Beantwoord

Ziggo GO iOS Chromecast foutmelding 21 of 17 "Helaas is er iets fout gegaan, maak opnieuw verbinding met je Chromecast dongel"

• 27 oktober 2017
  • 130 Reacties
  • 41120x Bekeken

Toon eerste bericht

130 Reacties

Reputatie 7
Hallo @mdschepers

Bedankt voor de melding. Ik heb je via een privébericht benaderd om je klantgegevens. Daarmee zoek ik het log van de monteur op. Dit log communiceer ik met de app developers.

Aan onze kant gaan de ontwikkelingen niet snel. De developers kunnen de issues helemaal niet reproduceren. Het is dan onmogelijk om te beginnen aan code aanpassingen omdat niemand kan checken of de aanpassingen positief effect hebben.

De developers vermoeden dat de interne player in de Chromecast vastloopt en niet meer reageert. De app op je smartphone of tablet probeert te reconnecten. Dit reconnecten gebeurd in een aantal fasen. Op een gegeven moment geeft de Ziggo GO App een timeout, er komt een foutmelding. Afhankelijk van de reconnect fase waarin je smartphone of tablet zit krijg je een andere foutcode te zien (21, 17, 92) of de algemene -5009 op het moment dat het Cast apparaat de verbinding verbreekt.

Ik wil benadrukken dat bovenstaand een vermoeden is. Het voorbeeld van mdschepers wijst een hele andere richting op..
Is het per ongeluk zo dat niet alle programmas toestaan dat er word gecast?
Nou ziggo, als het probleem bij jullie niet te reproduceren is dan zijn jullie aan mijn adres van harte uitgenodigd om het te komen onderzoeken. Kan garanderen dat je maximaal 5 minuten hoeft te wachten voor de desbetreffende foutmelding en deze consequent keer op keer voorbij komt, welke tip vanuit dit topic je ook opvolgt.

Om gek van te worden. Door alle problemen die elkaar opvolgen en niemand met de daadwerkelijke expertise om die shit op te lossen denk ik maar dat ik ziggo in gebreke ga stellen om van dat verrekte jaarcontract af te komen. Iedere provider heeft wel wat, maar slechter dan dit kan het haast niet worden.
Hi ik heb dit probleem ook. Eigenlijk ook al een hele tijd. Is er nu al een oplossing gevonden? Kunnen jullie uitleggen waarom het bij netflix etc niet gebeurd?
Probleem moet in de app zitten , als ik ziggo stream via de chromecast wordt de verbinding verbroken, Netflix, Plex, geen probleem, Verbind ik de Ziggo app rechtstreeks met het ingebouwde smart gebeuren van de TV , crasht het boeltje ook.

Het is de app, die is brak.
Dit is al maanden zo, ik heb het maar geaccepteerd .
In de Android app wordt de verbinding wel hersteld en kan je verder kijken , in IOS crasht het volledig .

Mijn nieuwe Philips TV 7303/12 doet het goed in Youtube, maar niet met Ziggo...

Helaas is er iets fout gegaan, maak opnieuw verbinding met je Chromecast dongel"

Verder deugt heel die APP niet, slaat op tilt en werkt maar op enkele telefoons... niet op tablets. Als dit niet is opgelost ben ik in December snel terug naar Telfort... (met andere problemen).
Hallo! Ik ben sinds kort Ziggo klant en krijg ook net zoals vele anderen hier regelmatig de foutmelding 17 bij het streamen naar Chromecast.

In het kort:
  • Het probleem doet zich heel vaak voor, maximaal 10 minuten kan ik ongehinderd tv kijken.
  • Chromecast 2 (zowel in huiskamer en slaapkamer, beiden om de haverklap de foutmelding).
  • Iphone SE
  • Ik kijk vooral On Demand
Heel vreemd aan de situatie is dat ik om te testen of Ziggo GO iets voor me is ik, terwijl ik nog klant van KPN was, Ziggo GO thuis getest had. Toen heb ik nooit problemen ondervonden. Het lijkt dus aan het modem te liggen in mijn situatie. App, telefoon en Chromecast zijn namelijk allemaal hetzelfde.
Goedenavond Ziggo,

Ik had een Google chromecast (eerste versie). Dit werkte tot voor kort prima met de app. Helaas kreeg ik steeds vaker problemen (foutmelding 17) met deze chromecast. Ik heb toen een nieuwe Chromecast aangeschaft (versie 3), maar ook nu krijg ik regelmatig foutmeldingen. Graag wil ik jullie vragen hiernaar te kijken en deze bug z.s.m. op te lossen, omdat tv kijken nu geen pretje is🙁.

Een tevreden klant die graag tevreden wil blijven.

Groetjes
Goedemiddag Ziggo,

Ter aanvulling in deze Community dezelfde problemen als hierboven beschreven, regelmatig foutcode 17.

