Beantwoord

Ziggo go app sluit af bij mobiel internet

Badge
  • Ontdekker
  • 3 reacties
Sinds vorige week blijkt mijn ziggo go app op mijn mobiele telefoon (Honor8) wel te openen, maar zodra ik op een programma of film klik sluit de app zich af. Ik heb al van alles geprobeerd met de instellingen van de telefoon en de app maar niets helpt. Vervolgens de telefoon (tot 2 keer toe) maar teruggezet naar fabrieksinstellingen en wonderbaarlijk..... de app werkt op het wifi netwerk. Zodra je op 3G/4G wilt vraagt de app om toestemming en na het toestemming verlenen komt het probleem weer terug. Het is een dualsim telefoon met 2 abonnementen, dus heb het zowel op het netwerk van T-mobile als Vodafone. Het vreemde is dat de app daarna op wifi ook afsluit.

Heeft kennelijk toch iets met de app-instellingen te maken, maar toegang mobiel internet en roaming is aangevinkt.

Weet iemand hoe dit euvel te verhelpen is?
icon

Best beantwoord door Aart1 16 mei 2018, 16:58

Probleem opgelost! Dat zal je altijd zien... blijkt de oplossing heel simpel (maar niet voor de hand liggend). Ben in de Playstore naar de app gegaan. Veel klachten dat de update van de app slecht werkt en vooral dat deze niet werkt bij Huawei (dus ook Honor) telefoons. Klachten zijn bekend. Oplossing: de cache van google play services wissen. Functioneert nu weer zoals het hoort.

Wel een slechte zaak dat een bekend probleem niet wordt aangepakt en dat het ook niet duidelijk wordt gecommuniceerd. Heb dagen lopen zoeken op internet, tot twee keer toe de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen en uren bezig geweest om alles weer te installeren.

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi @Aart1,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo

Heb je al eens geprobeerd om 1 SIM-kaart eruit te halen en te kijken of het dan werkt. En daarna de andere SIM-kaart erin (ook weer 1 SIM-kaart) om te kijken of die werkt. Ik heb zelf ook een toestel gehad met dubbel SIM erin en dat was bij sommige apps een drama omdat die dan niet kunnen kiezen. Maar zodra er maar 1 in zit dan werkt het prima (overigens, dat zou je ook kunnen testen op een ander toestel met je eigen SIM-kaart erin).

Hoor wel hoe het uit pakt.
Badge
Hallo EnergieBoy,

Bedankt voor de tip, maar helaas het verwijderen van één van de sims verhelpt het probleem niet. Heb het met beiden geprobeerd.
Reputatie 7
Badge +10
Aart1 schreef:

Hallo EnergieBoy,

Bedankt voor de tip, maar helaas het verwijderen van één van de sims verhelpt het probleem niet. Heb het met beiden geprobeerd.

Oh, dat is wel jammer! Om wat voor een toestel gaat het en welk software versie staat daarop (firmware van je toestel) en welk Ziggo Go versie heb je online? Misschien dat de Moderatoren kunnen uitzoeken wat het probleem is. Het is voor hun van belang dat ze weten wat je gebruikt.

Even tussen ons, dit kan toch niemand lezen... 😂 🤣 (grapje) Hoe bevalt Vodafone mobiel? Want je hebt ook T-Mobile (die heb ik nu nog) en zou graag willen weten of je daar verschillen in hebt en of je het goed ervaart (Vodafone t.o.v. T-Mobile). Kan namelijk overstappen maar weet het nog niet 🙂
Badge
Het gaat om Honor 8. Ik weet niet welke androidversie, maar draait in elk geval op EMUI 5.0.1.

Ik ervaar weinig verschil tussen T-mobile en Vodofone zowel in Nederland als in het buitenland, alhoewel ik wel het idee heb dat na verbruik van de 4G bundel, de 3G van T-mobile wat sneller is dan die van Vodafone. Daar staat tegenover dat je in het buitenland na verbruik van je bundel bij Vodafone automatisch over gaat op traag internet, terwijl je bij T-mobile eerst in "my T-mobile" dit moet instellen.

Voordeel bij Vodafone met Ziggo zijn dan weer de extra's zoals het extra tv-pakket en verhoging internetbundel.
Badge
Probleem opgelost! Dat zal je altijd zien... blijkt de oplossing heel simpel (maar niet voor de hand liggend). Ben in de Playstore naar de app gegaan. Veel klachten dat de update van de app slecht werkt en vooral dat deze niet werkt bij Huawei (dus ook Honor) telefoons. Klachten zijn bekend. Oplossing: de cache van google play services wissen. Functioneert nu weer zoals het hoort.

Wel een slechte zaak dat een bekend probleem niet wordt aangepakt en dat het ook niet duidelijk wordt gecommuniceerd. Heb dagen lopen zoeken op internet, tot twee keer toe de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen en uren bezig geweest om alles weer te installeren.
Reputatie 7
Badge +10
In ieder geval bedankt voor de info over de oplossing. Misschien kan een moderator dit oppakken en doorgeven aan de technische afdeling van Ziggo Go app.

En natuurlijk bedankt voor de persoonlijke info over T-Mobile en Vodafone. Je hebt dus niet echt een snelheid probleem binnen je databundel, begrijp ik. Wel fijn om te horen en wat je zegt, dubbel data is wel erg lekker en goedkoper dan bij T-Mobile (10GB -> 20GB).

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics