Beantwoord

Ziggo GO iOS Chromecast foutmelding 21 of 17 "Helaas is er iets fout gegaan, maak opnieuw verbinding met je Chromecast dongel"

• 27 oktober 2017
  • 130 Reacties
  • 41120x Bekeken

Toon eerste bericht

130 Reacties

Dat heb ik inderdaad ook al eens gedaan, maar helaas alweer vrij snel de foutmelding...
Reputatie 7
Hallo Bram, dank voor de aanvulling! Ik ga jouw voorbeeld overleggen met iemand van de techniek. Er is wel een probleem. Ik heb gezocht in de onderwerpen waar mensen contact over zoeken met ons. Er zijn slechts een handvol mensen die problemen met iOS en streamen naar een Chromecast dongel (dus niet een ingebouwde Chromecast) gemeld hebben. Wanneer het om een bug aan onze kant gaat heb ik meer meldingen nodig. Ik heb de tags van dit topic aangepast in de hoop beter gevonden te worden.

Van klanten die exact dit probleem ervaren ontvang ik graag onderstaande volledig ingevulde lijst:
Tijdens het streamen van Ziggo GO vanaf een iOS device naar een Chromecast dongel verschijnt deze melding: "Helaas er is iets fout gegaan, maak opnieuw verbinding met je Chromecast dongel en probeer het opnieuw. Foutmelding 21 of 17."

• Graag een screenshot van de foutmelding aanleveren.
  • Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander iOS device?
  • Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander niet-iOS device?
  • Gebruik je een Chromecast1, Chromecast2 of een ChromecastUltra?
  • Heb je al een fabrieksreset van de Chromecast uitgevoerd?
  • Werkt het streamen tijdelijk wel goed na deze fabrieksreset van de Chromecast?
  • Hebben andere apps vergelijkbare problemen met streamen? Welke heb je getest?
  • Wat is het versienummer van de Ziggo GO app op je iOS device?
  • Wat is het versienummer van iOS?
  • Wat is het versienummer van de software op de Chromecast?
  • Heb je een losse router op de modem aangesloten?
  • Maakt het daarbij ook uit of je de modem in bridge hebt?
  • Zie je de error ook wanneer alle andere apparaten afkoppelt van het netwerk?
Helaas ervaar ik exact hetzelfde probleem met de ziggo go app, het enige verschil lijkt het nummer van de foutmelding te zijn, namelijk nummer 17 ipv 21. Zie screenshot.

• Probleem treedt op op al mijn iOS apparaten, allen met de laatste iOS versie
  • Betreft een chromecast 2
  • Fabrieksreset van chromecast uitgevoerd
  • Zelfs al een nieuwe router aangeschaft voor sterker wifi signaal
  • Andere apps vertonen geen enkel probleem met casten: netflix, youtube, npo
  • Meest recente versie van Ziggo GO app (altijd up to date)
  • Meest recente versie van de software op de chromecast
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @madevdo,
ik kreeg die foutmelding eergisteren ook.
Toen ik gisteren van alles wilde noteren voor de moderatoren probeerde ik eerst eens weer verbinding te maken en nu geen foutmelding (meer).
Hi @N.N.,

helaas treedt de foutmelding bij mij heel vaak op. Ik kan direct na de melding gewoon weer verbinding maken met de chromecast, maar na een x periode klapt de verbinding er dan weer uit (x = soms een uur, soms 10 minuten). De verbinding kan ik daarna wel weer gelijk maken...
Bij mij is dit ook al zolang ik stream met Ziggo een vervelend probleem, al krijg ik 'foutcode 17' te zien. Ik gebruik een Chromecast 1, ziggo op iOS app versie 2.3.3.35 (16702), iPhone 7 met iOS 11.4.1, zojuist een fabrieksreset gedaan en firmware versie is volgens de Google Home app 1.32.124602. Ik heb geen niet-iOS apparaten om mee te testen. Met andere apps (Netflix, NPO) heb ik geen problemen. De fabrieksreset heeft geen enkele invloed gehad, enkele minuten later deed het probleem zich weer voor.
Reputatie 7
Hallo madevdo en jakobschu! Welkom op onze Community. Bedankt voor jullie aanvullingen en screenshots. De melding lijkt inderdaad heel erg op de "21" waar dit topic over gestart is. Ik pas de titel en tags aan zodat klanten die dit probleem ook hebben hier de ervaringen - met details - kwijt kunnen.

Ik lees dat jullie al veel gedaan hebben om het op te oplossen. Sinds mei dit jaar zijn jullie tot nu toe de enige 2 die dit gemeld hebben. Speelt dit probleem ook met een eigen router waarbij onze modem in bridge mode staat?
Hi @Anne H Ziggo in mijn situatie staat het modem van ziggo inderdaad in bridge modus, en maak ik gebruik van een eigen router achter het modem (gloednieuw Linksys mesh systeem).

