Vraag

Ziggo GO app - Windows 10 - Wachtwoord word niet altijd onthouden, hoe kan dat?

• 5 december 2018
  • 32 Reacties
  • 1425x Bekeken

Toon eerste bericht

32 Reacties

Reputatie 7
@KBX458 Ik werd getriggerd door een opmerking van de TS

'Wanneer het wachtwoord gevraagd wordt op 1 van mijn Windows 10 PC's dan moet ik dat ook altijd meteen invullen op mijn andere Windows 10 PC'

Dus ik moest meteen denken aan de synchronisatie mbt het Microsoft Account en je onderlinge apparaten (en de sync met de Store), waarom ik met een local account geen problemen heb, geen idee.
Ik heb trouwens de ww verificatie uitgezet op mijn W10 laptop (om in te loggen in W10)
Reputatie 6
Badge +15
Gemak dient de mens. Een password manager kan daar goed bij helpen en vangt de o zo menselijke vergeetachtigheid op. Maar soms moeten we e.e.a. nog wel handmatig uitvoeren en wordt dit door ons als vervelend/omslachtig ervaren. Misschien worden we een beetje lui?
De ww verificatie kun je inderdaad uitzetten in W10 hoewel ik dat niet zal doen. Maar dat is aan een ieder persoonlijk.
Kunnen jullie aangeven of andere apps van streaming diensten wel de login onthouden? Dat is ook een belangrijke indicatie.

Netflix logt ook wel eens uit. Maar dat komt 1x per jaar voor. Dus bij mij komt dit eigenlijk niet voor.
Dus misschien gaat het daar fout, kan iemand bevestigen dat het ook fout gaat bij het inloggen met een local account (met admin rechten)?

Op alle PC's die ik gebruik (en het probleem heb) log ik in met microsoft account.
Mijn theorie is dat er een relatie is met de "hibernate" of in het Nederlands de "Sluimer stand" instelling die ik gebruik. In mijn "advanced power settings" had ik ingesteld dat mijn PC in "hibernate" gaat als ik op de aan en uit knop druk. Normaal zet ik deze PC ook altijd uit met die knop. Hiermee is er dus niet echt een shutdown maar wordt het geheugen naar de HD geschreven. En zodra je hem weer aanzet gaat de PC weer verder waar die was gebleven. Dus eigenlijk is de PC nooit uit geweest of herstart.

Nu heb ik deze instelling een paar weken terug veranderd van "hibernate" naar "shutdown" en sindsdien lijkt de Ziggo app beter te werken. Er is tot nu toe nog niet om een wachtwoord gevraagd.

Interessant feitje. Netflix heeft ook last van de hibernate modus. Netflix moet ik altijd twee keer opstarten voordat deze werkt als ik deze voor het eerste gebruik nadat ik mijn PC heb aangezet. Windows 10 apps blijven altijd in de achtergrond draaien nadat je ze heb opgestart en afgesloten. Het lijkt er dus op dat windows 10 apps uit de microsoft store moeite hebben met hibernate als ze daarvoor en daarna opgestart worden. Ze lijken daardoor in de war te raken. Ik heb zelf niet voldoende verstand van de werking van windows en zijn app subsysteem en wat de consequenties zijn van hibernate hierop zijn, maar ik denk wel dat er die hoek gezocht moet worden.
Reputatie 7
Mijn theorie is dat er een relatie is met de "hibernate" of in het Nederlands de "Sluimer stand" instelling die ik gebruik. In mijn "advanced power settings" had ik ingesteld dat mijn PC in "hibernate" gaat als ik op de aan en uit knop druk. Normaal zet ik deze PC ook altijd uit met die knop. Hiermee is er dus niet echt een shutdown maar wordt het geheugen naar de HD geschreven. En zodra je hem weer aanzet gaat de PC weer verder waar die was gebleven. Dus eigenlijk is de PC nooit uit geweest of herstart.

Nu heb ik deze instelling een paar weken terug veranderd van "hibernate" naar "shutdown" en sindsdien lijkt de Ziggo app beter te werken. Er is tot nu toe nog niet om een wachtwoord gevraagd.

Interessant feitje. Netflix heeft ook last van de hibernate modus. Netflix moet ik altijd twee keer opstarten voordat deze werkt als ik deze voor het eerste gebruik nadat ik mijn PC heb aangezet. Windows 10 apps blijven altijd in de achtergrond draaien nadat je ze heb opgestart en afgesloten. Het lijkt er dus op dat windows 10 apps uit de microsoft store moeite hebben met hibernate als ze daarvoor en daarna opgestart worden. Ze lijken daardoor in de war te raken. Ik heb zelf niet voldoende verstand van de werking van windows en zijn app subsysteem en wat de consequenties zijn van hibernate hierop zijn, maar ik denk wel dat er die hoek gezocht moet worden.

Dankjewel!! Dit soort experimenten schijnt nieuw licht op de zaak. Top. Ik hoor nu graag van anderen of het aanpassen van de energie / hibernate / sluimer instellingen ook invloed heeft op het inloggedrag van de Ziggo GO app. Als dit zo is dan vraag ik de developers te onderzoeken of wij daar iets aan kunnen doen.
Reputatie 7
Badge +26

Dankjewel!! Dit soort experimenten schijnt nieuw licht op de zaak. Top. Ik hoor nu graag van anderen of het aanpassen van de energie / hibernate / sluimer instellingen ook invloed heeft op het inloggedrag van de Ziggo GO app. Als dit zo is dan vraag ik de developers te onderzoeken of wij daar iets aan kunnen doen.

Ik gebruik meestal de "hibernate" instelling maar zo nu en dan ook een echte "shut down" en ook de gewone "sleep" wel eens, maar ik hoef maar zelden m'n wachtwoord in te vullen .

Reageer