HansVonk007

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Go App start niet altijd op wanneer deze is verbonden via wifi (Cisco EPC3928 + TP-Link Mesh)

Als ik verbonden ben met mijn WiFi (via tplink mesh maar direct op de Ziggo router) start de Ziggo GO app 1 keer op maar de volgende keer niet meer. Via 4G wel. Iemand een idee? 

10 Reacties 10
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @HansVonk007, goedemorgen!

Een Ziggo Go App met een sterke eigen wil dus. Laten we die sterke wil maar eens een beetje intomen, zodat de Ziggo Go App iedere keer opstart wanneer jij dat wilt. Ik begrijp dat je naast de wifi van het Ziggo modem (Cisco EPC3928) gebruik maakt van een TP-Link Mesh systeem (eigen wifi-punt). Ik ben ontzettend benieuwd naar het volgende:

  • Krijg je een foutmelding te zien?
  • Wat gebeurt er je de Ziggo Go App opstart en je enkel en alleen bent verbonden met de wifi van het Ziggo modem? 
  • Wat gebeurt er als je de Ziggo Go App opstart als je bent verbonden met de wifi van het eigen wifi-punt? 

We zien de uitkomsten graag tegemoet! Hoe meer informatie, hoe beter voor ons en de andere users. We kunnen je dan beter op weg helpen. 

acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes

@HansVonk007 , Heeft het voorheen wel goed gewerkt?

Heb je toevallig ook de Rabobank bankieren app? Zou je die anders eens willen testen als het probleem zich weer voor doet?

Ik heb namelijk een soortgelijk probleem en heb ik sinds eind vorige week. Mijn Ziggo-go blijft ook ‘hangen’. Als ik het modem opnieuw start, gaat het weer goed, echter was het de volgende ochtend weer hetzelfde. Naar Ziggo Go heb ik hetzelfde probleem dus met de bankieren-app.

Ik heb een ander Ziggo-modem, maar wel een TP-link Velop wifi-systeem (dualband).

 

acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes

Foutje… ik heb uiteraard het Velop systeem van Linksys 😉

Maar nog altijd wel hetzelfde probleem….

HansVonk007
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Cecilia Ziggo wrote:

Hoi@HansVonk007, goedemorgen!

Een Ziggo Go App met een sterke eigen wil dus. Laten we die sterke wil maar eens een beetje intomen, zodat de Ziggo Go App iedere keer opstart wanneer jij dat wilt. Ik begrijp dat je naast de wifi van het Ziggo modem (Cisco EPC3928) gebruik maakt van een TP-Link Mesh systeem (eigen wifi-punt). Ik ben ontzettend benieuwd naar het volgende:

  • Krijg je een foutmelding te zien?
  • Wat gebeurt er je de Ziggo Go App opstart en je enkel en alleen bent verbonden met de wifi van het Ziggo modem? 
  • Wat gebeurt er als je de Ziggo Go App opstart als je bent verbonden met de wifi van het eigen wifi-punt? 

We zien de uitkomsten graag tegemoet! Hoe meer informatie, hoe beter voor ons en de andere users. We kunnen je dan beter op weg helpen. 

Cecilia, 

Het maakt niet uit of ik via het mesh netwerk of direct via jullie router verbinding probeer te maken. Steeds hetzelfde. Heeeel lang het oranje scherm, dan lang een zwart scherm en daarna de melding dat de app geen verbinding met "ons" kan maken.

Raar is wel dat als ik de app deïnstalleer en daarna weer installeer het 1 keer goed gaat! 

Hans

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Duidelijk verhaal @HansVonk007. Het maakt dus geen enkel verschil of je nu via de wifi van het Ziggo modem of van het extra wifi-punt (TP-Link Mesh systeem) bent verbonden. Vooropgesteld moet het natuurlijk geen dagelijkse kost worden om de Ziggo Go App opnieuw te installeren om deze te kunnen gebruiken. 

Waar ik ook nieuwsgierig naar ben is of je deze melding ook krijgt te zien als je online probeert te kijken via de browser: ziggogo.tv.  En of je dit probleem met de Ziggo Go App ervaart op verschillende apparaten? En speelt het probleem ook met andere apps zoals @acoster vraagt? 

acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes

Het probleem met de Ziggo Go app ervaar ik op hetzelfde moment ook op andere toestellen, zoals een Samsung Android tablet. 

Via een browser is ziggogo.tv bij mij in ieder geval bereikbaar.

 

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Hans, @acoster. Er zijn nog heel veel vraagtekens en ik kan nog niet goed bepalen waar dit nu misloopt.

Hebben jullie de wifi-mesh systemen al helemaal uitgesloten als oorzaak? Het mesh-systeem even helemaal uitschakelen en dan op de wifi van het Ziggo modem de Ziggo GO app 2x opstarten werkt dus ook niet?

Jullie hebben verschillende modems, verschillende ip-profielen, ervaren problemen met meerdere apparaten. Enige overeenkomst die ik verder zie is dat jullie beiden een Mediabox Next hebben (zonder Next maakt de app verbinding met een ander back-end systeem), maar ik heb zelf ook een Mediabox Next en ik kan mijn Ziggo GO app zonder problemen blijven opstarten via een Ziggo modem…

 

Een rode draad heb ik nog niet gevonden in dezen, toch de wifi-mesh systemen? 

acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes

@Mark Ziggo 

Daar zat ik dus ook naar te kijken, waar de overeenkomsten zitten. Bij mij is het niet naar 2 keer opstarten, maar na ongeveer een dag lijkt het er op dat de verbinding voor de Ziggo Go app enorm traag is. Als ik Ziggo Go opstart..blijft het beginscherm heel lang staan, na meer dan een minuut krijg ik een zwart scherm en weer minuten later verschijnt langzaam het menu. Als ik bijv tijdens het beginscherm de wifi uitschakel en mijn mobiel naar de 4G over schakelt, vliegt de Ziggo Go app in 1 keer door naar het startscherm en kan ik zonder problemen kijken. Schakel ik tijdens het gebruik van de Ziggo Go app weer terug op de wifi, loopt hij weer helemaal vast gelijk. 

Vreemde is dat ik het ook heb met de Rabobank bankieren app, zelfde symptomen en op dezelfde momenten. Dus als Ziggo Go het probleem heeft, heeft de Bankieren app het ook.

En als ik het probleem op mijn telefoon heb, speelt het probleem ook gelijk op andere devices, ook al zet ik die voor de eerste keer aan.

 

HansVonk007
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb geen problemen met de Ziggogo.tv site, en ook niet op andere apparaten zoals pc en tablet. Andere telefoon dan die van mij (oneplus 6) heb ik nog niet getest.

xcelerator

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb hetzelfde probleem met OnePlus 6.  De Horizon Go app doet het perfect....

Uitgelicht topic