Beantwoord

ziggo go app werkt niet met chromecast

• 5 oktober 2018
  • 69 Reacties
  • 60384x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

69 Reacties

Reputatie 7
Hey @Kazgom. Ik heb helaas nog geen nieuwe informatie 😞.
Precies hetzelfde probleem. Alleen als ik de Chromecast op fabriekinstellingen zet en daarna een zender kies dan doet die het wel weer. Hierna als ik dan van zender wissel doet die het niet meer.
We krijgen de volgende foutmelding
er is een fout opgereden hierdoor kunnen we de video niet streamen

Succes!
Badge
hier het zelfde probleem.....foutcode 2103 of 2100 komt voorbij
Wanneer lost Ziggo dit probleem eindelijk op? Het is toch idioot dat dit al zo lang duurt|
Reputatie 7
Er wordt gewerkt aan een oplossing, allemaal. Kennelijk is de oorzaak groot/ingewikkeld waardoor het allemaal langer duurt dan gewenst.
Hey Lucke Ziggo, we zijn inmiddels 3 weken verder en het functioneert hier nog steeds niet. Ik wordt er moedeloos van. Ik ben toch niet de enigste die nog problemen ondervindt...? of wek soms?
Reputatie 7
Hey Lucke Ziggo, we zijn inmiddels 3 weken verder en het functioneert hier nog steeds niet. Ik wordt er moedeloos van. Ik ben toch niet de enigste die nog problemen ondervindt...? of wek soms?

Het eerder bekende probleem is inmiddels opgelost, zie ik. Als bij jou de boel nog niet goed gaat, moeten we kijken wat er bij jou mis gaat. Wat gebeurt er precies? Kan je me zo veel mogelijk informatie geven over je situatie, over wat je ziet en wat je doet? Dan helpen we je hiermee verder 🙂
Hey Lycke Ziggo,

Dit zijn mijn bevindingen:
Als ik een zender cast gaat het tv beeld op zwart en na enige tijd verschijnt vervolgens het "rustbeeld" van de chromecast weer. Als ik tijdens het zwarte tv beeld op het (oranje) cast icoon klik verschijnt de melding "geen video geselecteerd"
Soms werkt het na een aantal herhalingen van de procedure opeens weer wel. Ik kan dan ook van zender wisselen totdat het beeld na een willekeurige zenderwisseling opeens weer op zwart gaat en het hele verhaal weer opnieuw begint.
Het ligt echt aan de Ziggo app want YouTube casten werkt zonder enig probleem. Ook functioneerde het casten van de Ziggo app tot begin oktober prima.
Overigens heb ik voor de zekerheid vandaag nogmaals de app opnieuw geïnstalleerd echter zonder enig resultaat.
Reputatie 7
Bedankt voor je informatie @pijkijp. Ik maak zelf ook gebruik van de Ziggo GO app in combinatie met een Chromecast en herken dit helemaal niet.

Vanaf wat voor apparaat cast je? En welk type chromecast heb je?
Vanaf een Huawei Y5 II. De chromecast is van het nieuwste type (half jaar oud). Lijkt me overigens niet het probleem aangezien het tot begin oktober altijd goed heeft gefunctioneerd.
Reputatie 7
Heb je de mogelijkheid om eens te testen hoe het vanaf een ander apparaat gaat? Vanaf een tablet of laptop, bijvoorbeeld? Puur om te testen en zaken uit te sluiten.
Nee die mogelijkheid heb ik helaas niet
Reputatie 7
Oke. Je hebt dus geen andere apparaten dan je telefoon? Helaas.

Wat zie je op de telefoon, op het moment dat het streamen mis gaat?
Na het klikken op de melding "casten naar ....." verandert het beeld op het telefoonscherm niet en blijft het beeld gewoon doorspelen. Het cast icoon kleurt wel oranje en als ik daar op klik verschijnt de melding "geen video geselecteerd"

Het TV beeld blijft al die tijd op zwart tot na verloop van tijd het "rustbeeld" van de chromecast weer verschijnt. Het telefoonscherm blijft al die tijd gewoon doorspelen.

Soms verschijnt tijdens zo'n zwart periode opeens het startscherm van de Ziggo app op de TV waarna alles functioneert zoals het hoort, totdat het beeld na een willekeurige zenderwisseling opeens weer op zwart gaat en het hele verhaal weer opnieuw begint.
Reputatie 7
Hm. Lastig.

