Beantwoord

ziggo go app werkt niet met chromecast

  • 5 oktober 2018
  • 69 Reacties
  • 60382x Bekeken

wij proberen met de Ziggo Go app tv te kijken via een chromecast, dit op aanraden van een ziggo monteur omdat een extra mediabox xl niet werkt. Tot dinsdag 2 oktober lukte dat perfect en wij waren dan ook erg blij echter tot onze grote frustratie werkt het niet meer en krijgen we steeds dezelfde foutmelding 2103. de helpdesk gebeld maar die kunnen om niet helpen

- Apparaat: Samsung A3 (2017) Motorola G6plus (merk en type)
- OS + versie: (Android 8.0.0.)
- Ziggo GO versie: (2.3.7 prod(16900
- Chromecast type: ( Gen2
- Ziggo GO app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ja
- Chromecast gereset? Ja
- Werken andere apps wel goed via de Chromecast? Ja
- Speelt het probleem bij alle content (LiveTV en On Demand films/series)? Ja
- Hoe heb je de Chromecast aangesloten op de stroom? adapter aangesloten op het stroomnetwerk
- Titel: (niet van toepassing)
- Zendernaam/nummer (alle zenders)
assing)

- Wat is het probleem:
Bij het eerste gebruik van de Ziggo Go app kun je naar het geselecteerde programma kijken, bij het wisselen naar zender komt er een foutmelding (2103) en is er geen verbinding met de chromecast, wat je ook doet het lukt niet meer om TV te kijken. alles geprobeerd tot terugzetten naar fabrieksinstellingen van zowel de chromecast de telefoon en wat niet meer.

Ik lees veel berichte op het forum hierover wanneer, hoe gaat Ziggo ons helpen zodat we weer TV kunnen kijken

Mvg Jos
icon

Best beantwoord door Quack83 14 juni 2019, 23:22

Beste allemaal...

Zoals iedereen die hier in dit forum zit had ik ook dezelfde problemen. Bij mij foutcode 2005. Tijdinterval van de disconnect was wisselend. De ene keer na 4 minuten, de andere keer na een dikke 30 minuten. In ieder geval om moedeloos van te worden.
Ik heb de Chromecast v3 (2018) toen gekocht in de hoop dat er met de verbeterde software dit probleem verleden tijd zou zijn. Maar nee...nog steeds problemen.
Ik heb toen de batterijbesparings stand in mijn telefoon voor de Ziggo app aangepast naar altijd aan. Iaw: de app wordt ook op de achtergrond nooit afgesloten. Resultaat: geen problemen meer....de app valt niet meer uit en kan ongerust weer streamen naar de Chromecast met de Ziggo go app. Zeker proberen waard.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

69 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
@AcE Krystal Het is eigenlijk heel simpel. Dit heeft te maken met rechten. Ziggo moet zich houden aan afspraken met content eigenaren. Die geven nu eenmaal evt aan wat wel en niet mag. Zo is het streamen toegestaan maar mirror screen via hdmi kabel dus niet.

Het ligt dus niet alleen aan ziggo.. Ook content eigenaren hebben hun eisen. Al is het om hun eigen apps die juist wel die extra functies heeft..te "promoten"?? Het is zo als het is helaas. Echter een laptop aan een tv aansluiten wordt tv scherm gewoon als monitor behandeld. dus niet te verwarren met mirror screen.
Ik ben echt teleurgesteld in wat Ziggo Go allemaal aan limitaties lijkt te handteren.
Het is gewoon zo moeilijk om simpel even iets op onze tv (beamer) te kijken.

Om even op te sommen wat we hebben geprobeerd :

  • We hebben een android computer (Odroid C2) gebruikt met Ziggo Go app, maar dit werkte (als enigste app) niet vloeiend. (youtube, cruncyrolll, Netflix, VLC, Kodi, etc. werken allemaal wel goed.)
  • Via Laptop met Ziggo Go app via HDMI is niet heel handig sinds alles in de meterkast moet staan, en er ook geen goed vloeiend beeld is (Ziggo applicatie lijkt moeite te hebben als er multi screen is op iig windows 10 met GeForce 1070 kaart). Ook is remote aansturen dan lastig (RDP via mobiel naar laptop etc. Of een draadloos muis toetsenbord aanschaffen).
  • Inplaats daarvan een Nvidia shield gekocht, met Chome cast, maar :
  • - Geen Ziggo Go installatie toegestaan op Nvidia shield?
  • - Geforceerd Ziggo Go geïnstalleerd via APK, werkt, maar alleen in portret mode.
  • - Via Smartphone (Samsung S8) Ziggo Go starten en F1 opzoeken en proberen te chome casten : Niet toegestaan! Wat? Waarom wordt dit gelimiteerd als HDMI wel gewoon mag? Zelfs HDMI via Smartphone lukt met een HDMI uit op de USB-C poort.
  • - Via screen cast ( Smart View van de Smartphone zelf) scherm casten melding : Unfortunately we are not allowed to stream video on an external device. Wat? Weer geblokkeerd?
  • - Via laptop een desktop cast doen naar de chromecast zodat we iig met de laptop op de bank kunnen zitten lijkt Ziggo ook te hebben geblokkeerd. Al het beeld materiaal blijft zwart.
Ik begreep ook dat Ziggo zou komen met een TV (android) app, maar deze laat al erg lang op zich wachten. Daarbij verwacht ik eerder dat dit weer alleen toegankelijk gaat zijn op een nieuw speciaal ziggo media kastje wat je moet aanschaffen naast als je huidige apparatuur of special gelicenseerd apparatuur.

Ben echt verbaast dat Ziggo zo'n goede basis heeft, maar toch zo achter blijft rondom smart tv's / Media Center oplossingen en zo angstvallig alles maar preventief dicht gooit (wat mij ook heel bureaucratische lijkt gezien alles wel gewoon via een HDMI kabel kan.)

We vinden het echt heel jammer, Ziggo Go leek echt een goede oplossing voor ons, en het werkt echt goed op de android van smartphones waardoor het na ons idee super flexibel zou zijn gezien wat je allemaal met Android en ook smartphones kan doen naar andere media devices. Maar helaas haalt Ziggo al deze flexibiliteit er af en heb je er gewoon weer net niks aan.

Na echt heel wat uren alle problemen met Ziggo Go proberen op te lossen (Zowel op Android, als op Chrome cast, als op Windows 10, en hier ook posts en youtube filmpjes over maken) zijn we nu echt klaar met Ziggo Go en gaan we dus maar op zoek naar andere oplossingen zoals andere streams op internet of andere providers.

Ik hoop echt dat Ziggo de boot niet gaat missen. Ziggo Go heeft echt veel potentie na ons idee, maar niet met alle limitaties die het nu heeft en wat lijkt op een gelimiteerd support voor devices.

PS. mocht ik toch ergens er goed naast zitten hoor ik dit graag, m'n post kan mogelijk toch iets getint zijn door onze toch wel opgehoopte frustratie, maar dit geeft iig een goed duidelijk beeld hoe wij als gebruikers Ziggo Go ervaren.
Beste allemaal...

Zoals iedereen die hier in dit forum zit had ik ook dezelfde problemen. Bij mij foutcode 2005. Tijdinterval van de disconnect was wisselend. De ene keer na 4 minuten, de andere keer na een dikke 30 minuten. In ieder geval om moedeloos van te worden.
Ik heb de Chromecast v3 (2018) toen gekocht in de hoop dat er met de verbeterde software dit probleem verleden tijd zou zijn. Maar nee...nog steeds problemen.
Ik heb toen de batterijbesparings stand in mijn telefoon voor de Ziggo app aangepast naar altijd aan. Iaw: de app wordt ook op de achtergrond nooit afgesloten. Resultaat: geen problemen meer....de app valt niet meer uit en kan ongerust weer streamen naar de Chromecast met de Ziggo go app. Zeker proberen waard.

Reputatie 6
Badge +9
Heb je familie/vrienden die ook Ziggo hebben en misschien een Chromecast, waar het wel goed werkt?

Wat je nog kan proberen (om uit te sluiten of het je account/toestel/Chromecast is):

  • Met jouw toestel en jouw account, op zijn Chromecast casten.
  • Met jouw toestel en andermans account, op zijn Chromecast.
  • Met andermans toestel en jouw account, op zijn Chromecast.
  • Met jouw toestel en andermans account, op jouw Chromecast.
  • Met andermans toestel en andermans account, op jouw Chromecast.
  • Met andermans toestel en jouw account, op jouw Chromecast.
Voor de zekerheid nog maar eens een hard reset gedaan op de Chromecast, Ziggo Go verwijderd telefoon uit en aan Ziggo Go opnieuw geïnstalleerd. Ik geef toe de tekst in de foutmelding is nu anders maar nog wel (7).
Ik gebruik overigens af en toe een VPN als ik in een vreemd WiFi netwerk zit. Geen zin in pottenkijkers of anderszins.
Maar met of zonder vpn foutmelding blijft. Ziggo Go denkt tenminste 15 seconden na en en geeft dan foutmelding.

