1
Vraag
2
Reacties
Johnny Drainbo

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo GO app werkt niet meer na laatste windows 10 update

Sinds de laatste windows 10 update werkt mijn ziggo go niet meer op mijn pc.
Verder werkt de ziggo go op m'n iPhone en iPad.
Klantenservice gebeld, diverse mogelijkheden geprobeerd, ook medea feature packs.
Ook de case medewerker krijg het niet voor elkaar. en zo blijft het dan maar ???
Mijn windows versie 1709, Wie heeft ook last van dit probleem of heeft een oplossing.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
fmkbrwrs

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Goedenavond,

Bij mij doet de app het weer door terug te schakelen naar de vorige driver van 'intel graphics'.

Ga naar apparaatbeheer, vouw de beeldschermadapters uit, klik met je rechter muisknop op de beeldschermadapter die eronder is verschenen en kies je voor stuurprogramma bijwerken.
Nu opent er een venster waar je kiest voor de optie 'op je computer zoeken naar stuurprogramma's' en daar kies je vervolgens de optie 'ik wil kiezen uit een lijst met stuurprogramma's op je computer'.
Dan kies je in deze lijst de 1 na laatste geïnstalleerde driver op je computer voor deze beelschermadapter (data staat erachter) en pas je toe. Nu sluit je af en start je de computer opnieuw op.

Als het goed is moet de Ziggo Go app dan weer werken.

Groetjes

Bekijk in context

95 Reacties 95
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Johnny,

Bij mij werkt de Ziggo Go app gelukkig wel, maar heb je al geprobeerd om de app opnieuw in te stellen?
Dat kan als volgt: Instellingen (van je pc zelf), dan apps, Ziggo Go, geavanceerde opties en klik dan op 'Opnieuw instellen'. Dit verhelpt vaak problemen. Wat je ook kan doen is de app helemaal verwijderen en opnieuw installeren, maar is meer werk dan de hierboven genoemde stappen.

Groet,
Evert
Johnny Drainbo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Evert,

We hebben alles al geprobeerd, ook bovenstaande,
Ziggo go werkt prima totdat je besluit iets af te spelen, dan beging de cirkel te draaien en dit gaat zolang door tot de time out er ee neind aan maakt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Welk antivirus gebruik je en/of heb je ook blokkers draaien?
Johnny Drainbo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
vlgs mij alleen mc Afee en ad blockers
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan zou het kunnen zijn dat één van deze de video stream of het commando blokt, je krijgt gen respons van de Ziggo server.

Even alles er af, opnieuw opstarten en Defender even gebruiken voor je beveiliging.
Ziggo app verwijderen en opnieuw installeren en kijken of hij werkt.

Zo ja, dan één voor één al je beveiligingen er weer op en kijken welke de app gaat blokken.

Het is hier meer naar voren gekomen dat er iets geblokt wordt door één of ander antivirus of één of andere ad-blocker, die worden helaas niet allemaal even netjes werkend gemaakt.
Ze blokken soms teveel.
Johnny Drainbo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Alle ad blockers verwijderd, mc afee uitgeschakeld.
ziggo app verwijderd en pc opnieuw opgestart,

ziggo app geinstalleerd , en weer geprobeerd maar het zelfde is weer aan de hand.
hij blijft zoeken naar de koppeling
Johnny Drainbo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vlgs het configuratiescherm zijn er op 22 /11 een aantal updates geweest ( start storing )

Intel Graphics stuurprogramma versie 22.20.16.4836
Intel PROSet/wireless software versie 20.02
MC Afee versie 16.05
HP touchpoint analytics client versie 4.0.2.1439
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik denk dat je McAfee moet de-installeren om zeker te weten of die de oorzaak is.
Heb hier meer problemen van gelezen, maar je weet het pas zeker als het werkt.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi Johnny,

Ik ben even benieuwd. Ben je er inmiddels nog uitgekomen met de tips die hier zijn geplaatst?

Groet,
Thijs
Lassy

Level 8
  • 204Posts
  • 4Oplossingen
  • 76Likes
Bij mij speelt de app ook geen programma's af op mijn nieuwe Acer Aspire 5 Laptop met Windows 10 home (1709 met Fall Creators Update). Ik heb alleen Windows defender en Ziggo Safe online. Ook wanneer ik die uitzet (incl firewall) blijft de app alleen maar het draaiend cirkeltje zien:

Op mijn oude laptop (ook windows 10) doet de app het wel gewoon...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Lassy

Heb je Defender en Ziggo Safe Online allebei draaien?

2 antivirussen tegelijk kan problemen veroorzaken.

Kun je Ziggo Safe Online eens testen en deze weghalen en alleen Defender laten draaien, dan weet je zeker dat het daar al dan niet aan ligt?
Dit jun je het best doen met Verwijderprogramma voor Windows: https://www.f-secure.com/nl_NL/web/home_nl/support-tools

Ziggo Safe Online je later altijd weer terugzetten als het daar niet aan ligt en je je daar veiliger mee voelt.
Lassy

Level 8
  • 204Posts
  • 4Oplossingen
  • 76Likes
Nee, ik had beiden uitgezet. Ik zal het nogmaals proberen na het verwijderen van Ziggo Safe Online.
Lassy

Level 8
  • 204Posts
  • 4Oplossingen
  • 76Likes
Ook na het verwijderen van Ziggo Safe Online speelt er niets af...
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hmn, het begint een hardnekkig probleem te worden dus Lassy. 😞 Er zijn bij mij geen algemene issues bekend met de Windows 10 app. Heb je de eerder genoemde optie van opnieuw instellen door Evert ook al geprobeerd? Of de hele app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Zo ja, dan moeten we verder gaan spitten naar wat het kan zijn.

- Heb je een actieve VPN?
- Gebruik je de standaard DNS van Ziggo?
- Staat er misschien een screencapture tool aan?
- Werkt het wel via de HTML5 player via Edge, Chrome, of Firefox?
Lassy

Level 8
  • 204Posts
  • 4Oplossingen
  • 76Likes
- Opnieuw instellen/opnieuw installeren had ik eerder geprobeerd, maar dat werkt ook niet.
- Geen actieve VPN (deze is zelfs helemaal verwijderd)
- Gebruik DNS van Google, maar dat werkte voorheen altijd, kan zo snel de DNS van Ziggo niet vinden...
- Geen screencapture tool
- Ziggo Safe Online verwijderd
- Zoveel mogelijk processen uitgezet
- Via de browsers werkt het wel
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Helder! De DNS van Google zou het probleem niet mogen zijn. Wel heel apart dat de app toch niet goed voor je werkt. Heeft de app op deze laptop wel eerder gewerkt of nog nooit? Ik weet sowieso dat er binnenkort een update voor de app aankomt dus dat kan ook al helpen.
Sander Dijkstra

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/3145500/media-feature-pack-list-for-windows-n-editions

Hier staat de laatste versie van de media feature pack(1709), na de fall update.
Hierna werkte het bij mij wel weer, ik had het namelijk zelfde met dat draaiende cirkeltje
Picardo

Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hier het zelfde probleem .. Op mijn windows laptop werkt de app niet meer zodra je gaat tv kijken en in edge werkt het ook niet meer . Hertzelfde probleem . Als ik wil kijken loopt het in de browser vast ... Ook al van alles geprobeerd ...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Heb je de oplossing van 2 berichten hierboven al geprobeerd, daar was een goed resultaat mee.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic