Ziggo GO Apple TV app

• 8 augustus 2018
  • 35 Reacties
  • 25327x Bekeken

Reputatie 1
Inmiddels een half jaar geleden heeft Ziggo aangekondigd een app te ontwikkelen voor de Apple TV. Omdat ik (en met mij vele anderen) helemaal klaar ben met de Horizon / Mediabox XL kijk ik regelmatig tevergeefs of er een datum bekend is wanneer deze app beschikbaar zal zijn. Ziggo’s klantenservice geeft ook geen duidelijk antwoord.

Wanneer krijgen we hier over nu eens duidelijkheid?

35 Reacties

Reputatie 7
Badge +14
Persoonlijk , zeer persoonlijk denk ik dat die app er niet gaat komen.
Reputatie 7
Hoi @Xander,

Als de klantenservice van Ziggo je al niet kan vertellen wanneer er een app komt voor Apple TV, dan kunnen wij het hier met z'n allen al helemaal niet vertellen. Er is nog altijd een verschil tussen een aankondiging en de daadwerkelijke app. Daarnaast is er alleen maar aangegeven dat ze er mee bezig zijn, maar dat wil dan nog niet zeggen dat ze het ook klaar krijgen en er mee online gaan.

Zoals Ronihd al zegt, ik verwacht eigenlijk ook niet dat deze er in korte termijn komt. Ben bang dat je er nog lang op kan wachten en tot die tijd toch maar de Mediabox XL blijven gebruiken of de Ziggo Go app gebruiken.
Reputatie 1
Hoi @Xander,

Als de klantenservice van Ziggo je al niet kan vertellen wanneer er een app komt voor Apple TV, dan kunnen wij het hier met z'n allen al helemaal niet vertellen. Er is nog altijd een verschil tussen een aankondiging en de daadwerkelijke app. Daarnaast is er alleen maar aangegeven dat ze er mee bezig zijn, maar dat wil dan nog niet zeggen dat ze het ook klaar krijgen en er mee online gaan.

Zoals Ronihd al zegt, ik verwacht eigenlijk ook niet dat deze er in korte termijn komt. Ben bang dat je er nog lang op kan wachten en tot die tijd toch maar de Mediabox XL blijven gebruiken of de Ziggo Go app gebruiken.

In Polen is de app al in gebruik, dus klaar is hij een heel eind...

De Ziggo Go app is een prima alternatief maar ik maak veel gebruik van Replay TV, en ben daarom gebonden aan de Mediabox XL.
Reputatie 7
Dat zal best, maar Polen is Nederland niet :)
Je kan er dus ook nooit vanuit gaan dat als het ergens anders al is dat Ziggo Nederland het ook snel krijgt. Geef het je alleen mee dat je niet verwacht dat je binnen een maandje Apple TV hebt 😋
Reputatie 7
Badge +14
Hoi @Xander,

De Ziggo Go app is een prima alternatief maar ik maak veel gebruik van Replay TV, en ben daarom gebonden aan de Mediabox XL.

In polen hebben ze geen Ziggo , lijkt me dus erg sterk dat Ziggo in de poolse app store een Soortgelijke Ziggo go app heeft die je kan installen op een apple TV
Reputatie 1
https://www.onemorething.nl/2018/02/ziggo-go-apple-tv-app-in-de-maak/

Ik vind het vooral jammer dat Ziggo geen echt antwoord geeft op de vraag. “Er komt geen Apple TV app” is ook een antwoord, maar verder dan “Ik kan daar nu nog niks over zeggen” komen ze niet.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben al klant sinds het begin van het @home tijdperk, en altijd tevreden geweest. Tot aan het moment dat de Horizon Box kwam. Een fatsoenlijke opvolger is ook prima, maar ook hier over weer weinig duidelijkheid...
Reputatie 7
@Ronihd, volgens mij zit daar wel Liberty Global, en daar is Ziggo onderdeel van ??. Tenminste, hier in Nederland is het dan Ziggo maar het hoofd bedrijf is hetzelfde.
Reputatie 7
Badge +14
@EnergieBoy

Ik wil je niet afvallen maar 😉 https://www.digitaltveurope.com/2018/03/26/liberty-global-drops-multimedia-polska-takeover/

Dus ik denk nog steeds dat er geen Ziggo TV app is voor de apple TV 😉 en als je verder leest op internet heeft Liberty Global bijna alles op kabeltv gebied verkocht aan Vodafone 🙂
Reputatie 7
Afvallen... deed ik dat maar eens...
Oh ja, er zijn altijd mensen die het beter weten, daar heb ik geheel geen problemen mee 😜 😉 😋 (geintje he!!)

