1
Vraag
2
Reageer en help mee
the dutch docto

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ziggo GO app voor android TV?

Graag overleg ik het volgende 🙂 Ik heb een 4K android TV gekocht, maar ondertussen ben ik er achtergekomen dat Unknown sources door Philips is uitgezet. Dit is uiteraard te begrijpen.
Maar eigenlijk wil ik niet eens een hele gekke app installeren, maar de Horizon Go app.

Ik heb geen COAX door mijn huis lopen dus dit is nodig om TV te kunnen kijken in mijn Slaapkamer. Nu baal ik ontzettend dat deze TV dit niet ondersteund waar er Android op staat. Ik hoor graag of jullie met mij samen tot een oplossing kunnen komen. 🙂

Willen jullie alsjeblieft de app toegang geven voor Andoid TV in de playstore? Ik heb op verschillende forums gelezen dat het wenselijk is voor een grote groep gebruikers van jullie. Ook omdat jullie airplay en chromecast hebben uitgezet.

Ik kreeg net al een antwoord vanuit de mail dat jullie ''natuurlijk'' willen dat je een horizon go box er tussen zetten. Maar het is niet van deze tijd dat jullie geen airplay of chromecast ondersteunen.

Ik heb met Phillips en Google gemaild en het is de Keuze van Ziggo om de app niet beschikbaar te stellen voor android tv. hij staat wel in de playstore maar niet in de playstore voor android TV.
Willen jullie er alsjeblieft over nadenken om de horizon go app in de playstore te zetten voor android tv?
69 Reacties 69
Jolanrensen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Graag dit overwegen!!
Geffen

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Helemaal eens.
Ik zit met hetzelfde 'probleem', aansluiting voor de coax is minstens 60 meter verwijderd van de plek waar de tv staat.
Een netwerkaansluiting ligt op 3 meter van de tv.

Nu kijk ik via de website maar dat vind mijn pc niet leuk omdat kijken via je browser nogal wat vraagt van de PC.
Ding begint na een tijdje flink te blazen omdat de core temp van de processor oploopt.
Geffen

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
2 weken verder en inmiddels heb ik een smart tv aangeschaft.
Duidelijk is dat de Horizn go app niet tussen de beschikbare apps staat.

Erger, een browser met silverlight is ook niet beschikbaar voor AndroidTV.
Dat maakt het voor mij niet mogelijk om via het netwerk tv te kijken.

En ik heb toch eigenlijk echt geen zin om ook nog eens 100 of meer euro uit te geven voor coax en een extra versterker terwijl de techniek er is. Dat nog even los met de tijd die je weer kwijt bent om een oplossing uit de jaren 60 van de vorige eeuw aan te leggen als ik een 21e eeuwse oplossing kant en klaar heb.
D1N0Zi

Level 3
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Misschien kun je de horizon go app side loaden (handmatig installeren met het apk bestand) en installeren op de android tv? Andere optie is misschien casten vanaf een tablet of telefoon naar de tv. https://support.google.com/androidtv/answer/6123347?hl=en
Varel

Level 1
  • 331Posts
  • 15Oplossingen
  • 10Likes
Ook ik zit te wachten om op een tv voor in de overkapping met een netwerk aansluiting in de buurt middels een devolo
power adapter eindelijk eens buiten te te kunnen kijken.
Ik wacht dus met spanning af op deze ontwikkelingen zeker gezien de sloagan van ziggo overal tv terwijl dit in de praktijk niet klopt omdat ze het een en ander blokkeren.
Nova

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Graag deze functionaliteit toevoegen. Waarom moet ik tv in HD kwaliteit over een coax kabel trekken als er al een cat6 kabel loopt? Met de app kan ik ook gewoon 1 afstandsbediening gebruiken.

D1N0Zi wrote:
Misschien kun je de horizon go app side loaden (handmatig installeren met het apk bestand) en installeren op de android tv? Andere optie is misschien casten vanaf een tablet of telefoon naar de tv. https://support.google.com/androidtv/answer/6123347?hl=en


Horizon Go casten werkt aardig, maar heeft incidenteel last van haperingen. Video en audio leken ook niet geheel synchroon te gaan, maar misschien lag dat aan de video (aflevering Wie Is De Mol van 13 februari jl.).
Horizon Go installeren op AndroidTV is mogelijk, maar werkt niet. De video speelt niet af (blijft zwart). Tevens wordt het menu in portrait mode en dus 90 graden gedraaid getoond, wat niet bepaald gebruiksvriendelijk is.
Varel

Level 1
  • 331Posts
  • 15Oplossingen
  • 10Likes
Ziggo moet gewoon met de tijd mee en niet zeuren, er zijn mensen die afhankelijk zijn en noodzakelijk chromecast moeten gaan gebruiken, denk aan het onmogelijk een kabel te kunnen trekken om tv te kunnen kijken zoals wordt beweerd, overal tv kijken.
Varel

Level 1
  • 331Posts
  • 15Oplossingen
  • 10Likes
mensen blijven niet gek en willen onafhankelijk zijn, wat ziggo nu bewerkstelligt is het zoeken naar alternatieven zoals kpn die dit wel biedt, wat ik overigens ook wil gaan proberen mocht alles langer uitblijven, of zelfs naar schotel waar ik me op dit moment ook in het verdiepen ben zowel tv als internet.
Ziggo gaat klanten verliezen en dat is niet helemaal onterecht.
Geffen

