Beantwoord

Ziggo GO Chromecast probleem op Philips The One (55PUS7304 55PUS7334 43PUS7304 65OLED934)

• 24 augustus 2019
  • 69 Reacties
  • 5650x Bekeken

Toon eerste bericht

69 Reacties

Ik heb ook dit probleem met 43PUS7304 TV. Goed dat er naar wordt gekeken.

Reputatie 1

@Anne H Ziggo : is er al een update van de philips-ziggo tests en enig zicht wanneer dit probleem is opgelost?

Hier een 65OLED934 en werkt inderdaad niet met de Ziggo app. Chromecast dongle in de HDMI werkt prima. Getest met iPhone 11 Pro, iPad 2018 en Samsung S8 (allemaal laatste OS versie). Cast vanaf de laptop via Chrome browser werkt wel direct met de televisie. Mooi dat dit door Ziggo/Philips onderzocht wordt.

Hetzelfde probleem hier. Philips 58pus7304 gekocht. Ingebouwde chromecast werkt niet met de Ziggo Go app icm Ipad 2 / IPhone 8.

via internet explorer kijken werkt ook niet… is denk ik geblokt. 

De app TV Cast / TV mirror+ werkt ook niet. Dit is heeeel vreemd, want ik heb een mirror van mijn iphone op mijn tv. Ik kan echt alles afspelen van alle sites/apps. 
wanneer ik de Ziggo go app open komt alles ik beeld. Zodra ik start met afspelen maakt hij het beeld wit. Het kan bijna niet anders dat hier opzettelijk een blok in zit. 

Ik hoop dat er snel een oplossing komt. 

Net een Philips 55PUS7304 aangeschaft en zodra ik vanuit de Go App cast verschijnt de programma informatie op de TV maar de video start niet (blijft eeuwig laden)

Reputatie 1

@Anne H Ziggo : is er al een update van de philips-ziggo tests en enig zicht wanneer dit probleem is opgelost. We zijn inmiddels weer 3 weken verder zonder enige feedback.

Zelfde probleem hier op de 65OLED854/12, stream lijkt geblokkeerd. Lijkt in verband te staan met de blokkade van streaming middels de app die direct op Android TV zelf te installeren was?

Hallo iedereen! Wij ontwikkelen de app om te streamen naar de Chromecast standaard. Wanneer de TV helemaal aan de standaarden voldoet dan werkt dit prima. Je kan dit testen met een echte Chromecast Dongle van Google zelf, je zal zien dat dit wel goed werkt. En dus is de app in orde. Stel dat er opeens een probleem ontstaat met bijna alle TV toestellen die Chromecast ingebouwd hebben, dan hebben wij de standaard mis en gaan we dat oplossen. Omdat het streamen naar veel andere modellen met ingebouwde Chromecast wel goed gaat, denken wij dat het probleem in de specifieke nieuwe serie Philips toestellen zit. Het zit helaas niet bij onze service inbegrepen dat wij namens jullie met hen contact opnemen. Je kan wanneer je contact opneemt naar Philips altijd naar dit topic verwijzen!

We horen graag of er meer mensen zijn die dit ervaren met de volgende toestellen, of die een aanvulling hierop hebben:
55PUS7304
55PUS7334

Ja, ik heb dit met mijn 58PUS7304.

Ik vind dit een weinig klantgericht antwoord. Je kunt op z'n minst proberen dit met Philips samen op te lossen.

Reputatie 3
Badge +1

Wellicht zal de Ziggo Go android app dit probleem oplossen, maar ja, dan moet je wel nog een tijdje wachten, want er wordt nog steeds getest met deze app.
Misschien is het een optie voor de Philips android tv bezitters, om mee te kunnen doen aan de test van de Ziggo Go app?

Reputatie 1

@charleyr: Ik had me al aangemeld voor de ziggo app test, maar wordt (nog) niet uitgenodigd. Het is dus wachten op feedback.

Reputatie 3
Badge +1

@charleyr: Ik had me al aangemeld voor de ziggo app test, maar wordt (nog) niet uitgenodigd. Het is dus wachten op feedback.

Me too, helaas niets meer vernomen!

Reputatie 7

Hallo iedereen,

Ik heb geen update ontvangen over wat de samenwerking met Philips en Ziggo in dit geval heeft opgeleverd. Ik had gehoopt in 2019 nog informatie te krijgen. Dat is niet het geval.

De samenwerking heeft een onderzoekend karakter, zo is dat in dit topic ook beschreven. Als er een oplossing is gevonden, dan wordt dit in een toekomstige software update verwerkt. Dit gaat niet op korte termijn het geval zijn.

