Beantwoord

Ziggo GO iOS Chromecast foutmelding 21 of 17 "Helaas is er iets fout gegaan, maak opnieuw verbinding met je Chromecast dongel"

• 27 oktober 2017
  • 130 Reacties
  • 41120x Bekeken

Toon eerste bericht

130 Reacties

@Anne H Ziggo
Hallo ik heb inderdaad de Chromecast met rond apparaatje met HDMI, dus nu ligt het aan de Chromecast. Maar waarom doet al het andere het dan prima zoals Netflix, toch vreemd.....
Firmware van de Chromecast is 1.32.124602

Groet
JW
Reputatie 7
@Anne H Ziggo
Hallo ik heb inderdaad de Chromecast met rond apparaatje met HDMI, dus nu ligt het aan de Chromecast. Maar waarom doet al het andere het dan prima zoals Netflix, toch vreemd.....
Firmware van de Chromecast is 1.32.124602

Groet
JW

Bedankt voor de bevestiging. De overeenkomst in alle meldingen is dat het bij een Chromecast2 gebeurd, dat zegt nog niks over de oorzaak.

Precies hetzelfde probleem en word er helemaal gek van. Om de 10 min wordt ik eraf gegooid. Wanneer wordt dit gefikst.....?

Ik heb zelf geen idee hoe ik weet welke generatie chromecast ik heb. Ik heb hem nu ongeveer een jaar.

Firmware: 1.32.124602

Een 1e generatie Chromecast is een HDMI stick, een 2e generatie is een rond apparaatje die via een platte kabel aan je HDMI hangt. Kun je dat eens checken achter je tv? Bedankt voor je volledige melding trouwens! @marijnm Wanneer ook jij aangeeft dat het om een Chromecast 2 gaat dan stap ik met de nieuwe inzichten weer naar de app developers.
Hi :)

Helaas ben ik sinds gisteren ook slachtoffer van dit issue. Ik ben alleen geen ios gebruiker, maar blijkbaar heeft android ook bedacht te volgen.
De "snelle" fix helpt wel, zolang ik vervolgens niet ga switchen van zender, want dan is de melding weer terug.

Zie hierbij mijn gegevens:

• Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander iOS device? NEE
  • Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander niet-iOS device? NEE
  • Gebruik je een Chromecast1, Chromecast2 of een ChromecastUltra? CHROMECAST2
  • Heb je al een fabrieksreset van de Chromecast uitgevoerd? JUP
  • Werkt het streamen tijdelijk wel goed na deze fabrieksreset van de Chromecast? JA, ZOLANG JE NIET NAAR EEN ANDERE ZENDER SWITCHED
  • Hebben andere apps vergelijkbare problemen met streamen? Welke heb je getest? NEE. GETEST MET YOUTUBE, NETFLIX, VIDEOLAND, NPO
  • Wat is het versienummer van de Ziggo GO app op je iOS device? DE LAATSTE VERSIE UIT DE STORE
  • Wat is het versienummer van iOS? ANDROID 8.1
  • Wat is het versienummer van de software op de Chromecast? ZIE BIJGEVOEGDE SCREENSHOT
  • Heb je een losse router op de modem aangesloten? NEE.
  • Maakt het daarbij ook uit of je de modem in bridge hebt? NEE
  • Zie je de error ook wanneer alle andere apparaten afkoppelt van het netwerk? JA
Succes ermee! ;)

Voor de volledigheid ook de firmware van de cast bijgevoegd, betreft hier ook een Chromecast 2.

Reputatie 7
Hallo IDBnl, krijg je exact dezelfde melding in beeld dan onze iOS klanten in dit topic? Graag ontvang ik van jou een screenshot.

Bij Google kan ik geen overzicht vinden met de nieuwste firmware versies. Ik kom wel tegen dat er een 'Preview Programma' bestaat. Wanneer je je daarvoor aanmeld ben je Beta tester bij Google. Dit heeft invloed op de firmware versies. Bij de instellingen van je Chromecast staat het Preview Programma aan of uit, kan iemand testen of dit verschil maakt?

Ik ga vragen of er behalve dit topic meer mensen zich hebben gemeld op andere kanalen, en geef door dat de Chromecast van de 2e generatie vaak voorkomt in de meldingen. Wij hebben hier - en ook thuis - getest met iOS devices en krijgen deze foutmelding nooit te zien.
Hallo, Ik heb hetzelfde probleem, Ik word er niet goed van😩! Hopelijk snel een oplossing!

