franky4fun

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO app streaming kwaliteit via wifi

Ik maak regelmatig gebruik van de ziggo go app, thuis via wifi geen probleem, lekker streamen op de hoogste resolutie.
Echter zijn wij ook vaak op pad met de camper, onderweg met de camper streamen wij dan via de hotspot van mijn telefoonen daar zit het probleem.
Aangezien de apparaten die via hotspot verbinding hebben met internet dan dus in een wifi netwerk zitten werkt de ziggo go app op deze apparaten dus alleen in de hoogste resolutie en dat kost 3Gb data per uur terwijl dit in de lage resolutie maar ca. 300MB per uur is en op medium resolutie ca. 700MB.

Ik weet dat ik niet de eerste ben die dit aankaart maar mijn vraag is kan ziggo de app nu eindelijk eens aanpassen zodat ook het streamen via wifi in de medium en de lage kwaliteit kan?
Er zijn vast nog veeeeeeel meer mensen die dat graag zouden willen en zo'n moeilijke aanpassing lijkt mij dat nu ook weer niet.

Dus Ziggo, please pas dit nu toch eens aan in de app !!!!
7 Reacties 7
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi franky4fun
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Wat je zegt, als je via 4G gebruik maakt op je telefoon dan kan je dat instellen. Men verwacht bij Ziggo dat als je op Wifi zit dat je dan gewoon hoog kunt streamen. Is het dan een mogelijkheid om gewoon via je telefoon 4G te streamen? Dan heb je er geen problemen mee 😉 (maar dat wist je natuurlijk zelf ook al wel).

Een moderator merkt je topic op en zal hier vast een melding maken naar de makers van de app. Wie weet gaan ze daar in de toekomst nog iets aan doen. Laat ik het hopen, zeker voor alle mensen die hier met hetzelfde probleem zitten.

Succes en natuurlijk nog veel plezier met camper 😉
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi franky4fun, een goede suggestie die we al eens eerder hebben doorgegeven aan de ontwikkelaars. Tot op heden zijn er geen plannen om deze functie te implementeren, maar ik kaats het balletje nog eens terug naar de ontwikkelaars om het opnieuw onder de aandacht te brengen!
franky4fun
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het zou ontzettend handig zijn als deze functie ingebouwd zou worden, het lijkt mij ook niet heel ingewikkeld om dit te implementeren in de app.
Johannes67

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wanneer ik HBO series of films kijk via mijn PC of de Horizon Mediabox (maakt niets uit welke van de twee) dan wordt tegen het einde van de film de resolutie flink minder waardoor ook de ondertitels bijna onleesbaar worden. Ik heb nog de oude Mediabox (Horizon, geleverd in 2018), niet de Next. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Alvast bedankt!
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Johannes67, dat klinkt mij niet bekend. Ik heb net in Ziggo GO even een aflevering van The Soprano's doorgespoeld tot het laatste stukje, maar dat ziet er nog steeds helemaal scherp uit.

Jij ervaart dit probleem zowel op je TV (via de Mediabox XL) als via Ziggo GO op je mobiele apparaten/PC?
En heb je een specifiek voorbeeld van een film/serie waarbij je dit hebt ervaren? Dan check ik die hier ook even.
Johannes67

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de film Pu-239 en Chernobil gekeken. Bij Pu-239 verloor de film bij het laatste kwartier de beeldkwaliteit, bij Chernobil het laatste halfuur van de laatste aflevering.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hm, het ligt niet aan de film/aflevering. Als ik Pu-239 en Chernobyl afl 5 hier afspeel via ziggogo.tv zie ik gewoon tot het einde aan toe dezelfde beeldkwaliteit met scherpe ondertitels. Kun jij het wel reproduceren als je dezelfde film/aflevering nogmaals afspeelt of speelt het probleem niet elke keer?

Uitgelicht topic