guidoh78

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ziggo go app ziet chromecast maar: Er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen we de video niet streamen

Beste

 

heb hele forum afgezocht maar nog niet volgende probleem gezien :

 

Ziggo go app ziet me Chromecast als ik op start komt logo op tv maar als ik dan kanaal opstart zegt hij laden maar er gebeurt helemaal niks en blijf ik op tv zien kon log klaar om te casten.

Zie melding :

er is een fout opgetreden hierdoor kunnen we de video niet streamen.

doe dit vanaf iPad nieuwste versie ook al verwijderd Chromecast getest die alles heeft geen effect.

 

ik hoor het graag.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

Op dit moment zijn we vergevorderd in de oplossing, maar speelt de storing bij de meesten nog wel. We moeten dus nog even afwachten. Zodra ik nieuws heb, laat ik weer van me horen!

Update 23 september 09:30 - Het probleem is opgelost! Ervaar je toch nog problemen? Controleer eerst deze stappen en laat daarna weten wat je nog ervaart. Indien dit het niet verhelpt, start dan een nieuw topic.

Bekijk in context

239 Reacties 239
Maxeym

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem. Ineens kan mijn Ziggo IOS app niet meer casten naar mijn Google chromecast. Ik heb alles gereset en opnieuw ingesteld, maar dat heeft niet geholpen. Hij blijft de melding ‘Er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen we de video niet streamen.’ (Zie foto). Op TV verschijnt ook een melding, maar die is met een fractie van een seconde weer weg. Ik heb het ook geprobeerd met twee andere iPhones en een andere chromecast. Ook dit heeft niet geholpen. Het lijkt wel alsof er ergens een software update is gedaan die dit probleem veroorzaakt. 
 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

 Hi @guidoh78 & @Maxeym

Goed dat jullie hier even je ervaring delen! Sinds de laatste update hebben we wel een aantal meldingen binnen gekregen, maar deze herken ik nog niet. Bij de andere problemen die sinds de update bekend waren, hielp het om de Chromecast zelf even helemaal opnieuw op te starten, hebben jullie dat ook al geprobeerd? 

Willen jullie eens proberen om een programma van Movies & Series te casten, lukt dat wel?

guidoh78
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Alex,

 

dit heb ik ook geprobeerd bij de geen succes.

zelfs Chromecast factory rest geven.

dat mocht allemaal niet helpen.

 

 

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ah, jammer!

En een programma van Movies & Series lukt ook niet om te casten?

Kun je tevens aangeven welke generatie/versie Chromecast je hebt?

Maxeym

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Alex,

 

ook ik heb de chromecast uit en aan gezet en hem ook teruggezet naar fabrieksinstellingen. De drie chromecast die ik heb geprobeerd zijn allemaal 3e generatie. 
 

ook movies & series streamen geeft helaas hetzelfde probleem. 

het streamen van Netflix en YouTube is geen enkel probleem. 

guidoh78
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Alex

 

hier ook 3de generatie een het zelfde als hier boven.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Thanks beiden! Ik heb zojuist te horen gekregen dat hier meer meldingen over binnen zijn gekomen, alleen de rode draad is nog niet gevonden. In veel gevallen verhielp een simpele reset namelijk (en was het storingsbeeld ook iets anders). Maken jullie nog gebruik van een eigen router of ben je direct aangesloten op het Ziggo modem? In beide gevallen afkomstig vanuit een iOS-apparaat begrijp ik of zijn er nog meer tests geweest?

 

(Ik heb de titel iets aangepast naar de precieze foutmelding, zodat hij wat beter vindbaar is voor eventuele anderen die hetzelfde ervaren)

guidoh78
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Alex 

alleen iOS heb niks anders.

heb direct via ziggo modem.

 

 

 

Maxeym

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Alex,

 

Momenteel ben ik ergens anders in Europa, dus niet verbonden met mijn ziggo WiFi. Hij deed het prima tot kort geleden. Ik heb het alleen met IOS devices gebruikt inderdaad. 

Superfunky

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb dezelfde issue, maar denk dat ik ook weet waar het probleem zit. Zie mijn vraag hier:

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-2-3-50-chromecast-58985?postid=619962#post619962

Beter niet updaten naar 2.3.50 voor IOS!

