Jurrit

Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 43Likes

Ziggo GO app - Windows 10 - Wachtwoord word niet altijd onthouden, hoe kan dat?

Ziggo GO App op Windows vraagt regelmatig opnieuw om het wachtwoord. Soms gaat dit weken goed, maar dan opeens moet ik het wachtwoord weer opnieuw invoeren. Graag zou ik willen dat de app nooit of tenminste maximaal 1x per jaar opnieuw om het wachtwoord vraagt.

Mijn vermoeden is dat ik het wachtwoord opnieuw moet opvoeren als de App automatisch is geupdate via de Microsoft Store.

Kan ik zelf iets doen om er voor te zorgen dat ik het wachtwoord niet meer hoef op te voeren? Of is dit iets dat de App Developers kunnen aanpassen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jurrit
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 43Likes
Mijn theorie is dat er een relatie is met de "hibernate" of in het Nederlands de "Sluimer stand" instelling die ik gebruik. In mijn "advanced power settings" had ik ingesteld dat mijn PC in "hibernate" gaat als ik op de aan en uit knop druk. Normaal zet ik deze PC ook altijd uit met die knop. Hiermee is er dus niet echt een shutdown maar wordt het geheugen naar de HD geschreven. En zodra je hem weer aanzet gaat de PC weer verder waar die was gebleven. Dus eigenlijk is de PC nooit uit geweest of herstart.

Nu heb ik deze instelling een paar weken terug veranderd van "hibernate" naar "shutdown" en sindsdien lijkt de Ziggo app beter te werken. Er is tot nu toe nog niet om een wachtwoord gevraagd.

Interessant feitje. Netflix heeft ook last van de hibernate modus. Netflix moet ik altijd twee keer opstarten voordat deze werkt als ik deze voor het eerste gebruik nadat ik mijn PC heb aangezet. Windows 10 apps blijven altijd in de achtergrond draaien nadat je ze heb opgestart en afgesloten. Het lijkt er dus op dat windows 10 apps uit de microsoft store moeite hebben met hibernate als ze daarvoor en daarna opgestart worden. Ze lijken daardoor in de war te raken. Ik heb zelf niet voldoende verstand van de werking van windows en zijn app subsysteem en wat de consequenties zijn van hibernate hierop zijn, maar ik denk wel dat er die hoek gezocht moet worden.

Bekijk in context

35 Reacties 35
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Jurrit,

Ik heb dit ook wel eens. Waardoor dit komt, weet ik niet zeker. Gebruik je misschien Ziggo Go op (meer dan) 3 apparaten?

Je kunt dit overigens zelf niet regelen of aanpassen.

Groet,
Evert
Jurrit
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 43Likes
Dag Evert,

Ziggo Go gebruik ik actief maar op maximaal 2 apparaten.

Onlangs werd ik weer om een het wachtwoord gevraagd op een van de Windows 10 PC's en in de tijd daarvoor heb ik de Ziggo app niet op een ander apparaat gebruikt.

Wanneer het wachtwoord gevraagd wordt op 1 van mijn Windows 10 PC's dan moet ik dat ook altijd meteen invullen op mijn andere Windows 10 PC. De Ziggo App op de Iphone vraagt nooit om een wachtwoord. Vandaar mijn vermoeden dat het met de Windows 10 app update te maken heeft.

Het vervelende eraan is dat ik de app maar soms gebruik. En dan bijna elke keer wanneer ik het gebruik moet ik eerst mijn wachtwoord opzoeken en invullen. Dit geeft niet het gebruiksgemak van een app dat je er van verwacht. Op de website kan mijn browser het wachtwoord tenminste nog onthouden. Maar de browser heeft weer andere problemen die de app juist niet heeft, de app heeft een betere en constantere beeld kwaliteit en gebruikt minder processor kracht.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik snap het.

Dan weet ik de oorzaak niet. Er wordt om de zoveel tijd gecheckt of er 3 apparaten gebruik maken van dezelfde login als ik het me goed herinner en ik dacht dat het opnieuw inloggen daarmee te maken kan hebben. Bij jou speelt dit echter niet.
Iets voor Ziggo dus om uit te zoeken!
Ziggo moderators komen langs ieder topic, maar het kan een aantal dagen duren voordat ze hier zijn.

