Beantwoord

ziggo go app werkt niet met chromecast

  • 5 oktober 2018
  • 69 Reacties
  • 60383x Bekeken

wij proberen met de Ziggo Go app tv te kijken via een chromecast, dit op aanraden van een ziggo monteur omdat een extra mediabox xl niet werkt. Tot dinsdag 2 oktober lukte dat perfect en wij waren dan ook erg blij echter tot onze grote frustratie werkt het niet meer en krijgen we steeds dezelfde foutmelding 2103. de helpdesk gebeld maar die kunnen om niet helpen

- Apparaat: Samsung A3 (2017) Motorola G6plus (merk en type)
- OS + versie: (Android 8.0.0.)
- Ziggo GO versie: (2.3.7 prod(16900
- Chromecast type: ( Gen2
- Ziggo GO app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ja
- Chromecast gereset? Ja
- Werken andere apps wel goed via de Chromecast? Ja
- Speelt het probleem bij alle content (LiveTV en On Demand films/series)? Ja
- Hoe heb je de Chromecast aangesloten op de stroom? adapter aangesloten op het stroomnetwerk
- Titel: (niet van toepassing)
- Zendernaam/nummer (alle zenders)
assing)

- Wat is het probleem:
Bij het eerste gebruik van de Ziggo Go app kun je naar het geselecteerde programma kijken, bij het wisselen naar zender komt er een foutmelding (2103) en is er geen verbinding met de chromecast, wat je ook doet het lukt niet meer om TV te kijken. alles geprobeerd tot terugzetten naar fabrieksinstellingen van zowel de chromecast de telefoon en wat niet meer.

Ik lees veel berichte op het forum hierover wanneer, hoe gaat Ziggo ons helpen zodat we weer TV kunnen kijken

Mvg Jos
icon

Best beantwoord door Quack83 14 juni 2019, 23:22

Beste allemaal...

Zoals iedereen die hier in dit forum zit had ik ook dezelfde problemen. Bij mij foutcode 2005. Tijdinterval van de disconnect was wisselend. De ene keer na 4 minuten, de andere keer na een dikke 30 minuten. In ieder geval om moedeloos van te worden.
Ik heb de Chromecast v3 (2018) toen gekocht in de hoop dat er met de verbeterde software dit probleem verleden tijd zou zijn. Maar nee...nog steeds problemen.
Ik heb toen de batterijbesparings stand in mijn telefoon voor de Ziggo app aangepast naar altijd aan. Iaw: de app wordt ook op de achtergrond nooit afgesloten. Resultaat: geen problemen meer....de app valt niet meer uit en kan ongerust weer streamen naar de Chromecast met de Ziggo go app. Zeker proberen waard.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

69 Reacties

Beste allemaal...

Zoals iedereen die hier in dit forum zit had ik ook dezelfde problemen. Bij mij foutcode 2005. Tijdinterval van de disconnect was wisselend. De ene keer na 4 minuten, de andere keer na een dikke 30 minuten. In ieder geval om moedeloos van te worden.
Ik heb de Chromecast v3 (2018) toen gekocht in de hoop dat er met de verbeterde software dit probleem verleden tijd zou zijn. Maar nee...nog steeds problemen.
Ik heb toen de batterijbesparings stand in mijn telefoon voor de Ziggo app aangepast naar altijd aan. Iaw: de app wordt ook op de achtergrond nooit afgesloten. Resultaat: geen problemen meer....de app valt niet meer uit en kan ongerust weer streamen naar de Chromecast met de Ziggo go app. Zeker proberen waard.

Heb ik ook allemaal geprobeerd. Cache legen doe ik wekelijks. Gisteren heb ik de app eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd. Heeft niet geholpen. Ik kon een reclame blok kijken en toen kreeg is weer die foutcode 2005. Maar nergens te vinden wat dat betekent. Ook heb ik de chromecast al een paar naar de facbrieksinstellingen teruggezet. Maar voor de rest kan ik wel casten. You-tube, netflix. Totaal geen problemen mee. En hetzelfde geldt voor mijn tablet. Daar werkt het ook allemaal behalve de ziggo go app. Die stopt daar ook na een minuut of 10. Ik heb de 1e chromecast. En het werkt tot een paar maanden geleden heel goed. En ik mis ook geen update's daar heb ik eerst naar gekeken. En ik probeer Ziggo te bellen en dat lukt ook niet. Het nummer is tijdelijk niet bereikbaar.
Ok, so there is a problem with the Ziggo Go app in combination with the latest Chrome firmware. Is Ziggo doing something about it...? Do they read the support questions posted here? Or is this another one of those "zoek het maar zelf uit" situations... :-(

Ik heb via Twitter contact met Ziggowebcare en die zeggen er mee bezig te zijn. heb ze voorzien van alle benodige info.

Maar ik vraag mij oprecht af of zij het (snel) gaan oplossen. het niveau van Ziggo support kennende.
Hier exact hetzelfde gezever met casten. Alles werkte prima tot een paar dagen geleden. Ja ook wij hebben alles gereset en dergelijke. Lijkt mij vrij zinloos om al onze apparatuur te vermelden aangezien het daar denk ik niet aan ligt. Dus bij deze alleen de globale melding zodat de aantallen wellicht iemand wakker schudden bij Ziggo.
Reputatie 7
Hey all!

Allereerst; super dat jullie hier met z'n allen zulke duidelijke en volledige voorbeelden verzamelen. Er is inderdaad een probleem bekend met het streamen en er wordt hard gezocht naar de precieze oorzaak (en dus oplossing) hiervoor. Ik zet jullie voorbeelden direct door naar de juiste afdeling, zodat de oplossing des te sneller kan komen. Bedankt allemaal!
Ik had ook problemen met het streamen van de Ziggo go app naar mijn chromecast. Iedere paar minuten verbreekt de verbinding tot grote ergenis. Netflix en Youtube casten gaat gewoon prima. Het is echt iets met de ziggo go app.

Nu ben ik er wel achter wat de oplossing is in mijn geval. Ik zorg ervoor dat mijn telefoon in de oplader zit en het scherm tijdens het casten nooit op standby gaat (dus scherm aan blijft). Daarmee blijft de verbinding actief en kan ik gewoon goed blijven kijken.

Hopelijk werkt dit ook voor anderen. Succes!
Reputatie 7
Badge +26
Op zich moet de verbinding als de telefoon of tablet het scherm uitschakeld gewoon doorlopen. Het kan zijn dat de Ziggo app toch teveel van de app gebruikt, zeker weten doe ik dat niet.

Mijn vraag @Barbara en @Gronckel wat voor modem hebben jullie en heb je daar de wifi ssids aparte namen staan voor de 2,4 Ghz en de 5GHz als deze gelijk zijn kan dit ook nog een oorzaak hebben.
Probeer met het modem ook als je Gastennetwerk kan aanzetten, die wifi ssid om te kijken of die wel lekker draait, die draait los van de 2,4 GHz en de 5GHz
@xGarfieldx-Dave Ik heb mijn telefoon ook ingesteld om in standby-modus de verbinding te behouden. Overigens heb ik een connectbox die in slave modus ingesteld staat. Mijn wifi wordt dus aangestuurd door een separate router. Bovenstaande oplossing is een work-around maar werkt voor mij vooralsnog. Het is niet ideaal, maar om de paar minuten een verbroken verbinding is frustrerender.
Reputatie 7
Badge +26
Snap dat het frustrerend is en dat wil je ook niet nee, laten we hopen dat er nog meer tips komen en het snel is opgelost.
Reputatie 6
Badge +9
Ik had ook problemen met het streamen van de Ziggo go app naar mijn chromecast. Iedere paar minuten verbreekt de verbinding tot grote ergenis. Netflix en Youtube casten gaat gewoon prima. Het is echt iets met de ziggo go app.

Nu ben ik er wel achter wat de oplossing is in mijn geval. Ik zorg ervoor dat mijn telefoon in de oplader zit en het scherm tijdens het casten nooit op standby gaat (dus scherm aan blijft). Daarmee blijft de verbinding actief en kan ik gewoon goed blijven kijken.

Hopelijk werkt dit ook voor anderen. Succes!


Cast je dan echt met het cast-icoontje rechtsboven in de hoek van de Ziggo Go App? In dit geval lijkt het er meer op dat je het scherm van je telefoon cast ipv de chromecast-functie.

Cast je dan echt met het cast-icoontje rechtsboven in de hoek van de Ziggo Go App? In dit geval lijkt het er meer op dat je het scherm van je telefoon cast ipv de chromecast-functie.



Ja op eenzelfde manier als dat ik netflix of youtube cast, dus ook via dat icoontje rechtsbovenin het scherm. Het enige verschil is dat ik mijn telefoon aan laat en niet op standby laat gaan.
Een update van de situatie. Ziggo heeft inmiddels wel degelijk aanpassingen gedaan in de app.
Zo is de foutcode vervangen door een melding dat de verbinding niet meer gemaakt kan worden. Verbind de chromecast opnieuw.
En de mogelijkheid om het scherm te casten is op de tablet/telefoon geblokkeerd.

Dus de programmeurs zijn wel kundig kuddedieren, ze volgen alleen de opdrachten van het management op.
P.S. F1 is de afgelopen jaren zo saai en voorspelbaar geworden, daar kijk ik al niet eens meer naar. Je gaat bij voetbal toch ook niet naar de onderste clubs kijken om het spannend te maken? Slaapverwekkend.
Hier hetzelfde.
Andoid 8.0 op telefoon, android 7 op tablet.
Op chomecast 1e versie werkt het, de chromecast 2 bij zender wisselen ook deze melding.
Terug fabrieksinstellingen helpt niet.

KPN tv app en videoland allemaal perfect.

Lijkt me toch in de app te zitten.
Wie een oplossing weet heel graag
Klinkt hetzelfde als mijn probleem...

Hallo, ik krijg sinds kort, deze week ook de foutmelding op mijn tv te zien 'helaas, er is iets fout gegaan. Maak opnieuw verbinding met je chromecast-dongel en probeer het opnieuw. Geprobeerd vanaf meerdere apparaten: samsung tablet, nokia telefoon en nexus telefoon. Het lijkt erop dat het eerste kanaal wel werkt en als je gaat zappen komt de foutmelding.

Wel raar. Ik kijk al langer via mijn chromecast 2 maar dit probleem heb ik sinds kort. Een harde reset helpt. Maar lijkt mij niet de bedoeling om dit te doen voordat je kunt zappen. Andere apps werken wel goed.

Net geprobeerd. Movies en series xl doet het wel.
+1, sinds een paar dagen ook de melding. Af en toe werkt het wel even, maar als ik dan switch naar een andere zender komt de melding weer terug. "Quickfix" is een reset van de chromecast naar fabrieksinstellingen, maar vandaag al 5 keer gedaan...beetje jammer.

Werk op Android 8.1, met Chromecast2
Reputatie 7
Badge +26
2.4 en 5 ghz een andere naam gegeven? De chrome cast kan wat gevoelig zijn als deze de zelfde naam hebben. Idem met meerdere netwerken, die de zelfde naam hebben. Dus geef deze apart een andere naam.
Mijn SSID's hebben verschillende namen. Heb ook beide geprobeerd en heb op beide het probleem.
Reputatie 7
Badge +26
Om alles even uit te sluiten: de ziggo go app up to date?
Verwijder anders de app, en installeer deze eens opnieuw.
Voor de zekerheid nog maar eens een hard reset gedaan op de Chromecast, Ziggo Go verwijderd telefoon uit en aan Ziggo Go opnieuw geïnstalleerd. Ik geef toe de tekst in de foutmelding is nu anders maar nog wel (7).
Ik gebruik overigens af en toe een VPN als ik in een vreemd WiFi netwerk zit. Geen zin in pottenkijkers of anderszins.
Maar met of zonder vpn foutmelding blijft. Ziggo Go denkt tenminste 15 seconden na en en geeft dan foutmelding.

Terwijl bv NPO start het prima doet.
Op win10 laptop werkt de app wel alsook via Chrome. Hoewel de lipsync bij m.n. Replay tv kuren heeft.

ZZiggo go app op Android 5, 7,8 en 9 foutmelding terwijl eerder genoemde apps zonder uitzondering het altijd doen. Nog nooit heb ik een foutmelding gehad omtrent casten met al mijn apps die casting voorziening hebben. Zelfs samsung smartview werkt uitstekend maar als ik dan tv in de Chrome browser start dan wordt de stream onderbroken. Terwijl als ik dat bv met YouTube doe werkt dat uitstekend.
Ook gedaan. Ook geprobeerd: cache wissen, cromecast op een ander netwerk testen, oudere versie van ziggo go app testen, ander statisch ip adres, op een ander device (android ook). Allemaal zonder succes. Heb helaas geen ios device om het mee te testen, dus dat zou nog de enige optie zijn. Heb al een paar jaar zelfde netwerk en zelfde chromecast dongel, maar nu ineens werkt het dus niet meer.

(Dank voor het meedenken ;))
Reputatie 7
Badge +26
Ok jammer. Heb je ipv 6 ?
Als ik Movies en series XL probeer af te spelen dan werkt dat wel. Dan ligt het tocht niet aan ipv 6 oid? (Ik heb ipv4 btw.)

Het moet aan de app in combinatie met de chromecast liggen.
Reputatie 7
Badge +26
Dan speelt het evt ipv 6 probleem niet bij jou die ik hier en daar lees.
Hier ook ipv4..