Fam. Van der Zo

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is echt een bug in de Ziggo app onder ios. Geprobeerd op verschillende apple devices. Werken allemaal niet (maar wel soms als je switch tussen verschillende chromcasts) en ALTIJD met verschillende android devices. Kortom vrouwen en mannen van Ziggo: update heel snel de ios versie (of downgrade als je het niet kunt vinden)

Fam. Van der Zo

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ter aanvulling: andere apps die casten werken wel, waarmee ook IOS is uitgesloten als boosdoener. Blijft dus over: de Ziggo app onder IOS

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Superfunky & @Fam. Van der Zon, goed dat jullie je hier ook melden!

Ik heb zojuist overleg gehad met een collega waarbij we ook actief via andere kanalen hebben gezocht naar soortgelijke meldingen. Daar komen we wel enkele meldingen tegen, maar het stroom nog niet echt over en lijken ook niet alle meldingen gelijk aan elkaar te zijn. Dat suggereert dat het probleem niet overal speelt, dus moeten we samen even op zoek naar de rode draad. Mede door jullie test wijst inderdaad alles op de update van de app, maar is het nog niet duidelijk wat dit veroorzaakt.

We hebben het uiteraard ook even getest, maar vooralsnog werkt dat op de normale manier. De test heeft plaatsgevonden via een Chromecast Gen 1. 

@Superfunky & @Fam. Van der Zon  - Welke Chromecast-versie/generatie gebruiken jullie?

maar wel soms als je switch tussen verschillende chromcasts

En kun je aangeven wat je hier precies mee bedoelt?

Verder kun je vaak in het menu van Ziggo GO zelf al verbinding maken met de Chromecast (dus nog voordat je een programma/zender hebt gekozen), lukt dat wel?

Fam. Van der Zo

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Gebruik 3  chromecasts. Alle drie V3.

Als die foutmelding er eenmaal is kun je soms door te streamen naar een andere chromecast (ik heb er dus 3) de foutmelding weg krijgen, maar blijf je op dezelfde niet.

Uiteraard ook Apple devices gereboot, chromecast gereboot, meerdere apple devices geprobeerd. Probleem verhuist altijd mee met de ZiggoGo app onder ios.

Andere cast software werkt wel.

Het maakt niet uit of je eerst begint met casten vanuit menu. Komt dan met dezelfde foutmelding. Pak ik een Android, werkt het weer direct.

 

Sharonadimphna

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi all, 

 

Ik ervaar hetzelfde probleem! Goed om deze topic te hebben gevonden. 
Na de chromecast zo een 35x een reset te hebben gegeven en de Ziggo Go app meerdere keren te hebben verwijderd en opnieuw gedownload te hebben in de afgelopen 1,5 week, heb ik de hoop opgegeven. Videoland en Netflix streamen wel zonder problemen. Nu ik de reacties lees van andere ben ik er echt zeker van dat het probleem zich niet voordoet door mijzelf of bij de mensen met hetzelfde probleem. Ik ben ook een IOS gebruiker, het enigste wat hij laat zien op TV is het Ziggo logo en daarna krijg ik op mijn telefoon ‘Er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen we de video niet streamen’. Movies&Series werkt ook niet. Hopelijk is hier snel een oplossing voor.. 

RIFA

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goede morgen,

hier ervaren we exact hetzelfde. Erg storend en inderdaad alles opnieuw geïnstalleerd etc maar heeft nog geen soelaas gebracht. Ik wacht met smart op de oplossing want ik ben maar een leek.

groet Ralph 

 

Fam. Van der Zo

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Gaat iemand van Ziggo nog reageren?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

De storing is inmiddels bekend en er lopen acties om dit op korte termijn op te lossen. Concrete informatie heb ik op dit moment nog niet, noch een workaround. Zodra ik meer info heb, laat ik het weten! 

Jan-Willem A

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi allen,

De storing is inmiddels bekend en er lopen acties om dit op korte termijn op te lossen. Concrete informatie heb ik op dit moment nog niet, noch een workaround. Zodra ik meer info heb, laat ik het weten! 

Dag Alex, is er inmiddels al enig idee omtrent de oplossing van dit probleem?

Uitgelicht topic