Groeten!
z_gebruiker2

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier hetzelfde probleem. Ik benieuwd naar de reactie van ziggo
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Iedereen!

Jurrit en Z_gebruiker2, welkom op onze Community 🙂

Het invullen van het wachtwoord is zo gebeurd, maar het opzoeken van die gegevens kost wel tijd. Dat is met name vervelend (stel ik mij voor). Ik heb navraag gedaan, opnieuw moeten inloggen is niet iets wat wij bewust hebben ingeregeld. Het zou heel goed met een update van de app te maken kunnen hebben, maar dat kunnen jullie het beste testen en vaststellen.

Alleen wanneer het wachtwoord in Mijn Ziggo is aangepast hoor je altijd opnieuw gevraagd te worden om je gegevens in te vullen in de Ziggo GO app.

Kortom, we hebben in dit topic jullie input nodig om te ontdekken wat er aan de hand is en bij hoeveel mensen dit speelt.
Resi_70

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb dit dit ook. Ik heb hier een aantal maanden al last van en ik heb hier ook al gereageerd op een topic maar deze is schijnbaar al naar het archief verplaats en kan ik niet meer aan. In dat topic hebben veel meer mensen aangegeven er last van te hebben maar er had toen volgens mij geen enkel Ziggo medewerker op gereageerd.

Ik vraag me dan ook af of dit op de bug lijst bij Ziggo staat. Ik heb al een aantal jaren de app op mijn pc draaien en voorheen hier nooit last van gehad.

Je kunt er van uitgaan dat veel meer mensen hier last van hebben maar niet de weg weten naar deze forums en het te veel werk vinden om hier Ziggo voor te bellen mede omdat men en zo ik ook vaak het gevoel heb dat er toch niks mee gedaan wordt.

Het heeft 100% zeker niet met een update van de Ziggo go app te malen want deze wordt maar zelfde geupdate. Het gebeurd bij mijn al als ik de pc in en uit de slaapstand haal . Het gebeurd steeds vaker.
Jurrit
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 43Likes
Hoi,

Vandaag had ik weer dat ik het wachtwoord opnieuw moest invullen.

Ik heb inderdaad kunnen controleren dat het niet aan de update ligt, want ik had een screenshot van het versie nummer genomen en deze is nu nog steeds hetzelfde. Versie: "172.31.4-release.prod-tn+NL"

Zelf gebruik ik geen slaapstand. Alleen hybpernate slaapstand (geheugen naar schijf schrijven). Wanneer ik uit die slaapstand kom dan werkt de Ziggo app meestal wel. Soms moet ik de app dan wel herstarten omdat hij niet wil laden. Maar ik hoef het wachtwoord niet opnieuw in te vullen.

Mogelijk dat het dan toch aan het aantal apparaten ligt. Ik had namelijk de dag ervoor op een 3de apparaten ingelogt. Ik heb 3 PC's die ik regelmatig gebruik maken van de ZiggoGo Windows 10 App. Maar volgens de reactie hierboven zou 3 apparaten nog net moeten werken.

Persoonlijk lijkt mij maximaal 3 apparaten voor de Ziggo app een laag aantal. Ik heb wel 12 aparaten in mijn huis waar ik potentieel de ziggo app op zou kunnen gebruiken. Je wisselt regelmatig van het ene naar het andere apparaat. Ik zou er maximaal 2 tegelijk gebruiken, maar dat komt eigenlijk nooit voor.

Is er een plek waar ik kan controleren hoeveel apparaten ingelogd zijn en wat hun apparaten namen zijn? Bij FILM1 moet je 4 apparaten registreren die de app mogen gebruiken en dan mag je deze maar 1x per week wisselen.

Bij Google heb je ook goed inzichtelijk welke andere apparaten je mail gebruiken.

Hoop dat iemand hier wat meer inzicht over kan geven.
papareese

Level 5
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ik heb dit probleem dus ook met de W10 app, en kan bevestigen dat het ook gebeurt wanneer je niets anders doet dan de pc opnieuw opstarten. Ik heb tussentijds, afgezien van de "echte" tv op geen enkel ander apparaat tv gekeken.

