Kees Boot

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO casten zonder WiFi

Streamen via de Ziggo Go app naar de Chromecast lukt me niet.

Ik heb aan boord van mijn bootje een moderne kleine TV met een Google chromecast.

Met een Iphone 5s probeer ik Ziggo Go te streamen naar de TV.

Er is alleen  WiFi beschikbaar van mijn hotspot.

De Tv vermeld dat mijn Iphone hotspot in verbinding staat.

De ziggoApp vertoont geen chromecast logo in de te streamen live tv

Het streamen lukt me dus niet. Heeft iemand een hint of kan het gewoon niet?

9 Reacties 9
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Chromecast en Phone moeten gebruik maken van hetzelfde netwerk. Pas dan kunnen ze elkaar 'zien'.
Door de Chromecast een Connectie te geven met de Wifi Hotspot van je Phone, die via 4G Ziggo Go gebruikt, is dus ok. Ze zitten dan samen in het Mobiele netwerk van je Telefoon provider, zou je zeggen.
Waarom dit dan niet werkt, snap ik nog niet.

Wat voor IP krijgt je telefoon en wat voor IP de Chromecast?
Ik probeer maar wat, maar niet helemaal zonder reden.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
hanh wrote:

Chromecast en Phone moeten gebruik maken van hetzelfde netwerk. Pas dan kunnen ze elkaar 'zien'.
Door de Chromecast een Connectie te geven met de Wifi Hotspot van je Phone is dus ok.
Waarom dit dan niet werkt, snap ik niet.

 

Ik denk maar weet het niet zeker dat de hotspot ( wifi ) 4 G verbinding “ vodafone “? niet als hetzelfde netwerk word gezien.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Ronihd Tsja. Ik heb mijn reaktie, al nadenkende wel 4 keer gewijzigd, van echte onzin tot wat het nu is………. Kijk maar. Verder kom ik nog niet.
Gebruik de Hotspot van mijn Phone min of meer regelmatig. Nooit gekeken hoe dit eigenlijk in elkaar zit… Het werkte voor wat ik ermee deed. Geen Chromecasting, overigens.
Ga dit straks nog 'ns testen.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hmm, ik zou verwachten dat dit wel mogelijk moet zijn. Al is het een uitdagende opstelling. Volgens mij doe je alles goed, alleen omdat je iPhone en de Chromecast niet in hetzelfde wifi-netwerk zitten moet je op een andere manier het cast icoontje tevoorschijn halen.

Als je opnieuw alles instelt zoals bovenstaand (iPhone als hotspot, Chromecast verbonden met de hotspot), kun je dan via de Google Home app de Chromecast ontdekken en koppelen? Ben benieuwd of dat lukt en of je dan ook een cast icoontje krijgt in Ziggo GO. Test daarnaast ook eens een andere app zoals Youtube, zie je daar wel een cast icoontje?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Niet dat ik op dit vlak enig ervaring heb, maar zou een wifi router geen oplossing zijn?

Deze hoeft verder ook niet naar ‘buiten’ aangesloten te worden, maar puur voor het opzetten van een lokaal netwerk.

Het is misschien wel een extra apparaat, wat op een boot niet altijd fijn en of handig is. Maar een router gebruikt niet zoveel stroom en zo kan het mobiel ook in ‘normale’ mode blijven.
 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Het is mogelijk Phone en TV op een lokaal Wifi Access Point aan te sluiten van een losse Router.

Maar ……. Je hebt een 4G Connectie op de Phone nodig om Ziggo Go te kunnen draaien.
 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
hanh wrote:

Maar ……. Je hebt een 4G Connectie op de Phone nodig om Ziggo Go te kunnen draaien.
 

Ja, daar dacht later ook aan. Helaas….

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Mark Ziggo wrote:

Hmm, ik zou verwachten dat dit wel mogelijk moet zijn. Al is het een uitdagende opstelling. Volgens mij doe je alles goed, alleen omdat je iPhone en de Chromecast niet in hetzelfde wifi-netwerk zitten moet je op een andere manier het cast icoontje tevoorschijn halen.

Als je opnieuw alles instelt zoals bovenstaand (iPhone als hotspot, Chromecast verbonden met de hotspot), kun je dan via de Google Home app de Chromecast ontdekken en koppelen? Ben benieuwd of dat lukt en of je dan ook een cast icoontje krijgt in Ziggo GO. Test daarnaast ook eens een andere app zoals Youtube, zie je daar wel een cast icoontje?

 

Ik ben van mening dat ze allebei op hetzelfde netwerk moeten zitten ( althans met 70 % zekerheid ) iphone als wifi spot en dan de chrome cast daar weer op aanmelden ? zoals @Mark Ziggo zegt zou moeten werken denk ik zo…….. 

Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes

Is casten wel toegestaan met een niet Ziggo extern ip adres ?

Vast niet het is immers op een vaste tv weergeven van tv beeld daar heeft Ziggo buiten eigen netwerk vast geen rechten voor.

 

gr. Eddy

Uitgelicht topic