Ik herken dit probleem dus zelf helemaal niet, terwijl ik het zelf wel ook veel gebruik. We moeten nu dus echt een aantal dingen testen om zaken te kunnen uitsluiten. Beginnend bij het proberen met casten van een ander apparaat. Als je zelf naast je telefoon geen enkel ander device hebt, komt er wellicht wel eens iemand op bezoek die het zou kunnen testen?

Ook is het misschien een optie om het eens bij iemand anders te testen. Op de chromecast van een ander.
Ik kan natuurlijk van alles uitproberen maar feit is dat de apps NPOstart, YouTube en NPOnieuws zich zonder enig probleem laten casten. Dat het aan de apparatuur zou liggen lijkt mij dus wel zeer onwaarschijnlijk....
Reputatie 7
Ja en nee. Ik kan hier namelijk ook tegenoverstellen dat bij bijvoorbeeld mij wel alles goed werkt en met dezelfde redenatie zeggen dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het bij de app ligt. Daarom wil ik graag meer testen, zodat we tot een betere en meer zekere conclusie en oplossing kunnen komen.
Ik heb de chromecast maar weer eens opnieuw ingesteld en zie daar nu het werkt weer zoals het hoort! In ieder geval dank voor het meedenken
Reputatie 7
Ah super! Top dat je het zelf voor elkaar gekregen hebt, @pijkijp. #LekkerBezig!
Ik kan al weken geen ziggo kijken via de chromecast. 10 minuten en dan stopt het. Netflix en youtube doen het wel. Waardeloos. Ik had eerst een extra horizon box. Deed het in het begin heel goed of de wifi, een maand of 6. Daarna via de chromecast, tot een maand of 5 geleden. En ik heb een samsung galaxy 8. Maar die heb ik nu een jaar. Volgens mij ligt het aan de app. Netflix start ik ook op met deze telefoon.
Reputatie 7
Badge +26
@Barbara
Heb je al geprobeerd de app uit te loggen, afsluiten en daarna opnieuw in te loggen.

Of op je Telefoon/Tablet naar Apps gaan en dan naar Opslag. Vervolgens Cache Legen en Gegevens Wissen.

Heb ik ook allemaal geprobeerd. Cache legen doe ik wekelijks. Gisteren heb ik de app eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd. Heeft niet geholpen. Ik kon een reclame blok kijken en toen kreeg is weer die foutcode 2005. Maar nergens te vinden wat dat betekent. Ook heb ik de chromecast al een paar naar de facbrieksinstellingen teruggezet. Maar voor de rest kan ik wel casten. You-tube, netflix. Totaal geen problemen mee. En hetzelfde geldt voor mijn tablet. Daar werkt het ook allemaal behalve de ziggo go app. Die stopt daar ook na een minuut of 10. Ik heb de 1e chromecast. En het werkt tot een paar maanden geleden heel goed. En ik mis ook geen update's daar heb ik eerst naar gekeken. En ik probeer Ziggo te bellen en dat lukt ook niet. Het nummer is tijdelijk niet bereikbaar.
Ik had ook problemen met het streamen van de Ziggo go app naar mijn chromecast. Iedere paar minuten verbreekt de verbinding tot grote ergenis. Netflix en Youtube casten gaat gewoon prima. Het is echt iets met de ziggo go app.

Nu ben ik er wel achter wat de oplossing is in mijn geval. Ik zorg ervoor dat mijn telefoon in de oplader zit en het scherm tijdens het casten nooit op standby gaat (dus scherm aan blijft). Daarmee blijft de verbinding actief en kan ik gewoon goed blijven kijken.

Hopelijk werkt dit ook voor anderen. Succes!
Reputatie 7
Badge +26
Op zich moet de verbinding als de telefoon of tablet het scherm uitschakeld gewoon doorlopen. Het kan zijn dat de Ziggo app toch teveel van de app gebruikt, zeker weten doe ik dat niet.

Mijn vraag @Barbara en @Gronckel wat voor modem hebben jullie en heb je daar de wifi ssids aparte namen staan voor de 2,4 Ghz en de 5GHz als deze gelijk zijn kan dit ook nog een oorzaak hebben.
Probeer met het modem ook als je Gastennetwerk kan aanzetten, die wifi ssid om te kijken of die wel lekker draait, die draait los van de 2,4 GHz en de 5GHz
@xGarfieldx-Dave Ik heb mijn telefoon ook ingesteld om in standby-modus de verbinding te behouden. Overigens heb ik een connectbox die in slave modus ingesteld staat. Mijn wifi wordt dus aangestuurd door een separate router. Bovenstaande oplossing is een work-around maar werkt voor mij vooralsnog. Het is niet ideaal, maar om de paar minuten een verbroken verbinding is frustrerender.