Hallo, ik krijg sinds kort, deze week ook de foutmelding op mijn tv te zien 'helaas, er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je chromecast-dongel en probeer het opnieuw. Geprobeerd vanaf meerdere apparaten: samsung tablet, nokia telefoon en nexus telefoon. Het lijkt erop dat het eerste kanaal wel werkt en als je gaat zappen komt de foutmelding.

Wel raar. Ik kijk al langer via mijn chromecast 2 maar dit probleem heb ik sinds kort. Een harde reset helpt. Maar lijkt mij niet de bedoeling om dit te doen voordat je kunt zappen. Andere apps werken wel goed
Hi :)

Helaas ben ik sinds gisteren ook slachtoffer van dit issue. Ik ben alleen geen ios gebruiker, maar blijkbaar heeft android ook bedacht te volgen.
Ik heb een android tv (Philips 49PUS6412) met built-in ChromeCast

Het lijkt erop dat het eerste kanaal wel werkt en als je van zender wilt wisselen komt de foutmelding.

Zie hierbij mijn gegevens:

• Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander iOS device? Streamen werkt wel; alleen als van zender wordt gewisseld in de Ziggo Go app gaat het fout
  • Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander niet-iOS device? Streamen werkt wel; alleen als van zender wordt gewisseld in de Ziggo Go app gaat het fout
  • Gebruik je een Chromecast1, Chromecast2 of een ChromecastUltra? Built-in ChromeCast
  • Heb je al een fabrieksreset van de Chromecast uitgevoerd? JA;
  • Werkt het streamen tijdelijk wel goed na deze fabrieksreset van de Chromecast? JA, ZOLANG JE NIET NAAR EEN ANDERE ZENDER SWITCHED
  • Hebben andere apps vergelijkbare problemen met streamen? Welke heb je getest? NEE. GETEST MET YOUTUBE,
  • Wat is het versienummer van de Ziggo GO app op je iOS device? DE LAATSTE VERSIE UIT DE PLAY STORE: Versie 2.3.37
  • Wat is het versienummer van Android? ANDROID 8.0.0
  • Wat is het versienummer van de software op de Chromecast? Chromecast built-in: Versienummer: 1.33.133253
  • Heb je een losse router op de modem aangesloten? NEE.
  • Maakt het daarbij ook uit of je de modem in bridge hebt? NEE
  • Zie je de error ook wanneer alle andere apparaten afkoppelt van het netwerk? JA
Succes ermee! 😉
Jij ook succes.

Heb je ook de preview versie?

Ik heb hiervan melding gedaan bij de ziggo klantenservice. Ze gaan hiermee aan de slag. Zeggen ze. Misschien handig om ook even een melding te doen. Dan staat er wat meer druk achter...
Reputatie 7
Jij ook succes.

Ik heb hiervan melding gedaan bij de ziggo klantenservice. Ze gaan hiermee aan de slag. Zeggen ze. Misschien handig om ook even een melding te doen. Dan staat er wat meer druk achter...

Het lijkt erop dat er nu (eindelijk) meer mensen last van hebben. Dit topic is in de afgelopen week ook veel vaker bezocht dan in de weken ervoor. Ik ga de tickets bundelen en zorg dat jullie meldingen ook op de kaart komen te staan.

De engineers vragen om klantnummers, daarvoor zal ik een aantal van jullie via privébericht benaderen. Zij zijn ook benieuwd wanneer je de melding krijgt. Zodra je zapt? Zodra er volgens de gids een programma wisselt? Gebeurd het bij alle zenders? Gebeurd het ook bij On Demand items? Etc. Daar horen we graag meer details over.

Jij ook succes.

Het lijkt erop dat er nu (eindelijk) meer mensen last van hebben. Dit topic is in de afgelopen week ook veel vaker bezocht dan in de weken ervoor. Ik ga de tickets bundelen en zorg dat jullie meldingen ook op de kaart komen te staan.

De engineers vragen om klantnummers, daarvoor zal ik een aantal van jullie via privébericht benaderen. Zij zijn ook benieuwd wanneer je de melding krijgt. Zodra je zapt? Zodra er volgens de gids een programma wisselt? Gebeurd het bij alle zenders? Gebeurd het ook bij On Demand items? Etc. Daar horen we graag meer details over.