Of het nu naar Vodafone, Ziggo of Liberty Global gaat, maakt niets uit. Het is allemaal 1 pot nat eigenlijk, tenminste, dat is mij eens door iemand binnen de organisatie aangegeven. Maar ook die kunnen het volledig mis hebben hoor, daar sta ik ook niet vreemd meer van te kijken. Je krijgt soms zoveel info over bedrijven (ook van buiten Ziggo) die van alles beweren. Je ziet dan door de bomen het bos niet meer.

Maar om terug te komen op de TS, die app komt er waarschijnlijk voorlopig niet. Maar ja, wat weet ik er nu van, misschien komt die opeens volgende week wel uit. Ja, je weet het maar nooit he 😯 😁
Reputatie 7
Badge +35
https://www.libertyglobal.com/operation/poland
UPC Poland is the largest of Liberty Global’s operation in Central and Eastern Europe in terms of revenue, and the largest cable television operator in Poland.

https://www.iculture.nl/nieuws/ziggo-werkt-apple-tv-app
Reputatie 7
Geweldig @Be rt, dat artikel zocht ik al vandaag. Maar jij hebt hem gevonden, super!!
Reputatie 7
Badge +14
Beetje jammer is hier wel dat het ene artikel schrijft dat ze er vanaf zien en niet verder gaan in polen en @Be rt met een artikel komt dat ze er nog wel zitten, beetje verwarrend hoor en wat moet je nu geloven ?
Reputatie 7
Badge +35
UPC Poland zat al in Polen sinds 1989 en wilde verder uitbreiden door Multimedia Polska over te nemen, maar dat is niet doorgegaan.

Telcompaper maandag 26 maart 2018: Liberty Global ziet af van een overname van de Poolse kabel operator Multimedia Polska. De overname is in oktober 2016 wereldkundig gemaakt, maar wacht nog altijd op goedkeuring van de mededingingsautoriteiten. Liberty Global zegt nu dat het niet lukt om nieuwe overeenstemming te bereiken met Multimedia aangaande de herziening van enkele onderdelen van de eerdere overeenkomst.
Reputatie 7
Badge +14
Nu ben ik hem even kwijt.....zitten ze nu wel of niet in Polen ? ( ik denk nog steeds van niet gezien deze berichtgeving )

Maar of de app er gaat komen ? daar twijfel ik aan .
Reputatie 7
Badge +12
@Ronihd,

volgens https://www.upc.pl/ zitten ze er wel.
Reputatie 6
Badge +10
Als je bij Liberty Global kijkt zie je het zo: https://www.libertyglobal.com/operations/companies/
Reputatie 7
Badge +14
@RobertKoopman @Sparco©️1963

Wat voor bericht is dit dan ? https://www.digitaltveurope.com/2018/03/26/liberty-global-drops-multimedia-polska-takeover/ ik heb hem paar post eerder ook al gelinkt ! maart 2018 , andere sites verouderd of niet bijgewerkt ?

En dit bericht wat @Be rt hier plaatst : Telcompaper maandag 26 maart 2018: Liberty Global ziet af van een overname van de Poolse kabel operator Multimedia Polska. De overname is in oktober 2016 wereldkundig gemaakt, maar wacht nog altijd op goedkeuring van de mededingingsautoriteiten. Liberty Global zegt nu dat het niet lukt om nieuwe overeenstemming te bereiken met Multimedia aangaande de herziening van enkele onderdelen van de eerdere overeenkomst.
Reputatie 7
Badge +12
@Ronihd,

dat die overname van Multimedia niet doorgaat betekent niet dat UPC niet in Polen zit. Op http://www.easyexpat.com/nl/guides/polen/warschau/verhuizen/tv-internet.htm staat UPC er gewoon bij. Mijn nieuwe buurman, uit Polen, heeft zelfs zijn modem met UPC logo mee genomen naar Nederland. Omdat het modem hier niet werkte is hij sinds vorig jaar klant bij Ziggo.
Reputatie 7
Badge +14
oke , maar is de Poolse UPC nu wel of niet van Liberty , ik denk dan van niet en het verhaal gaat/ging over de apple tv app die er in Polen volgens de TS al wel zou zijn ?? en de TS graag hier in Nederland zou zien.