Met een tv op de slaapkamer, en 4 huisgenoten die de Android-app op hun smartphone hebben staan (die ze overigens wegens YouTube en Netflix zelden of nooit gebruiken) vind ik de beperking tot 3 devices sowieso al behoorlijk achterhaald.

Maar ik meen ook begrepen te hebben, dat er uitsluitend naar het *gelijktijdig* gebruik van meer dan 3 apparaten wordt gekeken. Ik hoef op mijn smartphone dan ook *nooit* opnieuw in te loggen.
Jurrit
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 43Likes
Dag,

Ben ik weer.

Weer was de app net niet ingelogt. Ik heb nu zelf helemaal geen Ziggo App gestart op een ander apparaat.

Het lijkt dat het willekeurig gebeurd.

Hoe kunnen we dit onder de aandacht brengen van de Ziggo zelf? Moet ik dan maar de service desk gaan bellen?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Jurrit wrote:
Hoe kunnen we dit onder de aandacht brengen van de Ziggo zelf? Moet ik dan maar de service desk gaan bellen?
Ik lees mee met jullie bevindingen! Het probleem is nog niet helder genoeg om aan te kaarten bij de developers.


  • We hebben al wel met zijn allen vastgesteld dat het los staat van een update van de app. Dank!
  • Je kan met maximaal 3 apparaten tegelijk een video stream bekijken. Je kan wel op meerdere apparaten tegelijk ingelogd zijn. Als het maximum aantal streams is bereikt zie je een duidelijke melding van deze beperking.


De inloggegevens worden niet onthouden, daarom wordt daar opnieuw om gevraagd. Dit gaat bij de meeste Windows 10 gebruikers prima, het is geen bug die bij iedereen aanwezig is. Wij hebben geprobeerd het te reproduceren maar dat is niet gelukt.

Kunnen jullie ons helpen met uitvinden of dit te maken heeft met bepaalde verhoogde veiligheid of privacy settings binnen Windows (specifiek voor de app)? Bepaalde veiligheidspakketten kunnen deze settings aanpassen, en kunnen ook cache met inloggegevens legen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik ervaar dit probleem niet binnen Windows 10, mijn standaard web browser is Microsoft Edge, nu weet ik niet of er een link qua onthouden van inloggegevens is tussen Windows 10 en je standaard web browser maar je zou dit kunnen testen:

rechtermuisknop --> startknop --> zoeken --> type Instellingen voor standaard-apps --> webbrowser --> Microsoft Edge

In Microsoft Edge kies rechtsboven 3 puntjes --> instellingen --> geavanceerde instellingen weergeven --> wachtwoorden opslaan aanvinken, ik heb alle 3 aangevinkt dus ook formulieren en kaarten.

Binnen andere webbrowsers heb je natuurlijk ook de mogelijkheid je ww op te slaan maar ik weet niet of dit werkt Edge en IE zijn natuurlijk Microsoft producten dus misschien werkt dit alleen met deze browsers alleen goed.

Anne H Ziggo Kan dit anders niet worden opgelost via Windows 10 credentials? Je kan hier nl. een referentie toevoegen, heb je wel een url nodig, ik zie bij de Ziggo app URL ziggogo staan.

Start --> uitvoeren --> rundll32.exe keymgr.dll,KRShowKeyMgr --> toevoegen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Hi mguzz,

Volgens mij gaat het hier om de Ziggo GO-app uit de Windows Store, niet de browserversie 🙂 Maar wellicht gebeurt het als je bepaalde (cache) cleaning-software gebruikt..

ik lees even mee (zelf geen problemen mee gehad overigens)
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hoi AlexHelpt weet ik, ik heb het ook over de app, lees: 'ik zie bij de Ziggo app URL ziggogo staan'
Jurrit
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 43Likes
Anne H Ziggo wrote:
Kunnen jullie ons helpen met uitvinden of dit te maken heeft met bepaalde verhoogde veiligheid of privacy settings binnen Windows (specifiek voor de app)? Bepaalde veiligheidspakketten kunnen deze settings aanpassen, en kunnen ook cache met inloggegevens legen.


Welk cash met inlog gegevens wordt dan gebruikt door de app? Kan je hier iets meer over vertellen?