Ik ben gisteren nog gebeld en heb nog wat gegevens doorgegeven. Vooral over mijn devices en versienummers.

Het volgende is het geval: De eerste kanaal werkt. Als je vervolgens gaat zappen/programma wisselt dan komt de foutmelding. Gebeurd dus bij alle zenders. Dit wordt na verloop van tijd gereset. Na een dag kan ik sowieso weer opnieuw een zender kiezen. Movies en series XL werkt wel goed. Bij On Demand items doet het zich dus niet voor.

Graag word ik op de hoogte gehouden en ik wil ook meer details verstrekken indien mogelijk. Als het maar z.s.m. wordt opgelost 😉 We hebben er veel last van omdat we nu niet normaal in de woonkamer tv kunnen kijken.
Hier hetzelfde probleem. Chromecast keuken bij m'n ouders continu het probleem. Een nieuwe, uit de doos, ingestelde chromecast boven werkt tot nu toe prima.

Beneden dus niet. Fabrieksinstellingen herstellen werkt maar enkele malen.

Betreft beiden een CC2. Android 7 en 8 via Samsung en Sony telefoons. Het gebeurt tijdens het zappen. Netflix, youtube en videoland geen problemen.
Tevens bij alle willekeurige zenders.

De chromecasten zijn up to date.
Hier hetzelfde probleem. Chromecast keuken bij m'n ouders continu het probleem. Een nieuwe, uit de doos, ingestelde chromecast boven werkt tot nu toe prima.

Beneden dus niet. Fabrieksinstellingen herstellen werkt maar enkele malen.

Betreft beiden een CC2. Android 7 en 8 via Samsung en Sony telefoons. Het gebeurt tijdens het zappen. Netflix, youtube en videoland geen problemen.
Tevens bij alle willekeurige zenders.

De chromecasten zijn up to date.

Excuus, de versies verschillen wel.

Keuken: 1.35.134464 (geeft problemen)
Boven: 1.32.124602 (update tijdens installatie, geeft geen probleem)
Reputatie 7
@Anonymous Dank voor de melding en welkom op de Community! Staat bij de Chromecast in de keuken het Preview Programma aan? Dat zou het verschil in versienummers verklaren.
Nee, op beiden apparaten staat het uit. Vandaar ook het vreemde in versienummers. De nieuw in gebruik genomen CC2 heeft dus een lagere versie (na een directe update).
Enige verklaring is dat de preview in het begin heeft aangestaan, echter zou het vreemd vinden.
Zelfde probleem. Gister tijdens expeditie robinson wilde ik ondertitels aanzetten en ineens foutmelding op TV over opnieuw verbinding maken CC dongel. Op Android mobiel krijg ik geen foutmelding. Wel elke dag de kop van Donnie. Zie screenshot.

Het is duidelijk een crash geweest Want diezelfde melding blijf ik krijgen als ik naar een ander kanaal ga, uren en dagen later. Met steeds weer de kop van Donnie dus (beter dan die van Corrie konings) zoals je ziet zat ik rijdende rechter te kijken.

Zelfde probleem op Android, met de 3e. generatie chromecast(2018 versie) . Dacht mooi alternatief voor de kapotte extra mediabox maar helaas . (de nieuwe versie extra mediabox onderweg terug door ontbreken eternet aansluiting en geen mogelijkheid coax kabel te leggen)
Exact hetzelfde probleem. Eerst een film afgekeken via Netflix, geen probleem. Vervolgens Nl elftal casten via ziggo go, om de 5 minuten de foutmelding. Vervolgens dezelfde stream aangezet via de NOS app en dit werkt perfect...

• Graag een screenshot van foutmelding
zie andere meldingen. Blijf nu via de NOS kijken... melding 17
  • Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander iOS device?
Heb ik niet

• Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander niet-iOS device?
heb ik niet
  • Gebruik je een Chromecast1, Chromecast2 of een
1

• Heb je al een fabrieksreset van de Chromecast uitgevoerd?
Ja
  • Werkt het streamen tijdelijk wel goed na deze fabrieksreset van de Chromecast?
Nee, max een paar minuten en dan weer de foutmelding

• Hebben andere apps vergelijkbare problemen met streamen? Welke heb je getest?
nee, Netflix werkt, NOS werkt
  • Wat is het versienummer van de Ziggo GO app op je iOS device?
2.3.37
  • Wat is het versienummer van iOS?
12.0
  • Wat is het versienummer van de software op de Chromecast?
Kan ik niet vinden
  • Heb je een losse router op de modem aangesloten?
Ja
  • Maakt het daarbij ook uit of je de modem in bridge hebt?
??
  • Zie je de error ook wanneer alle andere apparaten afkoppelt van het netwerk?
Niet geprobeerd

zoals aangegeven (ook door anderen) Netflix werkt prima, NOS werkt prima. Andere apps (spotify, YouTube en bijv. Streamen via de browser werken super... alleen de go app continu weg...)
Reputatie 7
Hallo,

Ik heb een update. De engineers zijn nog steeds bezig met de oplossing.