Het probleem treedt nog steeds zeer regelmatig op, en helaas nog steeds alleen in de ziggo app (geen probleem bij Netflix, Youtube, NPO)
Ook ik heb dit probleem, en ik weet dat andere dit ook hebben (maar niet de moeite nemen om dit forum te posten). Bij mij valt de stream constant uit maar verschilt het foutmelding 'nummer'. Uitkomst komt op hetzelfde neer: onmogelijk om met deze ziggo app via chromecast te streamen. (ik heb geen ziggo modem).
Helaas, heb net een week Ziggo en was vooral blij met de Go-app en het streamen naar Chromecast. Werkte precies één avond goed. Heb alles nieuw en stream via mijn iPhone 6.
Om de minuut gaat het beeld uit en krijg de melding foutmelding 17, start verbinding opnieuw. Knap waardeloos dus. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Nu blijkt dit probleem al 7 maanden geleden begonnen te zijn, ik heb het gevoel dat Ziggo ons lekker laat zwemmen en er helemaal niets aan doet...… want 7 maanden is toch wel lang.....
Reputatie 7
Hallo jwvlist, welkom op onze Community.

We wachten in dit topic op meer meldingen. Dit topic is zelfs al 10+ maanden oud. Wanneer wij testen werkt het streamen naar een Chromecast met een iPhone goed. Ik blijf hier pogingen doen om mensen die dit ook ervaren dit lijstje in te laten vullen. Als jullie meer mensen weten die dit ook ervaren? Stuur ze aub naar dit topic. Graag zelfs! Pas bij meerdere recente meldingen kan er een onderzoek starten.
Hallo @Anne H Ziggo https://community.ziggo.nl/members/anne-h-ziggo-69036
Ik kom geen meter verder met je "lijstje"
Hopelijk heb je iets beters?
Moeten er eerst veel mensen klagen voordat jullie iets gaan doen, ik heb niet veel aan jullie tests, het heeft te maken met het wegvallen van alleen de Ziggo-Go app, de andere apps zoals Netflix kan ik eindeloos kijken en valt niet uit. Zou het aan de Ziggo Go app kunnen liggen in combi met Chromecast? Ik wil graag geholpen worden, nu krijg ik alleen de melding dat ik de straat op moet en meer mensen verzamelen.... lijkt me vreemd.
Reputatie 7
Badge +35
In dit topic is in geen maanden een storing gemeld en als je een probleem wilt tackelen heb je wel informatie nodig bij wie wat fout gaat met welke versies Chromecast en andere versies die er mee te maken hebben.
Je kunt ook in het donker gaan schieten, maar de kans dat je iets raakt is nihil. @jwvlist
@Be rt Ik heb net een Chromecast gekocht, mag aannemen dat het de nieuwste versie is. Ook had ik al vermeld dat Netflix het wel doet en YouTube trouwens ook, alleen bij de Ziggo Go App valt na enige minuten steeds het beeld uit. Ik heb verder ook geen idee, maar leek me voor de hand liggend dat het dan dus niet aan de Chromecast zou liggen, maar wie ben ik.....
Bedankt voor je link!
Reputatie 7
Badge +35
@jwvlist Hieronder is nog een topic over waar alle problemen met de Chromecast verzameld worden om het probleem te vinden waar het fout gaat.
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/problemen-ziggo-go-in-combinatie-met-chromecast-29273

In het eerste bericht staat ook een antwoord van een Ziggo moderator met een aantal vragen.
Reputatie 7
Hallo @Anne H Ziggo https://community.ziggo.nl/members/anne-h-ziggo-69036
Ik kom geen meter verder met je "lijstje"
Hopelijk heb je iets beters?
Moeten er eerst veel mensen klagen voordat jullie iets gaan doen, ik heb niet veel aan jullie tests, het heeft te maken met het wegvallen van alleen de Ziggo-Go app, de andere apps zoals Netflix kan ik eindeloos kijken en valt niet uit. Zou het aan de Ziggo Go app kunnen liggen in combi met Chromecast? Ik wil graag geholpen worden, nu krijg ik alleen de melding dat ik de straat op moet en meer mensen verzamelen.... lijkt me vreemd.

Jij meld een probleem en dan krijg je meteen de deksel op de neus. Dat is natuurlijk niet tof en had ik niet bij stilgestaan. Ik ben namelijk al een tijdje bezig met dit probleem, ook achter de schermen. We herkennen het probleem niet. Wat we ook proberen, wij komen het hier niet tegen. Dan zijn er geen aanknopingspunten om een onderzoek te starten. Zonder recente gedetailleerde voorbeelden kunnen de developers van de app het probleem niet vinden en dus niet oplossen. Daarom schoot ik meteen in de verzamel-elke-melding modus.

Dit is het lijstje wat ik bedoel. Vul je dit in?

