Sticky

Ziggo GO in een nieuw jasje!

Reputatie 4
Een uniforme ervaring over alle platformen
Zoals jullie al hebben gemerkt is het uiterlijk van https://ziggogo.tv recent flink vernieuwd. Het nieuwe uiterlijk wordt uitgebreid besproken in dit topic aangemaakt door @itok. Om jullie overal dezelfde ervaring te bieden wordt de Ziggo GO app voor Android en iOS ook aangepast naar dit nieuwe uiterlijk, de Windows 10 app zal later nog volgen. Hieronder volgen een aantal van de nieuwe opties en belangrijkste wijzigingen.

De homepage
De interface is flink aangepast, hierbij is dezelfde 'look and feel' aangenomen als op https://ziggogo.tv. De toegang tot het instellingenmenu en remote control zijn verplaatst, zie ook de bijgevoegde afbeelding hieronder. De nieuwe homepage heeft een grotere grafische weergave van wat er momenteel het best bekeken wordt en biedt sneller toegang tot 'Mijn Video's' (wanneer je een telefoon gebruikt).

De tv gids
Er is gekozen voor een weergave die meer overzicht biedt, een gedeelte van de gids blijft in beeld waardoor je makkelijk kunt switchen tussen programma's.

Live tv
Hier zijn een aantal nieuwe functies toegevoegd. Je kunt op de programmatitel klikken om er direct meer informatie over op te vragen. In de nieuwe interface is het makkelijker gemaakt om snel naar andere zenders te zappen. In de balk onderin kun je naar links swipen voor eerdere programma's. Zo kun je snel op dezelfde zender de ReplayTV van een eerder programma openen. Swipe je naar rechts dan zie je gelijk wat verder nog op deze zender komt. De optie verschijnt om gelijk een opname in te stellen. Door deze wijzigingen hoef je minder vaak van menu te wisselen en kun je direct binnen live tv uit de voeten.

Het instellingen menu
Naast het nieuwe uiterlijk is er hier weinig aangepast. In het nieuwe menu is er direct toegang tot het privacybeleid en de gebruikersvoorwaarden.

Gebruik van je vingerafdruk
Last but not least! Wanneer je gebruik maakt van ouderlijk toezicht dan kun je ervoor kiezen om de ontgrendeling via je vingerafdruk te doen in plaats van de pincode. Wanneer jouw apparaat dit ondersteunt en herkent dan kun je dit inschakelen via het instellingenmenu bij 'App voorkeuren'.

De nieuwe update is in de loop van 17 november beschikbaar. We rollen de update geleidelijk over een langere periode automatisch uit. Kun jij echt niet wachten? Ga dan naar de Playstore/Appstore en zoek de app op. De update zal dan worden getoond en je kunt deze dan gelijk installeren.

Update: De verificatie van onze nieuwe app in de stores duurt langer dan verwacht. Zodra de verificatie erdoor is dan worden de apps geplaatst. Het kan dus nog even duren voordat ze beschikbaar worden. Dit zal vermoedelijk na het weekend zijn.

Update 12-12-2017: Er is een nieuwe versie van de app uitgerold voor zowel Android als iOS. Hierbij is een groot deel van jullie feedback verwerkt. Waarvoor dank! Het kan zijn dat je de update niet gelijk krijgt aangeboden, dit gaat geleidelijk.

152 Reacties

Reputatie 4
Badge +7
Grafisch is het een stuk mooier geworden. Ik mis echter bij "laatste kans" de informatie tot wanneer nog gekeken kan worden. Verder kan ik bij series en films niet meer zien welke aflevering of film ik al bekeken heb.
Ook zou het wenselijk zijn meerdere gebruikers te kunnen invoeren zodat die informatie voor ieder gezinslid ter beschikking is.
Reputatie 4
Badge +7
Ik heb de app op mijn iPad verwijderd en opnieuw geïnstalleerd vanuit de app store. Ik zie geen verschil. Is de versie 2.3.19 de laatste?
Reputatie 4
Hoi Jan,

Jouw feedback ter verbetering zal ik doorzetten. 2.3.19 dat is nog de oude versie, ergens in de loop van de dag zou de nieuwe beschikbaar moeten worden.

Groet,
Thijs
Reputatie 4
Badge +10
Is de Touch ID ook gelijk te gebruiken voor Face ID (Apple)? 😎
Sommige apps sluiten Face ID uit maar hebben dan nog wel Touch ID, wat ik jammer vind natuurlijk. Vandaar mijn vraag of jullie dit voor beide hebben.
Reputatie 4
Badge +9
Zo op het 1e gezicht een mooie verbetering!
Reputatie 3
Badge +5
Hele mooie verbetering, ziet er mooier en overzichtelijker uit, Keep on the Good Work 😉
Badge
Leuk hoor, maar waarom werkt het nog steeds niet in Linux/Firefox, of Linux/Vivaldi?

"Het afspelen in deze browser wordt niet ondersteund"... Kom op, Firefox is toch zeer algemeen
Reputatie 4
EnergieBoy schreef:

Is de Touch ID ook gelijk te gebruiken voor Face ID (Apple)? 😎
Sommige apps sluiten Face ID uit maar hebben dan nog wel Touch ID, wat ik jammer vind natuurlijk. Vandaar mijn vraag of jullie dit voor beide hebben.

Voor zover ik weet gaat het om ondersteuning van Touch ID. Ik ga navraag voor je doen over Face ID!
Reputatie 4
efok schreef:

Leuk hoor, maar waarom werkt het nog steeds niet in Linux/Firefox, of Linux/Vivaldi?

"Het afspelen in deze browser wordt niet ondersteund"... Kom op, Firefox is toch zeer algemeen

Hoi efok,

De webversie maakt gebruik van HTML5. Met de juiste Firefox versie op Linux moet dat geen probleem zijn. Voor verdere vragen kun je het beste aanhaken in dit topic, daar zijn meerdere mensen waarbij het op Linux werkt.

Groet,
Thijs
Reputatie 2
Badge +6
Ik ben benieuwd! Apple heeft 'm nog niet vrijgegeven, maar dat is ook meestal 's avonds...

Next on the wishlist:
Interactie tussen Ziggo Go, de Mediabox XL en andersom zodat je op het ene platform aan een film kan beginnen en deze op het andere platform 'verder kan kijken'... of op de Mediabox XL ook je speellijst kan zien. Kortom (de inhoud van) het 'MIJN VIDEOS' menu van Ziggo Go ook op de Mediabox(en).

Geen idee hoe lastig dat is, maar het feit dat je in Ziggo Go wél bijv. opnames kan inplannen - die je op de Mediabox XL dan ook ziet - lijkt het me geen hele grote uitdaging. Het brengt wel héél veel plezier voor de gebruikers denk ik... voor mij in ieder geval wel. 😎
Reputatie 3
Badge +7
junior schreef:

Next on the wishlist:
Interactie tussen Ziggo Go, de Mediabox XL en andersom zodat je op het ene platform aan een film kan beginnen en deze op het andere platform 'verder kan kijken'... of op de Mediabox XL ook je speellijst kan zien. Kortom (de inhoud van) het 'MIJN VIDEOS' menu ook op de Mediabox

Helemaal mee eens en daarbij aanvullend zou het heel mooi zijn wanneer je opnames die je ingesteld hebt op de Mediabox XL ook kunt zien in de tv gids via Ziggo GO en dat je ze daar ook weer uit zou kunnen verwijderen. Nu is er alleen een gedeeltelijke synchronisatie tussen Ziggo Go en de Mediabox XL, maar helemaal geen synchronisatie tussen de Mediabox XL en Ziggo GO.
Badge
👍 Het werkt nu wel onder firefox in linux. Het bleek dat de clearkey-plugin was gecrashed. Had ik even over het hoofd gezien.
Onder de vivaldi-browser (chromium-based) wil het echter niet werken.
Reputatie 3
Badge +8
@Thijs Ziggo
De web interface ziet er sterk verbeterd uit, ben erg benieuwd naar de nieuwe iOS & Windows Apps.

Complimenten aan het Dev team!

Ik heb echter nog een aantal vragen en/of feedback. Omdat Ziggo Go steeds beter begint te worden begint het eindelijk een serieus alternatief te worden voor traditionele TV via tuners. Ben hier persoonlijk erg blij mee echter ontbreken er nog een aantal zaken. Misschien worden deze op korter termijn opgepakt of wordt dat geïntroduceerd met deze geüpdatet versie;

- ReplayTV via casting of Ziggo hier nog steeds mee bezig om toestemming te krijgen?

- Wordt apparaat ondersteuning ook eindelijk uitgebreid? (Apple TV, Xbox, Playstation,etc)

- Wordt er gewerkt aan profielen (multi-user login) ondersteuning?

- Is het mogelijk om de maximale kwaliteit voor Chromecast en Mediaplayers verder omhoog te gooien en gelijk te stellen aan de bitrate van de Mediabox XL. Vanaf 40 Inch Merk namelijk toch wel echt een verschil in kwaliteit, zeker als je de enhancements van de tv uitschakelt.

- Is het mogelijk om een vergelijkbare functie als Youtube's "Stats for Nerds" op te nemen in App & Website?
Ik vraag me toch af wat er voor mij verbeterd. Het is niet sneller geworden, vroeger kon ik in replay ook aangeven dat ik alleen programma's in een bepaald genre wilde zien. En vandaag (maar wellicht al langer) werkt Movies & Series niet.

Het is dat de concurrentie op internet en tv onvoldoende is, want hier betaal ik toch niet voor. Ik zie alleen maar achteruitgang in kwaliteit en functionaliteit.
Gaat de app ook werken op android tv ??
Reputatie 4
Badge +7
Thijs Ziggo schreef:

Hoi Jan,

Jouw feedback ter verbetering zal ik doorzetten. 2.3.19 dat is nog de oude versie, ergens in de loop van de dag zou de nieuwe beschikbaar moeten worden.

Groet,
Thijs

Hebben ze je ook verteld welke dag? Ik zie nog steeds de versie van 14 sep 2017.
mooi nieuw jasje maar werkt waardeloos vorige go werkte beter, af en toe stil staand of stotterend beeld en beeld kwaliteit pffff wisselt van scherp naar mist en ga zo maar door.
dus niet tevreden zeker als je Fox zit te kijken.
Reputatie 4
Badge +10
Weet je wat nu zo gek is, hier een iPhone en nog steeds geen update gehad 😞
Gaat het net zoals met de firmware uitgaven van de Mediabox? Dan duurt het nog wel even 😂 🤣 😊
Helaas werkt ZiggoGo zowel via de App als IE niet meer. Prima op de telefoon overigens dus verder lijkt alles ok. Hij blijft laden.
Reputatie 4
Badge +10
Hi @Bas Amstelveen
Even er vanuit gaan dat je ZiggoGo TV kijkt via je browser van je telefoon want via de App werkt het niet? Als dit zo is, welk telefoon heb je, is deze helemaal up to date en heb je al geprobeerd om de Ziggo Go app eraf te gooien en weer opnieuw te installeren?

Heb je nog deze klachten, laat dan even weten welke telefoon je hebt, welke versie software en wanneer je dit hebt geprobeerd. Dan kan een moderator meer info en is het voor hem makkelijker een analyse te maken wat er aan de hand zou kunnen zijn. Heeft die niets en anderen wel, dan kunnen ze op die manier zien waar het aan ligt.

Dus probeer nog even de app eraf te halen en opnieuw te installeren en mocht het niet lukken, geef de info wat hier net zei en dan komt er na het weekend een moderator langs en die kan je misschien verder helpen. Alvast een heel fijn weekend gewenst.
Badge
Ik heb de vernieuwde versie nog niet, maar komt nu of in de toekomst de Chromecast optie om dit eerst te selecteren ipv na keuze tv kanaal?

Zoals dit al mogelijk is bij casten via YouTube app.

Ik ondervind soms problemen vanuit diverse tv kanalen en zie meerdere topics hierover. Het casticoontje blijft dan grijs.

Ik gebruik Android, geen idee of dit probleem ook zo is via iOS.
Ik heb verder uitgeprobeerd en uiteindelijk via Chrome wel Ziggo aan de gang gekregen. Ziggo App nog Internet Explorer doen het (Windows 10).

Maar goed, ik kan nu in ieder geval kijken.
Reputatie 4
Dag allen,

Ik had vrijdag nog een update in het topic geplaatst maar die is blijkbaar niet opvallend genoeg geweest. Hieronder een kopie van die update:

Update: De verificatie van onze nieuwe app in de stores duurt langer dan verwacht. Zodra de verificatie erdoor is dan worden de apps geplaatst. Het kan dus nog even duren voordat ze beschikbaar worden. Dit zal vermoedelijk na het weekend zijn.

Al jullie tips te verbetering geef ik door aan onze ontwikkelaars. Op een aantal punten een feedback:

- Interactie tussen Ziggo Go, de Mediabox XL en andersom > Het streven is inderdaad om over beide platformen dezelfde ervaring te creëren. Wordt dus gekeken naar de mogelijkheden hiervoor!
- ReplayTV via casting of Ziggo hier nog steeds mee bezig om toestemming te krijgen? > Dit is inderdaad een rechtenkwestie.
- Wordt apparaat ondersteuning ook eindelijk uitgebreid? (Apple TV, Xbox, Playstation,Android TV) > Wat dit betreft is er geen concreet nieuws. Er worden wel een aantal nieuwe mogelijkheden onderzocht.
- Wordt er gewerkt aan profielen (multi-user login) ondersteuning? > Mogelijkheid daartoe wordt onderzocht.
- Is het mogelijk om de maximale kwaliteit voor Chromecast en Mediaplayers verder omhoog te gooien? > Bij mij zijn hiervoor geen concrete plannen bekend, maar wie weet!
- Ik heb de vernieuwde versie nog niet, maar komt nu of in de toekomst de Chromecast optie om dit eerst te selecteren ipv na keuze tv kanaal? Deze verandering staat niet gepland. Ook niet alle content kun je casten. Kun je een concreet voorbeeld geven?
De vernieuwde app is nu beschikbaar in de App Store voor IOS. Even de oude app deïnstalleren, opnieuw installeren en dan werkt ie perfect!
Reputatie 4
Badge +10
Jammer dat Ziggo Go app niet al klaar is voor iPhone X.
Had ik toch wel verwacht van deze geweldige update!

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics