S.vanW

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo GO Chromecast probleem op Philips The One (55PUS7304 55PUS7334 43PUS7304 65OLED934)

Ik heb net mijn Philips the One (55PUS7304) met Android tv in huis waar ik erg tevreden mee ben.

In deze televisie zit een Chromecast functionaliteit, alleen als ik Ziggo Go probeer te streamen via de Chromecast blijft hij de desbetreffende video maar laden. Het versienummer van deze Chromecast is 1.36.145507

Ik hoop dat jullie deze bug kunnen oplossen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Heppie Ouwer, top dat het is gelukt! 

 

@allen; afgelopen maandag (06-07) is inderdaad de nieuwe update verschenen voor Android, iOS & Windows. Hierin is het probleem opgelost voor wat betreft het casten naar de Philips-tv's. We hebben wel meldingen gehad dat het Chromecast-icoontje niet zichtbaar is na de update. Het tijdelijk stroomloos maken van de Chromecasts (in dit geval jullie tv's) lost dat probleem op. Uiteraard kun je sinds vorige week ook gebruik maken van de Android TV, Apple TV & Amazon Fire Stick 

Bekijk in context

101 Reacties 101
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi S.vanW
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Probeer je uitzending gemist, of wel Replay TV te kijken?
Wat dit kan namelijk niet, daar moet je wel rekening mee houden.

Je zou je TV eens opnieuw kunnen opstarten (dus naar fabrieksinstellingen gaan). Zeker van zijn dat het niet aan je TV ligt, voor Ziggo moet gaan kijken voor een bug.

Lees nog even deze info:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/streamen?q2=chromecast

Daarnaast zou je eens kunnen kijken of je, als je een Android toestel gebruikt, bij batterijbesparing stand in je telefoon voor de Ziggo Go app aanpassen naar altijd AAN. Dat heeft voor veel mensen ook geholpen.
S.vanW
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi EnergieBoy

Dankjewel voor je bericht! Ik had hiervoor een tv met een "normale Chromecast" en daar werkte Ziggo Go gewoon goed op.

Probeer je uitzending gemist, of wel Replay TV te kijken?
Wat dit kan namelijk niet, daar moet je wel rekening mee houden.
Daar ben ik mee bekent, dankjewel! Maar ik probeer live televisie te kijken of HBO series.

Je zou je TV eens opnieuw kunnen opstarten (dus naar fabrieksinstellingen gaan). Zeker van zijn dat het niet aan je TV ligt, voor Ziggo moet gaan kijken voor een bug.
Dit heb ik al meerdere keren gedaan en dat helpt niet.

Lees nog even deze info:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/streamen?q2=chromecast
Gelezen, geen nieuwe info tegen gekomen 😉

Daarnaast zou je eens kunnen kijken of je, als je een Android toestel gebruikt, bij batterijbesparing stand in je telefoon voor de Ziggo Go app aanpassen naar altijd AAN. Dat heeft voor veel mensen ook geholpen.
Ik heb een iPhone en mijn telefoon nooit in batterijbesparing staan.

Ik wil er ook nog bij vermelden dat alle andere apps zonder problemen via de Chromecast gestreamd kunnen worden.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Dan hoop ik dat er snel een moderator langs komt of iemand die je kan helpen. Want ik zelf krijg de laatste tijd meer het idee dat Apple met Ziggo niet echt lekker verloopt. Daarom hoop ik dat er iemand komt die hier meer over weet. Ik zelf heb geen chromecast dus ik kan het ook niet uitproberen 😞
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Hi S.vanW - welkom op de Ziggo Community 🙂

Je bent goed bezig geweest zo te lezen, maar nog zonder resultaat helaas. Ik was allereerst nog even benieuwd of je ook andere apparaten hebt getest (naast de iPhone) en of het dan wel werkt? Heb je ook in het Android Platform gecheckt of er een update is voor de Google Cast Receiver? (hoewel hij dit vaak wel met een reset meeneemt).
dagrim1

Level 1
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
HIer hetzelfde probleem, met een 55PUS7334... Draait de allernieuwste philips firmware en geen issues met onder andere netflix en youtube. Aleen met de ziggogo app (ook nieuwste versie, op een galaxy s10+)

Maar gelukkig hebben we een handige android tv app....oh, wacht...
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
dagrim1 wrote:
HIer hetzelfde probleem, met een 55PUS7334... Draait de allernieuwste philips firmware en geen issues met onder andere netflix en youtube. Aleen met de ziggogo app (ook nieuwste versie, op een galaxy s10+)

Maar gelukkig hebben we een handige android tv app....oh, wacht...

Blijkbaar zit er ergens iets en dat moet in een volgende update verholpen worden. Tenminste, dat neem ik dan aan. Zo gaat het ook altijd met de allernieuwste iOS van Apple. Als die uit komt dan komt ook wel eens voor dat het nog niet helemaal goed werkt.

Je kunt er vanuit gaan dat Ziggo hier mee bezig is. En dan die laatste opmerking van je, is wel een beetje overbodig en/of misschien wel een beetje lullig. Ik zou als ik Ziggo was ook die weg ook blokkeren, het is namelijk niet de legale manier!

Gewoon geduld hebben en dan het via de juiste weg wel goed. Een moderator zal deze topic oppakken en doorzetten naar de juiste afdeling.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
S.vanW . Heb je de 'normale Chromecast' nog toevallig? Als test zou je deze eens op je nieuwe TV aan kunnen sluiten en kijken of je daar wel naar toe kan casten, zonder problemen. Dit om uit te sluiten of het aan je telefoon of de Ziggo-Go service ligt.
Het geeft je nog geen oplossing, maar hierdoor kan je wel wat dingen uitsluiten.

Ik vermoed dat het de combinatie 'ingebouwde Chromecast vs Ziggo Go' is en dan blijft de vraag, is het de fabrikant die iets niet goed heeft geïmplementeerd of is het de Ziggo Go app... ondanks dat andere apps wel goed streamen, kan het toch nog altijd aan de TV-fabrikant liggen.
dagrim1

Level 1
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
EnergieBoy

Op een gegeven moment houdt het geduld wel op. Anderhalf jaar geleden 'Ziggo wil Go dienst naar android tv en apple tv brengen'. Een jaar geleden 'ziggo heeft internet testversie android tv app'. 9 maanden geleden 'Ziggo voor android tv komt binnenkort uit'.

Bijna een jaar verder geen enkel nieuws over de stand van zaken behalve een 'eeeh, we zijn er mee bezig hoor!'. Is er eindelijk een werkende workaround kunnen ze die wel redelijk vlot de nek om draaien.

Oftewel, weinig reden om er vanuit te gaan dat ziggo hier echt wel mee bezig is en we 'nog even' geduld moeten hebben. Ik zou het graag op de officiele manier doen, moet die alleen wel bestaan.

acoster

Heb hem ondertussen op een normale chromecast kunnen testen en daar werkt het idd wel, ligt dus niet (alleen) aan de ziggo app. Maar tegelijkertijd is het tot nu toe wel alleen de ziggo app die problemen oplevert...
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Hopelijk kan Ziggo er met Philips naar kijken waarom het niet werkt...
Ik zou het probleem ook zeker bij Philips melden, misschien zijn die ook geïnteresseerd om het opgelost te krijgen.
S.vanW
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
dagrim1 Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem en thanks dat je het heb kunnen testen op een android telefoon en normale Chromecast zoals Alex Ziggo en acoster adviseerden.

Het probleem ligt dus bij Philips of Ziggo. Hoewel ik de Ziggo go app icm de Chromecast altijd al erg buggy vind werken.

Jammer dat de Poolse Android TV app niet meer werkt, daar kon ik zonder problemen Ziggo Go mee kijken.
S.vanW
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Even een update. Ik zag net in de Playstore een update van de Chromecast builtin en Android Web view. Beide updates geïnstalleerd maar Ziggo Go via de Chromecast werkt nog steeds niet.
Mbred

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik veemoed dat de televisie zich bij het starten van de stream identificeert als een device met android tv OS, en dat ziggo's blokkade van de illegale buitenlandse app roet in het eten gooit.
Jij hebt je tv pas net, maar ben benieuwd of het bij andere gebruikers tot een aantal weken geleden wél werkte.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo iedereen! Wij ontwikkelen de app om te streamen naar de Chromecast standaard. Wanneer de TV helemaal aan de standaarden voldoet dan werkt dit prima. Je kan dit testen met een echte Chromecast Dongle van Google zelf, je zal zien dat dit wel goed werkt. En dus is de app in orde. Stel dat er opeens een probleem ontstaat met bijna alle TV toestellen die Chromecast ingebouwd hebben, dan hebben wij de standaard mis en gaan we dat oplossen. Omdat het streamen naar veel andere modellen met ingebouwde Chromecast wel goed gaat, denken wij dat het probleem in de specifieke nieuwe serie Philips toestellen zit. Het zit helaas niet bij onze service inbegrepen dat wij namens jullie met hen contact opnemen. Je kan wanneer je contact opneemt naar Philips altijd naar dit topic verwijzen!

We horen graag of er meer mensen zijn die dit ervaren met de volgende toestellen, of die een aanvulling hierop hebben:
55PUS7304
55PUS7334
pogingdrie

Level 4
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
mooi antwoord. Ook ik heb een 55pus7334 philips tv en hetzelfde probleem.
De telefoon-tv chromecast link werkt voor alles, alleen NIET met ziggogo.
Ik ga er vanuit dat Ziggo hier dan ook actie onderneemt en het niet alleen afschuift naar Philips.
Clan1511

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedendag, ook ik heb sinds een klein weekje de Philips 55PUS7304 en heb hetzelfde probleem met de chromecast versie van Philips. Ik heb van alle software op mijn iPad, incl. de software van de tv de meest recente versie.

Contact opgenomen met de helpdesk van Ziggo (vriendelijke en behulpzame medewerker) en deze wijten het probleem aan de meest recente versie van mijn iOs (12.4).
De Ziggo Go app is eigenlijk de enige die problemen geeft met streamen naar de chromecast van de Philips tv.
Bv. NPO Start werkt probleemloos. Er zal toekomstig wel een update komen, verwacht ik.

Ik had toevallig nog ergens een losse Chromecast liggen en daar werkt de Ziggo Go app prima.

ik ben wel van plan om contact met Philips op te nemen omdat ik het vreemd vind dat de app dus wel met de losse Chromecast werkt en niet met de ingebouwde van de tv. Dat wijst m.i. toch naar een onvolkomenheid aan de kant van Philips.

Ik houd u op de hoogte,

M.vr.gr.
dagrim1

Level 1
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Top...

Ziggo kan naar Philips wijzen want 'doet het op andere toestellen wel goed'
Philips kan naar Ziggo wijzen want 'andere apps werken wel gewoon'

Youtube, dumpert, netflix, foxpsorts, allemaal geen probleem met casten...

En de klant kan alleen maar hopen dat er ergens ooit een update komt waarbij dit toevallig ineens is opgelost.
Clan1511

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan de helpdesk van Philips niet bereiken, ik krijg al een aantal keer een melding dat ze momenteel niet bereikbaar.

Maar....... ik ben opnieuw gebeld door een (andere) medewerker van Ziggo. Deze vertelde mij dat de Ziggo Go niet ontwikkeld is om te chromecasten en dat dit dus niet op de tv werkt. Het is alleen bedoeld om op de tablet te kunnen bekijken. Een ander verhaal dan de vorige medewerker van Ziggo en daarbij vreemd omdat het met de losse Chromecast wél werkt. Case closed bij Ziggo en daar zullen we het mee moeten doen.

Als ik de helpdesk van Philips bereikt heb en daar wijzer van ben geworden, dan laat ik het even weten.

M.vr.gr.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Clan1511 Die informatie van de medewerker is niet juist. We ontwikkelen zeker wel voor de Chromecast. Zie mijn vorige bericht in dit topic. Maar we ondersteunen Chromecast niet, dus er is geen telefonische hulp bij instellen of bij problemen op zeer specifieke apparatuur. Support op die techniek ligt bij de leverancier daarvan. Als er een duidelijk aanwijsbare bug in onze app zit die impact heeft op meerdere systemen en merken dan gaan we dat meteen aanpakken.
stiller

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde probleem met de 43pus7304. Streamen van Ziggo Go naar losse Chromecast werkt. Streamen van andere apps naar Philips build-in Chromecast werkt ook.

Uitgelicht topic