Klanten die aan een product test deelnemen bij wijze van workaround voor een bepaalde negatieve ervaring komen van de regen in de drup. De verwachting is dat je het nieuwste van het nieuwste in huis haalt. Maar producten in test fasen zijn niet altijd stabiel en zijn nog niet af. Tenzij je echt graag wil testen en het geen probleem vind om dingen uit te vogelen - en daarover verslag uit te brengen - is een test product niet aan te bevelen om dagelijks te gebruiken.

Dat gezegd hebbende: Voor iedereen met een Android TV is de aankomende Ziggo GO app veel fijner dan de Chromecast oplossing. We kunnen op de Community helaas nooit aangeven wanneer een release gaat plaatsvinden.

Reputatie 1

Duidelijk,

Ziggo go met een philips-chromecast is dus niet mogelijk (en gaat ook niet werkend gemaakt worden).

Ziggo go rechtsreeks draaien op een android tv is ook niet mogelijk, maar mogelijk wordt er een datum bekend gemaakt waarop deze app mogelijk wordt vrijgegeven.

Ik wordt er een beetje moedeloos van.

Het probleem doet zich ook voor bij Cinemember ontdekte ik. Exact hetzelfde als bij ZiggoGo: de app start wel op mijn Philips TV, maar na 1 seconden blijft ie hangen.

Reputatie 7

Ik heb een update voor jullie: Streamen naar de nieuwe Philips TV's werkt alleen maar met een nieuwe (geheel andere) vorm van Google Cast software. Deze nieuwe vorm wordt nu getest in een interne test versie van onze Ziggo GO player. Dat gaat vooralsnog goed. Helaas gaat de oplossing veel verder dan simpelweg de meest nieuwe Google Cast software meenemen in de eerstvolgende update van onze app. Er zijn ingrijpende aanpassingen nodig in de app en ook in de server systemen waar de app verbinding mee heeft.

In een toekomstige versie van onze Ziggo GO app kun je weer via Chromecast streamen naar de nieuwste generatie Philips toestellen. Wanneer dat precies is kunnen we in dit topic niet aangeven. Het is al wel bekend dat het niet lukt om dit met de eerstvolgende realeases aan jullie aan te bieden.

Aanvulling voor de mensen die de analyse in dit topic gevolgd hebben: Wanneer je via Netflix naar je nieuwe Philips TV streamt, dan start niet de Chromecast functie niet op maar wordt de Netflix App op de TV stilletjes gestart. Dit is een workaround die Netflix heeft bedacht. Technisch gezien gaat het niet om streamen via Chromecast. Dus blijft de conclusie dat streamen met veel andere players naar de nieuwe Philips tv's niet werkt.

Quote:

In een toekomstige versie van onze Ziggo GO app kun je weer via Chromecast streamen naar de nieuwste generatie Philips toestellen. 

Kijk, dat maakt me weer ongerust, wat valt onder de nieuwste generatie; betekent dit dat met de huidige toestellen (ik heb een Philips 55PUS7304) die mogelijkheid er niet komt en ik maar een nieuw toestel moet aanschaffen?

Overigens, ik  maak,  om maar van het probleem af te zijn, gebruik van de externe Chromecast aan de tv.

Ik heb een philips 50pus7304/12 en hier dezelfde problemen met de ziggo go app. 

Met de kpn itv app kan ik wel NL 1,2 en 3 kijken maar alle overige zenders niet. 

Reputatie 7

Quote:

In een toekomstige versie van onze Ziggo GO app kun je weer via Chromecast streamen naar de nieuwste generatie Philips toestellen. 

Kijk, dat maakt me weer ongerust, wat valt onder de nieuwste generatie; betekent dit dat met de huidige toestellen (ik heb een Philips 55PUS7304) die mogelijkheid er niet komt en ik maar een nieuw toestel moet aanschaffen?

Overigens, ik  maak,  om maar van het probleem af te zijn, gebruik van de externe Chromecast aan de tv.

Je hebt blijkbaar de ‘nieuwste generatie’, anders had je Ziggo GO gewoon kunnen casten.

Probleem zit in een nieuwe Google cast implementatie die in de nieuwe Philips tv's zit, maar waar onze app (en vele andere apps) nog niet op berekend zijn. Bij (bijvoorbeeld) Netflix en Youtube is dat niet zo'n probleem, want die omzeilen het probleem door de native app op de tv zelf op te starten. Hoe dat met de KPN app zit durf ik niet te zeggen.

Reageer