Nieuwlandjr

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo GO / Foutcode 303 bij IPv6

Hi, laat ik beginnen om te zeggen dat ik geen techneut ben en hoop dat ik dit goed verwoord?:

Sinds een aantal weken kunnen wij zowel op IOS als Android geen tv meer kijken op mobile devices via de Ziggo Go app. De app laad wel, ik kan programma uitzoeken en op de "kijk" knop drukken maar vervolgens gaat "het rondje lang lopen", komt de melding "check je verbinding, deze lijkt instabiel, onvoldoende bandbreedte..." en daarna komt de melding "niet beschikbaar, video kan niet worden afgespeeld (303).

Vandaag is een monteur geweest, alles op gebied van wifi gecheckt, kabels vervangen etc etc. Kortom Wi-Fi is goed vlgs monteur, foutcode kende hij niet en voor de rest kon hij niets doen aldus zijn eigen woorden.

Voor mij eigenlijk niet acceptabel; met afname van het duurste abonnement mag deze klacht best worden opgelost. (Ook met een goedkoper abonnement trouwens ?)

De vraag is of iemand dit bekend voorkomt, foutcode 303 kent en wat ik er aan kan doen (of als Ziggo meeleest wat zij voorstellen hierin)

Cache legen, app opnieuw installeren helaas allemaal gedaan zonder resultaat.

Hoor graag en alvast bedankt voor jullie moeite!

Grt. Hans
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Er is weer een update, laten we hopen dat dit helpt bij sommige problemen 🙂

Bekijk in context

35 Reacties 35
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Hans,

Wat een vervelend probleem zeg! Online TV kijken is juist net zo handig!

In ieder geval top dat je WiFi verbinding in orde is, zit daar sowieso het probleem niet in.
Al ben ik wel benieuwd of je deze foutcode ook krijgt als je via 3G/4G TV gaat kijken.
En werkt het op een pc/laptop ook niet? Je kunt eventueel ook op die pc/laptop kijken via www.ziggogo.tv

Zelf ben ik ook niet bekend met de 303 foutcode, maar Ziggo leest hier zeker mee. Kleine toevoeging, dit is een forum waar klanten elkaar helpen met ondersteuning van Ziggo moderators, maar zij zijn niet online tijdens de weekenden, dus het kan even duren voordat je vanuit Ziggo een reactie krijgt, maar geholpen wordt je sowieso! 🙂

Groet,
Evert
Nieuwlandjr
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag Evert op 3/4G werkt de app prima, dus dat vind ik zelf erg vreemd...
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hmm, dat is inderdaad opmerkelijk! Hoe dit op te lossen is weet ik niet, maar met de informatie die je hebt gegeven kunnen andere community leden moderators wel uit de voeten.
Even wachten dus tot iemand anders hier komt kijken! 🙂

Je kunt in ieder geval op een tablet of pc proberen om via de browser te kijken ipv via de app.

Groeten!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Welk modem heb je in gebruik?
Nieuwlandjr
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi ik heb een Ziggo Connectbox staan, 1 week oud. Vreemde hiernaast is ook dat ik vandaag ook blijkt dat de Go app op het Wi-Fi netwerk van anderen (schoonouders en tennisclub) wel gewoon werkt. Dus ligt niet aan de app. Overigens werkt het op de PC ook niet. Lijkt dan toch echt aan WiFi hier of aan de instellingen te liggen denk ik. Dan had de monteur dit moeten opmerken lijkt mij...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik begin even bij het begin, want ik weet niet of dit al geprobeerd is:

Stap 1: Soms wil 30 seconden de stroom van het modem af wel eens helpen.

Stap 2: 30 seconden de resetknop achterop indrukken terwijl het modem aanstaat.

Als dit niet helpt, laat het hier weten want Ziggo moderators komen op werkdagen hier ook langs en kunnen diep in de systemen kijken en zien wat er zich afspeelt, advies geven dan wel actie ondernemen.
Nieuwlandjr
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag Bert, dank voor je tips, helaas blijft de.melding internetverbinding lijkt instabiel; onvoldoende bandbreedte...videostream kan niet worden afgespeeld...balen!

De hoop nu gevestigd op de Ziggo moderators dat ze dit oppikken en voor een passende oplossing kunnen zorgen!
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Heb je inmiddels al de nieuwe versie geïnstalleerd?
Er is namelijk een update geweest!
Nieuwlandjr
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Yep volgens mij wel, versie 2.3.28 en geen andere update beschikbaar...
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Dat zou de laatste moeten zijn. Vreemd dat het dan niet werkt.
Dat het wel werkt via 4G maar niet via je WiFi. Laten we hopen dat er vandaag een moderator komt die je er mee kan helpen.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Welkom op onze Community Nieuwlandjr! Wat je beschrijft lijkt een onmogelijk probleem zeg! De app doet het niet goed op 2 verschillende apparaten, elk een geheel ander OS. Via 4G (goede tip!) werkt alles wel lekker. Het lijkt niet aan het toestel of de app zelf te liggen. De vermoedelijke veroorzaker gaat al gauw naar wifi. Maar ik hoor verder geen klachten van je over wifi icm andere toepassingen. Om gek van te worden!

Ik heb je modem bekeken. Deze werkt optimaal en kan met gemak op elk moment van de dag Ziggo GO laten werken. Het valt wel op dat er veel wifi bronnen in de buurt actief zijn, onder andere een hele sterke Ziggo accesspoint. Ik heb 4 aanvullende vragen voor je:


  • Stel je 2,4Ghz en 5Ghz netwerk eens elk met een andere naam in. Dit kan helpen, ook in de analyse van het probleem.
  • Heb je ook andere wifi apparatuur naast de modem? Een accesspoint of een extender bijvoorbeeld?
  • Werkt Ziggo GO via de browser wel goed op je pc of laptop via wifi?
  • En hoe gaat dat als je de pc of laptop bedraad aansluit op de modem?
RooijdeJ

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Anne,

ik heb hetzelfde probleem met de GO app - alle overige apps werken perfect.
De app werkt wel op 4G en wifi verbindingen elders. werkt zelfs in het buitenland.
Alleen : thuis niet op het wifi netwerk. (meermaals herinstalleert en telefonisch met Ziggo medewerker ook modem gereset.)
de app heeft gewerkt maar doet het sinds ik een nieuw modem heb ontvangen niet meer.
Nb werkt wel via Wifi op de PC maar niet op 3 in huis aanwezige smartphones (2x LG 1x Samsung).
gebruik uitsluitende de wifi van een Asus router welke achter de ziggo router is aangesloten.
op de vorige ziggo router had ik wel de wifi verbinding aan staan.
Netwerknamen ziggo router en Asus router zijn verschillend.
ben benieuwd naar de oplossing.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
RooijdeJ
Hoe zit het?
Welk Ziggo Internet-kastje gebruik je?
Staat dat in Bridge Mode en is je Asus Router de baas?
Is het kastje nog een Router en is je Asus als Access Point geconfigureerd?
Of heb je Router aan Router tussen Ziggo-kastje en je Asus?
Het laatste is ingewikkeld en moet je goed oppasen dat
alles ok is.

Gr Han
RooijdeJ

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hi Han

ziggo connectbox
Asus staat als default : wireless router mode/aimesh router mode
connectie is Asus router gekoppeld aan Ziggo router (niet in bridge mode) = zelfde connectie als met de vorige Ziggo router.
alle wifi loopt via Asus router.
ga als ik tijd heb de wifi van de connect box aanzetten om te kijken of dit de oplossing van het probleem is.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
RooijdeJ

Asus Wifi-connectie op zich OK voor gebruik toepassingen op PC en Android Phones.
Conclusie: jouw netwerk-opzet ConnectBox-Asus lijkt in orde.

Alleen Ziggo Go App werkt via wifi niet goed op Android Phones, wel op PC.
Tsja, dit is wel een hele rare.

Voor jou relevante suggestie van Anne Ziggo hierboven zou je nog kunnen proberen,
maar het lijkt me sterk dat dit gaat helpen.
-- verschillende SSIDs voor 2,4 en 5 Ghz + geen gekke tekens of spaties in namen; suggestie: gebruik alleen kleine letters, cijfers en _ als 'namaak-spatie'.

Ben benieuwd wat de Wifi van de ConnectBox gaat opleveren.

Lastig probleem, zo te zien. Breinbreker.

Gr Han
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
hanh wrote:
Ben benieuwd wat de Wifi van de ConnectBox gaat opleveren
Lastig probleem, zo te zien. Breinbreker.

Hier ben ik ook erg benieuwd naar! Wanneer deze rechtstreekse test (zet je asus ook tijdelijk even uit) niet werkt dan helpen we gewoon verder.
Wat werkt er trouwens niet bij jou? Krijg je een foutmelding of hapert het beeld steeds? Of loopt de hele app vast?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo! Hebben mensen nog last van deze foutmelding in combinatie met Ziggo GO? Het is als een tijdje erg stil in dit topic namelijk.
Nieuwlandjr
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Anne, even offline geweest inderdaad maar nee, probleem is nog niet opgelost. Als alternatief nu op mobiel kijken via ziggogo.tv maar is niet ideaal. Al je suggesties opgevolgd maar maakt helaas geen verschil. Al met al balen maar me er inmiddels maar een beetje bij neergelegd...nu.nl filmpjes, buienradar etc werkt ook nog niet op wifi, wel op 4G...
Grt. Hans
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Ai, Nieuwlandjr dat is jammer! Het blijft een bizar probleem. Het lijkt op een probleem met je toestel want nu.nl en buienradar doen het dus ook niet. Maar je geeft ook aan dat je dit op een ander toestel, met een ander OS zelfs, ook hebt. Ziggo Go werkt elders op de wifi wel goed.

De modem staat ingesteld op IPv6. Dat is normaal iets wat geen invloed mag hebben, IPv6 is juist top! Het is puur een instelling onder de motorkap. Ik zet de modem toch 'terug' naar IPv4, dat kan een verschil maken heb ik op andere plekken op de Community gemerkt.

Wil je vanavond je modem eens resetten en na het weekend laten weten of je verschil merkt? Als dat niet werkt dan gaan we binnenhuisbekabeling van A-Z doorlichten. Ik zie een ruis in de upstreamwaarden op je modem en een klein percentage data-uitval wat qua tijdstippen overeenkomt met die ruis. Deze ruis zie ik niet terug op je Mediabox XL. Het signaal naar de woning is dus goed. Het helpt als je een paar foto's maakt waarop we kunnen zien hoe de modem is aangesloten.

Uitgelicht topic