Van klanten die exact dit probleem ervaren ontvang ik graag onderstaande volledig ingevulde lijst:
Tijdens het streamen van Ziggo GO vanaf een iOS device naar een Chromecast dongel verschijnt deze melding: "Helaas er is iets fout gegaan, maak opnieuw verbinding met je Chromecast dongel en probeer het opnieuw. Foutmelding 21 of 17"

• Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander iOS device?
  • Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander niet-iOS device?
  • Werkt het streamen tijdelijk wel goed na deze fabrieksreset van de Chromecast?
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @Anne H Ziggo en @jwvlist ,
Ik heb ook al een paar keer die melding gehad als ik vanaf mijn Android tablet wilde casten naar mijn Sony tv met Android en ingebouwde Chromecast. Als ik het even later of de volgende dag weer eens probeerde ging het goed. Het gaat trouwens meestal goed, af en toe krijg ik die voornoemde melding.
Mijn Sony tv is softwarematig up-to-date, mijn Android tablet ook en de ZiggoGo-app ook.
@Anne H Ziggo Hoe stuur ik de ingevulde lijst? Gewoon in deze omgeving?
Hier is in ieder geval de melding:

Reputatie 7
Graag in deze omgeving! Dan kan iedereen meelezen en checken of zij exact dezelfde omstandigheden hebben bij deze foutmelding.

Bedankt voor je screenshots alvast 🙂
  • Foutmelding 17 kreeg ik
  • [img]//:0[/img]
  • Die heb ik helaas niet in mijn bezit, ik moet het hiermee doen.
  • Windows werkt niet samen met Chromecast begreep ik. Een andere heb ik niet en kan ik dus niet testen.
  • Chromecast 1 vermoed ik, want er staat op de doos verder niets vermeld.
  • JA
  • Nee
  • Nee
  • Versie 2. 3. 36
  • Iphone 5s
  • Geen idee hoe ik die moet zoeken…..staat niet op het doosje.
  • Nee
  • Begrijp ik niet sorry, ik heb maar één modem van Ziggo.
  • Nee, alleen bij de Ziggo App
Helaas is dit issue nog steeds erg actueel, echter heb ik wel ontdekt dat het issue zich voornamelijk voordoet op de iPhone, en niet op de iPad!

op een iPad air ervaar ik weinig problemen (dat wil zeggen: 1x per zoveel uur de melding). Op de iPhone 7 (2 verschillende) is de app echter vrijwel onbruikbaar, elke 5 minuten klapt de verbinding eruit (ook in vliegtuigmodus met alleen WiFi aan).

Ik heb helaas hetzelfde probleem en het is om gek van te worden, kunt niet eens 10 minuten achter elkaar kijken zonder dat ik de foutmelding 17 te zien krijg op mijn telefoon. Dit probleem heb ik met geen enkele andere streaming app dan de Ziggo app.
  • foto bijgevoegd
  • heb ik niet in huis, heb alleen een iPhone waarmee ik kan streamen
  • zelfde als bovenstaand
  • chromecast2
  • gisteren avond een harde reset gedaan ( gelezen ergens op dit forum ) maar ook geen resultaat.
  • geen resultaat na reset
  • geen probleem met andere apps, geprobeerd: netflix, npo, youtube en fox sports
  • versie ziggo go app: kan ik nergens terug vinden, maar apps zijn altijd up to date op mijn telefoon
  • versie IOS: 11.4.1
  • versie nummer Chromecast kan ik niet vinden
  • geen losse router op het modem
  • laatste 2 vragen heb ik geen kaas van gegeten dus dat durf ik niet te zeggen.
hopelijk kunnen jullie dit zsm oplossen
Reputatie 7
Bedankt voor de ingevulde lijstjes! Ik zie een verband ontstaan. De gemene deler lijkt een Chromecast van de 2e generatie te zijn. Het lijkt ook los te staan van het hebben van een complex thuisnetwerk, en het vermoeden dat een firmware reset van de Chromecast helpt is proefondervindelijk door jullie ontkracht.

Een 1e generatie Chromecast is een HDMI stick, een 2e generatie is een rond apparaatje die via een platte kabel aan je HDMI hangt. Dit zie je inderdaad niet op de doos staan.

• @jwvlist kun je aangeven of het bij jou ook om een 2e generatie Chromecast gaat?
  • Iedereen kan met deze instructies het firmware/versie nummer van de Chromecast checken. Ik ontvang deze informatie graag.
Precies hetzelfde probleem en word er helemaal gek van. Om de 10 min wordt ik eraf gegooid. Wanneer wordt dit gefikst.....?

Ik heb zelf geen idee hoe ik weet welke generatie chromecast ik heb. Ik heb hem nu ongeveer een jaar.

Firmware: 1.32.124602

• Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander iOS device? NEE
  • Werkt het streamen van Ziggo GO naar dezelfde Chromecast wel met een ander niet-iOS device? NEE
  • Heb je al een fabrieksreset van de Chromecast uitgevoerd? JA
  • Werkt het streamen tijdelijk wel goed na deze fabrieksreset van de Chromecast? 10 minuten
  • Hebben andere apps vergelijkbare problemen met streamen? Welke heb je getest? nee, netflix, youtube...
  • Wat is het versienummer van de Ziggo GO app op je iOS device? 2.3.37
  • Wat is het versienummer van iOS? 11.4.2
  • Wat is het versienummer van de software op de Chromecast? Firmware: 1.32.124602
  • Heb je een losse router op de modem aangesloten? geen idee
  • Maakt het daarbij ook uit of je de modem in bridge hebt? geen idee

Reageer