ziggo Go, Ziggo Go opgestart en weer de foutmelding.
Vervolgens iPad uit en weer aan, Ziggo go aan en weer foutmelding.

Wat me opvalt is het volgende:
Als ik in de Ziggo Go app verbinding maak met de Chromecast, krijg ik het Ziggo logo scherm op tv, dan scherm met gekozen programma en progress balk van het laden aan de onderkant en dan komt de melding, zie foto. De fout is dus niet met verbinding maken net de Chromecast maar de overdracht van het gekozen TV programma.

Het lijkt er ook op dat als eenmaal deze foutmelding zich voordoet deze in het Chromecast geheugen blijft staan en dan geen connectie meer maakt. Dit dan alleen te verhelpen door factory reset van de Chromecast.

Hoop dat je en/of de Ziggo app maker hier wat aan hebt voor een oplossing in the Ziggo Go programma.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Bedankt, Rob! Ik ga deze informatie doorgeven aan de ontwikkelaars van onze app. Wil je voor de volledigheid het versienummer doorgeven van Ziggo GO die je geïnstalleerd hebt staan?
Rob001

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Versie 2.3.19 (14502)
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Top, thanks! Ik heb jouw informatie doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling.
2frank4it

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb exact dezelfde ervaring de laatste tijd met het casten naar een philips android tv. Andere apps als Fox Sports en Netflix gaan prima, maar de Ziggo Go app stopt er na 5-15 minuten mee met de melding als boven aangegeven. Ook ik heb geprobeerd met alles apps afgesloten en batterijverbruik op maximale prestatie, maar dat maakt geen enkel verschil. Het lijkt een duidelijke bug in de Ziggo Go app.
John Doe

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook hetzelfde probleem. Het programma blijft maar laden en laden op de tv en na enkele minuten schakeld de app uit, ik krijg daarnaast ook constant de melding op mijn tel (android) dat de app geen verbinding met de service kan maken (zie bijlage).
Waarom kan een npo, netflix, youtube en diverse andere apps vlekkeloos werken?

Ik weet 100% zeker dat dit niet aan mijn verbinding ligt daar ik via mijn tel vlekkeloos kan streamen over zowel wifi en 4g. Ook de verbindingen van mijn casts zijn goed.

Het is eigenlijk sinds dag 1 kommer en kwel met deze app en dat terwijl onze maandelijkse tarieven oa zijn verhoogd om de app te verbeteren.

Jammer want het uitgangspunt is wel heel goed.
Tuinpad

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het schijnt dat Ziggo Go is beveiligd, Screen Mirror mag niet en Casten zou wel mogen.
Door dit conflict zal de app nooit naar behoren werken.

Wat wel werkt is kijken op Mobiel/Tablet. maar dan heb je het verder wel gehad.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic