admar

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo go i.c.m. VPN

Ziggo go geeft aan dat ik in het buitenland zit. Op dit moment zit ik dat ook, ik ben op vakantie. Maak nu gebruik van een VPN server. Maar ook in Nederland geeft ziggo go aan dat ik buiten de EU zit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Via een VPN werkt Ziggo Go niet.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Via een VPN werkt Ziggo Go niet.
admar
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dus dat betekent dat ik in Amerika op geen enkele wijze mijn ziggo zenders kan bekijken?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
admar wrote:
Dus dat betekent dat ik in Amerika op geen enkele wijze mijn ziggo zenders kan bekijken?

Ja. In ieder geval niet op een legale manier.
admar
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ok, raar maar dar komt dan door de nieuwe box die ik van ziggo heb. In mei dit jaar ook hier in USA gezeten en toen werkte het perfect. Maar ook in Nederland kreeg ik de melding” kan deze video niet buiten de EU afspelen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De beveiliging, dat niet met een VPN gekeken kan worden is nog niet zo lang geleden toegevoegd aan de Ziggo Go app. Kijkt u in Nederland ook via een VPN? Zo nee, waar ervaart u dan problemen, want in Nederland en EU landen wekt het zonder problemen.
pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
admar wrote:
Dus dat betekent dat ik in Amerika op geen enkele wijze mijn ziggo zenders kan bekijken?

je kan via de browser naar www.ziggogo.tv gaan, daar inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord, en dan kan je (bijna)alle zenders die in je pakket zitten gewoon via je browser bekijken
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
pox-ie Lukt dat ook als je verbonden bent via een IP-adres dat zich niet in Europa bevindt? Ik heb mijn twijfels. Als ik bepaalde BBC-programma's wil bekijken krijg ik vaak de mededeling dat ik me niet in de UK bevindt. Ik vermoed dat bij kijken naar Ziggo, via de app of via www. ook het IP-adres gecontroleerd wordt.
pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
Jan F. lijkt mij dat als je een service hebt waar je met een gebruikersnaam en ww moet inloggen een geo-block onlogisch is. En mocht het wel zo zijn... admar heeft een vpn service dus zou hij verbinding kunnen maken met een NL server en dan naar www.ziggogo.tv kunnen gaan

edit: hmm... net ff geprobeerd maar dat blijkt dus ook niet meer te werken. Ik heb wel eerder via de website ziggo tv gekeken met een vpn, maar nu gaat dat dus niet meer. Zelfs voorheen via incognito browser werkt nu niet meer.:thinking::tired_face:
admar
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik denk dat het met de ip adressen te maken heeft. Daar lees ik in ieder geval wel wat over in de diverse communitys.
Dat heeft dan te maken met instellingen in de router die een ip adres vermeld waardoor het lijkt dat je buiten de eu zit.
Als ik thuis ben ( in Nederland) kreeg ik de laatste tijd ook de melding “ deze video kan niet buiten de eu bekeken worden”.
admar
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik begreep daarnaast dat je juist met een VPN server buiten de EU toch ziggo kan kijken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat zal steeds meer geblokt worden admar , het is te zien dat je een VPN gebruikt en dat willen de content makers en distributeurs niet.
admar
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ok, iedereen hartstikke bedankt voor de snelle reacties. Ik leg mij erbij neer dat ik geen ziggo kan ontvangen tijdens mijn vakantie in Florida.
we gaan wel Netflixen ??
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Een eigen VPN-server thuis draaien werkt nog wel. Maar ik wil eigenlijk geen slapende honden wakker maken! 😉

Uitgelicht topic