Bij deze de ingevulde vragen:

Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander iOS device? Nee
Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander niet-iOS device? Nee
Gebruik je een Chromecast1, Chromecast2 of een ChromecastUltra? 2
Heb je al een fabrieksreset van de Chromecast uitgevoerd? Ja
Werkt het streamen tijdelijk wel goed na deze fabrieksreset van de Chromecast?
Nee
Hebben andere apps vergelijkbare problemen met streamen? Welke heb je getest?
Nee geen problemen, Netflix, YouTube, NPO start
Wat is het versienummer van de Ziggo GO app op je iOS device? laatste versie 2.3.42
Wat is het versienummer van iOS? Ios 12.2
Wat is het versienummer van de software op de Chromecast? 2.11.112
Heb je een losse router op de modem aangesloten? Ja
Maakt het daarbij ook uit of je de modem in bridge hebt? Nee
Zie je de error ook wanneer alle andere apparaten afkoppelt van het netwerk? Ja

Ik hoop dat er snel een oplossing komt.
Gegroet
7 maanden geleden is er voor het laatst melding gedaan. Ik heb er alles aangedaan om dit probleem op te lossen maar lijk niet echt serieus genomen te worden. Info:

• Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander iOS device? NEE
  • Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander niet-iOS device? NEE
  • Gebruik je een Chromecast1, Chromecast2 of een ChromecastUltra? Chromecast2
  • Heb je al een fabrieksreset van de Chromecast uitgevoerd? JA
  • Werkt het streamen tijdelijk wel goed na deze fabrieksreset van de Chromecast? Nee
  • Hebben andere apps vergelijkbare problemen met streamen? Welke heb je getest? nee, netflix, youtube, videoland, facebook erc
  • Wat is het versienummer van de Ziggo GO app op je iOS device? 2.3.42
  • Wat is het versienummer van iOS? 12.2
  • Wat is het versienummer van de software op de Chromecast? Geen idee
  • Heb je een losse router op de modem aangesloten? Nee
  • Maakt het daarbij ook uit of je de modem in bridge hebt? geen idee
Tja, bij mij ook. Moet in de app zitten. Heb met Android de batterij optimalisatie van de ziggoapp uit gezet. Hij disconnect nu wel na 40 minuten maar connect direct weer. Met ios gooit hij me eruit na een minuutje. Leuk bij F1. Netflix etc werken prima. Maar hopen op een update eens.....
Bizar dat Ziggo helemaal niet meer reageert hier. Zo te zien hebben behoorlijk wat klanten hier last van. Zou fijn zijn als jullie laten zien dat jullie met een oplossing bezig zijn.

Misschien dat dit kan helpen met de vragen die jullie hebben. ik heb geen ziggo maar kan ook met iphone geen nieuwe chromecast installeren.

er gaat iets fout tussen de chromekast en IOS communicatie, ze kunnen niet antwoorden hoe lang de fix gaat duren

Bedankt voor je reactie en meedenken. Hier ligt het (in ons geval) niet aan. Juist alle andere apps werken wel naar behoren met Iphone en Chromecast. Zoals: youtube, Netflix, NLziet, Spotify, NPOstart, Videoland. Allemaal zonder problemen. Alleen ZiggoGO werkt niet, dus eenvoudige conclusie: het ligt aan de app.

Kom op mensen van Ziggo, graag een reactie van jullie kant, het is al veel te lang stil...
Toch ook mijn duit nog even in het zakje... zelfde probleem, laatste versie Ziggo Go app op iphone 6s en Chromecast 2; soms duurt het 5 minuten, soms 20 minuten, maar altijd foutcode 17...
Geen problemen met andere apps zoals Netflix

Hopelijk toch echt snel een oplossing, dit is knap waardeloos
Reputatie 4
Badge +7
Chromecast 2 met laatste software.
Iphone 6 èn Iphone SE met IOS 12.3.1
Alleen problemen met de Ziggo Go app 2.3.43
Modem niet in Bridge mode
Eigen WiFi achter Edge router

En nee, ik ben niet van plan iets aan het netwerk aan te passen 😜

Heeft het iets te maken met hoe te streamt ? Het kan via het icoontje rechtsboven (streamen naar) en via “op tv kijken” :

Maakt het uit welke optie je gebruikt ?
Goedemorgen,

Wordt er nog gekeken naar een oplossing voor foutmelding 17 vanuit ziggo? Er is al enige tijd geen updates geweest op dit topic.

Na de update van begin augustus komt het nog frequenter voor, helaas!
Beste Ziggo, Allen,

Ik ben zo blij met de Ziggo App vanaf de Iphone naar de Chromecast.
Dat de diverse connectie problemen hardnekkig blijven is echt een smetje...

Als iemand weet hoe dit gegarandeerd opgelost wordt, hoor ik dat graag, dan heb ik dat wellicht gemist. (Alles al geprobeerd, diverse Routers, Chromecasts, Iphone/Android, Resets)

Vandaar, in een poging om mee te helpen, het volgende.

Ik merk dat Iphone gebruik NA opstarten van Ziggo Go op de ChromeCast vaak problemen veroorzaakt. Dat is apart, immers, de verbinding tussen ChromeCast en Ziggo loopt buiten de mobiel om. (Toch?).

