Beantwoord

Ziggo GO iOS Chromecast foutmelding 21 of 17 "Helaas is er iets fout gegaan, maak opnieuw verbinding met je Chromecast dongel"

• 27 oktober 2017
  • 130 Reacties
  • 41120x Bekeken

Toon eerste bericht

130 Reacties

Ik ben ook de klos... jaren normaal gewerkt, nu ineens dezelfde issues als hiervoor beschreven. Zwaar irritant. Als andere bedrijven het foutloos kunnen regelen dan verwacht ik dit ook van Ziggo.

• Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander iOS device? Nee
  • Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander niet-iOS device? Nee
  • Gebruik je een Chromecast1, Chromecast2 of een ChromecastUltra? 2
  • Heb je al een fabrieksreset van de Chromecast uitgevoerd? Ja
  • Werkt het streamen tijdelijk wel goed na deze fabrieksreset van de Chromecast? Eventjes, totdat je switcht
  • Hebben andere apps vergelijkbare problemen met streamen? Welke heb je getest?
Alles doet het perfect, behalve ziggo, dus geen gelul over voeding en spanning a.u.b.
gewoon je zaakjes goed regelen.
  • Wat is het versienummer van de Ziggo GO app op je iOS device? Alles is up to date
  • Wat is het versienummer van iOS? Android 8.1
  • Wat is het versienummer van de software op de Chromecast? Geen idee
  • Heb je een losse router op de modem aangesloten? Nee
  • Maakt het daarbij ook uit of je de modem in bridge hebt? Nee
  • Zie je de error ook wanneer alle andere apparaten afkoppelt van het netwerk? Ja
Ik wil gewoon een app die werkt zoals hij altijd werkte.
Reputatie 7
Wij willen ook dat de app gewoon goed werkt. Het probleem is bekend en we gaan dit oplossen.

Wat nu niet goed lukt is zorgen voor een inhoudelijke terugkoppeling naar jullie toe. Daar zit ik nog steeds achteraan.

@patrickloo Dank voor je melding. Ik voeg deze netjes toe aan de probleem ticket. Ik ben via via op een oude storingmelding gestuit die erg op dit issue lijkt. Daarbij ontstond een (andere) foutmelding alleen bij Chromecasts met verkeerde adapters. Vandaar mijn gelul over voeding en spanning.
@Anne H Ziggo
Beiden CC2 zijn ge-update naar versie 1.35.137090

Problemen zijn op dit moment verdwenen. Alle telefoons kunnen normaal zappen via de app en crasht niet meer.

Dus huidige versie: 1.35.137090 / Voeding apart (dus niet via USB) / Chromecast 2 / Ziggo Go app op Android 8, 9 en One.
Reputatie 7
@Anne H Ziggo
Beiden CC2 zijn ge-update naar versie 1.35.137090

Problemen zijn op dit moment verdwenen. Alle telefoons kunnen normaal zappen via de app en crasht niet meer.

Dus huidige versie: 1.35.137090 / Voeding apart (dus niet via USB) / Chromecast 2 / Ziggo Go app op Android 8, 9 en One.
Dank voor de aanvulling! Ik verneem graag of anderen dit kunnen bevestigen.
Reputatie 7
Hallo,

Ik heb geen inhoudelijke update mogen ontvangen 😞 Excuses! Inmiddels zie ik wel dat de probleem ticket welke in behandeling was is gesloten omdat de problemen zich spontaan niet meer voordeden.
Graag hoor ik jullie bevestiging!

Groet,
Anne
Hoi,

Hier precise hetzelfde problem. Sinds een paar maanden continu foutmelding 21 - Er is iets mis gegaan.

Geprobeer te streamen met IOS toestellen (IPhone X, 8, 6s, Ipad mini) en een Android toestel.
Overal hetzelfde

Bij deze de ingevulde vragen:

Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander iOS device? Nee
Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander niet-iOS device? Nee
Gebruik je een Chromecast1, Chromecast2 of een ChromecastUltra? 2
Heb je al een fabrieksreset van de Chromecast uitgevoerd? Ja
Werkt het streamen tijdelijk wel goed na deze fabrieksreset van de Chromecast?
Nee
Hebben andere apps vergelijkbare problemen met streamen? Welke heb je getest?
Nee geen problemen, Netflix, YouTube,
Wat is het versienummer van de Ziggo GO app op je iOS device? laatste versie 2.3.37
Wat is het versienummer van iOS? Ios 12.0.1
Wat is het versienummer van de software op de Chromecast? Waar vind ik dat?
Heb je een losse router op de modem aangesloten? Nee
Maakt het daarbij ook uit of je de modem in bridge hebt? Nee
Zie je de error ook wanneer alle andere apparaten afkoppelt van het netwerk? Ja

Graag wil ik ook op de lijst.

mvg,
Ruud
Hallo,

Ik heb geen inhoudelijke update mogen ontvangen 😞 Excuses! Inmiddels zie ik wel dat de probleem ticket welke in behandeling was is gesloten omdat de problemen zich spontaan niet meer voordeden.Graag hoor ik jullie bevestiging!