End quote

Dus omdat het Poolse UPC niet door Liberty is overgenomen denk ik dat daar de apple Ziggo go ? tv app niet komt of laat staan er al is.
Reputatie 6
Badge +10
Als ik dit lees: https://www.libertyglobal.com/operation/poland/
Dan zie je toch dat UPC Polen gewoon van Liberty Global is.
Ze wilde daar een concurrent overnemen maar dat is niet gelukt.
Reputatie 7
Badge +14
hmhhm tja beter lezen @Ronihd , sorry maar ik las over dingen heen waarin wel degelijk staat dat UPC Poland van Liberty is.
Het is een andere maatschap die ze wilden overnemen zoals @RobertKoopman schrijft , ik lees soms wel te gehaast en dan krijg je dit misverstand...........
Reputatie 2
Badge
onderstaande kwam ik vandaag tegen op Iculture:

Ziggo GO voor Apple TV komt eraan: app wordt intern getest
34 reacties | Gonny | 21-08-2018 (09:42)
Hij komt eraan: Ziggo GO voor de Apple TV. Het kabelbedrijf heeft bevestigd dat de interne test van de Ziggo-app voor Apple TV en Android TV is gestart. Een datum is nog niet bekend.

Afgelopen februari schreven we al dat Ziggo bezig is met de ontwikkeling van apps voor de twee meest gebruikte tv-platformen: Apple TV en Android TV. Daarna bleef het lange tijd stil, maar de kabelaanbieder blijkt inmiddels bezig te zijn met het testen van de app. Een releasedatum is nog niet bekend, vertelde een woordvoerder aan Totaal TV. “Zowel voor Apple TV als Android TV zijn we nu bezig met interne testen bij Liberty Global. Daarna volgen nog klanttesten. We kunnen nog geen concrete datum geven voor we live gaan”, aldus woordvoerder Erik van Doeselaar.

Dat iCulture-lezers erg zitten te wachten op een Ziggo Apple TV-app bleek wel uit de reacties op de onlangs verschenen apps van NPO Start en T-Mobile Thuis. “Nu Ziggo nog!” was een veelgehoorde reactie. In onze gids Televisiekijken op de Apple TV lees je wat de mogelijkheden zijn. Je kunt momenteel terecht bij NOS, NPO Start, NLZIET en T-Mobile Thuis. KPN lijkt nog geen plannen te hebben om een Apple TV-app te maken. De app van T-Mobile is ontstaan vanuit de inmiddels gestopte dienst KNIPPR.

Wil je televisiekijken met je Apple TV? Dat kan! Sommige apps zijn beschikbaar op de Apple TV zelf, terwijl je voor andere apps gebruik moet maken van AirPlay. Wat zijn de mogelijkheden voor televisiekijken op de Apple TV? Je leest het hier!
Een Apple TV-app van Ziggo kan handig zijn omdat je nu nog bent aangewezen op AirPlay. Met een eigen app op de Apple TV kunnen klanten ook kijken op plekken waar geen coaxkabel ligt, bijvoorbeeld in de slaapkamer. Met Ziggo GO heb je toegang tot ruim honderd zenders, waarbij je voor bepaalde programma’s tot zeven dagen terug kunt kijken. Ziggo biedt via de app ook een video on demand-platform om films en series naar eigen keuze te bekijken. Momenteel is Ziggo Go beschikbaar op iPhone, iPad, laptop en desktop.

Tipgever: Johan, bedankt!

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-test-intern-app-ziggo-go-voor-apple-tv-en-android-tv/
Geweldig echt top dat de app er nu echt aan gaat komen 😎 😀
Ik ben wel benieuwd of ze ook een beperkt aanbod aanleveren net zoals op de smartphone en tablet apps. Of dat hier wel gewoon alle zenders beschikbaar zijn. In dat laatste geval zou het namelijk een perfecte vervanger voor de mediabox zijn.
laat maar komen die app! is voor mij een reden om bij Ziggo te blijven. en voor mijn schoonvader om ziggo te nemen. een native apple tv app met volledig Ziggo Go aanbod zou een uitkomst zijn voor in zijn vakantie huisje!

Reageer