Ziggo go gebruikt 4.1 gb opslag op ipad!

• 9 april 2018
  • 15 Reacties
  • 15613x Bekeken

Elke keer is mijn ipad opslag vol als ik savonds naar ziggo heb gekeken.
Als ik dan in opslag gebruik kijk zie ik staan dat die 4,1 gebruikt terwijl app maar 121 mb zou moeten gebruiken..

Ik verwijder steeds de app en ben dan van het probleem af.
Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Hoe kan ik ziggo app opschonen?

15 Reacties

Reputatie 7
Hoi @CaesarvdM,
Dit is wel een beetje vreemd want bij mij staat er 118,9 MB. Doet hij dan niet elke keer alles wissen als je de app afsluit en weer aan zet? (maar echt helemaal weg drukken, niet in de achtergrond laten).

Eventueel via Opslag en dan kiezen voor RUIM OP. Dan delete die wel de app maar blijven de inlog in je telefoon staan. Je kan de app weer terug zetten en dan moet het weer goed zijn. Heb hier een test gedaan met kijken maar zelf kom ik echt niet hoger uit.

Misschien dat er een moderator is die hier wel een duidelijk antwoord voor heeft, dan moeten we daar even op wachten. Voor mij in ieder geval nieuw!
Reputatie 7
Badge +26
Inderdaad vreemd. Op mijn iPad staat dat de grootte van de app (versie 2.3.38) 103 MB is en dat er 74,6 MB aan documenten/gegevens is opgeslagen.
Hoi @CaesarvdM,
Dit is wel een beetje vreemd want bij mij staat er 118,9 MB. Doet hij dan niet elke keer alles wissen als je de app afsluit en weer aan zet? (maar echt helemaal weg drukken, niet in de achtergrond laten).

Eventueel via Opslag en dan kiezen voor RUIM OP. Dan delete die wel de app maar blijven de inlog in je telefoon staan. Je kan de app weer terug zetten en dan moet het weer goed zijn. Heb hier een test gedaan met kijken maar zelf kom ik echt niet hoger uit.

Misschien dat er een moderator is die hier wel een duidelijk antwoord voor heeft, dan moeten we daar even op wachten. Voor mij in ieder geval nieuw!

Ik sluit hem altijd helemaal af.. En op ipad het ik die optie niet van ruim op
Inderdaad vreemd. Op mijn iPad staat dat de grootte van de app (versie 2.3.38) 103 MB is en dat er 74,6 MB aan documenten/gegevens is opgeslagen.

Bij mij staat dat niet appart vermeld. Als ik app verwijder en opnieuw download is de 4,4 gb weg en staat er het normale wat app nodig heeft. Maar word vervelend elke ochtend opnieuw.
Reputatie 7
Badge +26
@CaesarvdM
U kunt dat vinden via instellingen, algemeen, opslag en icloudgebruik, beheer opslag. Daar vindt u per app het geheugen gebruik.
[quote=Jan F.]@CaesarvdM
U kunt dat vinden via instellingen, algemeen, opslag en icloudgebruik, beheer opslag. Daar vindt u per app het geheugen gebruik
Reputatie 7
@CaesarvdM,
Dit is wel heel erg vreemd want ik heb namelijk wel daar staan dat je opslag kan wissen.
Ik vraag me nu af welke versie iOS u heeft. Als Jan F en ik daar wel iets hebben moet er toch iets met de iOS zijn?

Reputatie 4
Badge +5
Probeer eens de fabriek instelling terug te zetten op de iPad.
De laatste tijd had ik last van crashen van mijn iPad voornamelijk safari.
Fabriek instellingen iPad.
Reputatie 4
Badge +5
@EnergieBoy,@CaesarvdM, @Jan F.
Is dit de reden?
Op mijn iPad2 heb ik deze functie ook niet IOS versie 9.3.5.
Mijn andere iPad heb ik deze functie wel IOS versie 11.2.6
Reputatie 7
Dat zou al eens een hele goede reden kunnen zijn. Heb zelf geen oude iPad om het te kunnen zien. Dit heeft natuurlijk dan nog niets met het probleem te maken van de TS, maar wel dat het niet opgeruimd kan worden, we hebben nu weer iets kunnen wegstrepen 🙂 (bedankt @jarielcapitain #GoedBezig #LekkerBezig)

Overigens hoor ik wel vaker van mensen die een oudere versie van iOS hebben dat er problemen zijn.
Reputatie 4
Badge +5
@EnergieBoy
"Ruim op" is misschien wat misleidend. Je verwijderd de app maar de documenten blijven behouden (al dan niet gecomprimeerd). Na herinstallatie worden de documenten terug gezet.
Het is dus niet zo dat de documenten opgeruimd worden, of lees ik dit verkeerd?
Voor de TS denk ik dat er blijvend 4.1 Gb is gereserveerd. en een terug naar fabriek instellingen misschien helpt.
Reputatie 7
Ik denk dat je gelijk hebt. Fabrieksinstellingen, zoals Jarielcapitain ook aangeeft, of een Hard reset?
Ik heb hier precies hetzelfde....mijn ios versie op mijn ipad4 is 10.3.3.
Ik heb wel de app verwijder optie maar niet de documenten en gegevens opruim optie.
Vorige week kreeg ik plots meldingen dat mijn opslag nagenoeg vol zat. Nadat ik de ziggo go app verwijderd had, had ik weer 26gb (!!!!) opslag. Gisterenavond weer verwijderd en na 1 avond kijken alweer 4 gig aan opslag weg.
Wat slaat die app dan allemaal op vraag ik mij af, dat het zoveel ruimte kost?
En belangrijker, hoe kun je het voorkomen?
Blijkbaar hebben anderen er geen last van!

Grtn Leo Luiten
Reputatie 7
Badge +17
Wat ik elders lees is dat de app elke 30 seconden alle thumbnails (live tiles) update van alle kanalen die bij je abonnement horen en de oude niet wist (of pas na een maand).
Dan kan het inderdaad snel vollopen lijkt me.
Hier ook de IPad 2 na een paar avonden kijken opslag bijna vol (16 Gb). Ziggo go app 7,5 Gb. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nu weer normaal maar app 178 mb groot. Overigens ook problemen met de melding "geen verbinding u heeft een abonnement nodig om dit te bekijken"

Reageer