Groet,
Anne

Hi Anne,

Helaas nog niet opgelost, probleem komt nog steeds voor.

Gr Nick
Helaas hier ook nog geen oplossing, ondanks de nieuwe firmware van de Chromecast. Het lijkt me ook niet dat de app afhankelijk moet zijn van de Chromecast firmware, maar dat dit probleem moet worden opgelost in de Go App.
Reputatie 7
Hallo,

Bedankt voor de input!

• Dit topic begon vorig jaar met zeer sporadische meldingen, het meeste op iOS devices. Ik kan aan de achterkant zien hoeveel mensen dit topic bekijken, dat waren er ook erg weinig.
  • Kort geleden heeft een algemeen probleem gespeeld en is het topic tijd heel vaak bekeken. De helpdesk is in die korte periode ook veel gebeld over dit probleem. Op een gegeven moment was probleem opeens verdwenen, zonder aanpassingen aan onze kant. De Engineers hebben het ticket gesloten.
  • Het topic heeft sindsdien ook weer erg weinig views, zoals voorheen. Maar het oorspronkelijke probleem speelt dus nog bij een aantal van jullie.

Wederom is het aan deze kant totaal niet te reproduceren. Kijken via de Chromecast werkt altijd, op alle verbindingen met de devices die hier voorhanden zijn. Terug bij af.

Gebeurd dit ook bij jullie alleen tijdens zappen? Of ook spontaan?
Ik zou graag bij iemand (niet-zakelijk abonnement) met een ouder modem een Connectbox willen plaatsen om te kijken of dat verschil maakt. Denken jullie dat dit kan helpen?
@Anne H Ziggo ik heb een ziggo connectbox, weliswaar in bridge modus. Maar dit lijkt dus irrelevant.

Vwb het probleem: ik geloof ook niet dat het zappen-probleem hetzelfde was als de foutmelding 21 of 17. Dit heb ik een aantal weken geleden ook ervaren, maar lijkt nu weer verdwenen, hierbij zag ik een foutmelding op de tv maar niet in de app.

Vanmorgen heb ik weer een nieuwe variant van de foutmelding gekregen overigens, zie bijgevoegd....
En zojuist nog een variant.... Zie bijlage
  • Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander iOS device? Nee
  • Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander niet-iOS device? Heb ik niet
  • Gebruik je een Chromecast1, Chromecast2 of een ChromecastUltra? Chromecast 2
  • Heb je al een fabrieksreset van de Chromecast uitgevoerd? Ja
  • Werkt het streamen tijdelijk wel goed na deze fabrieksreset van de Chromecast? Nee
  • Hebben andere apps vergelijkbare problemen met streamen? Welke heb je getest? Nee - Netflix, Videoland, Spotify en Youtube
  • Wat is het versienummer van de Ziggo GO app op je iOS device? Versie 2.3.37
  • Wat is het versienummer van iOS? iOS 12
  • Wat is het versienummer van de software op de Chromecast?
  • Heb je een losse router op de modem aangesloten? Nee
  • Maakt het daarbij ook uit of je de modem in bridge hebt? Geen idee
  • Zie je de error ook wanneer alle andere apparaten afkoppelt van het netwerk? Ja
Ik wist niet dat dit topic bestond, maar ik heb ook last van deze en nog een aantal andere error-meldingen. Ik stream via een iPad 3 en dat heeft het op mijn vorige adres (in Amsterdam Noord) altijd goed gedaan, maar op mijn nieuwe adres (Jordaan/Westerpark) klapt ie er telkens uit. Het lukt me niet om een foto te maken van de melding want dan is die al verdwenen.
Reputatie 7
Hallo YVork, welkom op onze Community. Heb je bij de verhuizing ook een ander modem gehad of is alles exact hetzelfde dan op je oude adres?
Hi

Hetzelfde problemen dat de CC2 voor 10-20min cast dan foutmelding

• Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander iOS device?
Nee
  • Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander niet-iOS device?
Heb ik niet
  • Gebruik je een Chromecast1, Chromecast2 of een ChromecastUltra?
Chromecast 2
  • Heb je al een fabrieksreset van de Chromecast uitgevoerd?
Ja
  • Werkt het streamen tijdelijk wel goed na deze fabrieksreset van de Chromecast?
Nee
Nee, Youtube en Netflix
  • Wat is het versienummer van de Ziggo GO app op je iOS device?
2.3.37
  • Wat is het versienummer van iOS?
12.1
1.35.137090
  • Heb je een losse router op de modem aangesloten?
Nee
  • Maakt het daarbij ook uit of je de modem in bridge hebt?
Nee
  • Zie je de error ook wanneer alle andere apparaten afkoppelt van het netwerk?
Ja

steeds foutmelding bij voeding via USB in TV en apart

@Anne H Ziggo helaas blijft het de laatste tijd stil op dit topic, mogelijk heb ik iets ontdekt wat de ontwikkelaars zou kunnen helpen:

Ik heb mijn ziggo modem in bridge modus staan, daarachter staat een Linksys Velop Mesh network, bestaande uit 1 router beneden en 1 extra router boven (let op: mesh, dus hetzelfde netwerk en geen extra netwerk gemaakt). Als ik boven aan het casten ben vanuit de Ziggo app, en naar beneden loop met mijn iPhone, valt de verbinding direct weg en krijg ik deze foutmelding. Mijn iPhone maakt dan verbinding met de router beneden, en de chromecast zit waarschijnlijk boven op de router. Andere apps (netflix, npo, youtube) hebben geen enkele last van dit gebeuren, maar bij de Ziggo app knalt de verbinding er iedere keer uit op deze manier.
Wij krijgen ook de foutmelding 17 tijdens het streamen. Dit al meerdere keren neergelegd bij de klantenservice en het zou opgelost worden, maar tot heden geen oplossing en helaas ook geen service meer op de klantenservice. We moeten het hier maar neerleggen. Bij deze. Bij Android valt de app ook uit zonder melding, terwijl streamen via YouTube wel gewoon werkt.
Hallo, sinds vandaag internet op nieuw adres. Zelfde tv zelfde modum. Zelfde telefoon, zelfde Chromecast. Elke keer na 10-20 minuten de foutmelding, er wordt niet gezapt, telefoon wordt niet gebruikt tijdens het kijken. Chromecast 2 op USB voeding van tv.
Hiervoor op vorige adres geen enkel probleem.
Hoi,
Ook ik ervaar dit probleem. Ik heb mij al laten vertellen dat er een testgroep is om dit hopelijk ooit op te lossen. Ik hoor graag als hier een update over bekend is.
Groetjes Carmen
Ik heb dit ook.. iPhone 6, 7 en xs heb ik geprobeerd, met de chromecast 2.. al vaker gemeld bij ziggo, maar er worden zoveel vragen gesteld.. volgens mij zijn de vragen door iedereen in deze post inmiddels al beantwoord! Dus doe er iets aan Ziggo..
Hallo,

Ook hier al lange tijd last van dit probleem. iPhone SE en iPad 4th gen i.c.m. Chromecast 2. Wat mij opvalt is dat zodra error 17 in beeld komt, de knop ‘watch on tv’ kort verandert in ‘login’ waarna deze weer terug verandert in ‘watch’. Daarna moet ik opnieuw verbinding maken met Chromecast en gaat het weer 5-10min goed totdat weer dezelfde foutmelding optreedt. Ik zie graag een oplossing.

groet,
Hier hetzelfde.

Afgelopen weekend verhuisd. Voor de verhuizing prima, na de verhuizing werkt niets meer.
Echter bij ons is het foutcode 92.
Netflix, Youtube NOS, e.d. werken wel.

• Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander iOS device?
Nee. Niet met een iphone IOS 11.4, niet met iPhone IOS 12.1, niet met iPad IOS 9.3.5 en ook niet met iPad IOS 9.3.5 met de oude Horizon app (hier foutmelding 21)
  • Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander niet-iOS device?
Ja. Voor de test heb ik op mijn Samsung Android van het werk (illegaal) de Ziggo-app geïnstalleerd. Deze werkt wel.
Chromecast 2
Ja
  • Werkt het streamen tijdelijk wel goed na deze fabrieksreset van de Chromecast?
Nee
Nee, Youtube, Netflix en NOS
2.3.37
12.1
1.36.140318
Nee
Nee
Ja
Bij mij gebeurd dit op elke zender en elke tv. Dit in combinatie met de ziggo app + Chromecast (nieuw generatie).

ik heb wel het gevoel dat het ‘s avonds erger is, kunnen de servers het wel aan?
Hier hetzelfde probleem. Hoe zit het Ziggo? Inmiddels zijn we maanden verder.....
Hier ook hetzelfde probleem. Word er om de 2 min uit gegooid. Heel erg irritant. Ook jammer dat we totaal geen terug koppeling krijgen van Ziggo. Net een abonnement met Ziggo afgesloten. Nu al spijt..
Hier hetzelfde.

Afgelopen weekend verhuisd. Voor de verhuizing prima, na de verhuizing werkt niets meer.
Echter bij ons is het foutcode 92.
Netflix, Youtube NOS, e.d. werken wel.

Nee. Niet met een iphone IOS 11.4, niet met iPhone IOS 12.1, niet met iPad IOS 9.3.5 en ook niet met iPad IOS 9.3.5 met de oude Horizon app (hier foutmelding 21)
Ja. Voor de test heb ik op mijn Samsung Android van het werk (illegaal) de Ziggo-app geïnstalleerd. Deze werkt wel.
Chromecast 2
Ja
Nee
Nee, Youtube, Netflix en NOS
2.3.37
12.1
1.36.140318
Nee
Nee
Ja

Volledig opgelost.

De monteur van Ziggo heeft een nieuwe generatie modem geplaatst (de vorige was pas 1/2 jaar oud). Alles werkt zoals het behoort te werken....

Reageer