Vraag

Ziggo GO app - Windows 10 - Wachtwoord word niet altijd onthouden, hoe kan dat?


Ziggo GO App op Windows vraagt regelmatig opnieuw om het wachtwoord. Soms gaat dit weken goed, maar dan opeens moet ik het wachtwoord weer opnieuw invoeren. Graag zou ik willen dat de app nooit of tenminste maximaal 1x per jaar opnieuw om het wachtwoord vraagt.

Mijn vermoeden is dat ik het wachtwoord opnieuw moet opvoeren als de App automatisch is geupdate via de Microsoft Store.

Kan ik zelf iets doen om er voor te zorgen dat ik het wachtwoord niet meer hoef op te voeren? Of is dit iets dat de App Developers kunnen aanpassen?

27 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hoi Jurrit,

Ik heb dit ook wel eens. Waardoor dit komt, weet ik niet zeker. Gebruik je misschien Ziggo Go op (meer dan) 3 apparaten?

Je kunt dit overigens zelf niet regelen of aanpassen.

Groet,
Evert
Dag Evert,

Ziggo Go gebruik ik actief maar op maximaal 2 apparaten.

Onlangs werd ik weer om een het wachtwoord gevraagd op een van de Windows 10 PC's en in de tijd daarvoor heb ik de Ziggo app niet op een ander apparaat gebruikt.

Wanneer het wachtwoord gevraagd wordt op 1 van mijn Windows 10 PC's dan moet ik dat ook altijd meteen invullen op mijn andere Windows 10 PC. De Ziggo App op de Iphone vraagt nooit om een wachtwoord. Vandaar mijn vermoeden dat het met de Windows 10 app update te maken heeft.

Het vervelende eraan is dat ik de app maar soms gebruik. En dan bijna elke keer wanneer ik het gebruik moet ik eerst mijn wachtwoord opzoeken en invullen. Dit geeft niet het gebruiksgemak van een app dat je er van verwacht. Op de website kan mijn browser het wachtwoord tenminste nog onthouden. Maar de browser heeft weer andere problemen die de app juist niet heeft, de app heeft een betere en constantere beeld kwaliteit en gebruikt minder processor kracht.
Reputatie 7
Badge +25
Ik snap het.

Dan weet ik de oorzaak niet. Er wordt om de zoveel tijd gecheckt of er 3 apparaten gebruik maken van dezelfde login als ik het me goed herinner en ik dacht dat het opnieuw inloggen daarmee te maken kan hebben. Bij jou speelt dit echter niet.
Iets voor Ziggo dus om uit te zoeken!
Ziggo moderators komen langs ieder topic, maar het kan een aantal dagen duren voordat ze hier zijn.

Groeten!
Hier hetzelfde probleem. Ik benieuwd naar de reactie van ziggo
Reputatie 7
Hallo Iedereen!

Jurrit en Z_gebruiker2, welkom op onze Community 🙂

Het invullen van het wachtwoord is zo gebeurd, maar het opzoeken van die gegevens kost wel tijd. Dat is met name vervelend (stel ik mij voor). Ik heb navraag gedaan, opnieuw moeten inloggen is niet iets wat wij bewust hebben ingeregeld. Het zou heel goed met een update van de app te maken kunnen hebben, maar dat kunnen jullie het beste testen en vaststellen.

Alleen wanneer het wachtwoord in Mijn Ziggo is aangepast hoor je altijd opnieuw gevraagd te worden om je gegevens in te vullen in de Ziggo GO app.

Kortom, we hebben in dit topic jullie input nodig om te ontdekken wat er aan de hand is en bij hoeveel mensen dit speelt.
Ik heb dit dit ook. Ik heb hier een aantal maanden al last van en ik heb hier ook al gereageerd op een topic maar deze is schijnbaar al naar het archief verplaats en kan ik niet meer aan. In dat topic hebben veel meer mensen aangegeven er last van te hebben maar er had toen volgens mij geen enkel Ziggo medewerker op gereageerd.

