Beantwoord

ziggo go app ziet chromecast maar: Er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen we de video niet streamen

• 12 juli 2020
  • 239 reacties
  • 20157 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

239 Reacties

Ook bij mij blijft de foutmelding komen.

Samsung tv

chromecast

ipad met ziggogo

ios v13.6

@Alex Ziggo 

Inderdaad, een zeer pertinente vraag. In mijn desperate pogingen om te casten heb ik inderdaad per ongeluk op de movies geklikt (vanuit mijn Samsung Note 4, Android).

En ja hoor, het casten vd “Charlies Angels” dat werkte.  Ik heb het gauw weer uitgezet, na een paar seconden dus ik hoop dat ik er niet voor hoef te betalen.

Wanneer komt er een oplossing?
Android 8.0 Philips tv
iPad 13.6.1

iPhone 12.4.8

Ik heb ook al zeker vanaf juli deze melding dat ie niet kan streamen en is heel lang aan t zoeken....

@Alex Ziggo

Inderdaad, een zeer pertinente vraag. In mijn desperate pogingen om te casten heb ik inderdaad per ongeluk op de movies geklikt (vanuit mijn Samsung Note 4, Android).

En ja hoor, het casten vd “Charlies Angels” dat werkte.  Ik heb het gauw weer uitgezet, na een paar seconden dus ik hoop dat ik er niet voor hoef te betalen.

Good morning, Angels! Geen paniek, dit hoort bij Movies & Series en zit bij je abonnement in :wink:

@Noukie - Goed dat je dit topic hebt gevonden. Zou je mijn eerder opgestelde vragenlijst willen aanvullen? 

Hi @RCH54, goed dat je je hier meldt! Hoewel dat direct de zaak wel weer opvallender maakt; alle meldingen tot dusver kwamen voornamelijk vanuit iOS, maar ik begrijp dat jij het bij een Samsung hebt. Klopt verder alles met bovenstaande? Lukt het in geen enkel geval, ook niet bij Movies & Series?

@guidoh78@Maxeym@Superfunky & @Fam. Van der Zon, er hebben diverse problemen gespeeld op zowel Chromecast als op iOS. Op dit moment is dat niet meer het geval. Kunnen jullie testen hoe het op dit moment gaat? Werkt het niet, dan ga ik alles opnieuw verzamelen en doorzetten. We hebben er via andere contactkanalen niet beduidend meer meldingen over ontvangen, dus stel ik dit lijstje samen om een rode draad te ontdekken:

-Wat is het probleem? Bij het casten naar Chromecast, de foutmelding Er is een fout opgetreden, hierdoor kunnen we de video niet streamen”

-Op wat voor apparaat met welk besturingssysteem?

-Gebeurt het bij zowel Live TV als Movies & Series (Replay TV is niet mogelijk om te casten) ?

-Gebeurt het op elk kanaal/programma?

-Heb je ook een workaround ontdekt of werkt het soms opeens wel?

-Welke generatie Chromecast gebruik je?

ik heb hetzelfde probleem. Ook bij live TV, elk progamma Dezelfde melding en ik heb de afgelopen maand nog Niet kunnen ontdekken dat ik de foutmelding niet kreeg. Ik gebruik een ChromecastUltra0145.

is er inmiddels al een oplossing voor?

Hi @Mitsonn (en ook alle anderen),

Gisteren is er een nieuwe update verschenen voor Ziggo GO, kun je laten weten of je het hier ook nog mee ervaart? De nieuwe update is te herkennen aan een nieuw zwart logo dat wordt gebruikt.

Nope, de foutmelding is een andere en de TV zegt nu: klaar om te streamen onder het Ziggo logo, maar streamen doet ‘tie niet nadat de foutmelding op de telefoon is verschenen.

Getest op IOS, meerdere telefoons. Wij kunnen alleen nog streamen vanaf een ipad en een telefoon waar de oude versie nog op staat, de rest is nog altijd hetzelfde drama.

Hallo Ziggo, ik ervaar hetzelfde probleem. Erg vervelend. Zou fijn zijn als er iets meer duidelijkheid komt aangaande het probleem en wanneer het wordt opgelost.

Hi @Mitsonn (en ook alle anderen),

Gisteren is er een nieuwe update verschenen voor Ziggo GO, kun je laten weten of je het hier ook nog mee ervaart? De nieuwe update is te herkennen aan een nieuw zwart logo dat wordt gebruikt.

Hi Alex, sinds dat jullie de app hebben ge-update (26-08-2020) is het euvel weer terug. De ziggo go app geeft de welbekende melding niet te kunnen streamen. Wanneer wordt dit probleem eens echt opgelost, dit speels namelijk al een behoorlijke tijd! 

Helaas heb ik hier ook last van. Gebruik een Samsung s9. Dacht even dat het aan mijn verbinding lag, maar als ik lees dat er meer mensen last van hebben.... en dan kun je nog afvragen hoeveel er daadwerkelijk een melding van maken (doe ik namelijk ook niet snel).

Hopelijk toch echt wel snel opgelost.

Hi allen, ik begrijp uit de recente berichten dat de nieuwe update dit probleem niet heeft opgelost :disappointed_relieved:

Voor de nieuwe melders @Sjakie1977, @Lopes81 & @wimvanwouw, kunnen jullie voor de volledigheid deze eerder gestelde vragen invullen.

-Wat is het probleem? Welke foutmelding krijg je? 

-Gebeurt het bij zowel Live TV als Movies & Series (Replay TV is niet mogelijk om te casten)?

-Bij Movies & Series heb je een optie ‘huren’. Kies een willekeurige film en bekijk eronder de trailer, kun je deze wel casten?

-Welke generatie Chromecast gebruik je?

Hi allen, ik begrijp uit de recente berichten dat de nieuwe update dit probleem niet heeft opgelost :disappointed_relieved:

Voor de nieuwe melders @Sjakie1977@Lopes81 & @wimvanwouw, kunnen jullie voor de volledigheid deze eerder gestelde vragen invullen.

-Gebeurt het bij zowel Live TV als Movies & Series (Replay TV is niet mogelijk om te casten)?

-Bij Movies & Series heb je een optie ‘huren’. Kies een willekeurige film en bekijk eronder de trailer, kun je deze wel casten?

@Alex Ziggo 

1. ERROR “Error occurred, unable to cast (5)“
  2. Philips 43PUS6401/12, iPhone X iOS 13.6.1
  3. Zowel bij Live TV en Movies & Series.
  4. Trailer niet mogelijk om te casten.
  5. Elk kanaal en elk programma
  6. Geen workarounds gevonden
  7. Chromecast built-in versienummer 1.47.216070

Zelfde probleem, van Samsung S10e telefoon naar chromecast aan TV op vakantieadres. Nog vreemder: vanmorgen werkte het wel, bij de inlog werd naar de pincode op het tv scherm gevraagd. Na invoer lukte het casten. Vanmiddag opnieuw dezelfde verbinding geprobeerd: geen vraag naar pincode maar direct dezelfde foutmelding als alle andere mensen hier boven

als het de ene keer wel werkt en de andere niet, dan maakt de generatie chromecast niet uit lijkt me

Ik zit met hetzelfde probleem, kan niet meer casten op verschillende Chromecasts en van verschillende iOS devices. Werkte prima tot ik de app heb geupdate.

Hi @parapapapapaprika & @JanTo,

als het de ene keer wel werkt en de andere niet, dan maakt de generatie chromecast niet uit lijkt me

In dat geval denk ik niet dat jouw situatie hier onder valt. Alle melders tot nu toe geven aan dat het in zijn geheel niet werkt (en niet af en toe) en verder worden ook alleen built-in Chromecasts & Gen 3 genoemd.

Ik kopieer opnieuw even mijn vragenlijst:

Hi @guidoh78@Maxeym@Superfunky@Fam. Van der Zon, @RCH54 

We hebben het helaas tot op heden niet kunnen reproduceren en heb daarom nog wat meer informatie nodig. Er vanuit gaande dat het uiteraard nog steeds bij jullie speelt (zo niet, dan hoor ik dat ook heel graag!)

-Van welke cast-firmeware maak je gebruik? Dat vind je hier:

Je firmwareversie controleren

Je kunt als volgt nagaan welke firmwareversie je gebruikt:

1. Open de Google Home-app Google Home-app.
  2. Tik op uw apparaat en dan Instellingen .
  3. Scroll omlaag en zoek naar Firmwareversie van Cast: X.XXX.XXXXX

-De Chromecast versie 3 kan op twee verschillende manieren zijn stroom krijgen: De USB in de TV, of de USB via een adapter. Op welke manier is hij aangesloten?