Terwijl bv NPO start het prima doet.
Op win10 laptop werkt de app wel alsook via Chrome. Hoewel de lipsync bij m.n. Replay tv kuren heeft.

ZZiggo go app op Android 5, 7,8 en 9 foutmelding terwijl eerder genoemde apps zonder uitzondering het altijd doen. Nog nooit heb ik een foutmelding gehad omtrent casten met al mijn apps die casting voorziening hebben. Zelfs samsung smartview werkt uitstekend maar als ik dan tv in de Chrome browser start dan wordt de stream onderbroken. Terwijl als ik dat bv met YouTube doe werkt dat uitstekend.

P.S. F1 is de afgelopen jaren zo saai en voorspelbaar geworden, daar kijk ik al niet eens meer naar. Je gaat bij voetbal toch ook niet naar de onderste clubs kijken om het spannend te maken? Slaapverwekkend.Een opmerking wat kant nog wal raakt natuurlijk en heeft totaal geen nut mbt dit topic.

@AMAMSNL , ik herken de problemen die jij onderschrijft totaal niet. Binnen ons gezin casten we al lange tijd naar de Chromecast, via de Ziggo-GO-app. En dat doen we vanaf verschillende devices, Samsung tablets, Motorola telefoons, iPhones... In combinatie met de Next is het zelfs mogelijk om opnames te casten, wat helemaal fijn is.
Ik vraag me dus af waar het probleem bij je dan in zit...zou het een account-setting van je Ziggo account kunnen zijn? Heeft Ziggo daar als eens naar gekeken?


Wel voor wat betreft het probleem, wel voor veel mensen de reden waarom ze ziggo nemen.
Reputatie 6
Badge +9
P.S. F1 is de afgelopen jaren zo saai en voorspelbaar geworden, daar kijk ik al niet eens meer naar. Je gaat bij voetbal toch ook niet naar de onderste clubs kijken om het spannend te maken? Slaapverwekkend.

Een opmerking wat kant nog wal raakt natuurlijk en heeft totaal geen nut mbt dit topic.

@AMAMSNL , ik herken de problemen die jij onderschrijft totaal niet. Binnen ons gezin casten we al lange tijd naar de Chromecast, via de Ziggo-GO-app. En dat doen we vanaf verschillende devices, Samsung tablets, Motorola telefoons, iPhones... In combinatie met de Next is het zelfs mogelijk om opnames te casten, wat helemaal fijn is.
Ik vraag me dus af waar het probleem bij je dan in zit...zou het een account-setting van je Ziggo account kunnen zijn? Heeft Ziggo daar als eens naar gekeken?
P.S. F1 is de afgelopen jaren zo saai en voorspelbaar geworden, daar kijk ik al niet eens meer naar. Je gaat bij voetbal toch ook niet naar de onderste clubs kijken om het spannend te maken? Slaapverwekkend.
Een update van de situatie. Ziggo heeft inmiddels wel degelijk aanpassingen gedaan in de app.
Zo is de foutcode vervangen door een melding dat de verbinding niet meer gemaakt kan worden. Verbind de chromecast opnieuw.
En de mogelijkheid om het scherm te casten is op de tablet/telefoon geblokkeerd.

Dus de programmeurs zijn wel kundig kuddedieren, ze volgen alleen de opdrachten van het management op.
Eh ik probeer via diverse netwerken, in diverse landen neem de Chromecast ook mee op reis dus, willekeurige hdmi tv's alles werkt zonder problemen zoals ik hierboven schrijf behalve ziggo go. Zelfs F1 tv die neurotisch zijn met copy write straalt prima ja ook in verschillende landen.
Bbelachelijk dit duurt al jaren vanaf Android 6 t/m nu Android 9 nog nooit gelukt de Ziggo Go App te casten naar Chromecast of Sony Android smarttv telkens volgende foutmelding: Er is een fout opgetreden hierdoor kunnen we de video niet streamen (7).
Elke andere app werkt uitstekend van scherm casten tot aan radio fm app galeries YouTube npo start Netflix Nos. Eerst dacht ik dat het copy write geneuzel was maar dus niet. Nou gaat dit nog ooit normaal werken of snapt Ziggo gewoon niet hoe je een app met Stream capabilities in elkaar steekt.
@FormerZiggo Een fabrieksreset van de Chromecast (Gen2) did the trick bij mij :)
Heb jij dit ook al geprobeerd?

Ja, plus de rest van de hele checklist aan mogelijke oplossingen.
Net ook contact gehad met een collega, maar die kon de fout ook niet oplossen.
Ik gebruik nu de KPN-app naar volle tevredenheid.
Reputatie 7
Badge +30
@FormerZiggo Een fabrieksreset van de Chromecast (Gen2) did the trick bij mij :)
Heb jij dit ook al geprobeerd?
Hi,
Ik heb het probleem met foutmelding 2005, op mijn chromecast v3 als ik vanuit de ziggogo-app cast. Als je op chromecast error 2005 zoekt op internet zie je dat er iets is met een API-koppeling. Maar dat is allemaal voor de programmeurs om op te lossen.

Ik heb wat onofficiële workarounds gevonden:

  1. Koop een orangepi pc: https://ziggoforum.nl/topics/56780/page-2
  2. Gebruik de KPN interactieve TV app, deze werkt vlekkeloos! (ask a friend)
  3. Open in een browser op je laptop ziggogo.tv en cast deze pagina naar de chromecast: https://computertotaal.nl/artikelen/pc/het-beeld-van-je-pc-weergeven-op-je-tv-via-chromecast
Op zich moet de verbinding als de telefoon of tablet het scherm uitschakeld gewoon doorlopen. Het kan zijn dat de Ziggo app toch teveel van de app gebruikt, zeker weten doe ik dat niet.

Mijn vraag @Barbara en @Gronckel wat voor modem hebben jullie en heb je daar de wifi ssids aparte namen staan voor de 2,4 Ghz en de 5GHz als deze gelijk zijn kan dit ook nog een oorzaak hebben.
Probeer met het modem ook als je Gastennetwerk kan aanzetten, die wifi ssid om te kijken of die wel lekker draait, die draait los van de 2,4 GHz en de 5GHz


Ik heb de laatste modem die Ziggo heeft, volgens mij. Die is oktober/november geïnstalleerd door een monteur. In het begin ging het goed met deze modem. Ik heb ook het homeprogramma van de chromecast al een keer opnieuw geïnstalleerd. Ik heb 2 chromecasten. Ik zal die andere dit weekend aansluiten, kijken of dat helpt. Ik vermoed van niet omdat youtube en Netflix geen problemen geven. Bij mij gaat het om rechtstreeks TV kijken via Ziggo go. Ik heb nog niet gekeken met replay en movies&series. Hoe ik kan zien of het 2.4 GHz of 5 GHz is, dat weet ik niet.
Hier hetzelfde probleem, al maanden.. Het is nooit goed geweest. Ik twijfel om een nieuwere versie van de chromecast te kopen omdat ik hoop dat dit het probleem verhelpt maar dan wil ik wel weten dat het werkt! Het is ook alleen ZiggoGo die een probleem heeft.

- Apparaat: Apple iPhone7 en Huawei tablet
- OS + versie: Maakt niks uit hij doet het op alles.
- Ziggo GO versie: Altijd de nieuwste
- Chromecast type: Gen2 - Firmware 1.37.148642
- Ziggo GO app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Nee
- Chromecast gereset? Nee
- Werken andere apps wel goed via de Chromecast? Ja
- Speelt het probleem bij alle content (LiveTV en On Demand films/series)? Alleen LiveTV geprobeerd
- Hoe heb je de Chromecast aangesloten op de stroom? adapter aangesloten op het stroomnetwerk: Ja

Cast je dan echt met het cast-icoontje rechtsboven in de hoek van de Ziggo Go App? In dit geval lijkt het er meer op dat je het scherm van je telefoon cast ipv de chromecast-functie.



Ja op eenzelfde manier als dat ik netflix of youtube cast, dus ook via dat icoontje rechtsbovenin het scherm. Het enige verschil is dat ik mijn telefoon aan laat en niet op standby laat gaan.
Reputatie 6
Badge +9
Ik had ook problemen met het streamen van de Ziggo go app naar mijn chromecast. Iedere paar minuten verbreekt de verbinding tot grote ergenis. Netflix en Youtube casten gaat gewoon prima. Het is echt iets met de ziggo go app.

Nu ben ik er wel achter wat de oplossing is in mijn geval. Ik zorg ervoor dat mijn telefoon in de oplader zit en het scherm tijdens het casten nooit op standby gaat (dus scherm aan blijft). Daarmee blijft de verbinding actief en kan ik gewoon goed blijven kijken.

Hopelijk werkt dit ook voor anderen. Succes!


Cast je dan echt met het cast-icoontje rechtsboven in de hoek van de Ziggo Go App? In dit geval lijkt het er meer op dat je het scherm van je telefoon cast ipv de chromecast-functie.
Reputatie 7
Badge +26
Snap dat het frustrerend is en dat wil je ook niet nee, laten we hopen dat er nog meer tips komen en het snel is opgelost.
@xGarfieldx-Dave Ik heb mijn telefoon ook ingesteld om in standby-modus de verbinding te behouden. Overigens heb ik een connectbox die in slave modus ingesteld staat. Mijn wifi wordt dus aangestuurd door een separate router. Bovenstaande oplossing is een work-around maar werkt voor mij vooralsnog. Het is niet ideaal, maar om de paar minuten een verbroken verbinding is frustrerender.
Reputatie 7
Badge +26
Op zich moet de verbinding als de telefoon of tablet het scherm uitschakeld gewoon doorlopen. Het kan zijn dat de Ziggo app toch teveel van de app gebruikt, zeker weten doe ik dat niet.

Mijn vraag @Barbara en @Gronckel wat voor modem hebben jullie en heb je daar de wifi ssids aparte namen staan voor de 2,4 Ghz en de 5GHz als deze gelijk zijn kan dit ook nog een oorzaak hebben.
Probeer met het modem ook als je Gastennetwerk kan aanzetten, die wifi ssid om te kijken of die wel lekker draait, die draait los van de 2,4 GHz en de 5GHz
Ik had ook problemen met het streamen van de Ziggo go app naar mijn chromecast. Iedere paar minuten verbreekt de verbinding tot grote ergenis. Netflix en Youtube casten gaat gewoon prima. Het is echt iets met de ziggo go app.

Nu ben ik er wel achter wat de oplossing is in mijn geval. Ik zorg ervoor dat mijn telefoon in de oplader zit en het scherm tijdens het casten nooit op standby gaat (dus scherm aan blijft). Daarmee blijft de verbinding actief en kan ik gewoon goed blijven kijken.

Hopelijk werkt dit ook voor anderen. Succes!
Heb ik ook allemaal geprobeerd. Cache legen doe ik wekelijks. Gisteren heb ik de app eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd. Heeft niet geholpen. Ik kon een reclame blok kijken en toen kreeg is weer die foutcode 2005. Maar nergens te vinden wat dat betekent. Ook heb ik de chromecast al een paar naar de facbrieksinstellingen teruggezet. Maar voor de rest kan ik wel casten. You-tube, netflix. Totaal geen problemen mee. En hetzelfde geldt voor mijn tablet. Daar werkt het ook allemaal behalve de ziggo go app. Die stopt daar ook na een minuut of 10. Ik heb de 1e chromecast. En het werkt tot een paar maanden geleden heel goed. En ik mis ook geen update's daar heb ik eerst naar gekeken. En ik probeer Ziggo te bellen en dat lukt ook niet. Het nummer is tijdelijk niet bereikbaar.
Reputatie 7
Badge +26
@Barbara
Heb je al geprobeerd de app uit te loggen, afsluiten en daarna opnieuw in te loggen.

Of op je Telefoon/Tablet naar Apps gaan en dan naar Opslag. Vervolgens Cache Legen en Gegevens Wissen.

Ik kan al weken geen ziggo kijken via de chromecast. 10 minuten en dan stopt het. Netflix en youtube doen het wel. Waardeloos. Ik had eerst een extra horizon box. Deed het in het begin heel goed of de wifi, een maand of 6. Daarna via de chromecast, tot een maand of 5 geleden. En ik heb een samsung galaxy 8. Maar die heb ik nu een jaar. Volgens mij ligt het aan de app. Netflix start ik ook op met deze telefoon.