Ik vraag me dan ook af of dit op de bug lijst bij Ziggo staat. Ik heb al een aantal jaren de app op mijn pc draaien en voorheen hier nooit last van gehad.

Je kunt er van uitgaan dat veel meer mensen hier last van hebben maar niet de weg weten naar deze forums en het te veel werk vinden om hier Ziggo voor te bellen mede omdat men en zo ik ook vaak het gevoel heb dat er toch niks mee gedaan wordt.

Het heeft 100% zeker niet met een update van de Ziggo go app te malen want deze wordt maar zelfde geupdate. Het gebeurd bij mijn al als ik de pc in en uit de slaapstand haal . Het gebeurd steeds vaker.
Hoi,

Vandaag had ik weer dat ik het wachtwoord opnieuw moest invullen.

Ik heb inderdaad kunnen controleren dat het niet aan de update ligt, want ik had een screenshot van het versie nummer genomen en deze is nu nog steeds hetzelfde. Versie: "172.31.4-release.prod-tn+NL"

Zelf gebruik ik geen slaapstand. Alleen hybpernate slaapstand (geheugen naar schijf schrijven). Wanneer ik uit die slaapstand kom dan werkt de Ziggo app meestal wel. Soms moet ik de app dan wel herstarten omdat hij niet wil laden. Maar ik hoef het wachtwoord niet opnieuw in te vullen.

Mogelijk dat het dan toch aan het aantal apparaten ligt. Ik had namelijk de dag ervoor op een 3de apparaten ingelogt. Ik heb 3 PC's die ik regelmatig gebruik maken van de ZiggoGo Windows 10 App. Maar volgens de reactie hierboven zou 3 apparaten nog net moeten werken.

Persoonlijk lijkt mij maximaal 3 apparaten voor de Ziggo app een laag aantal. Ik heb wel 12 aparaten in mijn huis waar ik potentieel de ziggo app op zou kunnen gebruiken. Je wisselt regelmatig van het ene naar het andere apparaat. Ik zou er maximaal 2 tegelijk gebruiken, maar dat komt eigenlijk nooit voor.

Is er een plek waar ik kan controleren hoeveel apparaten ingelogd zijn en wat hun apparaten namen zijn? Bij FILM1 moet je 4 apparaten registreren die de app mogen gebruiken en dan mag je deze maar 1x per week wisselen.

Bij Google heb je ook goed inzichtelijk welke andere apparaten je mail gebruiken.

Hoop dat iemand hier wat meer inzicht over kan geven.
Ik heb dit probleem dus ook met de W10 app, en kan bevestigen dat het ook gebeurt wanneer je niets anders doet dan de pc opnieuw opstarten. Ik heb tussentijds, afgezien van de "echte" tv op geen enkel ander apparaat tv gekeken.

Met een tv op de slaapkamer, en 4 huisgenoten die de Android-app op hun smartphone hebben staan (die ze overigens wegens YouTube en Netflix zelden of nooit gebruiken) vind ik de beperking tot 3 devices sowieso al behoorlijk achterhaald.

Maar ik meen ook begrepen te hebben, dat er uitsluitend naar het *gelijktijdig* gebruik van meer dan 3 apparaten wordt gekeken. Ik hoef op mijn smartphone dan ook *nooit* opnieuw in te loggen.
Dag,

Ben ik weer.

Weer was de app net niet ingelogt. Ik heb nu zelf helemaal geen Ziggo App gestart op een ander apparaat.

Het lijkt dat het willekeurig gebeurd.

Hoe kunnen we dit onder de aandacht brengen van de Ziggo zelf? Moet ik dan maar de service desk gaan bellen?
Reputatie 7
Jurrit schreef:

Hoe kunnen we dit onder de aandacht brengen van de Ziggo zelf? Moet ik dan maar de service desk gaan bellen?

Ik lees mee met jullie bevindingen! Het probleem is nog niet helder genoeg om aan te kaarten bij de developers.

  • We hebben al wel met zijn allen vastgesteld dat het los staat van een update van de app. Dank!
  • Je kan met maximaal 3 apparaten tegelijk een video stream bekijken. Je kan wel op meerdere apparaten tegelijk ingelogd zijn. Als het maximum aantal streams is bereikt zie je een duidelijke melding van deze beperking.

De inloggegevens worden niet onthouden, daarom wordt daar opnieuw om gevraagd. Dit gaat bij de meeste Windows 10 gebruikers prima, het is geen bug die bij iedereen aanwezig is. Wij hebben geprobeerd het te reproduceren maar dat is niet gelukt.

Kunnen jullie ons helpen met uitvinden of dit te maken heeft met bepaalde verhoogde veiligheid of privacy settings binnen Windows (specifiek voor de app)? Bepaalde veiligheidspakketten kunnen deze settings aanpassen, en kunnen ook cache met inloggegevens legen.
Reputatie 6
Ik ervaar dit probleem niet binnen Windows 10, mijn standaard web browser is Microsoft Edge, nu weet ik niet of er een link qua onthouden van inloggegevens is tussen Windows 10 en je standaard web browser maar je zou dit kunnen testen:

rechtermuisknop --> startknop --> zoeken --> type Instellingen voor standaard-apps --> webbrowser --> Microsoft Edge

In Microsoft Edge kies rechtsboven 3 puntjes --> instellingen --> geavanceerde instellingen weergeven --> wachtwoorden opslaan aanvinken, ik heb alle 3 aangevinkt dus ook formulieren en kaarten.

Binnen andere webbrowsers heb je natuurlijk ook de mogelijkheid je ww op te slaan maar ik weet niet of dit werkt Edge en IE zijn natuurlijk Microsoft producten dus misschien werkt dit alleen met deze browsers alleen goed.

@Anne H Ziggo Kan dit anders niet worden opgelost via Windows 10 credentials? Je kan hier nl. een referentie toevoegen, heb je wel een url nodig, ik zie bij de Ziggo app URL ziggogo staan.

Start --> uitvoeren --> rundll32.exe keymgr.dll,KRShowKeyMgr --> toevoegen
Reputatie 5
Badge +11
Hi @mguzz,

Volgens mij gaat het hier om de Ziggo GO-app uit de Windows Store, niet de browserversie 🙂 Maar wellicht gebeurt het als je bepaalde (cache) cleaning-software gebruikt..

ik lees even mee (zelf geen problemen mee gehad overigens)
Reputatie 6
Hoi @AlexHelpt weet ik, ik heb het ook over de app, lees: 'ik zie bij de Ziggo app URL ziggogo staan'
Anne H Ziggo schreef:

Kunnen jullie ons helpen met uitvinden of dit te maken heeft met bepaalde verhoogde veiligheid of privacy settings binnen Windows (specifiek voor de app)? Bepaalde veiligheidspakketten kunnen deze settings aanpassen, en kunnen ook cache met inloggegevens legen.



Welk cash met inlog gegevens wordt dan gebruikt door de app? Kan je hier iets meer over vertellen?

App settings bevat niets bijzonders. Ik heb hier ook niets aangepast. BAckgfround apps staat aan.

Als beveilingspakket gebruik ik alleen op Windows 10 alleen windows defender. Geen extra pakkettten.

In mijn privacy settings heb ik alles uit staan.

Mijn default browser is Firefox. Maar ik neem even aan dat geen invloed heeft op de Windows 10 Ziggo App. Correct?

Het gekke is dat er niet echt een vast patroon zit in het wel of niet onthouden van het wachtwoord. Meestal werkt het. En dan opeens soms weer niet.

Mijn PC herstart is soms. Meestal zet ik heb elke nacht in Hibernate
AlexHelpt schreef:

Hi @mguzz,

Volgens mij gaat het hier om de Ziggo GO-app uit de Windows Store, niet de browserversie 🙂



Klopt.
mguzz schreef:

In Microsoft Edge kies rechtsboven 3 puntjes --> instellingen --> geavanceerde instellingen weergeven --> wachtwoorden opslaan aanvinken, ik heb alle 3 aangevinkt dus ook formulieren en kaarten.


Bij mij staat ook alles aan. Alleen gebruik ik Egde nooit. Meestal Firefox wat de standaard is. En soms Chrome en IE.

@Anne H Ziggo Kan dit anders niet worden opgelost via Windows 10 credentials? Je kan hier nl. een referentie toevoegen, heb je wel een url nodig, ik zie bij de Ziggo app URL ziggogo staan.

Start --> uitvoeren --> rundll32.exe keymgr.dll,KRShowKeyMgr --> toevoegen



Wanneer ik bovenstaande uitvoer zie ik alle opgeslagen wachtwoorden. Hier staat niets bij van Ziggo GO. Waarschijnlijk staat dit er bij jouw bij omdat je ooit heb ingelogt op de website versie van ZiggoGO.

En zoals ik eerder aangaf, wordt het wachtwoord vaak wel onthouden. Dus als Wingows Ziggo GO app werkt en hier geen credentials staan, neem ik even aan dat er geen link is tussen Edge wachtwoorden die worden opgeslagen en die van de ZiggoGO app.
Heb zelf hier al een tijd last van en ook een topic hierover geplaatst. Maar dat is alweer verwijderd. Blijkbaar willen ze bij Ziggo niet dat iedereen kan zien dat er zoveel problemen zijn met hun app. Ook hier weer doen de moderators alsof ze er nog nooit over gelezen hebben.
Zelf had ik als oplossing om niet iedere dag weer opnieuw te hoeven inloggen om in windows / instellingen / apps / Ziggo app en dan klikken op opnieuw instellen.
Dat leek een paar dagen goed te gaan, maar daarna weer hetzelfde probleem.
Het heeft ook niks te maken met een windows update.
Zonet moest ik zelfs 3x opnieuw inloggen en werd er steeds weer uitgegooid. Zelfs nadat ik de app opnieuw heb ingesteld.

Nee, het blijft knap waardeloos. Als ik een goed alternatief kan vinden, dan gooi ik Ziggo eruit!
Na een lange tijd heb ik weer eens ZiggoGo App gebruikt. En ik moest weer op beide apparaten inloggen.

@Anne H Ziggo ik heb een aantal antwoorden gegeven, heb je hier wat aan.
Reputatie 7
Hallo Jurrit,

Dank voor de informatie! Ik lees nog geen nieuwe ontdekkingen helaas. Een link tussen Edge en de app is inderdaad niet logisch zoals je eerder schreef. We krijgen hier bijna geen meldingen over, misschien vullen veel mensen gewoon de gegevens opnieuw in en denken ze er verder niet bij na (waardoor we geen meldingen krijgen). Misschien hangt het ook erg van de specifieke computer en veiligheids settings af en komt het echt bijna niet voor.

Wij hebben geen functionaliteit ingebouwd waardoor de inloggegevens periodiek verwijderd worden, dit lijkt in Windows - dus op het niveau besturingssysteem - te gebeuren. Wanneer iemand daar meer over weet, en of je dit per app kan inregelen, hoor ik het graag!
Het wachtwoord van de Ziggo Go App op mijn Windows 10 PC moet ik vaak opnieuw invoeren.
-Het is onhandig dat ik dit vaak moet invoeren (gebruiksgemak)
-Omdat dit hetzelfde account is als "Mijn Ziggo" wil ik dat niet aan mijn huisgenoten kenbaar maken. Als ik er niet ben om het in te voeren is het ongemak dus nog vele malen groter.

Verder gebruik ik dit account op een Android telefoon en een iPad, daar heb ik dit probleem niet. Ik gebruik het dus op 3 apparaten, omdat verder niemand het wachtwoord weet kan het niet zijn dat er nog een ander mee inlogt.

In dit forum kwam ik er meer meldingen over tegen maar omdat volgens Ziggo er niet veel klachten over zijn meld ik me dus ook maar in de hoop dat er meer aandacht van Ziggo voor komt.
Ik heb er ook regelmatig last van op een W10 machine. Dan moet ik meerdere keren opnieuw inloggen alvorens de app het lijkt te snappen. En ja, ik voer de eerste keer al de juiste credentials in. De app lijkt dan ook even verder op te starten om vervolgens weer naar het loginscherm te gaan. Waar ik nog 1 en soms meerdere keren hetzelfde riedeltje moet doorstaan. Uiteindelijk kom ik er dan in.
Als ik foutieve inloggegevens invoer krijg ik daar een -in die situatie correcte- melding van dus dat is het niet.
@Anne: uit je reactie maak ik op dat we zelf met de oplossing moeten komen??? Ik neem aan dat dit als bug is geregistreerd en door het ontwikkelteam wordt opgepakt. Want een normale werking is dit niet. Laat staan dat dit het gebruik van Youtube en Netflix ed in de hand helpt.
Reputatie 7
Hi @Kees20, ik heb jouw topic samengevoegd met dit topic wat al enige tijd loopt. Zo houden we alle meldingen gebundeld en overzichtelijk!
Reputatie 7
Bytekiller schreef:

@Anne: uit je reactie maak ik op dat we zelf met de oplossing moeten komen??? Ik neem aan dat dit als bug is geregistreerd en door het ontwikkelteam wordt opgepakt. Want een normale werking is dit niet. Laat staan dat dit het gebruik van Youtube en Netflix ed in de hand helpt.



Hallo Bytekiller, nee dit voldoet nog (net) niet aan onze criteria om als bug aangemerkt te worden. Regelmatig je wachtwoord invoeren is geen defect, je kan nog steeds online tv blijven kijken. Maar deze herhaalde handeling is na een tijd natuurlijk erg vervelend! Hoe meer mensen aangeven dit onprettig te vinden hoe meer het issue opvalt in de lijst met andere productwensen.

Ik zie een mogelijkheid om het als bug (defect) in plaats van productwens in behandeling te laten nemen nadat we hier met zijn allen veel details hebben verzameld en we zeker weten dat het niet aan het OS ligt. Daar is de Community voor. Kunnen jullie aangeven of andere apps van streaming diensten wel de login onthouden? Dat is ook een belangrijke indicatie.
Reputatie 6
Ik hoef dus mijn Ziggo Go App ww op mijn W10 laptop niet opnieuw in te voeren maar ik zal als test eens wat vaker inloggen (kijk meestal via de iPad)
Ik log in binnen W10 met een local account ipv een Microsoft Account.

Volgens de definitie van een Microsoft Account wordt dit account gesynchroniseerd met de Microsoft Store waar dus ook de Ziggo Go App in staat.

Microsoft Account:
Default for additional users in Windows 8 and later; user cannot make system changes, and can install only certain software; they sign in with their Microsoft password, and the account is synced with the Microsoft store

Dus misschien gaat het daar fout, kan iemand bevestigen dat het ook fout gaat bij het inloggen met een local account (met admin rechten)?
Reputatie 4
Badge +5
@mguzz Ik ben al een poosje aan het experimenteren/uitpluizen. Bij zowel de app- als de webversie van ziggogo is inloggen met ww elke keer nodig. Voor zover ik heb begrepen worden alleen de instellingen, voorkeuren enz. van je eigen apparaten onderling gesynchroniseerd. Wachtwoorden worden, voor zover ik heb kunnen achterhalen, niet onthouden. Hoe e.e.a. dan toch werkt via een local account, is voor mij niet duidelijk. Mogelijk heeft dat te maken met het gescheiden beheer door werk of school.
Via de password manager van de virusscanner (Bitdefender) worden wel alle ww en gebruikersnamen van diverse websites automatisch ingevuld, maar doet deze het niet bij de ziggogo app noch bij de webversie. Dit dient iedere keer opnieuw handmatig te worden gedaan. Waarom dit zo is, is mij niet duidelijk.
Synchroniseren is op mijn desktop beperkt mogelijk doordat die draait op de insiderversie van W 10 (alle schuiven staan op uit) onder vermelding dat het wordt beheert door het insiderprogramma, en op de laptop staan ze allemaal op aan. (eigen beheer).

Reageer