App settings bevat niets bijzonders. Ik heb hier ook niets aangepast. BAckgfround apps staat aan.

Als beveilingspakket gebruik ik alleen op Windows 10 alleen windows defender. Geen extra pakkettten.

In mijn privacy settings heb ik alles uit staan.

Mijn default browser is Firefox. Maar ik neem even aan dat geen invloed heeft op de Windows 10 Ziggo App. Correct?

Het gekke is dat er niet echt een vast patroon zit in het wel of niet onthouden van het wachtwoord. Meestal werkt het. En dan opeens soms weer niet.

Mijn PC herstart is soms. Meestal zet ik heb elke nacht in Hibernate
Jurrit
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 43Likes
AlexHelpt wrote:
Hi mguzz,

Volgens mij gaat het hier om de Ziggo GO-app uit de Windows Store, niet de browserversie 🙂


Klopt.
Jurrit
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 43Likes
mguzz wrote:
In Microsoft Edge kies rechtsboven 3 puntjes --> instellingen --> geavanceerde instellingen weergeven --> wachtwoorden opslaan aanvinken, ik heb alle 3 aangevinkt dus ook formulieren en kaarten.

Bij mij staat ook alles aan. Alleen gebruik ik Egde nooit. Meestal Firefox wat de standaard is. En soms Chrome en IE.

Anne H Ziggo Kan dit anders niet worden opgelost via Windows 10 credentials? Je kan hier nl. een referentie toevoegen, heb je wel een url nodig, ik zie bij de Ziggo app URL ziggogo staan.

Start --> uitvoeren --> rundll32.exe keymgr.dll,KRShowKeyMgr --> toevoegen


Wanneer ik bovenstaande uitvoer zie ik alle opgeslagen wachtwoorden. Hier staat niets bij van Ziggo GO. Waarschijnlijk staat dit er bij jouw bij omdat je ooit heb ingelogt op de website versie van ZiggoGO.

En zoals ik eerder aangaf, wordt het wachtwoord vaak wel onthouden. Dus als Wingows Ziggo GO app werkt en hier geen credentials staan, neem ik even aan dat er geen link is tussen Edge wachtwoorden die worden opgeslagen en die van de ZiggoGO app.
waardeloos

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Heb zelf hier al een tijd last van en ook een topic hierover geplaatst. Maar dat is alweer verwijderd. Blijkbaar willen ze bij Ziggo niet dat iedereen kan zien dat er zoveel problemen zijn met hun app. Ook hier weer doen de moderators alsof ze er nog nooit over gelezen hebben.
Zelf had ik als oplossing om niet iedere dag weer opnieuw te hoeven inloggen om in windows / instellingen / apps / Ziggo app en dan klikken op opnieuw instellen.
Dat leek een paar dagen goed te gaan, maar daarna weer hetzelfde probleem.
Het heeft ook niks te maken met een windows update.
Zonet moest ik zelfs 3x opnieuw inloggen en werd er steeds weer uitgegooid. Zelfs nadat ik de app opnieuw heb ingesteld.

Nee, het blijft knap waardeloos. Als ik een goed alternatief kan vinden, dan gooi ik Ziggo eruit!
Jurrit
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 43Likes
Na een lange tijd heb ik weer eens ZiggoGo App gebruikt. En ik moest weer op beide apparaten inloggen.

Anne H Ziggo ik heb een aantal antwoorden gegeven, heb je hier wat aan.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Jurrit,

Dank voor de informatie! Ik lees nog geen nieuwe ontdekkingen helaas. Een link tussen Edge en de app is inderdaad niet logisch zoals je eerder schreef. We krijgen hier bijna geen meldingen over, misschien vullen veel mensen gewoon de gegevens opnieuw in en denken ze er verder niet bij na (waardoor we geen meldingen krijgen). Misschien hangt het ook erg van de specifieke computer en veiligheids settings af en komt het echt bijna niet voor.

Wij hebben geen functionaliteit ingebouwd waardoor de inloggegevens periodiek verwijderd worden, dit lijkt in Windows - dus op het niveau besturingssysteem - te gebeuren. Wanneer iemand daar meer over weet, en of je dit per app kan inregelen, hoor ik het graag!

Uitgelicht topic