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
2 maanden sinds ik mijn eerste reactie hier plaatste.
Geen nieuw van Ziggo.
Toch jammer, net als Varel ga ik ook de alternatieven maar bekijken.
634-5789

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik wil graag TV kjken via mijn Android TV (Nvidia Shield) en Kodi. Helaas kan dat nog niet. . Waarom kan dit bij CAIWAY wel?
Waarom kan ik de TV streams niet als HD stream op het netwerk bekijken? Coax is zooooo 1960.. Bovendien moet ik dan via de vastgestelde volgorde zappen, langs dat irritante zenders als Disney, info en sportkanalen.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
634-5789 wrote:
Ik wil graag TV kjken via mijn Android TV (Nvidia Shield) en Kodi. Helaas kan dat nog niet. . Waarom kan dit bij CAIWAY wel?
Waarom kan ik de TV streams niet als HD stream op het netwerk bekijken? Coax is zooooo 1960.. Bovendien moet ik dan via de vastgestelde volgorde zappen, langs dat irritante zenders als Disney, info en sportkanalen.


Kan je de Horizon Go app niet gewoon op de Nvidia Shield installeren dan?

Overigens lijkt het er op dat Airplay- en Chromecast-ondersteuning onderweg is: https://community.ziggo.nl/alle-apps-horizontv-20/airplay-ziggo-tv-app-1998?postid=89550
wootje

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb het werkend gekregen op een Sony TV met Android (je hebt wel een muis nodig, afstandsbedieding werkt niet goed in de Horizon Go app):
1. Verkrijg het APK bestand (bijvoorbeeld met een APK downloader - is te vinden in de Play Store) en plaats het op een USB stick
2. Sluit een muis aan op de TV (via USB of bluetooth)
3. Zorg dat installeren vanuit onbekende bronnen is toegestaan
4. Zorg dat een file explorer is geïnstalleerd (ES File Explorer kun in vinden in de Play Store op je TV)
5. Plaats de USB stick in de TV
6. Open de file explorer en installeer het APK bestand

Als de interface in Portrait modus wordt weergegeven, installeer dan Handheld App Launcher (ook te vinden in de Play Store op je TV) en selecteer in de instellingen dat je altijd Landscape modus wilt gebruiken.
mbnn

Level 1
  • 59Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Dat is allemaal leuk maar een echte officieele app van Ziggo voor Android TV zou heel erg fijn zijn, bij deze dus ook de vraag hiervoor 🙂
Anthony Russell

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Ik heb een Nvidia Shield Android TV. Het zou super zijn als de app ook voor android tv beschikbaar zou worden.
De workaround door de app te sideloaden is crap! Je hebt een muis nodig om het te kunnen gebruiken. Dit is niet eens een beetje handig. En ook al zou het werken, dan vind ik nog steeds dat Ziggo een supported app zou moeten leveren.
Dus kom op Ziggo. Wat is het probleem? Dit zou toch vrij eenvoudig te realiseren zijn?
D1N0Zi

Level 3
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
De Shield TV functioneert toch als een chromecast? Dan kun je de streams vanaf je telefoon of tablet er naartoe sturen.
Anthony Russell

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is waar. Maar ik heb een kastje staan waarop ik meerdere multimedia apps heb, die ik op mijn TV kijk gebruiken. Het voelt onnatuurlijk om, in normaal gebruik, de afstands bediening weg te moeten leggen en dan een telefoon te paken om daar de horizon go app te openen, zodat ik, via chromecast, content op de TV kankijken.
Het zou veel handiger zijn als de app ook voor android tv beschikbaar zou zijn.
Derf

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ziggo... kom op, maak dit beschikbaar.
pushnoi

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vermoed dat dit voorlopig niet gaat gebeuren, want dan zouden ze zichzelf teveel in de vingers snijden. De Chromecast ondersteuning is ook al mwehhhh. Geen replay tv via Chromecast. Om dezelfde reden - snijden ze zichzelf in de vingers ivm Horizo Go Mediabox Connect Play bullshit 😃
rolpaul

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
wootje wrote:
Ik heb het werkend gekregen op een Sony TV met Android (je hebt wel een muis nodig, afstandsbedieding werkt niet goed in de Horizon Go app):
1. Verkrijg het APK bestand (bijvoorbeeld met een APK downloader - is te vinden in de Play Store) en plaats het op een USB stick
2. Sluit een muis aan op de TV (via USB of bluetooth)
3. Zorg dat installeren vanuit onbekende bronnen is toegestaan
4. Zorg dat een file explorer is geïnstalleerd (ES File Explorer kun in vinden in de Play Store op je TV)
5. Plaats de USB stick in de TV
6. Open de file explorer en installeer het APK bestand

Als de interface in Portrait modus wordt weergegeven, installeer dan Handheld App Launcher (ook te vinden in de Play Store op je TV) en selecteer in de instellingen dat je altijd Landscape modus wilt gebruiken.


Het werkt. Ik hang alleen vast in het scherm waarbij gevraagd wordt in welk land je bent. Ik kan deze niet aanvinken daar de TV geen touchscreen is, en de remote reageert ook niet. Iemand een oplossing hiervoor?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic