Vraag

Ziggo GO Chromecast probleem op Philips The One (55PUS7304 55PUS7334 43PUS7304)

• 24 augustus 2019
  • 43 Reacties
  • 2783x Bekeken

Toon eerste bericht

43 Reacties

KPN Telfort, Tmobile, etc. hebben ook gewoon apps waarmee zenders kunt chromecasten naar je TV, dus ik vermoed dat het geen probleem zal zijn. Lijkt erop dat UPC gewoon 1 of andere block heeft ingesteld. Maar moet het binnenkort nog even checken met een account van vrienden.
Reputatie 7
Alleen zeker nooit gekeken op de community van KPN en/of T-Mobile? Daar hebben mensen ook klachten dat het niet werkt. (Telfort noem ik niet want dat is KPN, valt die ook weer af) Oh ja, het gras is bij de buren altijd groener 🙂
Reputatie 7
Is al duidelijk of hiernaar gekeken wordt en zo ja wanneer het word opgepakt?

Op dit moment is er niemand van Ziggo bezig met een oplossing. Wij denken dat de Chromecast software in deze serie Philips tv's niet okay is. Graag aan jullie ook het verzoek dit bij Philips te laten onderzoeken.

Onze app kan goed communiceren met de Chromecast in de Philips, deze begint immers met laden zodra jullie de app bedienen. Waarschijnlijk interpreteert de Philips de link niet goed. Het aantal meldingen staat nu op 9. Ik ga vragen of de ontwikkelaars dit kunnen reproduceren, of zij kunnen checken of de video link die onze app doorgeeft wel in orde is.
Ik heb hetzelfde probleem. Ook een Philips 7304 en Android telefoon. Casting lijkt te werken maar laadt vervolgens niet..
Reputatie 7
Hallo @Jordy B bedankt voor je melding! Ik heb de volgende vragen aan iedereen in dit topic:

• Hebben er al mensen recent met Philips contact opgenomen?
  • Hebben jullie allemaal een Android toestel of zijn er ook iPhone combinaties met dit issue?

Hoi @Anne H Ziggo

De issue is zowel met een iPhone als android telefoon.

Ik heb nog geen contact opgenomen met Philips.

Jullie geven aan dat jullie de Chromecast functionaliteit in de app goed geïmplementeerd hebben.

Dan heb ik wat vragen voor jullie,

-Waarom werken alle andere apps met chromecast functionaliteit wel gewoon?

-Als ik verbind met een normale chromecast via mijn iPhone met de ziggo go app kan ik mijn volumecontrol niet meer gebruiken. Kan wel gewoon bij andere apps..

-De gehele ziggo go chromecast interface Werkt net even wat anders dan bij andere apps met deze functionaliteit ...

Ik begrijp best dat er met Philips contact opgenomen moet worden, maar ik vind dat dit bij jullie ligt en niet bij ons. Want het zou best kunnen zijn dat deze issue bij Philips ligt maar ik denk dat de Ziggo go app ook net eventjes iets anders is geprogrammeerd  dan andere apps met Chromecast functionaliteit.

PS de Chromecast built-in kun je gewoon updaten in de google play store, en deze staat bij mij op de laatste versie

Hallo, hier ook sinds afgelopen vrijdag een 43PUS7304 aangeschaft omdat er geen kabels aangelegd kunnen worden. Alle andere apps die je kunt streamen doen het wel via mijn Samsung s8 behalve de ziggo go app helaas. Jammer genoeg zet het beeld niet door en blijft het dus op laden staan. Ook wordt er een foutmelding weergeven wanneer ik het via het web probeer. Dit is echt ontzettend balen. Alles is up to date, zowel de tv als mijn telefoon. Ik heb nog geen contact opgenomen met Philips omdat ik eerst ben gaan googlen waarom ik de ziggo go app niet kan streamen naar de 43PUS7304. Zodoende dat ik op dit forum terecht ben gekomen.

Reputatie 1

Trouwens ook contact opgenomen met de philips support (zag dat er ook een update klaar stond voor de tv, maar die heeft dit niet verholpen)… laat nog wel weten of daar iets nuttigs uit komt.

Reputatie 1

Ondertussen antwoord en inderdaad…

“Aangezien de ziggo app de enige app is die niet werkt raden wij aan contact op te nemen met Ziggo of de app ontwikkelaar”

En uiteindelijk denk ik dat het issue ook bij de ziggo app ligt aangezien dit inderdaad de enige is die niet werkt. (Veel android tv’s draaien nog androidtv 8 of lager, wellicht dat het een androidtv 9 ding is).

Maar ja… dit gaat dus niet echt opschieten ben ik bang.

Ondertussen antwoord en inderdaad…

“Aangezien de ziggo app de enige app is die niet werkt raden wij aan contact op te nemen met Ziggo of de app ontwikkelaar”

En uiteindelijk denk ik dat het issue ook bij de ziggo app ligt aangezien dit inderdaad de enige is die niet werkt. (Veel android tv’s draaien nog androidtv 8 of lager, wellicht dat het een androidtv 9 ding is).

Maar ja… dit gaat dus niet echt opschieten ben ik bang.

Lezen jullie mee Ziggo? Dit is precies de reden waarom je het niet bij de klant moet leggen om contact met een fabrikant te maken. Jullie zullen altijd elkaar aanwijzen als de schuldige terwijl jullie ook samen kunnen kijken naar een oplossing.

Maar nogmaals de Ziggo app is de enigste app waarbij het niet werkt, dus het ligt toch denk ik een klein beetje aan jullie gok ik zo.

Misschien is het inderdaad een Android 9 issue zou iemand het kunnen testen op een shield tv met Android 9?

Reputatie 7

De Shield TV test is een goede aanvulling @S.vanW! Wij lezen mee met de uitkomst daarvan. Aan deze kant is nog geen onderzoek gestart. Ik ga de volgende nieuwe informatie intern met de app makers bespreken:

• Philips geeft aan: “Aangezien de ziggo app de enige app is die niet werkt raden wij aan contact op te nemen met Ziggo of de app ontwikkelaar”.
  • Chromecast built-in is via de Play store netjes geüpdatet in de Philips toestellen.
Reputatie 2

Mijn verse 43PUS7304 heeft hetzelfde probleem met het casten van Ziggo go. Zowel via de Motorola telefoon als de Samsung tablet. Er wordt wel een begin gemaakt met casten (je ziet de naam van het programma op het tv-scherm), maar vervolgens blijft ‘ie hangen.

Overige apps casten prima.

Jammer! Het tv-kijken met GO bevalt me beter dan via de Cisco mediabox.

Reputatie 7

Hallo, heeft iemand al een Shield kunnen testen met als doel om uit te vogelen of het een Android 9 probleem is?

Badge

Ik heb hetzelfde probleem met de Ziggo App op de Philips 43PUS7304.

Op het forum van Sony kom ik soortgelijke issues tegen met Sony TVs met Android TV 9.

https://community.sony.nl/t5/android-tv/problemen-met-casten-van-rtlxl-en-de-ziggo-go-app/td-p/2262008/page/3

Zou dus inderdaad een issue van Ziggo GO icm Android TV 9 kunnen zijn.

Sinds 't weekend mijn nieuwe Philips 43PUS7304 geïnstalleerd. Helaas constateer ik 't hetzelfde probleem met het casten van Ziggo Go, de applicatie blijft laden. Via verschillende applicaties geprobeerd de Ziggo Go app te casten, namelijk via:

• iPad, OS13
  • iPhone 6s,OS13 // iPhone X, OS13 en andere type toestellen
  • Lenovo notebook, W10 Pro x64

Helaas lukt het geen enkele device om de Ziggo Go app te streamen naar mijn Smart TV. Tot slot, mijn Google Chromecast van de tv beneden opgestart in mijn nieuwe Philips 43PUS7304, en vervolgens werkt de Ziggo Go app wel, zoals die normaliter functioneer voor de TV in de woonkamer. Het is een teleurstelling dat je een TV aanschaft met een geïntegreerde Chromecast en dat dit niet werkt. 

Met het nalopen van de Philips software update, lees ik dat mijn TV volledig up-to-date is. Tot slot, ook nog andere downloads van Ziggo Go geprobeerd, zoals: Ziggo GO_v2.3.44 Prod_apkpure.com.apk en andere bestanden. Helaas bood dit ook geen uitkomst. 

Wie heeft er nog advies? 

Reputatie 7

Hallo iedereen,

Ik heb bericht gekregen dat de makers van de Ziggo GO app samen met Philips en LG bezig zijn om de oorzaak te achterhalen. Er is dus een onderzoek gestart. Afgelopen dinsdag is er een nieuwe Ziggo GO iOS versie uitgekomen, hierbij is gebruik gemaakt van de vernieuwde Google Cast SDK.

• Ondertussen lezen we graag een korte update van jullie of de verschijnselen nog steeds exact hetzelfde zijn.
  • Vermeld daarbij ook specifiek welk type smartphone of tablet je gebruikt.
  • Speelt het probleem nog bij de nieuwste iOS Ziggo GO app?
Reputatie 1

Fijn te horen dat er aan gewerkt wordt! Zal vanavond nog eens testen, hoewel ik geen iphone/ipad heb dus vermoedeijk zal er aan mijn kant weinig veranderd zijn...

Samsung S9, laatste ziggo App versie met Philips 55PUS7334/12: Werkt nog steeds niet.

Reageer