1. Firmwareversie van Cast: 1.42.172094
  2. Mijn Chromecast krijgt de stroom van zijn eigen adapter

Casten werkt goed vanuit de Home App (screen cast vanaf mijn Samsung Note 4) en ook goed voor alle videos op YouTube.  Het werkt gewoon perfect, behalve voor casting vanuit de Ziggo app.

Ik heb 3 Chromecasts Ultra, firmware:

• 1.42.183786 (2x)
  • 1.49.226077

Alle 3 krijgen ze stroom via de adapter.

2 zijn bedraad aangesloten op router, 1 via wifi.

Zelfde als bij RCH54, alle mogelijke stream app's werken (Disney+. Netflix, Youtube, NPO etc) behalve de Ziggo app versie 3.5xxxx.

Bizar dat jullie dit niet kunnen reproduceren, ik kan dat heel eenvoudig. Alle IOS devices (2) met een app versie voor 3.5xxxx streamen zonder problemen op alle Chromecasts. Alle IOS devices met 3.5xxxx streamen niet.

Uit de bijdrage van RCH54 leid ik overigens af dat het probleem zich niet beperkt tot IOS. Android heeft het blijkbaar ook.

Dit is echt een heel vervelend probleem en ik hoop dan ook op een snelle oplossing!

Hallo, inmiddels zie ik al zoveel meldingen staan dat de Ziggo Go App niet meer werkt met de Google Chromecast. @Ziggo , voor jullie laatste update van de app werkte alles echt prima. Mijn inziens heeft het probleem niets te maken met welke generatie Chromecast je gebruikt maar met de update van de Ziggo App.

Er zijn veel mensen die gebruik maken van bovenstaande en die nu problemen ervaren. @Ziggo wat gaan jullie op korte termijn doen om dit op te lossen of terug te draaien naar de oude situatie.

@Alex Ziggo ik heb vanmorgen contact gehad via de chat met een collega betreft bovenstaande melding. Tot op heden werkt de ziggo go app niet in combinatie met de Google Chromecast. Voor de update van jullie app werkte het prima. Wat gaat jullie oplossing zijn...op de koret termijn.

-Wat is het probleem? Welke foutmelding krijg je? Foutmelding. Er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen we de video niet streamen. (-2019)
-Op wat voor apparaat met welk besturingssysteem? Van Ziggo go App, dmv VPN streamen via Google Chromecast naar TV.
-Gebeurt het bij zowel Live TV als Movies & Series (Replay TV is niet mogelijk om te casten)? Bij alle twee.
-Bij Movies & Series heb je een optie ‘huren’. Kies een willekeurige film en bekijk eronder de trailer, kun je deze wel casten? Dit geeft dezelfde foutmelding
-Gebeurt het op elk kanaal/programma? Het gebeurt bij de gehele Ziggo Go App.
-Heb je ook een workaround ontdekt of werkt het soms opeens wel? Alle overige apps van andere zenders werken gewoon (videoland, npo, kijk)
-Welke generatie Chromecast gebruik je? Uhm geen idee hoe kan ik dat zien?

ps: voor de update werkte alles dus gewoon prima. Wij gebruiken de ziggo go app iedere dag omdat we in het buitenland wonen.

Hi @IRD, dank voor je melding en de vragenlijst! Ik zal wel direct een kanttekening bij je situatie plaatsen; je maakt gebruik van een VPN en woont in het buitenland. Optimale werking kunnen we daardoor niet garanderen. Ziggo GO is wel mogelijk binnen de EU, maar geldt voor een beperkte periode en is niet bedoeld om daar ‘standaard’ te gebruiken.

Hallo @Alex Ziggo de app werkt al meer dan 3 jaar prima in het buitenland op deze manier. Dus wij hadden tot op heden geen klachten. Het is echt gekomen na de nieuwe Ziggo Go App.

Hallo, ik heb precies het zelfde.

Dit duurt nu al een paar weken :sob:

Ook ik krijg met mijn IPAD de melding Foutmelding. Er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen we de video niet streamen. (-2019)

Hoop dat dit snel wordt opgelost.

Raymond