Nu heeft de App een mechanisme om te checken dat er niet teveel mensen tegelijkertijd 1 account gebruiken. Terecht....
Vanuit dit mechanisme, wordt er wellicht frequent tussen mobiel en chromecast gecheckt of het een en ander nog goed met elkaar verbonden is !? Zo ja, kan dat mechanisme wellicht handiger. Bv via het Ziggo Account. Immers, na succesvol opstarten hoort de mobiel geen rol meer te spelen.

Anders gezegd. Na opstarten valt de verbinding na lange tijd altijd weg. De chromecast laat zijn standby scherm zien. Hoe wordt Ziggo Streamen exact afgesloten. Wie geeft die opdracht, wat is het mechanisme.

Heb zomaar het idee dat de rootcause/oorzaak in die hoek zit.
Daarmee hopelijk ook de oplossing.

Graag feedback, waar nodig via PM's, dan wil ik graag meehelpen met verder analyseren en testen.

Dank, Ewald
Reputatie 7
Goedemorgen @Wode, in de laatste update van de app zijn wijzigingen gedaan waardoor het aantal meldingen enorm zou moeten afnemen. Dit zien we ook terug in een minder aantal meldingen. Ik heb contact gezocht met andere service afdelingen om dat te bevestigen.

@Rene F jouw voorbeeld had ik ook al toegevoegd aan de lijst met voorbeelden. Ik heb wel je laatste vraag gemist die ga ik meteen beantwoorden: Het bovenste icoontje is de Stream knop voor Chromecast/AirPlay. De tweede is de knop om het beeld via je Mediabox Next op tv af te spelen.

Van alle community leden in dit topic wil ik graag weten of het klopt dat de meldingen significant zijn verminderd sinds de laatste Ziggo GO update. Kortom: Hoe gaat het nu?
Goedenavond,

De problemen zijn niet verholpen of verminderd. Nog steeds foutmelding 17, alleen met de Ziggo go app.
Ha,

Problemen blijven aanhouden.

Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander iOS device? NEE

Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander niet-iOS device? NEE

Gebruik je een Chromecast1, Chromecast2 of een ChromecastUltra? Chromecast2

Heb je al een fabrieksreset van de Chromecast uitgevoerd? JA

Werkt het streamen tijdelijk wel goed na deze fabrieksreset van de Chromecast? NEE

Hebben andere apps vergelijkbare problemen met streamen? Welke heb je getest? NEE, netflix, youtube

Wat is het versienummer van de Ziggo GO app op je iOS device? Build: 2.3.44 (19101)
Device: iPhone 8
Video Player: CWS:8.0.4-1338.d66daea9 (Apr 11 2019 20:20:07) IIS SS:8.0.4 (Apr 11 2019 20:37:12)
OV: 3.15.1
Conviva: 2.151.0.36984

Wat is het versienummer van iOS? 12.4

Wat is het versienummer van de software op de Chromecast? 1.40.156414

Heb je een losse router op de modem aangesloten? NEE

Maakt het daarbij ook uit of je de modem in bridge hebt? NVT

Daarnaast ook gecheckt of het uitmaakt of er meerdere mensen op één account zitten te kijken. Mijn huisgenoot heeft haar app verwijderd maar de problemen blijven.
Problemen zijn er nog steeds.

Ben wel benieuwd als Ziggo aangeeft dat er minder meldingen zijn, hoe dat dan gemeten wordt, wat die aantallen dan zijn. Is dit plots het meld-tel-punt ?

@Ziggo: om de grootte/kleinte van dit probleem te schetsen. Hoeveel mensen melden wel een probleem, melden niet een probleem ?
Goedemorgen @Wode, in de laatste update van de app zijn wijzigingen gedaan waardoor het aantal meldingen enorm zou moeten afnemen. Dit zien we ook terug in een minder aantal meldingen. Ik heb contact gezocht met andere service afdelingen om dat te bevestigen.

@Rene F jouw voorbeeld had ik ook al toegevoegd aan de lijst met voorbeelden. Ik heb wel je laatste vraag gemist die ga ik meteen beantwoorden: Het bovenste icoontje is de Stream knop voor Chromecast/AirPlay. De tweede is de knop om het beeld via je Mediabox Next op tv af te spelen.

Van alle community leden in dit topic wil ik graag weten of het klopt dat de meldingen significant zijn verminderd sinds de laatste Ziggo GO update. Kortom: Hoe gaat het nu?

Bij mij is er helaas geen afname van foutmeldingen. Om de 5 a 10 minuten verschijnt de melding en sluit ziggo af van de televisie.

Ik hoop dat er snel een nieuwe oplossing komt die wel werkt!
Goedenmorgen,
Ik gebruik in mijn chalet een chromecast 2. Met iphone 7. OS 12.4 app versie 2.3.44(19101)
Helaas valt zeer regelmatig de verbinding uit met als foutmelding 17. Soms na een 20 minuten, soms na 5 minuten. Het is lastig om weer verbinding te maken. Soms moet tv uit gezet worden om alles weer op te starten.
Ik ben nieuw hier, maar zie dat het probleem al heel lang speelt. Wanneer komt de echte oplossing?

Reageer