Ondertussen zie ik een hele slimme vraag voorbijkomen in dat ticket:

Gebruikt onze klant de originele meegeleverde voeding of gebruikt de Chromecast spanning van de tv zelf?
De stream bitrate ligt aanzienlijk hoger bij Ziggo Go dan bij bijvoorbeeld Netflix en YouTube. Hierdoor is stroomverbruik iets hoger bij gebruik van Ziggo Go, Wanneer de USB-poort van de tv de gevraagde stroom (Ampères) niet kan leveren zakt de spanning (Voltage) in en geeft de Chromecast mogelijk errors. We weten dit niet zeker maar het is de moeite waard een handvol klanten te vragen hoe bij hen de Chromecast op de voeding is aangesloten.

Kan een aantal van jullie dat hier aangeven? 🙂
Ik gebruik de meegeleverde voeding van de Chromecast,
Hallo,

Ik heb een update. De engineers zijn nog steeds bezig met de oplossing.

Ondertussen zie ik een hele slimme vraag voorbijkomen in dat ticket:

Gebruikt onze klant de originele meegeleverde voeding of gebruikt de Chromecast spanning van de tv zelf?
De stream bitrate ligt aanzienlijk hoger bij Ziggo Go dan bij bijvoorbeeld Netflix en YouTube. Hierdoor is stroomverbruik iets hoger bij gebruik van Ziggo Go, Wanneer de USB-poort van de tv de gevraagde stroom (Ampères) niet kan leveren zakt de spanning (Voltage) in en geeft de Chromecast mogelijk errors. We weten dit niet zeker maar het is de moeite waard een handvol klanten te vragen hoe bij hen de Chromecast op de voeding is aangesloten.

Kan een aantal van jullie dat hier aangeven? :)

Ik gebruik ook de meegeleverde voeding.

Is er verder al iets te melden over de voortgang?
Nog aan het onderzoeken of al een oorzaak gevonden en met een oplossing bezig?
Reputatie 7
Bedankt voor de antwoorden! Behalve dat we er hard aan werken heb ik verder geen inhoudelijke informatie over de exacte status van deze bug fix. Ik heb vanochtend gevraagd of er al meer details bekend te maken zijn, daarop heb ik nog geen reactie gekregen.
Ook hier maken we gewoon gebruik van de voeding via het stopcontact, originele van Chromecast zelf.
Hoi....
ik heb dezelfde meldingen al maanden lang.
eigenlijk nooit de moeite genomen om mij hier verder in te verdiepen.
ik had een extra abonnement genomen bij knipprr... maar die zijn ermee gestopt.
knipprr werkte perfect... netto als alle andere streaming apps.... ook die van de KPN no problems
probleem ligt niet aan apparatuur... lijkt me sterk dat bij mij gelijktijdig 3 chroomcast dongels en een appletv niet zou deugen.
ook maakt het niet uit of ik met een iPad, iPhone en diverse andere androids naar mijn dongels zou streamen.
doe je een nieuwe setup van een dongel of ook appletv..... dan kan je weliswaar een uur kijken.... niet langer
waarom vragen jullie niet gewoon aan de KPN of je hun app niet mogen gebruiken? 😉.... is maar een idee
Bedankt voor de antwoorden! Behalve dat we er hard aan werken heb ik verder geen inhoudelijke informatie over de exacte status van deze bug fix. Ik heb vanochtend gevraagd of er al meer details bekend te maken zijn, daarop heb ik nog geen reactie gekregen.

Hallo Anne,

Ik heb net geconstateerd dat mijn dongel is geupdatet naar versie: 1.35.137090. Ik heb hem weer gereset en het probleem doet zich nog steeds voor. Heeft u al antwoord? Het is voor ons erg vervelend dat we nog steeds niet tv kunnen kijken. Graag reactie.

Reageer